تاریخچه بازاریابی اینترنتی – درباره آن بیشتر بدانید

[ad_1]

علائم اولیه اینترنت در اوایل دهه 1990 هنگامی که وب سایت های ساده و متنی اغلب برای ارائه اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات در سراسر جهان استفاده می شدند ، آغاز شد. Bristol-Myers Squibb اولین شرکتی بود که به طور رسمی یک کمپین بازاریابی آنلاین را راه اندازی کرد. Bristol-Myers Squibb ، یک شرکت دارویی مستقر در ایالات متحده ، بازاریابی آنلاین را آغاز کرده است تا در درجه اول آگاهی عمومی از یک داروی خاص به نام “Excedrin” را توسعه دهد. در طول فصل مالیات در سال 1997 ، شرکت های حقوقی و بازاریابی اعلام کردند که Excedrin به عنوان مکمل “سردرد مالیاتی” سایت های تبلیغات آنلاین است. بریستول مایرز یک نمونه آنلاین رایگان از این دارو را در اختیار کاربران اینترنت آمریکایی قرار داد.

طبق گفته های لیندا هیملشتاین از هفته تجارت ، استفاده از شبکه جهانی وب برای تبلیغ Excedrin منجر به یکسری واکنش های خوب از طرف Bristol-Myers شد. هایملشتاین همچنین در مقاله خود نوشت که تنها در مدت یک یا دو روز ، برتیستول مایرز تاکنون 30،000 نام اضافه شده به لیست مشتری آنلاین خود را تخمین زده است. صنایع فناوری بنچمارک مانند مایکروسافت و IBM در حال ارائه دهنده اینترنت و بسیاری از برنامه های نرم افزاری در کمپین های بازاریابی فعلی Bristol Meyer هستند. هر دو صنعت همچنین در تلاش برای بازاریابی میلیونها دلار در تلاش برای بازاریابی آنلاین هستند تا جایی برای فعالیت های بریستول مایر فراهم شود. گفته می شود چندین وب سایت مانند یاهو یکی از شرکت های مستقر در اینترنت است که توانسته اند به سرعت سود زیادی از بازاریابی کسب کنند. یاهو با موفقیت نوع “بی سابقه” پیام صنعت بازاریابی آنلاین را هدف قرار داده است. وب سایت بسیار قاچاق بر ترافیک روزانه هر آگهی آنلاین نظارت کرده است. در سال 2000 ، یاهو چندین شرکت بازاریابی آنلاین برای کاهش درآمد حاصل از تبلیغات آنلاین داشت. در همان سال ، یاهو گزارش داد که پایگاه های مشتری شرکت ها در “مرحله خنک کننده” اقتصاد ایالات متحده کاهش یافته است.

کل مخارج مورد استفاده برای بازاریابی آنلاین در ایالات متحده ، کانادا و سایر کشورهای همسایه در سال 1996 300 میلیارد دلار بود. در سال 1994 ، میانگین تعداد بازاریابی آنلاین در اینترنت 175 میلیارد دلار بود که همگی در یک سال صرف تبلیغات تبلیغاتی سنتی شدند. این صنعت زمانی شروع به افزایش کرد که در اواسط دهه 1990 تعداد کاربران اینترنت ، بازرگانان یا افراد بازرگان در خانه در آمریکا افزایش یابد. در سال 1997 بودجه صنعت تبلیغات آنلاین به یک میلیارد دلار افزایش یافت. بیل مکریا ، کارشناس بازاریابی و نویسنده تبلیغات اینترنتی در مقاله خود نوشت که یکی از مشهورترین شرکتهای بازاریابی اینترنتی در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی امروزه “بازاریابی اینترنتی هیوستون” است. به گفته مکروه ، بازاریابی اینترنتی هیوستون مزایای بسیاری دارد که شامل شرکتهای بازاریابی اینترنتی اینترنتی وابسته در ایالات متحده از جمله بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی نیز می شود. مزایای مکری شامل موارد زیر است:

مصرف کنندگان آنلاین می توانند به راحتی وارد وب سایت شوند و در هر ساعت از شبانه روز در مورد ویژگی های کلی محصول یا خدمات مطلع شوند.

• این شرکت ها به دلیل ضرورت سایت در کاهش نرخ نیروی فروش و هزینه تبلیغات می توانند بصورت آنلاین صرفه جویی بیشتری داشته باشند.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا