[ad_1]
در ژانویه ۱۹۹۴ دو دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق استانفورد وب سایتی ایجاد کردند به نام راهنمای دیوید و جری برای شبکه جهانی وب. جری یانگ و دیوید فیلو این سایت را به عنوان فهرست سایر وب سایت ها در اینترنت ایجاد کردند. وب سایت آنها لیستی از پیوندها را ارائه می دهد که هنگام وارد کردن کلمه کلیدی ابتدا پیوند با بیشترین بازدید مشاهده می شود. این فرایند جدید به جای جستجو در صفحات فهرست که ممکن است چندین دقیقه و در بعضی موارد حتی ساعت ها به جستجوی اطلاعاتی بپردازد توسط محبوبیت سازمان یافته است. بنابراین نحوه کار موتورهای جستجو در اینترنت برای همیشه تغییر کرد.
قبل از پایان سال 1994 وب سایت Filo و Yang بیش از یک میلیون بازدید داشته است. این جفت در جستجوی نام جذاب تری برای وب سایت محبوب خود آوریل 1994 نام خود را به Yahoo! تغییر دادند. فیلو و یانگ تعریف عمومی این کلمه را دوست داشتند که از یک نژاد خیالی مردم در رمان کلاسیک سفرهای گالیور جاناتان سویفت آمده است. این شخصیت های به اصطلاح یاهو بسیاری از صفات منفی مانند بی ادبی بی ادبی و توسعه نیافته را در خود مجسم می کنند. بنیانگذاران فکر کردند این اصطلاح برای فرم جدید موتور جستجوی آنها مناسب است زیرا در اوایل دهه 1990 در مقایسه با سایر موتورهای جستجو بسیار غیرمتعارف بود. در 18 ژانویه 1994 نام دامنه yahoo.com رسمی بود.
از آنجا که نام تجاری Yahoo توسط بسیاری از شرکت ها برای محصولاتی مانند کارد و چنگال وسایل نقلیه شخصی شخصی و سس باربیکیو مورد استفاده قرار گرفت این دو تصمیم گرفتند از یک علامت تعجب برای این نام استفاده کنند. متأسفانه علامت تعجب معمولاً در انتهای نام هنگام مراجعه به Yahoo! از آنجا که به یک نام خانوادگی تبدیل شد.
به زودی یانگ و فیلو متوجه شدند که یاهو! این ظرفیت تجاری عظیمی دارد. هی هو این شرکت در ۲ مارس ۱۹۹۵ تأسیس شد. هنگامی که شرکت در آوریل ۱۹۹۵ دو دور سرمایه سرمایه گذاری را از مایکل موریتز از سکویا سرمایه به مبلغ ۳ میلیون دلار دریافت کرد موتور جستجو خاموش شد. این شرکت به سرعت در بورس سهام با قیمت ۱۳.۰۰ دلار در هر سهم معامله شد. هی هو این شرکت در اوایل دهه ۱۹۹۰ خود ۲.۶ میلیون سهم فروخت و ۳۳.۸ میلیون دلار سرمایه جمع کرد.
از دهه ۱۹۹۰ یاهو! این روش مرور وب را تغییر داد. هی هو با راه اندازی سرویس ایمیل سایت های بازی و بخش های تبلیغاتی امپراتوری خود را گسترش داد. این ابزار تحقیقاتی ارزشمند نه تنها انقلابی در اینترنت و نحوه استفاده ما از آن ایجاد کرده است بلکه ایده ای ساده را به یکی از شناخته شده ترین نام های تجاری در سراسر جهان تبدیل کرده است.
[ad_2]
خطا: هیچ نوشته مرتبطی پیدا نکرد.