تاریخچه مراقبت از پوست قسمت 13: دوران الیزابت ، 1500-1599

رنسانس شمالی

رنسانس ایتالیا نزدیک به صد سال طول کشید تا جزایر انگلیس را جبران کند ، اما وقتی این اتفاق افتاد ، نتایج حیرت انگیز بود. در زمان ملکه الیزابت اول ، انگلیس تلاش برای گسترش را آغاز کرد که مستعمرات جدیدی را در سراسر جهان ایجاد کرد. قسمتهای زیادی از هند ، آفریقا و آمریکای شمالی تحت حاکمیت انگلیس ساخته شد. گرچه شایستگی های استعمار انگلیس قابل بحث است ، اما تردیدی وجود ندارد که دوران الیزابت گسترش تفکر و همچنین گسترش قدرت سیاسی است. نمایشنامه نویسان و شاعران افسانه ای مانند کریستوفر مارلو و ویلیام شکسپیر در کارهای خود به همان مطالب کلاسیک اعتماد کرده اند که یک قرن قبل به ایتالیایی ها الهام بخشیده است. لباس به طور فزاینده ای پیچیده می شود و آرایش نیز به سرعت از آن پیروی می کند. در حالی که بیشتر بر سلامتی بر ظاهر تأکید می شود ، اما بهداشت و مراقبت از پوست اغلب کاهش می یابد.

چشم انداز الیزابت

در این مدت ، نگاه ملکه الیزابت بر قلب و ذهن زنان انگلیس حاکم بود. در حالی که لباس ها در اواخر قرون وسطی به طور فزاینده ای ساماندهی می شدند ، الیزابت این حس ساختار را به اوج تازه می رساند. کرست های باریک پوشیده شده اند تا ظاهری نرم به بدن بدهند. در حالی که دامن هایی با یقه های مناسب هنوز اختراع نشده اند ، زنان تکه های بزرگ بالشتک را به دور باسن خود بسته اند تا دامن های خود را به یقه های پهن و کشیده فشار دهند. پارچه های نشاسته ای دور گردن می پوشیدند و موها اغلب با آرایش دقیق مشخص می شدند. علیرغم تزئینات شدید لباسهایشان ، چهره هنوز هم نقطه کانونی ظاهر بود و لوازم آرایشی اهمیت بیشتری نسبت به انگلستان قرون وسطایی پیدا می کردند.

ملکه الیزابت اغلب به عنوان اولین در زمان خود شناخته می شود که کاملاً آرایش می کند. گرچه ممکن است اولین نفر باشد ، اما اشراف در انگلیس به سرعت از او پیروی کردند. زنان صورت خود را با پودری سفید که از آن به عنوان چینی ونیزی یاد می شود ، رنگ می کردند. بهترین سروز با سرب ، کربنات و هیدروکسید ساخته می شود. گزینه های کمتر گران قیمت از تالک یا تخم مرغ آب پز ساخته می شد ، اگرچه کارآیی کمتری در نظر گرفته می شد. هنگامی که پودر سنگین به صورت مالیده می شد ، زنان گونه های خود را با یک لاک قرمز به نام Focus می پوشاندند و لب های خود را قرمز مایل به قرمز می کردند. اولین چسب لب در این مدت با استفاده از گچ پوست و پوست خشک شده در برابر آفتاب در دستگاهی مشابه خودکار ساخته شد. (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روند ساخت رژ لب الیزابت به اینجا بروید: http://www.cosmetic-business.com/fa/showartikel.php؟art_id=1409 ) زنان برای اینکه جلوه ای براق به چهره خود بدهند ، صورت ، آرایش و همه چیز را با یک لایه سفید تخم مرغ می پوشانند.

پوشش عالی

در دوران الیزابت ، آرایش و ظرافت به عنوان نشانه ای از اشراف قلمداد می شد ، زیرا تعداد کمی از افراد عادی قادر به خرید پودرهای سرب و گیاهان خشک شده مورد استفاده برای ایجاد ظاهر محبوب بودند. با گذشت قرن ، لوازم آرایشی نیز با بیماری همراه شدند. بهداشت نامناسب منجر به شیوع طاعون و آبله شده است و بسیاری از بازماندگان هنوز جای زخم های وحشتناک و جوش های صورت دارند. در حالی که بیماری در بین افراد فقیر و فقیر بیداد می کرد ، فقط ثروتمندان به مواد آرایشی گران قیمت که جای زخم آنها را می پوشید دسترسی داشتند. برای تقویت رابطه بین آرایش و سلامتی ضعیف ، پزشکان در این زمان کشف کردند که پودر سرب به اندازه قبلی تصور نمی شد. زنان به ندرت صورت خود را می شستند ، و به جای آن پودر جدیدی را به جای پودر قدیمی انتخاب می کنند ، و سالها است که این درمان پوست را زیر سایه خاکستری مات قرار داده است. در حالی که بسیاری از پزشکان توصیه می کردند به پودر یا خاکستر زاج سفید تغییر دهند ، سرب محبوب بود.

بسیاری از زنان دوره های طولانی را بدون پاک کردن پودر صورت خود گذرانده اند. اما هنگامی که آنها می خواستند آرایش خود را پاک کنند ، متوجه شدند که سرب غلیظ و کلوخه ای به راحتی و فقط با آب پاک نمی شود. آنها برای از بین بردن لایه های لوازم آرایشی ، به مخلوطی از علم مراقبت از پوست و خرافات متوسل می شوند ، و صورت خود را با همه چیز ، از آب باران یا شیر خر تا شراب قرمز یا ادرار می شستند. عطارد همچنین از جمله محصولات محبوب مراقبت از پوست است که برای درمان آکنه ، چین و چروک ، زخم و تغییر رنگ استفاده می شود. در حالی که به طور موثری این لکه ها را از بین می برد ، این کار را با ساییدن سطح پوست و اغلب ایجاد زخم هایی که بسیار بدتر از مواردی است که من از بین بردم ، انجام داد. (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهداشت و لوازم آرایشی الیزابت به اینجا بروید: http://www.fragrancex.com/fragrance-information/elizabethan-makeup.aspx )

با وجود نگرانی های بهداشتی در آن زمان ، زنان الیزابت به زیبایی بیش از حد و اقدامات آرایشی معروف بودند. این تخلفات ، از جمله موارد دیگر ، باعث شورش پوریتان در قرن آینده می شود و اولیور کرامول را بر تخت سلطنت انگلیس می نشاند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا