تانگرام – هفت صفحه حیله گری

[ad_1]

آموزش | بازی

تانگرام یک رمز و راز چینی است که بیش از هزار سال قدمت دارد. این شبیه اره منبت کاری اره مویی غربی است ، اما با این تفاوت که همیشه هفت قطعه وجود دارد که به روش های مختلف روی هم قرار می گیرند و تقریباً بی نهایت شکل مختلف ایجاد می کنند. هر بازی پازل با پرسیدن یا انتخاب یک چالش آغاز می شود – طرح اصلی یا شبح شخصی که قرار است “راه حل” بازی باشد. با تنظیم قطعات گروه tangram ، راه حل خود را برای دستیابی به مطابقت با شکل مشخص شده تهیه کنید.

نسخه ها در ریشه شناسی کلمه به وفور یافت می شوند ، در حالی که ریشه چینی آن تقریباً قابل بحث نیست. نسخه جدید Hanyu Pinyin (سیستم رومی سازی برای چینی ماندارین که توسط جمهوری خلق چین ساخته شده است) خواستار tangram است: ممنوعیت qi quiao– این “هفت صفحه حیله گری” ترجمه شده است. نسخه دیگر ادعا می کند زبانه کانتونی به معنی “چینی” و عشق این به معنای “چیزی است که باید مقرر شود” – از این رو ، “چیزی است که در چین مقرر شود”.

برای ساختن تانگرام ، فقط باید یک قطعه مربع از مواد را بدست آورید و آن را به پنج مثلث راست ببرید (سه اندازه مختلف وجود خواهد داشت: برای هر یک از قطعات کوچکتر و بزرگتر دو اندازه وجود دارد) ، یک مربع و یک لوزی (که به آن موازی الاضلاع نیز گفته می شود). اگر نمی توانید این کار را انجام دهید ، فقط هر فرهنگ لغت تصویری انگلیسی را دریافت کنید ، کلمه – tangram را جستجو کنید. بیشتر اوقات ، تصویری با آن پیدا خواهید کرد. در عوض ، فقط کافیست در مرورگر کلمه را در اینترنت جستجو کنید …

جدا از راه اندازی هر هفت قطعه (به نام میخکوبی) برای حل معما ، قواعد بازی نیز ایجاب می کند که هیچکدام از قطعات با هم همپوشانی نداشته باشند میخکوبی یکدیگر را لمس کنید. پازل ها باید منطبق بر این اصول باشند تا پازل های tangram رسمی یا “سازگار” در نظر گرفته شوند.

برخی از پازل های ارائه شده در حال حاضر شامل: اشکال هندسی ، اعداد و حروف الفبا. اشیا-ساخته دست بشر مانند خانه ها ، ساختمان ها و پل ها ؛ شخصیت های انسانی در محل کار ، حیوانات مختلف در موقعیت های مختلف و موارد دیگر. تخمین زده می شود که 6.13 میلیون تنظیمات “سازگار” بالقوه وجود دارد – “سازگار” به این معنی است که حداقل یک لبه و حداقل یک راس از هر قهوهای مایل به زرد لبه یا سر (یا نوک) دیگر را مطابقت می دهد (یا لمس می کند).

اشکال محدب تشکیلات tangram است که بخشی از خط کشیده شده بین هر دو نقطه روی شکل همیشه از قسمت داخلی سازند عبور می کند. این چند ضلعی ساده است ، بدون هیچ گونه شکافی. ثابت شد که فقط سیزده است. این عدد فقط شامل موارد زیر است: یک مثلث قائم الزاویه ، شش چهار ضلعی ، دو پنج ضلعی و چهار شش ضلعی.

پارادوکس ها دو شکل مشابه هستند که یکی از آنها مشتق شده از دیگری است. تقریباً یکسان است اما کاملاً متفاوت زیرا قسمت دیگر بخشی از آن را از دست داده است. متداول ترین پارادوکس دودنی بین دو راهب است – در نسخه دیگر یک پا گم شده وجود دارد.

در طول این سالها ، tangram جذابیت جهانی خود را به عنوان یک سرگرمی ارزشمند و موضوع هنری و طراحی حفظ کرده است. ضمن آموزش انتزاع هندسی ، تناسب و زمینه.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا