بازرگانی

تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

شرکت آتیه انرژی در سالهای اخیر پروژه های موفقی را در حوزه تصفیه فاضلاب صنایع غذایی تجربه کرده است که توانسته رضایت نامزدها را جلب کند.

صنایع غذایی یکی از آن دسته صنایع است که به دلیل تنوع و دامنه فعالیت ، پساب های متنوعی دارد که شامل روش های مختلف تصفیه می باشد. شرکت آتیه انرژی تلاش ، در زمینه تصفیه فاضلاب صنایع غذایی متناسب با کمیت و کیفیت پساب ، تصفیه خانه های صنایع غذایی را طراحی و ساخته است که ویژگی اصلی آنها “کارآیی” و “اقتصاد” است.

در بیشتر موارد ، متخصصان این شرکت در فرآیند طراحی ، روش های کاهش ضایعات (به حداقل رساندن زباله) را به کارفرمایان ارائه می دهند. برای تصفیه پساب ها می توان گفت که ، در بیشتر موارد ، از روش های بیولوژیکی استفاده می شود که مطابق با استانداردهای موجود برای دفع پساب است. اما در برخی موارد ، استفاده از تصفیه اضافی ضروری است.

مهمترین روشهای مورد استفاده در تصفیه فاضلاب صنایع غذایی به شرح زیر است:

– روش های بیولوژیکی هوازی با بار بالا (مانند IFAS و MBBR)

– راکتورهای بی هوازی (مانند ABR و UASB)

تصفیه بیولوژیکی متداول با اکسیداسیون پیشرفته

بسیاری از کارخانه های تولید مواد غذایی فاضلاب و فاضلاب تولید می کنند که می توان با تصفیه آنها فاضلاب را به ابتدای مسیر بازگرداند و بدون آسیب رساندن به محیط زیست. برخی از این صنایع کارخانه های کنسرو سازی ، کارخانه های گوجه فرنگی ، مربا ، ترشی و کنسرو سازی هستند.

تولید کنندگان آجیل یا تولیدکنندگان سبزیجات خشک و

در صنایعی که ذکر کردیم ، درست است که محصول متفاوت است ، اما آنالیزهای پساب در بسیاری از موارد ذکر شده مشابه است ، بنابراین با توجه به یک مشکل کلی می توانیم فرآیند تصفیه پساب را به طور دقیق شناسایی و انجام دهیم.

برای یافتن کمیت و کیفیت پساب های این کارخانه ها ، ابتدا باید مراحل تولید فرآیندهای فوق را وارد کرده و بررسی کنیم.

به عنوان مثال ، در بیشتر محصولات غذایی ، چون میوه ها اساساً اساس محصولات غذایی هستند ، ابتدا باید آنها را بشوییم و مواد فیزیکی آنها مانند برگها را از درختان یا علف ها جدا کنیم. از آنجا که آنها را با آب مخلوط می کنیم ، در انتها فاضلاب داریم که می توانیم آن را تصفیه و در ابتدای مسیر استفاده کنیم. یا در مراحل بعدی که ظرف ها را می شویم و استریل می کنیم ، پساب دارای چربی است که می تواند بدن و ماهی را افزایش دهد و بیش از حد استاندارد باشد.

لازم به ذکر است که تجزیه و تحلیل فاضلاب صنایعی که مواد اولیه آنها گوشت گاو و آبزی پروری است بسیار دشوارتر خواهند بود. در فرآیند تصفیه فاضلاب صنایع غذایی می توان موارد زیر را ذکر کرد که در تصفیه فاضلاب استفاده می شود.

الف) جمع آوری زباله

ب) سیستم تعادل

ج) سیستم رسوب اولیه

د) سیستم درمان بیولوژیکی ، که شامل روش های هوازی و بی هوازی است.

ز) سیستم گندزدایی در این روش پس از اتمام آخرین مرحله پساب ، به دلیل عدم وجود آلودگی میکروبی ، قطعاً باید سیستم را ضد عفونی کنیم که این می تواند از روشهای گندزدایی مانند تزریق ازن و کلر باشد.

کلیه روشهای فوق توسط شرکت آتیه انرژی تلاش طراحی ، اجرا و مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع :
https://atie-energy.com/%D8%AA%D8%B5%D9%81%DB%8C%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B6%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C/
تاریخ انتشار :
2020-09-20 16:24:16

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا