صنعت و تجارت

تصفیه فاضلاب صنعتی – موافقان و مخالفان منعقد کننده های پایه آهن

منعقد کننده ها ترکیبات شیمیایی هستند که به انعقاد کمک می کنند. ذرات تکان می خورند ، شروع به جمع شدن می کنند و سپس تشکیل توده می دهند. آهن یک ماده معدنی بسیار رایج است که برای انعقاد استفاده می شود و اکثر ترکیبات ساخته شده از آن نسبتاً ارزان هستند. آهن از آنجا که یک فلز گذار است ، یک ماده منعقد کننده مثر است. این بدان معنی است که دارای الکترونهای ظرفیت است که به آنها امکان می دهد با عناصر دیگر ترکیب شوند.

علاوه بر این ، این الکترونها در بیش از یک پوسته وجود دارند که به آنها توانایی چندین حالت مختلف اکسیداسیون را می دهد. از آنجا که منعقد کننده های پایه آهن در یک بازه pH بسیار گسترده محلول هستند ، برای هرگونه کاربرد تصفیه فاضلاب صنعتی بسیار مفید هستند. انواع مختلفی از منعقد کننده های مبتنی بر آهن وجود دارد که هرکدام موافقان و مخالفانی دارند که باید قبل از انتخاب نوع مناسب آب از آنها آگاه باشید.

کلرید فریک (FeCl)3)

مثبت:

با فسفاتها و / یا مواد قلیایی واکنش داده و نمکهای نامحلول آهن تشکیل می دهد و باعث رسوب آنها از محلول می شود. این واکنش باعث می شود که کلرید فریک برای حذف مواد معدنی مانند مس ، نیکل ، روی ، مواد جامد و فسفر ایده آل باشد.

می تواند با پراکسید هیدروژن ترکیب شود و تشکیل شودمعرف فنتون، که برای اکسید کردن آلاینده های آلی در آب استفاده می شود. واکنش گرمازا است (بنابراین گرما آزاد می کند).

منفی:

ترکیبی بسیار خورنده.

در اثر تماس لکه ای ایجاد نمی کند ، بنابراین ممکن است تجهیزات تصفیه آب قهوه ای شود.

در هنگام بارش شیمیایی مقدار زیادی لجن تولید می کند.

آهن کلرید (FeCl)2)

مثبت:

خورنده کمتر از کلرید فریک است.

این ماده برای کاهش شش ظرفیتی کروم ، از بین بردن فسفر ، از بین بردن مواد معدنی (به ویژه آرسنیک و سلنیوم) و به عنوان کمک در لخته سازی استفاده می شود.

منفی:

در اثر تماس لکه ای ایجاد نمی کند ، بنابراین ممکن است تجهیزات تصفیه آب قهوه ای شود.

در هنگام بارش شیمیایی مقدار زیادی لجن تولید می کند.

سولفات فریک (احساس2(گوشه 4)3)

مثبت:

در تصفیه آب روغنی ، کدورت زدایی ، فسفر و از بین بردن مواد معدنی بسیار مثر است.

در آبگیری لجن نیز مثر است.

منفی:

در اثر تماس لکه ای ایجاد نمی کند ، بنابراین ممکن است تجهیزات تصفیه آب قهوه ای شود.

سولفات آهن (FeSO)4)

مثبت:

برای کنترل بو ، تهویه لجن ، کاهش مواد جامد محلول و حذف فسفر استفاده می شود.

خورنده کمتر از کلرید فریک است

منفی:

در اثر تماس لکه ای ایجاد نمی کند ، بنابراین ممکن است تجهیزات تصفیه آب قهوه ای شود.

در از بین بردن فلز موثر نیست

مزایای انعقادی انحصاری بر پایه آهن نسبت به منعقد کننده بر پایه آهن

انواع منعقد کننده ها که در بالا توضیح داده شد ، ترکیبات کالا هستند. به عبارت دیگر ، می توانید آنها را با این نام ها خریداری کنید و بدون توجه به فروشنده ، کالا یکسان خواهد بود. مواد شیمیایی کالایی اغلب موثرترین درمان برای جریان پسماند یک مرکز نیستند. هدف آنها خدمت به هدفی خاص و حل مشکلاتی است که توسط اکثریت افراد دیده می شود. با این حال ، بسیاری از تأسیسات جریان زباله پیچیده تری دارند که نیاز به یک منعقد کننده اختصاصی دارد. به همین دلیل است که برخی از فروشندگان مواد شیمیایی برای تصفیه فاضلاب ، مخلوط های خاصی (یا مخلوط های سفارشی) ایجاد می کنند. از منعقد کننده های پایه آهن به عنوان پایه بسیاری از منعقد کننده های سفارشی استفاده می شود.

مثبت ها:

می تواند با یک جریان خاص زباله سازگار شود

ترکیبات دیگری را نیز اضافه کنید که عملکرد آنها را تقویت می کند و تعداد مواد شیمیایی مورد نیاز در طی فرایندهای تصفیه آب را کاهش می دهد.

برخی از نقایصی را که ممکن است در ترکیبات کالا پیدا کنید از بین ببرید یا مزایایی را اضافه کنید که در غیر این صورت با ترکیب کالا وجود ندارد.

منفی:

یک فروشنده مواد شیمیایی برای تصفیه فاضلاب برای تولید مخلوط مناسب برای آب شما باید آبهای شما را آزمایش کند. این ممکن است به هزینه آزمایشگاه و زمان بیشتری نیاز داشته باشد تا اینکه شما ترکیبی از کالاها را از این فروشنده خریداری کرده باشید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا