بازرگانی

تصفیه پساب صنعتی

اصطلاح پساب به پسماندها و بقایای آن به صورت مایع محلی ، شهری یا صنعتی اطلاق می شود. نحوه جمع آوری و دفع آن از منطقه ای به منطقه دیگر ، بسته به آگاهی از محیط زیست محلی متفاوت است.

سیستم های فاضلاب برای جمع آوری آب های سطحی یا پساب های صنعتی در مجتمع های بزرگ صنعتی بسیار مهم هستند ، زیرا نفوذ مایعات به خاک باعث آسیب جدی به پایه ها و تاسیسات زیرزمینی می شود.

یکی از مهمترین دلایل جمع آوری پسابهای آب و صنعتی ، خوردگی ، زنگ زدگی و آلودگی خاک است. لوله ها و اتصالات پلی اتیلن به دلیل خاصیت ضد خوردگی و مقاومت در برابر مواد شیمیایی مختلف می توانند راه حل مناسبی برای جمع آوری و انتقال مایعات فاضلاب باشند.

انواع خدمات ارائه شده توسط شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش در زمینه سیستم های تصفیه فاضلاب صنعتی و تصفیه فاضلاب انسانی به شرح زیر است::

۱- انواع روش های متداول تصفیه فیزیکی (درمان بدنی)

– غربالگری

– حذف بحران

– ایستگاه برابری و پمپاژ

– شناور

– رسوب اولیه

۲- انواع متداول روشهای درمانی فیزیکی و شیمیایی (درمان فیزیکی-شیمیایی)

فیزیکی ، شیمیایی یا ترکیبی از این دو روش به عنوان پیش تصفیه یا قسمت اصلی فرآیند تصفیه فاضلاب و آب استفاده می شود که به طور خلاصه شامل موارد زیر است:

– بسته شدن (انعقاد)

– لخته

رسوب فیزیکی و شیمیایی (رسوب فیزیکی – شیمیایی) در تصفیه فیزیکی و شیمیایی عملیات تصفیه با تزریق مواد منعقد کننده در واحد های انعقادی و لخته سازی انجام می شود.

۳- انواع روش های متداول درمان بیولوژیکی (درمان بیولوژیکی)

در این روش تصفیه فاضلاب صنعتی ، اساس کار فعال سازی باکتریهای هوازی است. در حضور اکسیژن کافی ، سایر باکتریهای بی هوازی رشد و تکثیر نمی یابند و در عوض ، باکتریهای هوازی فعال می شوند و با تغذیه مواد آلی در فاضلاب و تجزیه آن ، میزان آلودگی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد (بیش از 90٪)

بسته های طراحی شده و تولید شده توسط Faraab قادر به کاهش موثر BOD ، COD ، P ، N هستند.

انواع فرآیندهای تصفیه بیولوژیکی هوازی به شرح زیر است:

فرآیند لجن فعال شده

– فیلترهای قطره ای

کنتاکتور بیولوژیکی چرخشی

– بیوفیلترهای هوادهی زیر آب

بیوراکتور غشایی

با توجه به مشکلاتی که در سالهای اخیر پسابهای صنعتی برای آبهای زیرزمینی ایجاد کرده اند ، تصفیه فاضلاب صنعتی به یک نیاز زیست محیطی برای کاهش خسارتی که پساب های صنعتی به محیط زیست وارد می کنند و از طرف دیگر به دلیل مشکل گسترده تبدیل شده است کمبود آب و شما باید تا آنجا که می توانید پس انداز کنید.

با نصب پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی می توان هم مشکل کمبود آب و هم مشکلات زیست محیطی را به حداقل رساند.

به عنوان مثال ، یک کارخانه رنگ می تواند 500000 لیتر و شاید بیشتر پساب صنعتی تولید کند که این امر می تواند خسارت جبران ناپذیری به آبهای زیرزمینی و سفره های زیرزمینی وارد کند و در زمانی که کشاورزان به دلیل آب کمتری برای کشاورزی رها شده اند. از دست دادن 500000 تا 600،000 لیتر برای یک گیاه می تواند هشداری برای بهینه سازی مصرف آب باشد.

به همین دلیل می توان پساب های صنعتی را تصفیه و در ابتدای مسیر از آنها استفاده کرد و یا آنها را با استاندارد کشاورزی تطبیق داد تا بتوانیم از آنها برای اهداف کشاورزی استفاده مجدد کنیم. در بدترین حالت ، اگر پساب بسیار کثیف باشد ، می توانیم پساب را تصفیه کنیم تا مشکلات زیست محیطی آن به حداقل برسد.

شرکت آتیه انرژی تلاش این افتخار را دارد که با اجرای پروژه های خوب می تواند به صنعت آب و همچنین محیط زیست کمک کند.

قبل از اینکه بخواهیم یک پیشنهاد فنی و مالی برای تصفیه پساب های صنعتی ارائه دهیم ، باید یک تحلیل کامل از پساب داشته باشیم و همچنین باید دقیقاً مشخص شود که ظرفیت پساب باید روزانه تصفیه شود.

برای مشاوره با این شرکت تماس بگیرید.

منبع :
https://atie-energy.com/%D8%AA%D8%B5%D9%81%DB%8C%D9%87-%D9%BE%D8%B3%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/
تاریخ انتشار :
2020-09-20 16:00:11

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا