تعامل بازاریابی: تغییر رابطه بین شرکت و مشتری

[ad_1]

اسپین آف جدید و داغ در بازاریابی رسانه های اجتماعی نحوه رفتار شرکت ها با مشتریان خود را تغییر داده است. این بازاریابی تعاملی نامیده می شود که به عنوان بازاریابی تعاملی نیز شناخته می شود و این یک استراتژی است که به طور خاص برای جذب مشتریان طراحی شده است و به آنها اجازه می دهد تا بر برند تأثیر بگذارند. این دیگر درباره شرکت هایی نیست که برای به دست آوردن مشتریان جدید به بازاریابی و متقاعد کردن تکیه کنند. تبدیل به یک چهارراه شده است.

برندسازی نیز آسان تر می شود و به شرکت ها اجازه می دهد تا روابط شخصی بیشتری را پرورش دهند. هرچه به «عصر ارتباطات» می رویم و از «عصر اطلاعات» دور می شویم رابطه بین مشتری و شرکت نزدیک تر می شود و ارزش این روابط نزدیک تر می شود. اینها مهم تر از همیشه هستند. .

1. نام تجاری: به کسب و کار خود بدهید و حضور آنلاین ایجاد کنید

نام تجاری یکی از جنبه های مهم هر کسب و کار موفق است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که ایجاد حضور در رسانه های اجتماعی می تواند رتبه بندی کسب و کار شما را در موتورهای جستجو افزایش دهد. سئو (بهینه سازی موتور جستجو) تنها بخشی از رتبه بندی کلی است و عوامل دیگری مانند محبوبیت وب سایت شما وجود دارد. پیوندها و وبلاگ ها در رسانه های اجتماعی می توانند به رشد کسب وکار شما و همچنین ایجاد حضور آنلاین با درگیر کردن مشتریان و دادن فرصت به آنها کمک کنند. هر چه پیدا کردن کسب و کار خود و مشاهده اینکه افراد دیگر به اینترنت متصل هستند آسان تر باشد کسب و کار بیشتری به دست خواهید آورد.

2. ایجاد رهبران و شبکه ها: به دست آوردن مشتریان جدید و بالقوه

جذب مشتری و ساختن برند شما در اینترنت به بخش مهمی از تجارت روزانه شما تبدیل شده است. با استفاده از ابزارهای شبکه آنلاین مانند چت زنده وبلاگ ها و وبینارها شرکت ها می توانند شفاف تر و معتبرتر شوند. با ارائه راهی برای تعامل در یک پلتفرم خاص مشتریان به محصولات و خدمات شما اعتماد خواهند کرد.

همچنین هرچه توجه بیشتری به وب سایت خود داشته باشید احتمال اینکه شرکت شما مشتریان جدیدی به دست آورد بیشتر می شود. مردم تمایل دارند به شرکت هایی که حضور آنلاین قوی دارند نسبت به شرکت هایی که وب سایت فعال یا نمایه رسانه های اجتماعی ندارند اعتماد کنند. اگر نمایه تجاری فیس بوک شما دارای تعداد زیادی طرفدار یا حامی است این برای پرورش مشتریان جدید عالی است.

3. تحقیق محصول: محصولات و خدمات خود را از طریق رسانه های اجتماعی آزمایش کنید

ایجاد مکالمات مستقیم و باز با مشتریان به شما این امکان را می دهد که از آنها بپرسید که در مورد محصولات و خدمات شما چه احساسی دارند. با قرار دادن بخش نظرات در وبلاگ خود و ارسال نظرسنجی یا ایمیل می توانید ایده خوبی از عملکرد کسب و کار و رضایت مشتری خود داشته باشید. اگر قصد دارید محصول جدیدی ارائه دهید اما مطمئن نیستید که مشتریانتان چه واکنشی نسبت به آن نشان خواهند داد می توانید به صورت آنلاین از آنها بپرسید. شاید بتوانید به طرفداران فیسبوک خود یک دوره آزمایشی برای محصول جدید خود ارائه دهید و ببینید که مشتریان چگونه واکنش نشان می دهند. در دراز مدت در زمان و هزینه صرفه جویی خواهید کرد و می توانید محصول خود را سریعتر وارد بازار کنید.

4. بهبود روابط با مشتری

با بهبود نحوه ارتباط با مشتریان خود می توانید نحوه عملکرد کسب و کار خود را بهبود بخشید. وقتی راه های جدیدی برای ترکیب بازخورد و بازخورد مشتری پیدا می کنید می توانید مدل کسب وکار خود را متناسب با روند بازار تغییر دهید.

راه های زیادی برای جمع آوری این اطلاعات وجود دارد مانند افزودن فیلدهایی به وب سایت تان که به مشتریان اجازه می دهد برای شما ایمیل ارسال کنند و درباره شما به شما بگویند. اگر وبلاگ دارید به خوانندگان اجازه دهید در مورد پست های شما نظر بدهند تا آنها را در مورد خدماتی که شرکت شما ارائه می دهد فکر کنند. هرچه فرصت های بیشتری به مشتریان خود بدهید تا به شما پاسخ دهند پاسخگویی به نیازهای مشتری و رشد کسب و کارتان آسان تر خواهد بود.

[ad_2]

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا