برترین های کسب و کارلوازم خانگی

تعمیر اوکی مرجع تخصصی آموزش های تعمیر یخچال و ماشین لباسشویی

وقتی صحبت از عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی یا هر برند دیگری می شود، بسته به اینکه ماشین لباسشویی درب از بالا باشد یا از جلو، مشکلات و راه حل های متفاوت دارد. اگر ماشین لباسشویی ال‌جی روشن نمی‌شود، معمولاً به دلیل اجزای یکسانی در ماشین‌های درب بالا و جلو است. بنابراین، تا زمانی که از ماشین لباسشویی ال‌جی استفاده می‌کنید، اطلاعاتی که در این مطلب به شما آموزش می دهیم برایتان مفید خواهد بود.

این روزها بسیاری از لوازم خانگی به چیزی که به عنوان برد مدار چاپی (PCB) یا برد کنترلی شناخته می شود، متکی هستند. ساده ترین راه برای توصیف برد کنترل به عنوان “مغز” کل لباسشویی ال جی است.

PCB به شکل یک برد مدار کوچک عرضه می شود. بسیاری از قطعات الکترونیکی کوچکتر روی برد تعبیه شده است. آنها با هم تمام قسمت های مختلف دستگاه را هماهنگ می کنند تا لباس های شما را در چرخه شستشو قرار دهند. PCBبرای عملکرد ماشین لباسشویی ال جی بسیار مهم است که اگر به هر دلیلی معیوب بود، یک یا چند عملکرد دستگاه دیگر کار نمی کند.

آموزش | افزایش

هنگامی که متوجه شدید صدای جیر جیر از ماشین لباسشویی در حین تکان دادن آن می آید، می توانید مشکلات زیر را عیب یابی کنید:

پیدا کردن علت اصلی صدای جیر جیر در ماشین لباسشویی شما به طور بالقوه می تواند یک فرآیند خسته کننده و وقت گیر باشد. به همین دلیل است که باید با بررسی مسائلی که می توانید به سرعت آنها را رد کنید، شروع کنید. به عنوان مثال، از خود بپرسید که آیا ماشین لباسشویی شما بیش از حد بارگیری شده است.

هنگامی که وسایل داخل آن بیش از حد باشد، درام وزن بیشتری از حد معمول تحمل می کند. در نتیجه، فشار بیشتری روی تسمه ها، قرقره ها و سایر اجزای داخل دستگاه شما وارد می شود. این فشار باعث می شود ماشین لباسشویی صداهای غیرعادی ایجاد کند. این شامل صدای جیر جیر می شود که هنگام انجام فرآیند شستشو از دستگاه می شنوید.

علت کار نکردن موتور یخچال

یخچال یک ماشین پیچیده است. همچنین، یخچال سخت‌کارترین لوازم خانگی است که به صورت شبانه روزی کار می‌کند و غذای شما را تازه نگه می‌دارد. به دلیل استفاده دقیق و فرسودگی، یخچال ممکن است مشکلاتی مانند مشکل خنک کننده، مشکل یخ زدایی، سیم کشی معیوب، شکستگی صفحه تخلیه، جرقه ناشی از سوکت، مشکل بسته شدن درب، انسداد تخلیه و کار نکردن موتور یخچال ایجاد کند که نیاز به خدمات تعمیر یخچال دارد.

کمپرسور قلب واحد یخچال است که وظیفه چرخه تبرید را بر عهده دارد. اگر یخچال کار نمی کند، ممکن است کمپرسور معیوب باشد. کمپرسور موتوری است که مبرد یا خنک کننده را فشرده می کند و مبرد را از طریق کویل های اواپراتور و کندانسور به گردش در می آورد. مشکلات کمپرسور ممکن است باعث خاموش شدن یخچال شود. تمیز نگه داشتن و روغن کاری کمپرسور می تواند به جلوگیری از مشکل راه اندازی یخچال کمک کند.

مسلماً سخت‌کارترین وسیله در خانه، یخچال است که نمی‌توانید بدون آن زندگی کنید. اگر یخچال شما روشن نمی شود، تسلیم نشوید ما می توانیم کمک کنیم. اگر کمپرسور یخچال روشن نمی‌شود، حتی اگر صدای فن‌ها را می‌شنوید، ممکن است رله بیش از حد گرم شود.

از آنجایی که رله با خازن شروع به کار می کند، و قدرت راه اندازی را به سیم پیچ های کمپرسور افزایش می دهد، کمپرسور بدون خازن راه اندازی روشن نمی شود. داغ شدن بیش از حد آن را بررسی کنید و در صورت آسیب دیدگی، آن را تعویض کنید. اما اگر رله و خازن استارت همگی مشکلی ندارند، قدم بعدی تماس با یک تکنسین است.

هنگامی که یخچال روشن می شود، ترموستات سیگنالی را به خازن استارت می فرستد تا کمپرسور را فعال کند و چرخه تبرید یخچال را شروع کند. اما هنگامی که خازن خراب می شود، سیکل تبرید را راه اندازی نمی کند و در برخی موارد یخچال حتی روشن نمی شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا