بازرگانیبرترین های کسب و کار

تفاوت عطر و ادکلن و اسانس

اگر می‌خواهید فرق انواع خوشبو کننده‌ها را بدانید، با این مقاله همراه باشید تا با تفاوت عطر و ادکلن و همچنین ادوپرفیوم و ادوتویلت آشنا شویم.

اسانس عطر از کجا بخریم | اسانس عطر چیست

توجه به عنصر زیبایی و علاقه به جذاب بودن برای اطرافیان باعث شد تا بشر به فکر استفاده از رایحه‌های خوشبو در طبیعت بیفتد. پس از سال‌ها آزمون و خطا در تولید انواع عطر، امروزه ما شاهد تولید بهترین عطرها و ادکلن ها هستیم. اگر سری به فروشگاه‌های عطر بزنید، معمولا با واژه‌هایی مانند: عطر، ادوپرفیوم، ادکلن، ادوتولیت، اسپری و غیره روبرو خواهید شد. تمام این مواد خوشبوکننده به یک هدف استفاده می‌شوند، اما تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. مهم‌ترین تفاوت عطر و ادكلن با یکدیگر، تفاوت در میزان ترکیبات آن‌ها است. هنگام خرید عطر، معمولا سردی و گرمی عطر مورد توجه قرار می‌گیرد. تفاوت عطر گرم و سرد در رایحه آن‌ها است. آیا به خوبی می‌دانید که تفاوت عطر و ادکلن در چیست؟ اگر قصد دارید به پاسخ دقیق این سوال برسید، تا پایان با ما همراه باشید.

در طول سالیان طولانی، بشر درنهایت توانست به خوبی اسانس مواد خوشبو را استخراج کند. اسانس درواقع همان عصاره معطری است که از منبع آن استخراج می‌شود. خوب است بدانید ارزش این اسانس با توجه به منبعی که از آن به دست می‌آید، متفاوت است. برای مثال برخی از آن‌ها منابع حیوانی و گیاهی کمیابی دارند، بنابراین قیمت بسیار زیادی نیز خواهند داشت. اما تفاوت عطر و ادكلن در این است که میزان اسانس در آن‌ها تفاوت دارد. البته در پاسخ به این سوال که تفاوت عطر و ادکلن چیست باید بگوییم که میزان الکل استفاده ‌شده در هر کدام نیز عامل تفاوت آن‌ها با یکدیگر به شمار می‌رود. در مورد سایر محصولات خوشبوکننده مانند ادوپرفیوم و ادوتولیت نیز همین موضوع صدق می‌کند که در میزان قیمت‌گذاری آن‌ها هم موثر بوده است. جالب است بدانید که تجارت عطر و ادکلن یکی از پرسودترین تجارت‌ها در جهان محسوب می‌شود.

تفاوت عطر و ادکلن در چیست؟

اگر شما هم فردی هستید که به معطر بودن خود اهمیت زیادی می‌دهید، حتما گاهی در خرید عطر و ادکلن دچار سردرگمی می‌شوید. زمانی که به یک فروشگاه عطر فروشی بروید، با اصلاحات مختلفی روبرو خواهید شد، در حالی که شما تفاوت عطر و ادكلن را نمی‌دانید. در این حالت یا مجبور هستید از خود فروشنده سوال بپرسید، یا اینکه به گوگل متوسل شوید و عبارت‌هایی مثل «فرق عطر و ادکلن نی نی سایت» را سرچ کنید!

فرق عطر و ادكلن تنها در میزان مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها است. عطر در حقیقت به مایعی می‌گویند که میزان اسانس بسیار بالایی داشته و مقدار بسیار کمی الکل یا فیکساتور در آن وجود دارد. اما ادکلن برخلاف عطر، دارای میزان بسیار بالاتری از الکل است. ادکلن ها تقریبا ۷۰ تا ۹۰ درصد حاوی الکل هستند. البته ناگفته نماند که همین تفاوت در میزان الکل و اسانس، باعث تفاوت در میزان ماندگاری آن‌ها شده است. همواره برندهای معروف جهان، عطرهای بسیار گران‌قیمتی را عرضه می‌کنند. در حقیقت میزان غلظت اسانس موجود در عطر و البته منشا طبیعی آن‌ها، باعث گران بودنشان می‌شود.

تعریف عطر و ادکلن

اکنون که با تفاوت عطر و ادكلن به‌طورکلی آشنا شدید، خوب است به تعریف دقیق‌تر عطر و ادکلن نیز بپردازیم. ما در اینجا سعی کرده‌ایم تا به‌طور مختصر هر کدام از آن‌ها را توصیف کنیم.

  • عطر: عطر که ریشه عربی دارد، درواقع یک مایع خوشبو است که مخلوطی از انواع اسانس‌ها، مواد تثبیت‌کننده و حلال‌ها بوده و برای خوشبو کردن بدن و یا محیط استفاده می‌شود. مواد اولیه معطر سازنده عطر یا همان اسانس‌ها، از منابع گیاهی، حیوانی یا از روش‌های تولید مصنوعی مواد شیمیایی تهیه می‌شوند.
  • ادکلن: واژه ادکلن در حقیقت به معنای آب کلن است. این نام‌گذاری به این دلیل بود که ادکلن برای اولین بار توسط یوهان ماریا فارینا در سال ۱۷۰۹ در کلن آلمان تولید شد. اما فرق عطر و ادكلن در اینجا مشخص می‌شود، چراکه ادکلن به مایع خوشبویی می‌گویند که در ترکیبش ۲ تا ۵ درصد پرفیوم و ۷۰ تا ۹۰ درصد الکل به کار می‌رود.

عطر بهتر است یا ادکلن؟

با تمام توضیحاتی که در مورد تفاوت عطر و ادكلن تا این قسمت مقاله خواندید، ممکن است سوال بپرسید که عطر بهتر است یا ادکلن؟ قبل از هر چیز باید بگوییم ازآنجایی‌که سلیقه هر فرد در بویایی متفاوت است، هرگز نمی‌توان یک قاعده کلی دراین‌باره گفت. اما با توجه به برخی از فاکتورها مانند ماندگاری و یا حتی به‌صرفه بودن، به این موضوع می‌پردازیم. بهتر است بدانید عطرها به دلیل میزان الکل پایین و غلظت اسانس بالایی که دارند، ماندگارتر از ادکلن‌ها هستند. این موضوع باعث می‌شود که خرید عطر به‌صرفه‌تر به نظر برسد. البته موضوع دیگری که در اینجا به چشم می‌آید این است که برخی تحمل رایحه سنگین عطرها را نداشته و با تمام این اوصاف، ادکلن را که سبک‌تر است، ترجیح می‌دهند.

ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن؟

شاید اکنون بتوانید به این سوال که ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن پاسخ دهید، اما به‌طورکلی این سوال یکی از دغدغه‌های مصرف‌کنندگان به شمار می‌رود. دانستیم که تفاوت عطر ادکلن در میزان اسانس، الکل و سایر ترکیبات‌شان است. همین موضوع باعث تفاوت در میزان ماندگاری نیز خواهد شد. بالا بودن میزان الکل و کم بودن مقدار روغن‌های معطر در ادکلن‌ها باعث می‌شود که ماندگاری پایین‌تری نسبت به عطرها داشته باشند. به‌طورکلی رایحه ادکلن شاید تا ۴ الی ۶ ساعت ماندگاری داشته باشد.

تفاوت عطر و ادکلن و پرفیوم

اکنون به خوبی با تفاوت عطر و ادكلن آشنا شدید. بیایید کمی جزیی‌تر به این مسئله دقت کنیم. آیا تاکنون در فروشگاه‌های عطر با نام ادوپرفیوم برخورده‌اید؟ آیا می‌دانید تفاوت عطر و ادکلن و پرفیوم در چیست؟ پرفیوم درواقع به همان عطر گفته می‌شود. اما تفاوت عطر و ادکلن و ادوپرفیوم را می‌توان در میزان ترکیبات‌شان جستجو کرد. بهتر است بدانید که تقریبا همه رایحه‌ها یکسان هستند، اما بر اساس غلظت روغن در الکل و آب، با یکدیگر تفاوت دارند. در حقیقت نوع هر عطر بر اساس غلظت روغن در الکل و آب مشخص می‌شود و در یکی از دسته‌بندی‌های خوشبوکننده‌ها قرار می‌گیرد. ما در اینجا سعی کرده‌ایم تا غلظت ترکیبات هر کدام را بیان کنیم تا به تفاوت آن‌ها پی ببرید.

  • عطر: عطر یا همان پرفیوم حاوی ۲۰ تا ۴۰ درصد روغن معطر است.
  • ادکلن: ادکلن‌ها کمترین میزان روغن معطر و بالاترین میزان الکل را دارند. آن‌ها حاوی ۲ تا ۴ درصد روغن معطر و ۷۰ تا ۹۰ درصد الکل هستند.
  • ادوپرفیوم: ادوپرفیوم حاوی ۱۵ تا ۲۰ درصد روغن معطر بوده و الکل تقریبا پایین‌تری نسبت به ادکلن دارد.

تفاوت ادوکلن با ادوپرفیوم و ادوتویلت

بررسی تفاوت عطر و ادكلن به ما نشان داد که میزان روغن معطر موجود در عطرها باعث افزایش ماندگاری آن‌ها شده است. اما واژه دیگری که احتمالا در فروشگاه‌های آرایشی یا عطر فروشی با آن روبرو شده‌اید، ادوتویلت است. تفاوت عطر و ادکلن و پرفیوم را در قسمت قبل توضیح دادیم. اما در اینجا با تعریف کوتاهی از ادوتویلت شما را با تفاوت آن با سایر خوشبوکننده‌ها آشنا خواهیم کرد.

  • ادوتویلت: ادوتویلت که نوع رقیقی از عطر به شمار می‌رود، معمولا آب معطر نیز نامیده می‌شود. این مایع خوشبو حاوی ۵ الی ۱۵ درصد اسانس روغنی معطر بوده و تقریبا درصد الکل بسیار بالایی دارد. البته میزان الکل آن از ادکلن‌ها کمتر بوده و ماندگاری بیشتری دارد. از ادوتولیت معمولا پس از حمام روی پوست استفاده می‌کنند.

تفاوت تستر ادو پرفیوم با ادوپرفیوم

تمام شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی و همچنین عطرسازی‌ها، زمان عرضه محصولات‌شان، تستر محصولات را نیز به فروشندگان ارائه می‌کنند. تسترها برای فروش نبوده و به منظور راحت‌تر شدن انتخاب برای خریداران در نظر گرفته می‌شوند. اکنون می‌دانید که تفاوت بين عطر و ادكلن در چیست. اما بین تستر ادوپرفیوم و خود ادوپرفیوم تفاوتی وجود دارد؟ درواقع این توقع وجود دارد که تستر محصول با خود محصول هیچ تفاوتی نداشته باشد. البته بسیاری از شرکت‌های عطرسازی معتبر جهان این موضوع را رعایت می‌کنند. اما بهتر است بدانید برخی از شرکت‌های عطرسازی، نوت اولیه تستر ادوپرفیوم را بسیار قوی‌تر از خود محصول می‌کنند. این موضوع به این دلیل است که خریداران به سمت آن جذب شوند.

در بررسی تفاوت عطر و ادكلن به این نتیجه رسیدیم که میزان ترکیبات هر کدام با یکدیگر تفاوت دارد. البته همین تفاوت در میزان ترکیبات باعث تفاوت در میزان ماندگاری و قوی یا ضعیف‌تر بودن رایحه می‌شود. اما آیا عطر و ادکلن با اسانس فرق دارند؟ بسیاری از افراد بر این باور هستند که اسانس همان عطری است که در شیشه‌ها پر می‌شود. اما باید بگوییم که این باور کاملا اشتباه است. تفاوت عطر و ادکلن و اسانس بسیار واضح است. در حقیقت اسانس به همان روغن خالص معطری می‌گویند که از منشاهای مختلفی به دست می‌آید. تفاوت بین عطر و ادکلن نیز در میزان اسانس و یا همان روغن‌های معطر است.

تفاوت عطر و ادکلن و اسپری

آیا به خوبی دانستید که تفاوت عطر و ادکلن در چیست؟ ما در این مقاله تا حد زیادی شما را با انواع مواد خوشبوکننده و تفاوت ترکیبات‌شان با یکدیگر آشنا کردیم. ازجمله مواد خوشبوکننده‌ای که بسیاری از ما در کیف خود در محیط کار و یا دانشگاه حمل می‌کنیم، اسپری است. خوب است اکنون به تفاوت عطر و ادکلن و اسپری نیز بپردازیم. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین عطر و ادکلن و اسپری، میزان تراکم و غلظت عصاره‌های معطر است. به‌طورکلی اسپری بیشتر از آب و الکل به همراه مقدار کمی عصاره‌های مختلف تشکیل شده است. این موضوع باعث می‌شود که ماندگاری اسپری‌ها بسیار پایین باشد. اسپری‌ها معمولا برای استفاده روی بدن طراحی می‌شوند.

فرق عطر اصل و تقلبی

در تمام کشورهای جهان، در کنار عطرهای اصل، شاهد وجود عطرهای تقلبی نیز هستیم. اما متاسفانه در کشورهایی مانند ایران این موضوع بیشتر به چشم می‌آید. دانستن اینکه فرق عطر و ادكلن چيست و تشخیص تفاوت عطر و ادكلن در هنگام خرید جنس تقلبی، ممکن است خیلی به کارتان نیاید. بهتر است بدانید که تشخیص فرق عطر اصل و تقلبی کار بسیار مشکلی است. اما همیشه مواردی وجود دارند که با دانستن آن‌ها می‌توانید عطر تقلبی را از عطر اصل تشخیص دهید. ما در اینجا به برخی از این موارد اشاره‌کرده‌ایم:

  1. شیشه عطرهای اصل معمولا به حدی منحصربه‌فرد طراحی می‌شوند که قابل کپی کردن نباشند. اگر به خوبی دقت کنید خواهید دید که شیشه عطرهای تقلبی شفافیت و کیفیت عطر اصل را ندارند.
  2. اگرچه گاهی عطرهای تقلبی هم به قیمت بسیار بالایی فروخته می‌شوند، اما به‌طورکلی اگر عطر معروفی را با یک‌چهارم قیمت اصل آن پیدا کردید، شک نکنید که محصول‌ تقلبی است.
  3. شیشه عطرهای اصل کاملا پر بوده و مایع آن نیز شفاف است.
  4. عطرهای تقلبی ماندگاری بسیار پایینی دارند، چراکه بخش زیادی از آن با الکل مخلوط می‌شود.

تفاوت عطر زنانه و مردانه

اگر فردی هستید که معمولا از عطر و ادکلن استفاده می‌کنید، حتما به تفاوت عطر و ادكلن مردانه و زنانه دقت کرده‌اید. تفاوت خرید عطر زنانه و مردانه معمولا با تندی و یا ملایم بودن آن‌ها به چشم می‌آید. درواقع عطرهای زنانه معمولا بوی ملایمی و لطیفی مانند رایحه گل و میوه دارند که اغلب احساس شیرینی را منتقل می‌کنند؛ اما در مقابل عطرهای مردانه دارای رایحه‌ای شدیدتر و تندتر هستند. معمولا نوت‌های چوب، مشک، آروماتیک و چرمی شدید برای مردان در نظر گرفته می‌شوند. اما این موضوع از طرف شرکت‌های تولیدکننده عطر، به عنوان یک قاعده کلی رعایت می‌شود. ممکن است سلیقه هر فردی باعث شود بدون در نظر گرفتن مردانه یا زنانه بودن یک عطر، رایحه مورد علاقه خود را انتخاب کند. برای خرید عطر مردانه کلیک کنید.

تفاوت عطر گرم و سرد

تفاوت عطر و ادكلن در انواع رایحه‌ها و میزان شدت آن‌ها نیز هست. حتما تاکنون با واژه‌های عطر گرم یا عطر سرد برخورد کرده‌اید. آیا می‌دانید تفاوت عطر گرم و سرد در چیست؟ اگر بخواهیم به بیانی ساده به این موضوع بپردازیم، می‌توانیم بگوییم به عطرهایی که در آنها از رایحه نارنج، هندوانه و لیمو استفاده می‌شود عطرهای سرد می‌گویند؛ در مقابل، به عطرهایی که در آن‌ها رایحه‌هایی چون ادویه‌های شرقی، شکلات یا چوب به کار رفته است، عطرهای گرم می‌گویند. هر فرد با توجه به مزاج خود یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند، اما معمولا در فصل‌های سرد سال از عطرهای گرم و بالعکس در فصل‌های گرم سال از عطرهای سرد استفاده می‌شود.

سوالات متداول در مورد تفاوت عطر و ادکلن و اسانس و اسپری

ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن؟

معمولا غلظت ادکلن ها ۲ تا ۴ درصد است. این غلظت را با الکل بیشتر مخلوط می کنند. ماندگاری آن هم نیز کمتر از دیگر غلظت هاست. در این مطلب به وطر کامل در مورد فرق عطر و ادكلن صحبت کرده ایم.

تفاوت عطر و ادکلن و پرفیوم؟

برای اطلاع از فرق عطر و ادکلن و پرفیوم در هنگام خرید باید این مطلب را کامل بخوانید.

تفاوت عطر و ادکلن و اسانس در چیست؟

حتما این مطلب را کامل بخوانید تا فرق عطر و ادکلن و اسانس را کامل درک کنید تا در هنگام خرید سرتان کلاه نرود.

تفاوت عطر و ادکلن و اسپری را از چه طریقی تشخیص دهیم؟

کافیست این مطلب را کامل بخوانید تا فرق عطر و ادکلن و اسپری را کامل متوجه شوید.

تفاوت عطر گرم و سرد در چیست؟

تفاوت عطر گرم و سرد در خواندن یا نخواند این مطلب است. این مقاله را تا آخر بخوانید تا فرق بین عطر گرم و سرد را متوجه شوید.

نمایش بیشتر

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا