برترین های کسب و کارپزشکی

تفاوت لیپوساکشن و لیپوماتیک

بسیاری از افراد تصور می‌کنند لاغری و تناسب اندام فقط با انجام ورزش‌های سنگین و رژیم غذایی امکان‌پذیر است. در صورتی که بافت‌های چربی در بعضی از قسمت‌های بدن آنقدر سفت هستند که با ورزش یا رژیم گرفتن از بین نمی‌روند. در چنین شرایطی عمل‌های لاغری موضعی بهترین انتخاب برای رسیدن به اندام دلخواه است. با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های زیبایی نیز بهبود پیدا کرده‌اند تا افراد را به آرزوی خود برسانند. لیپوماتیک و لیپوساکشن نیز از جمله جدیدترین روش‌های لاغری موضعی هستند که در این مقاله قصد داریم به تفاوت آن‌ها بپردازیم. برای اطلاع از فرق لیپوماتیک با لیپوساکشن به خواندن این مقاله ادامه دهید.

لیپوماتیک یک روش کم‌تهاجمی برای از بین بردن چربی‌های اضافی بدن است. فناوری به‌کاررفته در لیپوماتیک را می‌توانیم جدیدترین تکنیک برای رهایی از بافت‌های چربی اضافه بدن بدانیم. البته به این نکته توجه کنید که لیپوماتیک یک روش برای کاهش وزن نیست و صرفا برای پیکرتراشی یا رسیدن به تناسب اندام انجام می‌شود.

لیپوماتیک چگونه انجام میشود؟

عمل لیپوماتیک به‌صورت سرپایی و بدون نیاز به بی‌هوشی در کلینیک‌های زیبایی یا مطب متخصص انجام می‌شود. قبل از شروع عمل، پزشک ناحیه موردنظر را با بی‌حسی موضعی بی‌حس می‌کند تا آرامش شما در حین درمان حفظ شود. در طول عمل، پزشک مقدار چربی محاسبه‌شده را با کمترین عوارض ممکن از بدن خارج می‌کند. در واقع دستگاه لیپوماتیک با ایجاد ارتعاش‌هایی در بدن باعث آب شدن چربی‌ها شده و سپس چربی ذوب‌شده از طریق لوله‌ای به نام کانولا از بدن خارج می‌شود. زخم‌های ایجادشده برای خروج چربی بسیار ریز هستند که برای بهبود، به زمانی طولانی احتیاج ندارند. همین موضوع اصلی‌ترین تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن به حساب می‌آید.

هزینه لیپوماتیک چقدر است؟

هزینه لیپوماتیک را معمولا نمی‌توان قبل از عمل مشخص کرد؛ چراکه مبلغ آن به عوامل مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی کلینیک، نوع دستگاه مورداستفاده، مهارت و تخصص پزشک، میزان چربی خارج‌شده از بدن و تجهیزات مورداستفاده در طول و بعد از عمل بستگی دارد. با این حال، شما می‌توانید در جلسه مشاوره قبل از عمل، هزینه لیپوماتیک را از پزشک خود بپرسید. پزشک با بررسی وضعیت جسمانی شما، قیمت عمل با دستگاه لیپوماتیک را به شما اعلام خواهد کرد.

مزایای لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یک روش مدرن و تاییدشده است که به‌دلیل مزایایی که دارد، یک عمل محبوب در جهان به شمار می‌رود. از جمله مزایای لیپوماتیک می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • لیپوماتیک چربی را به‌طور یکسان از زیر پوست خارج می‌کند و باعث ایجاد برآمدگی و ناهمواری در سطح پوست نمی‌شود.
  • دوره نقاهت لاغری با لیپوماتیک بسیار کوتاه و بین ۳ تا ۷ روز است.
  • لیپوماتیک برخلاف سایر روش‌های لاغری باعث افتادگی پوست نمی‌شود.
  • تورم و ترشح مایعات در این جراحی بسیار کم و ناچیز است.
  • خطر آمبولی در لیپوماتیک وجود ندارد.
  • فرد بلافاصله بعد از اتمام جلسه عمل، مرخص می‌شود و نیازی به بستری شدن ندارد.

عوارض لیپوماتیک چیست؟

به‌طورکلی لیپوماتیک یک عمل بی‌خطر و ایمن است که به‌خودی‌خود عوارض خطرناکی به همراه ندارد. عوارض لیپوماتیک در بسیاری از مواقع ناشی از بی‌تجربه بودن پزشک و انجام عمل در محیط‌های غیربهداشتی است. از جمله این عوارض عبارت‌اند از:

  • ارتعاش‌های شدید ممکن است پزشک را خسته کند و درنتیجه اشتباهی از او سر بزند.
  • التهاب و واکنش‌های آلرژیک
  • بی‌حسی موضعی ناحیه تحت درمان
  • بروز عفونت
  • افزایش دمای بدن، حالت تهوع یا احساس ضعف و سرگیجه

برای جلوگیری از عوارض لیپوماتیک توصیه می‌کنیم حتما به یک پزشک متخصص یا یک کلینیک تخصصی معتبر مراجعه کنید. توجه به توصیه‌های پزشک برای مراقبت‌های قبل و بعد از لیپوماتیک نیز برای داشتن عملی آسان حائز اهمیت است. عوارض جانبی مهم‌ترین فرق لیپوماتیک با لیپوساکشن است. لیپوماتیک به‌طورقابل‌توجهی عوارض کمتری نسبت به لیپوساکشن دارد.

لیپوساکشن نیز مانند لیپوماتیک یک عمل زیبایی است که برای پیکرتراشی انجام می‌شود. لیپوساکشن را می‌توانیم نسل قبل‌تر لیپوماتیک بدانیم؛ بااین‌حال، این روش هم موردتایید است و محبوبیت فراوانی در جهان دارد. لیپوساکشن با شکستن پیوندهای سفت چربی، لاغری موضعی و تناسب اندام را به همراه دارد.

لیپوساکشن  چگونه انجام میشود؟

هزینه لیپوساکشن  چقدر است؟

هزینه لیپوساکشن به عوامل مختلفی مانند مهارت و تجربه پزشک، روش مورداستفاده، تجهیزات عمل و امکانات کلینیک بستگی دارد. هزینه دقیق بعد از ویزیت شما توسط پزشک و قبل از عمل توسط پزشک به شما اعلام خواهد شد.

مزایای لیپوساکشن  چیست؟

لیپوساکشن یک روش زیبایی است که برای لاغری موضعی در قسمت‌های مختلف بدن انجام می‌شود. با استفاده از این روش می‌توانید بافت چربی نواحی مختلفی مانند پهلوها، بازوها، پاها و حتی بعضی از قسمت‌های صورت مانند غبغب و زیر چانه را از بین ببرید.

عوارض لیپوساکشن  چیست؟

هرچند لیپوساکشن یک عمل زیبایی موردتایید است، بااین‌حال مانند سایر روش‌های جراحی عوارض خاص خود را دارد. البته مراجعه به یک کلینیک معتبر و انجام عمل توسط یک جراح آموزش‌دیده عوارض لیپوساکشن را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. طبق گفته ، خطرات احتمالی این عمل عبارت‌اند از:

  • خون‌ریزی
  • عوارض ناشی از بی‌هوشی
  • شوک
  • انباشته شدن مایعات
  • عفونت
  • آمبولی چربی
  • سوختگی پوست

کلیه این عوارض درصورت استفاده از تجهیزات غیراستاندارد و قدیمی و همچنین مراجعه به یک پزشک بی‌تجربه بروز پیدا خواهد کرد.

مقایسه درد لیپوماتیک و لیپوساکشن

لیپوماتیک یک روش جدیدتر و پیشرفته‌تر نسبت به لیپوساکشن است؛ بنابراین لیپوماتیک معمولا درد کمتری نسبت به لیپوساکشن دارد. درد کمتر لیپوماتیک را می‌توانیم اصلی‌ترین فرق لیپوماتیک با لیپوساکشن بدانیم. البته توجه کنید که در طول هردوی این عمل‌ها، پزشک از داروی بی‌حسی یا بی‌هوشی استفاده می‌کند؛ بنابراین در حین درمان دردی احساس نخواهید کرد. دردهای بعد از عمل نیز با تجویز مسکن و مصرف منظم آن‌ها قابل‌کنترل است.

لیپوساکشن بهتر است یا لیپوماتیک؟

با بررسی این دو روش زیبایی، احتمالا فرق لیپوماتیک با لیپوساکشن را متوجه شده‌اید. بااین‌حال در ادامه اصلی‌ترین تفاوت‌های لیپوساکشن و لیپوماتیک را بیان می‌کنیم:

  • لیپوماتیک روش جدیدتری نسبت به لیپوساکشن است.
  • عوارض جانبی لیپوماتیک به‌طورچشمگیری کمتر از عوارض لیپوساکشن است.
  • حجم چربی خارج‌شده در لیپوماتیک معمولا بیشتر از لیپوساکشن است.
  • لیپوماتیک دوران نقاهت کوتاه‌تری نسبت به لیپوساکشن دارد.

کلینیک صدف؛ بهترین انتخاب برای انجام عمل‌های لاغری موضعی

در این مقاله به بررسی فرق لیپوماتیک با لیپوساکشن پرداختیم. هردوی این عمل‌ها برای زیبایی و لاغری موضعی قسمت‌های مختلف بدن انجام می‌شوند. بااین‌حال، لیپوماتیک روش جدیدتر، کم‌خطرتر و موثرتری نسبت به لیپوساکشن است. برای انتخاب بین لیپوماتیک یا لیپوساکشن توصیه می‌کنیم حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت، یکی از بهترین کلینیک‌های تخصصی پوست و مو است. پزشکان این کلینیک با تکیه بر دانش و تجربه چندین ساله خود انواع خدمات زیبایی را به شما عزیزان عرضه می‌کنند. برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۲۷۴۳۷ تماس بگیرید.

برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند و برای کاهش چربی‌های بدن خود قصد رفتن به سراغ جراحی را دارند، دغدغه‌های خاص و شاید شیرینی وجود دارد. از جمله مهمترین دغدغه‌های که این افراد با آن روبه‌رو هستند، انتخاب یکی از انواع عمل‌های پیکرتراشی است.

جراحی‌های بادی جت، لیپوساکشن، لیپوماتیک و. . همه و همه مزایا و عوارض خاص خود برای از بین بردن چربی‌ها را دارند و بیمار باید یکی از این روش‌ها را برای انجام پیکر تراشی خود انتخاب کند. برای بیان تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن به بیان ساده می‌توان اینگونه گفت: در عمل لیپوماتیک بعد از ضربه وارد کردن به چربی‌ها و آب کردن آن‌ها، این چربی‌ها توسط لوله‌های به اسم کانولا از بدن خارج می‌شوند. از این چربی‌های خارج شده می‌توان برای حجم دادن به مناطق دیگری مانند باسن، سینه و صورت استفاده کرد.

اما در عمل لیپوساکشن برای از بین بردن چربی‌های اضافی در قسمت‌های مختلف بدن باید از ساکشن استفاده کرد. معمولاً این عمل به افرادی که در برخی از نقاط بدن خود دارای چربی‌های بسیار زیادی هستند، توصیه می‌شود. در این مقاله قصد داریم به تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن اشاره کنیم و به‌طور دقیق این دو عمل را مورد بررسی و نقد قرار دهیم.

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن چیست

برای درک بهتر تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن بهتر است تا حدودی با تعریف آن‌ها آشنا شویم.

لیپوساکشن دارای انواع مختلفی مانند لیزر لیپوساکشن و لیپوساکشن کلاسیک است. لیپوساکشن یا چربی‌کشی عمل جراحی است که از تکنیک ساکشن یا مکش برای خارج کردن چربی‌ها استفاده می‌کند. معمولاً افرادی که دارای اضافه وزن زیاد هستند و با انجام ورزش و رژیم غذایی به نتیجه دلخواه نخواهند رسید به سراغ انجام این عمل خواهند رفت. عمل لیپوساکشن یک عمل غیر سرپایی است و فرد در حین عمل کاملاً بیهوش خواهد شد.

لیپوماتیک که با نام پیکر تراشی هم در بین عموم شناخته می‌شود با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا برای خارج کردن چربی‌های اضافی بدن انجام می‌شود. دستگاه لیپوماتیک با بهره‌گیری از فناوری صدای مادون صوت، ارتعاش و نوتاسیون اقدام به ذوب کردن چربی‌ها در نواحی مختلف می‌کند، بعد از ذوب شدن چربی‌ها با استفاده از یک دستگاه مکش چربی‌های اضافی خارج خواهد شد. این روش کم و بیش شباهت‌های زیادی به ساکشن دارد. همان‌طور که در بالا گفته شد، چربی‌های خارج شده توسط لیپوماتیک دوباره قابل استفاده هستند و شما می‌توانید از آن برای فرم دهی به باسن، سینه و. . استفاده کنید.

برای بررسی هر چه بهتر تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن اجازه دهید تا با طرح سؤال و پاسخ به آن این دو روش حذف چربی‌های اضافی از بدن را با هم مقایسه کنیم.

عمل لیپوماتیک بهتر است یا لیپوساکشن؟ 

هنگامی که شخصی می‌خواهد به تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن پی ببرد، اولین سؤالی که ذهنش را درگیر می‌کند؛ این پرسش خواهد بود. برای پاسخ به این سؤال که لیپوماتیک بهتر است یا لیپوساکشن پاسخ قطعی و مطمئنی وجود نخواهد داشت و پزشک معالج با توجه به شرایط عمومی بیمار و میزان چربی‌های اضافی فرد تصمیم خود را برای عمل خواهد گرفت.

علاوه بر نظر پزشک، بیمار و هدف او از انجام عمل پیکر تراشی نیز بسیار مهم است. به‌طور کلی می‌توان اینگونه گفت که لیپوساکشن پیشرفت بسیار بزرگی در زمینه جراحی‌های پلاستیک، پیکر تراشی و تناسب اندام ایجاد کرد، اما روش لیپوماتیک به مراتب پیشرفته‌تر، گسترده‌تر از لیپوساکشن است. فراموش نکنید که چربی‌های خارج شده توسط دستگاه لیپوماتیک مجدداً قابل استفاده هستند که این برتری بزرگی برای لیپوماتیک به نسبت لیپوساکشن حساب می‌شود.

انجام عمل لیپوساکشن کم خطر‌تر است یا لیپوماتیک؟ 

در لیپوساکشن چربی‌ها با استفاده از حرارت ذوب خواهند شد که این موضوع باعث سوختگی در اطراف ناحیه عمل خواهد شد. استفاده از حرارت برای ذوب کردن چربی‌ها باعث تغییر رنگ پوست هم خواهد شد که این موضوع برای بسیاری از افراد ناخوشایند است. در عمل لیپوماتیک برای سست کردن چربی‌ها از ارتعاش و لرزش استفاده می‌شود و در نتیجه مشکلاتی مانند سوختگی و تغییر رنگ در لیپوماتیک وجود ندارد.

هزینه انجام لیپوساکشن در مقابل لیپوماتیک چگونه است؟ 

برای انجام عمل پیکر تراشی قیمت مشخص و دقیقی وجود ندارد. هزینه‌های این عمل تا حدود بسیار زیادی به وضعیت چاقی بیمار، نوع کلینیک، مهارت پزشک جراح، نوع دستگاه‌های که در حین عمل از آن استفاده می‌شود و چندین فاکتور دیگر بستگی دارد. اما به‌طور کلی می‌توان گفت که لیپوساکشن برای خارج کردن چربی‌ها از روش‌های مختلفی استفاده خواهد کرد و به مراتب پیچیدگی‌های بیشتری به نسبت لیپوماتیک دارد با این وجود در عمل لیپوماتیک از دستگاه‌های بسیار پیشرفته استفاده خواهد شد و به همین دلیل هزینه‌های عمل معمولاً بیشتر از لیپوساکشن است.

به‌طور کلی هزینه‌های پیکر تراشی معمولاً بالا هستند و برای انجام این عمل (بسته به منطقه مورد جراحی) شما به صرف هزینه‌های بالاتر از 15 میلیون تومان نیاز خواهید داشت. البته این عدد صرفاً برای آشنایی با رقم‌های عمل انجام شد و هیچ مرجعیتی نخواهد داشت.

مدت زمان عمل لیپوماتیک بیشتر است یا لیپوساکشن؟ 

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن در مدت زمان عمل یکی دیگر از سؤال‌های مهم کاربران است. به‌طور کلی مدت زمان عمل لیپوماتیک کوتاه‌تر از لیپوساکشن است. چربی‌های بدن توسط ارتعاش و نوسان زودتر تخریب خواهند شد و برای خارج کردن چربی‌های بدن به مدت زمان کمتری نیاز است (چربی‌ها برای ذوب شدن به وسیله حرارت به دو الی سه ساعت زمان نیاز دارند). تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن در دوران نقاهت نیز قابل تعامل است.

دوران نقاهت بعد از عمل لیپوماتیک کمتر از لیپوساکشن است. احتمال دارد در اثر لیپوساکشن به بافت‌های بدن آسیب وارد شود و در نتیجه در قسمت‌های که مورد عمل جراحی قرار گرفته است، کبودی‌های شدیدی به‌وجود آید که برای بهبود یافتن آن‌ها نیاز به مدت زمان زیادی است.

مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن از نظر شدت درد حاصله

همان‌طور که احتمالاً شما هم حدس خواهید زد، درد عمل لیپوساکشن از لیپوماتیک بیشتر است، اما به دلیل اینکه در حین عمل لیپوساکشن بیمار بیهوش است دردی را احساس نخواهد کرد (ممکن است بنابر تشخیص پزشک بیمار تحت جراحی لیپوماتیک را بی‌حس کنند). به‌طور کلی بعد از هر دو عمل بیمار درد می‌کشد و برای تسکین درد‌های خود به دارو‌های مسکن نیاز خواهد داشت.

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن در کاهش چربی‌ های اندام مختلف

تا اینجای مقاله نتیجه این بوده است که لیپوماتیک به نسبت لیپوساکشن مزایای بسیار بیشتری دارد، اما بهتر است بدانید که عمل لیپوساکشن برای اندام‌های کوچک مانند کنار سینه، زیر چونه (غبغب) و. . بالاترین عملکرد را دارد، این در حالی است که لیپوماتیک برای اندام‌های بزرگ مانند ران، شکم و پهلو کاربرد به مراتب بالاتری دارد.

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن در تعداد جلسات مراجعه

توجه داشته باشید که لیپوماتیک و لیپوساکشن هر قسمت از بدن باید به‌طور جداگانه‌ای انجام شود، برای مثال نمی‌توان لیپوماتیک پهلو و قسمت ران را با هم انجام داد. در صورت انجام چنین عملی ریسک فوت بیمار تا حدود زیادی افزایش پیدا خواهد کرد. باید بدانید که در جلسه تنها مقدار مشخصی از چربی باید از بدن خارج شود و این مقدار چربی خارج شده حتماً حتماً باید توسط پزشکان متخصص تعیین گردد در غیر اینصورت خسارات جبران ناپذیری برای شما به همراه خواهد داشت.

عمل لیپوماتیک برای چه افرادی مناسب است؟

تا اینجای مقاله با تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن آشنا شدید، معمولاً افرادی به سراغ انجام عمل پیکر تراشی ‌می‌روند که قصد دارند در ازای کوچک‌تر کردن یک قسمت، قسمت دیگری را افزایش سایز دهند؛ در نتیجه انجام عمل لیپوماتیک گزینه بهتری برای این افراد است چرا که می‌توان از سلول‌های چربی بدن خود شخص که از یک قسمت خارج شده است در قسمت دیگر استفاده کرد.

به‌طور کلی عمل لیپوماتیک برای افرادی بالای 18 سال و بدون مشکل قلبی و عروقی انجام می‌شود. به‌طور کلی یک شخص مناسب برای انجام عمل لیپوماتیک باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • افرادی بالای 30 سال که از اضافه وزن دارند و علاوه بر اضافه وزن، پوست سفت و بافت عضلانی خوبی دارند.
  • افرادی که دچار بیماری‌های سخت یا خطرناک نیستند.
  • افرادی که سیگار نمی‌کشند و به مواد مخدری اعتیاد ندارند.
  • افرادی که شاخص توده بدنی یا همان BMI آن‌ها کمتر از عدد 30 باشد.
  • افرادی که قصد دارند یک قسمت از بدن خود را لاغر و قسمت دیگری را افزایش سایز دهند.
  • افرادی که چربی‌های بدنشان به رژیم غذایی و ورزش کردن واکنش نشان نمی‌دهد و برای از بین بردن این چربی‌ها نیاز به انجام عمل جراحی دارند.

برتری‌ های عمل لیپوماتیک به لیپوساکشن

از جمله مهمترین برتری‌های عمل لیپوماتیک به لیپوساکشن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • در عمل لیپوماتیک به نسبت لیپوساکشن یکنواخت‌تر توزیع خواهند شد و بعد از انجام عمل زیر پوست برآمده نخواهد شد.
  • جمع شدن پوست در عمل لیپوماتیک به نسبت لیپوساکشن بهتر خواهد بود.
  • دارو‌های بیهوشی عوارض منحصر به فرد خود را دارند، در عمل لیپوماتیک می‌توان از بی‌حسی موضعی به جای بیهوشی استفاده کرد که این یکی از برتری‌های مهم این عمل به سایر جراحی‌های پیکر تراشی می‌تواند باشد.
  • در پیکر تراشی لیپوماتیک احتمال به‌وجود آمدن عفونت بعد از عمل به مراتب پایین‌تر از لیپوساکشن است.
  • احتمال آمبولی در عمل لیپوماتیک بسیار کم است و می‌توان ادعا داشت تا به امروز موارد زیادی گزارش نشده است.
  • شخصی که عمل لیپوماتیک انجام داده است به بستری شدن نیازی ندارد و بیمار معمولاً بعد از انجام عمل مرخص خواهد شد.
  • در عمل لیپوماتیک زخم‌های کمی در بدن بیمار ایجاد می‌شود و در نتیجه خستگی و جراحت در این جراحی بسیار پایین است. این موضوع سبب می‌شود که کاهش وزن در این روش به نسبت لیپوساکشن سریع‌تر و راحت‌تر صورت بگیرد.

در این مقاله تلاش کردیم تا به فرق لیپوماتیک و لیپوساکشن اشاره کنیم. به همین منظور در ابتدای مقاله دو عمل لیپوماتیک و لیپوساکشن را تعریف کردیم و سپس با طرح چند سؤال سعی کردم تا تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن را بررسی کنیم. بر اساس بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که عمل لیپوماتیک به نسبت لیپوساکشن مزیت‌های بیشتری دارد، اما تشخیص اینکه کدام عمل برای شما مناسب‌تر است بر عهده پزشک معالج شما خواهد بود.

اگر تصمیم نهایی خود برای انجام عمل پیکر تراشی را گرفته‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در خصوص عوارض لیپوماتیک، لیپوساکشن و سایر عمل‌های پیکر تراشی به خوبی تحقیق کنید و در نهایت تصمیم خود را برای انجام این عمل قطعی کنید. یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در نتیجه پیکر تراشی مهارت دست‌های پزشک جراح است. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که یک شخص برای صرف هزینه‌های کمتر به سراغ پزشک‌های با مهارت کم رفته است و نتیجه کار یک فاجعه به تمام معنا بوده است.

با توجه با اینکه خسارت‌های وارد از این عمل جراحی غیر قابل بازگشت هستند یا به سختی قابل بازگشت هستند، در این مورد ریسک نکنید و به سراغ بهترین جراحان و کلینک‌های زیبایی بروید. اگر در خصوص تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن نکته‌ای می‌دانید و احساس می‌کنید که در این مقاله از قلم افتاده است، آن را در قسمت دیدگاه‌ها با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

قبل از مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن باید بدانیم که هردو برای پیکرتراشی به کار می روند.

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن

در مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن می توان گفت که دستگاه های این دو روش با یکدیگر متفاوت هستند. هردو دستگاه از تکنولوژی لوله کانولا استفاده می کنند اما در لیپوماتیک یک کمپرسور هوایی تعبیه شده است که موجب ایجاد لرزش و ارتعاش می شود.

کدام روش مناسب تر است لیپوماتیک یا لیپوساکشن

به منظور انتخاب بهترین روش پزشک را از هدف خود مطلع سازید تا شما را راهنمایی کند و با آگاهی کامل تصمیم بگیرید. لیپوساکشن اتفاق بزرگی در زمینه جراحی تناسب اندام در نظر گرفته می شود. اما لیپوماتیک نسخه پیشرفته آن می باشد.

لیپوماتیک کم خطرتر است یا لیپوساکشن؟

لیپوماتیک یک روش کم خطر برای حذف چربی های تجمع یافته و بهبود سلولیت است. لیپوماتیک برای تخلیه چربی های موضعی بهترین کاربرد را دارد. چربی های موضعی را می توان با تکنیک های مختلفی مانند لیپوساکشن و لیپولیز هم تخلیه کرد. در این روش ها بافت چربی در معرض حرارت قرار می گیرد و ذوب می شود. حرارت به سلول های چربی آسیب وارد می کند و دیگر قابل استفاده نخواهند بود. لیپوماتیک به دلیل اینکه لرزش و ارتعاش ایجاد می کند باعث افتادگی و آویزان شدن پوست بعد از تخلیه چربی نمی شود. در بعضی موارد لیپوماتیک می تواند از جراحی مجدد ابدومینوپلاستی (حذف پوست آویزان شکم) جلوگیری کند.

دیگر مزیتی که لیپوماتیک نسبت به لیپوساکشن دارد در آسیب ندیدن بافت های اطراف است. هنگام حرارت دیدن و ذوب شدن چربی ها خطر سوختگی، تغییر قوام و رنگ پوست بافت های اطراف وجود دارد. اما لیپوماتیک هیچگونه اثری بر بافت های کناری نمی گذارد.

مدت زمان عمل لیپوماتیک و لیپوساکشن

مدت زمان عمل لیپوماتیک کوتاه تر از لیپوساکشن است. چربی ها توسط نوسان زودتر تخریب شده و از بدن خارج می شوند. اما برای حرارت دیدن و ذوب شدن تقریبا دو تا سه ساعت زمان بیشتری لازم است. در نتیجه بعد از جراحی نیز دوره نقاهت لیپوماتیک کمتر از لیپوساکشن می باشد. در لیپوساکشن احتمال دارد بر اثر آسیب بافت ها کبودی بیشتری ایجاد شود. ممکن است کسانی که لیپوساکشن انجام داده اند برای نتیجه گیری بهتر به عمل لیپوماتیک نیاز پیدا کنند. بیهوشی یا بی حسی موضعی در عمل لیپوماتیک انتخابی می باشد اما در لیپوساکشن بهتر است بیهوشی انجام شود.

پکیج لاغری نی نی سایت | تجربه از لاغری نی نی سایت

مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن برای استفاده از آنها برای کاهش چربی اندام های مختلف

اگرچه مزایای لیپوماتیک نسبت به لیپوساکشن بیشتر است اما باید عنوان کرد که لیپوساکشن برای اندام های کوچک مانند غبغب، کناره سینه و … بهترین عملکرد را دارد و لیپوماتیک برای اندام های بزرگ مانند ران، پهلو، شکم و … کاربرد بهتری دارد.

تعداد جلسات عمل لیپوماتیک

باید توجه داشت که هر ناحیه از بدن باید در یک جلسه جداگانه انجام شود. به صورتی که نمی توان لیپوماتیک پهلو و ران را همزمان انجام داد. اگر این کار انجام شود خطر مرگ فرد را به همراه دارد. زیرا در هر جلسه تنها مقدار مشخصی از چربی باید از بدن استخراج شود. این روش ها حتما باید توسط جراحان متخصص انجام شود در غیر این صورت آسیب ها و صدمات جبران ناپذیر خواهد بود.

لیپوماتیک برای چه افرادی مناسب است؟

معمولا اکثر افرادی که به جراحی تناسب اندام روی می آورند در مقابل کاهش چربی یک ناحیه از بدن می خواهند ناحیه دیگری حجم بیشتری داشته باشد. در نتیجه انتخاب لیپوماتیک گزینه بهتری است. زیرا می توان در همان جلسه درمانی سلول های چربی زنده و سالم را دوباره به بدن تزریق کرد.

به طور کلی هرچه میزان چربی در بدن کمتر باشد سلامت اندام های حیاتی حفظ خواهد شد. برای برخی افراد جراحی لیپوماتیک یا لیپوساکشن جنبه زیبایی دارد و برای برخی دیگر راهکاری در جهت پیشگیری از بیماری های خطرناک می باشد. انجام این عمل ها باعث تغییر سبک زندگی افراد و بهبود آن می گردد.

آیا لیپوساکشن برای لاغری مناسب است؟ به یاد داشته باشید که لیپوساکشن یک راه حل کاهش وزن نیست و نباید مانند آن استفاده شود. لیپوساکشن معده سلول‌های چربی را برای همیشه از ناحیه شکم شما حذف می‌کند. آن سلول‌ها از بدن شما به بیرون منتقل می‌شوند اما محل ذخیره‌کننده چربی در بدن شما تغییر نخواهد کرد.

برای رسیدن به نتایج ایده آل از جراحی های زیبایی، نکاتی حائز اهمیت است که یکی از مهم ترین آن ها انتخاب بهترین متخصص لیپوساکشن شکم در اصفهان می باشد که می تواند رضایت بیمار را به دنبال داشته باشد. برای قیمت لیپوساکشن شکم در اصفهان کلیک کنید

نمایش بیشتر

کارگروه خبری مطالب پزشکی

درمان بیماری‌ها فقط یک قسمت از وظایف من است. من سعی می‌کنم با ارائه راهنماها و توصیه‌های پزشکی، افراد را به زندگی سالم و پرانرژی همراه با سلامتی هدایت کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا