[ad_1]
وب 2.0 کلمه ای است که معمولاً برای استقبال از فرآیندهای متنوع و جدید در شبکه جهانی وب استفاده می شود. اگرچه این اصطلاح بیشتر یک اصطلاح بازاریابی است اما برخی از سرنخ های اصلی همراه با وب 2.0 شامل ظهور شبکه های اجتماعی ارتباطات دو طرفه فن آوری های مختلف چسب و انواع متنوعی از انواع مختلف است. اگرچه بیشتر وب 2.0 در همان پلتفرم 1.0 کار می کند اما تفاوت های عمده ای وجود دارد. هدف ما این است که تفاوتهای اولیه را که منجر به توصیف علاقه در 2.0 می شود شناسایی کنیم.
وب 2.0 در سالهای اخیر یکسری مفاهیم را در وب دوست داشته است. تعریف دقیق با استفاده از نامگذاری باینری Web 1.0 یا Web 2.0 طبقه بندی دقیق و دشواری است. اما یک دسته از وب سایت های بسیار معروف وب 2.0 مانند فیس بوک و یوتیوب و وب قدیمی یک جدایی منظم وجود دارد. این وقفه ها را می توان در موارد مختلفی از جمله ساختاری تکنولوژیکی و اجتماعی اختراع کرد.
یکی از تفاوتهای اصلی بین وب 1.0 و وب 2.0 این است که تولید کنندگان محتوا در وب 1.0 بسیار کم بودند زیرا اکثریت قریب به اتفاق کاربران به عنوان مصرف کننده محتوا خدمت می کردند در حالی که هر کاربری می توانست یک محتوا ساز در وب 2.0 باشد و کمکهای مختلف فن آوری به پتانسیل ایجاد محتوا را افزایش دهید.
تفاوت دیگر بین وب 2.0 و وب 1.0 می تواند بر اساس زمان باشد. اصطلاح وب 2.0 در حدود سال 2004 ایجاد شد و بسیاری از سایتهای اصلی وب 2.0 در اواخر سال 2003 و اوایل سال 2004 شروع به پیشرفت کردند. وب سایتهایی که ساختار آنها از اوایل سال 2000 و قبل از آن کمی اصلاح شده است می توانند به عنوان وب 1.0 شناخته شوند (مانند به عنوان IMDB).
مزیت اصلی وب 2.0 این است که این سایتها کاربران را تشویق می کند که هرچه بیشتر وقت خود را در سایتهای خود بگذرانند. آنها انگیزه های قوی برای افزایش چسبندگی سایت ایجاد می کنند. اکثر وب سایت های موجود در وب 1.0 دارای پیوندهایی به سایتهای خارجی هستند و کاربران می توانند به راحتی این پیوندها را به سایتهای دیگر دنبال کنند. دلیل اصلی این امر این است که اکثر 1.0 وب سایت تمایل دارند که یک موضوع را پوشش دهند و برای دسترسی به آنها نیازی به ورود کاربران ندارند. از طرف دیگر وب سایت های 2.0 فعالیت های درون سایت را تشویق می کنند و معمولاً کاربران را مجبور می کنند وارد سیستم شوند و به دیگران در سایت پیوند ایجاد کنند.
سایت های وب 2.0 برای ارتباط یک طرفه بودند در حالی که وب سایت های 2.0 از یک رسانه ارتباطی دو طرفه استفاده می کردند. وب 1.0 استبدادی و از بالا به پایین بود. از طرف دیگر وب 2.0 دموکراتیک و مردمی است. به جای اینکه یک سایت نیویورک تایمز 1.0 به شما نشان دهد چه داستانهایی در آن روز مهم بودند Digg.com Buzz و Yahoo.com داستانهایی را که کاربران به عنوان مهمترین آنها رای داده اند به تصویر می کشند.
وب سایت ها بدیهی است که 1.0 را منفی می خوانند. وب سایت های 2.0 برای جذب رأی دادن به بالا یا پایین محتوا امتیاز دادن به آن اظهارنظر درباره آن و ارسال پست های جدید جذاب هستند. تا سال 2000 Amazon.com به کاربران اجازه می داد تا کتاب ها را مرور کنند اما امروزه کاربران می توانند به روش های مختلفی مانند ایجاد لیست محصولات نوشتن راهنماهای محصول و ویرایش مقالات ویکی (Amapedia) درگیر شوند. در سال 2000 آمازون از سایت های خود برای فروش محصولات خریداری شده استفاده می کرد. آمازون با وب 2.0 به شما این امکان را می دهد تا از طریق وب سایت خود کتابها و محصولات جدید و قدیمی خود را لیست کرده و به فروش برسانید.
سایت های وب 2.0 ایستا بوده و به ندرت تغییر می یابند زیرا وب سایت های وب 2.0 پویا هستند و هر ساعت یا حتی بیشتر تغییر می کنند این همان چیزی است که تمام آن پست های کاربر در مورد آن فکر می کنند. وب سایت های 1.0 در حالی که سایت های وب 2.0 مشترک هستند بسته شده اند
جدول زیر ویژگی های متمایز بین وب 2.0 و وب 1.0 را برجسته می کند و نحوه تغییر اوضاع از فرهنگ وب معکوس را مقایسه می کند.
وب 1.0
همه اش خواندن بود
موضوع شرکت ها بود
همه چیز در مورد سرور مشتری بود
این مربوط به HTML بود
این مربوط به صفحات اصلی بود
دور دروازه بود
این مربوط به طبقه بندی بود
همه چیز در مورد سیم بود
مسئله مالکیت مالکیت بود
این مربوط به IPO بود
این در مورد Netscape بود
این در مورد خراش دادن صفحه بود
این مربوط به فرمهای وب بود
همه چیز در مورد هزینه های سخت افزار بود
این در مورد شماره گیری بود
از بالا به پایین بود
ویرایش و تولید شد
این مربوط به تبلیغات بنری بود
وب 2.0
این در مورد نوشتن است
این در مورد جوامع است
این در مورد نظیر به نظیر است
این در مورد xml است
این در مورد وبلاگ نویسی است
این در مورد RSS است
این در مورد علائم است
این در مورد بی سیم است
این در مورد به اشتراک گذاری است
این در مورد فروش تجاری است
این در مورد گوگل است
این در مورد API است
این در مورد برنامه های وب است
این مربوط به هزینه های پهنای باند است
این در مورد باند پهن است
صعودی است
خام است
این در مورد برنامه AdSense است
[ad_2]