بازرگانی

تفاوت کولرهای جذبی و فشار + بررسی تفاوت ها و مقایسه کولرهای فشار و جذبی

تفاوت بین کولر جذبی و کولر فشاری
تفاوت بین کولر جذبی و کولر فشاری چیست؟ به طور کلی ، کولرهای تحت فشار و کولرهای مکش از تهویه های مطبوع عملی و کارآمد مناسب برای ساختارها و پروژه های مختلف هستند. چیلر با جمع آوری و جذب گرمای اطراف و انتقال آن به محیط دیگر ، فرآیند خنک سازی و تولید هوای سرد را تسریع و تقویت می کند. به عبارت دیگر ، در فرآیند تولید آب سرد ، سخت افزار کولر با انتقال مایع به سایر تجهیزات خنک کننده (مانند فن کوئل و کولر ، کولر و تهویه هوا) آزاد می شود.
تفاوت بین کولر جذبی و کولر فشار را بررسی کنید
1-ضریب عملکرد (COP)
یکی از تفاوت ها می تواند ضریب بازگشت یا ضریب عملکرد باشد.تفاوت بین تهویه مطبوع جذبی و فشار (بدیهی است که کارایی استراتژی یا سیستم تهویه مطبوع است) نشان دهنده مصرف بهینه و عملکرد تجهیزات است. بازده سیستم خنک کننده معمولاً با تقسیم گرمای جذب شده توسط محیط بر عملکرد و کارایی تجهیزات تعیین می شود.

در این راستا ، لازم به ذکر است که قدرت و سطح توان کولر گازی بر اساس پارامترهای عملکرد و وضعیت تجهیزات تعیین می شود.

بنابراین ، توان نامی دستگاهی با ضریب 3.5 معمولاً A است. از طرف دیگر ، عملکرد خنک کننده فشار 1 تا 8 پارامتر است. و 0.5 تا 1.2 ضریب کارایی چیلر جذبی است. بنابراین ، در مقایسه با کولرهای جذبی ، کولرهای فشاری از بازده و ضریب عملکرد بهتری برخوردار هستند.
2- حجم و حجم
میزان صدا در هنگام پخش تفاوت دیگری است ، از جمله تفاوت بین کولرهای جذبی و کولرهای فشار. حجم کولر گازی معمولاً با دسی بل (دسی بل) بیان می شود. سطح پایین و مقدار تنظیم شده ، حجم مورد انتظار دستگاه را هنگام کار نشان می دهد. در مقایسه با کولر فشار ، ساختار کولر جذبی قطعات و لوازم جانبی کمتری دارد. بنابراین ، در مقایسه با کولر فشار ، سطح صدای خروجی و ارتعاش کولر جذبی کمتر است. در این رابطه باید توجه داشت که نصب کولرهای فشاری در فضای سقف یا کابین باعث می شود صدای کمتری به خانه منتقل شود.

3- وزن خالص تجهیزات
از تفاوتهای دیگر بین فشار خنک کننده و میزان جذب می توان در وزن خالص این دستگاهها نام برد. اگرچه ظرفیت چیلرهای جذبی و چیلرهای تراکمی تقریباً برابر است ، وزن آنها کاملاً متفاوت است. کولرهای جذبی معمولاً سنگین تر از مدل های فشار هستند.

لازم به ذکر است که وزن یخچال جذبی دو برابر یخچال فشاری تخمین زده می شود. بنابراین ، حمل و نقل و تهویه مطبوع جاذب باید ترتیبات لازم و مناسب را انجام دهد.

4- مکان و محل نصب
مقدار فضای مورد استفاده برای نصب ، بهره برداری و یکپارچه سازی. تفاوت بین کولر جذبی و فشار دیجیتال. با بزرگتر و بزرگتر شدن تجهیزات ، چیلر جذبی فضای نصب و راه اندازی بیشتری را اشغال می کند.

در این رابطه باید توجه داشت که سطح نصب کولر فشار حدود 40 تا 60 درصد بیشتر از کولر جذبی است.

از طرف دیگر ، در مقایسه با کولرهای فشاری ، کولرهای جذبی دارای ارتفاع بیشتری هستند. طبق تحقیقات ، ارتفاع چیلر جذبی حدود 1.8 تا 3 متر است که از ارتفاع چیلر جذبی بیشتر است.

5- روش نصب و روش حمل و نقل
در مقایسه با کولرهای تحت فشار ، میزان جذب آنها مربوط به نحوه نصب و حمل این تجهیزات است.بنابراین ، به دلیل وزن زیاد کولر گازی جذبی ، حمل و نقل آن باید در چند مرحله انجام شود. حمل تجهیزات برودتی کمپرسور به دلیل ساختار یکنواخت آسان است و در یک مرحله قابل حمل است.
6-محدوده قیمت
ششم قیمت تمام شده تفاوت اصلی بین کولرهای جذبی و فشار است. به طور کلی ، یخچال های جذبی با توجه به مدل های شعله مستقیم ، شعله غیر مستقیم ، یک یا دو و دو اثر طراحی و تولید می شوند. از طرف دیگر ، دو نوع کولر فشاری وجود دارد ، خنک کننده هوا و خنک کننده آب. قیمت نهایی مدل شعله غیر مستقیم حدود 50٪ بیشتر از مدل فشار است.

هزینه کولر مستقیم جذب شعله دو برابر قیمت نهایی کولر فشار است. بنابراین ، از نظر دامنه قیمت ، هم کولرهای آب سرد و هم فشار هوای سرد از روش های مقرون به صرفه و مقرون به صرفه بهره مند می شوند.

از مشاوران رایگان در مرکز دات کام مطلع شوید و برای دریافت بهترین مشاوره خرید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/difference-chiller-absorption-and-compression/
تاریخ انتشار :
2021-03-29 10:00:28.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا