برترین های کسب و کارفناوری اطلاعات

تلویزیون ال جی خاموش شده روشن نمیشه

  • علت روشن نشدن تلویزیون ال جی چیست؟

چرا تلویزیون ال جی روشن نمی شود؟ یا علت روشن نشدن تلویزیون ال جی چیست؟ و سوالاتی از این دست ممکن است برای کاربران بسیاری پیش بیاید. این مشکل می تواند در مسائل گوناگونی ریشه داشته باشد. مهم این است که در مرکز تعمیرات تلویزیون، تعمیرکار مربوطه به خوبی و به درستی بتواند ریشه را مشخص کند و پس از عیب یابی دقیق و موشکافانه، مسیر تعمیر یا احیانا تعویض را مشخص سازد. تنها در این صورت است که بازگشت سلامت تلویزیون ال جی تضمین شده خواهد بود.

بررسی علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

وقتی تلویزیون ال جی روشن نمی شود، بررسی این اختلال و ریشه یابی آن مهمترین اقدامی است که باید انجام داد. در چنین شرایطی باید قطعات مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم، زیرا فرسودگی قطعات اولین و مهمترین علت روشن نشدن تلویزیون ال جی است. با تعویض یا  در اکثر قریب به اتفاق موارد مشکل خواهد شد

ویروسی شدن مین برد از دلایل روشن نشدن تلویزیون ال جی است؛ این ویروس ها از اجرای درست برنامه های تی وی و روشن شدن آن جلوگیری می کنند؛ در چنین شرایطی باید به کمک دستگاه پروگرمر در مرکز مجاز ، تنظیمات و برنامه های تلویزیون را از نو برنامه ریزی کرد

توصیه می شود که به منظور جلوگیری از بروز چنین حالتی باید قبل از استفاده از فلش مموری حتما آن را ویروس کشی کنید. خراب و نا مرغوب بودن کابل hdmi نیز می تواند علت روشن نشدن تلویزیون ال جی باشد؛ همواره به یاد داشته باشید که این کابل را از مراکز معتبر و مجاز تهیه کنید تا با چنین مشکلی روبه رو نشوید.

رفع مشکل روشن نشدن تلویزیون ال جی

خرابی یا فرسودگی  معمولا به عنوان علت اصلی روشن نشدن تلویزیون ال جی و سایر برندها شناخته می شود. همچنین گاهی روشن نشدن LED یا LCD شما ناشی از خرابی برد پاور یا دکمه آن است. کیفیت پایین و یا معیوب بودن کابل hdmi نیز می تواند زمینه ساز این مشکل باشد

اگر تلویزیون روشن نشد، بد نیست ریموت کنترل را هم بررسی کنید. گاهی خرابی کنترل یا تمام شدن باتری های آن مانع از روشن شدن دستگاه می شود. پس از شناسایی دلایل، می توانید اقدامات مناسب را جهت تعمیر تلویزیون ال جی و رفع مشکل روشن نشدن این دستگاه انجام دهید.

تعمیرات تلویزیون در تهران

تعمیرات تلویزیون در تهران را همواره به یاد داشته باشید؛ در این مرکز انواع و اقسام تلویزیون های داخلی و خارجی در مدل ها و سایزهای مختلفی بررسی و عیب یابی و تعمیر می شوند. این مرکز معتبر و ایده آل به دلیل در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته همواره اولین و تنها ترین انتخاب کاربران تلویزیون است

تعمیرکاران واحد تعمیرات تلویزیون در تهران با تکیه بر دانش و تخصص خود و با استفاده از امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته ، پس از یک عیب یابی دقیق و مهندسانه، مسیر تعمیر را انتخاب و اجرا می کنند. در این مرکز می توانید به راحتی و با استفاده از سرویس تعمیر در محل تلویزیون، دستگاه خود را از مسیری امن و ساده تعمیر و ترمیم سازید؛ برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

تعمیرات ال جی

مرکز جامع تعمیرات ال جی با حمایت مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است؛ این مرکز در فضایی حرفه ای و تخصصی اقدام به ارائه انواع خدمات و سرویس های مختلف در حوزه لوازم خانگی؛ لوازم صوتی و تصویری و کالاها و تجهیزات هوشمند کرده است

تمامی خدمات همراه با ضانت نامه های اصل و رسمی است. این مرکز استاندارد به دلیل رعایت تمام قوانین درون مرزی و برون مرزی، می تواند خدمات پس از فروش اصل و شرکتی در اختیار کاربران خود قرار دهد. در کنار خدمات پس از فروش شرکتی، امکانات و امتیازات ویژه ای را نیز شخصا برای کاربران در نظر گرفته است؛ هر یک از این امکانات بخش مهمی از نیاز های کاربران ال جی را تامین می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و بررسی پکیج های حمایتی این مرکز، با واحد مربوطه تماس بگیرید.

😍 صبر کن ! صبرکن ! مشاوره رایگانم داریم ! اگه مشکلت حل نشد با تماس بگیر  😍 

ممکن است برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که گاهی با فشردن دکمه پاور تلویزیون ال‌ جی خود، در کمال تعجب می‌بینید که تلویزیون شما روشن نمی‌شود. قطعا شما در این مواقع باید به دنبال عیب‌یابی تلویزیون خود و شناسایی علت اصلی روشن نشدن تلویزیون ال ای دی خود باشید.

ما در این مقاله به بررسی رایج‌ترین علل روشن نشدن تلویزیون ال ای دی از برند ال جی می‌پردازیم تا شما با چک کردن هر کدام از این موارد، کار آسان‌تری برای شناسایی مشکل تلویزیون خود و تخمین هزینه  داشته باشید. برای راهنمای بیشتر می توانید به repairalltv.com مراجعه کنید.

اقدامات لازم هنگام روشن نشدن تلویزیون ال ای دی ال جی

قبل از تماس با نمایندگی فروش تلویزیون برند ال جی و گزارش مشکل، لازم است که یک سری اقدامات ابتدایی و ساده را انجام دهید:

  1. ۱- در صفحه پشتی تلویزیون، مدل و اطلاعات درج شده روی برچسب را یادداشت کنید؛ چرا که در مراحل بعدی شناسایی مشکل و تعمیرات مربوطه این اطلاعات مورد نیاز خواهد بود.
  2. ۲- گاهی ممکن است خاموش ماندن تلویزیون ال جی هیچ ارتباطی با خود دستگاه نداشته باشد و نیاز باشد که به بررسی عوامل خارجی مانند خرابی پریزی که دو شاخه تلویزیون به آن متصل می‌شود، بپردازید. به این منظور بهتر است قبل از هر اقدامی، دو شاخه تلویزیون را روی یک پریز دیگر امتحان کنید.
  3. ۳- کابل تلویزیون را چک کنید و سلامت آن را بسنجید. برای این کار استفاده از « اهم‌ سنج» می‌تواند به شما کمک کند. اگر کابل تلویزیون ال جی شما نیز مشکلی نداشت، می‌توان با قطعیت گفت که اشکال اصلی از سخت‌افزارهای دستگاه تلویزیون شما است و بهتر است به دنبال کشف علت از داخل تلویزیون باشید.

ریشه‌یابی دلایل روشن نشدن تلویزیون LED ال جی

عوامل داخلی مختلفی می‌توانند موجب روشن نشدن تلویزیون‌های ال جی شوند، مانند:

  • • آسیب برد پاور تلویزیون
  • • ویروسی شدن مین برد تلویزیون
  • • کابل HDMI بی‌کیفیت
  • • آب خوردگی تلویزیون
  • • خرابی cpu مین برد

آسیب برد پاور تلویزیون LED ال جی

یکی از رایج‌ترین علل روشن نشدن تلویزیون‌های ال جی، خرابی و وجود مشکل در قطعه برد پاور یا همان منبع تغذیه تلویزیون است. همان طور که می‌دانید قطعه برد پاور، کار برق رسانی به تمام اجزا و قطعات تلویزیون را انجام می‌دهد پس اگر این قطعه آسیب ببیند، برق رسانی به سایر اجزا کم و یا به طور کامل قطع می‌شود و در نتیجه تلویزیون روشن نخواهد شد.

نوسان برق یعنی کم و زیاد شدن ناگهانی ولتاژ تلویزیون، یکی از اصلی‌ترین دلایل آسیب و سوختگی برد پاور تلویزیون ال جی است. در این مواقع توصیه می‌شود به همراه قطعه برد پاور، تمامی قطعات فرسوده یا آسیب‌ دیده نیز تعویض شوند تا طول عمر برد پاور جدید بالاتر رود. همچنین به منظور حفظ امنیت برد اصلی یا مین برد و برد پاور تلویزیون ال جی، استفاده از یک محافظ برق ضروری است.

تلویزیون ال جی روشن میشه ولی تصویر نداره | چراغ تلویزیون روشنه ولی روشن نمیشه

آلوده شدن قطعه مین برد تلویزیون ال جی به ویروس

برای جلوگیری از ویروسی شدن مین برد تلویزیون چه باید کرد؟

اتصال مستقیم اسمارت تی‌وی‌ها به شبکه اینترنت، خطر هک سیستم و اختلال در اجرای برنامه‌های تلویزیون را به دنبال دارد. توصیه می‌شود که قبل از اتصال هر نوع دستگاه خروجی به تلویزیون، مانند هارد و فلش مموری حتما آن‌ها را ویروس‌کشی کنید. همچنین هر ماه، یک بار تلویزیون ال جی خود را از لحاظ وجود ویروس اسکن کنید. برای حل مشکل روشن نشدن تلویزیون LED‌ ال جی به دلیل آلودگی به ویروس، باید تلویزیون را مجدد با استفاده از دستگاه پروگرمر، برنامه‌ریزی و راه‌اندازی نمود.

استفاده از کابل HDMI نامرغوب

استفاده از کابل‌های بی‌کیفیت و غیراستاندارد HDMI، موجب آسیب‌رسانی به قطعه برد تلویزیون ال جی و در نتیجه روشن نشدن آن خواهد شد. به همین دلیل بهتر است برای خرید انواع کابل‌های قابل اتصال به تلویزیون ال جی، به سراغ فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد بروید.

بروز مشکل آب خوردگی در تلویزیون LED ال جی

آب خوردگی تلویزیون موجب آسیب جدی به مین برد تلویزیون خواهد شد. مین برد یا مادر برد، مشخص‌کننده نقش هر قطعه در تلویزیون است و واضح است که سوختگی و خرابی آن موجب روشن نشدن تلویزیون خواهد شد. اغلب افراد تصور می‌کنند که منظور از آب خوردگی تلویزیون، پاشیدن آب روی آن است اما باید توجه داشت که به طور کلی، به هر گونه نفوذ رطوبت به داخل فلت‌ها و سولفاته شدن مدارهای داخلی تلویزیون، آب خوردگی گفته می‌شود. این مشکل اغلب به دلیل اسپری کردن مستقیم مایع پاک کننده روی پنل ال ای دی اتفاق می‌افتد.

در صورت سولفاته شدن فلت‌های COF تلویزیون ال جی، با استفاده از بندینگ ماشین، آب خوردگی پنل تلویزیون تعمیر خواهد شد. توصیه می‌شود برای جلوگیری از آب خوردگی تلویزیون و آسیب‌های احتمالی که به مین برد دستگاه وارد خواهد شد، برای تمیز کردن سطح نمایشگر تلویزیون ابتدا مقداری از مایع پاک کننده را روی پارچه تمیز اسپری کنید، سپس پارچه را روی سطح پنل بکشید.

نقص قطعه cpu مین برد تلویزیون ال جی

همان طور که اشاره کردیم، مین برد یا برد مادر به دلیل قرارگیری قطعات اصلی مانند: پردازشگر تلویزیون، ورودی صدا، تصویر و… روی آن حیاتی‌ترین بخش در ساختمان تلویزیون است بنابراین هر گونه خرابی در اجزای آن به خاموشی ابدی دستگاه منتهی می‌شود. یکی از اجزای اصلی مین برد، پردازشگر تلویزیون یا همان  cpuاست. استفاده از کابل‌های غیراورجینال و نامرغوب و متصل کردن آن‌ها به تلویزیون، موجب سوختن cpu می‌شود.

جمع‌بندی

اگر نیاز به مشاوره و یا تعمیر تلویزیون ال جی یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .
منبع: youtube.com

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا