بازرگانی

تهویه مطبوع چه کاری انجام می دهد؟ توضیح اجزای ساخت یک مایع خنک کننده گاز

عملکرد تهویه مطبوع چیست؟
عملکرد تهویه مطبوع چیست؟ ؟ به طور کلی ، مکانیزم عملکرد تهویه مطبوع بر اساس انبساط و تراکم گاز مبرد است. بنابراین ، به این دستگاه ها تهویه هوا گفته می شود. در این رابطه باید توجه داشت که روش کار و خنک سازی وسایلی مانند یخچال ، فریزر و کولر به همین ترتیب انجام می شود. تفاوت اصلی بین این دستگاه ها در ناحیه توزیع هوای سرد است.
نقش در زمینه تهویه مطبوع چیست؟ لازم به ذکر است که از کولرهای گازی برای خنک سازی فضاهای متنوعی مانند فضاهای تجاری ، محیط های اداری و کاری ، تأسیسات مسکونی و طیف وسیعی از ساختمان ها استفاده می شود. با انجام یک فرآیند خنک کننده ، این مدل سیستم تهویه مطبوع باعث تغییرات قابل توجهی در کیفیت ، رطوبت و درجه حرارت محیط داخلی می شود. توزیع هوای خنک کننده ، خنک کننده و سرد در کولر گازی معمولاً از طریق یک چرخه تبرید انجام می شود.
بدنه اصلی کولر گازی از دو قسمت تشکیل شده است: واحد داخلی و صفحه خارجی. پانل های داخلی معمولاً هم در داخل سازه و هم در سطح دیوار نصب می شوند. این زمانی است که پانل های خارجی تجهیزات خارج از فضای سازه ای و محیط باز نصب و اجرا می شوند. از آنجا که تجهیزات مجهز به قطعات و لوازم جانبی کاربردی و باکیفیت هستند ، عملکرد کولر گازی به روشی ایده آل بدست می آید. بنابراین ، هوای سرد و هوای مطبوع با سرعت ثابت در سطح فضا توزیع می شوند.

اجزای اصلی تهویه مطبوع ساختمان
کمپرسور: برای مشکل تهویه مطبوع؟ لازم به ذکر است که به دلیل هماهنگی و عملکرد مناسب قطعات و قطعات داخلی ، بهترین عملکرد و عملکرد دستگاه امکان پذیر است. چرخه برودتی و خنک سازی گازی با کار با اجزای کمپرسور شروع می شود. این قسمت فشار ، فشار و فشار هوا را فشرده و کاهش می دهد و سپس آن را به قسمت کندانسور و اواپراتور تجهیزات منتقل می کند.

مهمترین قسمت چرخه تبرید تهویه مطبوع کمپرسور است. اندازه و مدل کمپرسور با توجه به نوع و تعداد کولرهای گازی متفاوت است.

خازن: قسمت مهم دیگر پانل خارجی تهویه مطبوع جمع و جور است که وظیفه دریافت مبرد و تبدیل آن به مایع را دارد. در این فرآیند ، کندانسور گرمای خنک کننده را جمع آوری کرده و آن را به محیط خارج منتقل می کند. به منظور افزایش سرعت انتقال حرارت ، محفظه کندانسور با پره های آلومینیومی پوشانده شده است.
دمنده: كولر بعدی چیست؟ لازم به ذکر است که توزیع و انتشار جریان هوا به محیط داخلی توسط دمنده تجهیزات انجام می شود. دمنده تجهیزات توسط یک موتور الکتریکی با کیفیت و قدرتمند هدایت می شود. با چرخش پره های فن ، هوای خنک و تهویه مناسب با حداکثر انرژی به خانه منتقل می شود.
اپراتور یا کارگر: سیم پیچ خنک کننده یا اواپراتور از چندین لوله مسی گرد تشکیل شده است. به منظور افزایش ضریب حرارتی ، از یک پوشش آلومینیوم در قسمت اواپراتور استفاده می شود.
فیلتر فیلتر: فیلتر هوا را می توان یکی از اصلی ترین و مهمترین قسمتهای داخلی تهویه هوا دانست. این بخش با جذب و فیلتر کردن انواع آلاینده ها و آلاینده ها به بهبود کیفیت هوا کمک می کند.اهمیت گاز مبرد
نقش در گروه تهویه مطبوع چیست؟ لازم به ذکر است که مبرد یا گاز مبرد یکی از قسمتهای اصلی چرخه تبرید تجهیزات است. به عبارت دیگر ، پیش شرط اصلی چرخه تبرید خوب برای تهویه هوا ، وجود گاز مبرد است. مبرد مورد استفاده در کولر به داخل اتاق کمپرسور سرریز می کند.
با توجه به نوع فرآیند ، مدل و شعاع کار ، از مبردهای مختلف مانند r22 و r410a معمولاً در ساختار کولر گازی استفاده می شود. هر کدام از این کولرها مشخصات و مشخصات خاص خود را دارند. مبرد R410a دارای سازگاری با محیط زیست و لایه ازن است ، بنابراین می توان از آن در شاسی بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع پیشرفته و مدرن استفاده کرد.

گاز مبرد R410A از مخلوط مساوی گازهای r125 و r32 تشکیل شده است. مهمترین مزیت گاز مبرد R410A این است که آلاینده های محیطی ، کیفیت بالا ، ظرفیت خنک کننده و خنک کننده بهبود یافته سیستم و ایمنی تولید نمی کند. توجه به این نکته مهم است که در صنعت تهویه مطبوع ، مبرد r22 را فریون و مبرد r410a را پورون می نامند.

کولر گازی بعدی چه خواهد کرد؟ لازم به ذکر است که اگرچه مبرد r22 منسوخ شده است ، اما به دلیل اثرات مضر آن بر محیط ، به تدریج با گازهای سازگار با محیط زیست مانند r410a جایگزین شده است. در بسیاری از کشورها کمپرسورهای گازی R410A برای استفاده از سیستم های تهویه مطبوع ، به ویژه سیستم های تهویه هوا و جداکننده ها تولید شده اند. کاهش و کاهش خرابی های سیستم ، مصرف و افزایش اتلاف گرما از مهمترین مشخصات این نوع مبرد است.

مصرف برق کولر گازی
کولر گازی چه کاری می تواند انجام دهد؟ در نظر گرفتن مصرف برق این دستگاه ها ممکن است مفید باشد. کولرهای گازی بسته به نوع و ظرفیت آنها معمولاً برق تک فاز یا سه فاز هستند. منبع تغذیه و برق تک فاز با توان کمتر از 48000 ولت. در همین زمان ، بیش از 48000 ولت انرژی زیر جریان سه فاز و 380 ولت کار می کنند. نیازی به گفتن نیست که ظرفیت کولر گازی طراحی و تولید شده از 18000 تا 60،000 است.
از مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره بگیرید و برای دریافت بهترین مشاوره خرید با شماره زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/ What-doeses-the-split-work/
تاریخ انتشار :
2021-03-11 10:00:23.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا