توسعه دوره آموزش الکترونیکی: نحوه راهنمایی

آموزش | الکترونیک

[ad_1]

ایجاد یک دوره آموزش الکترونیکی موفق

بررسی اجمالی

این مقاله الکترونیکی یادگیری الکترونیکی مروری بر مراحل مربوط به توسعه یک دوره یادگیری الکترونیکی ارائه می دهد. این به عنوان راهنمایی در نظر گرفته شده است تا از خطاهای رایج که اغلب در طی دوره جدید آموزش الکترونیکی اتفاق می افتد جلوگیری شود. بسته به دامنه دوره شما ممکن است برخی مراحل اعمال نشود.

ده قدم مورد بحث:

1. تعریف و حفظ دامنه یک پروژه واقع بینانه در طول فرآیند توسعه.

2- وضعیت کار / نیاز دوره کار را تعیین و مستند کنید.

3- حامیان مالی / قهرمانان تجارت را شناسایی و استخدام کنید.

4- اعضای تیم را برای کمک به پیشرفت دوره شناسایی و اختصاص دهید.

5- منبع یادگیری الکترونیکی را انتخاب و انتخاب کنید.

6. تدوین دوره آموزش الکترونیکی.

7. آزمون دوره آموزش الکترونیکی.

8- انتشار دوره آموزش الکترونیکی.

9. اطمینان حاصل کنید که پشتیبانی فنی کافی وجود دارد.

10. اضافه کردن مطالب به نسخه های آینده این دوره.

مراحل توسعه یک دوره آموزشی موفق

1. دامنه چرخه یادگیری را تعریف کنید

این ممکن است به نظر می رسد مکانی منطقی برای شروع باشد و بیشتر شرکت ها در این مرحله شروع می کنند. متأسفانه بیشتر شرکت ها دامنه دوره و با رشد دوره و همچنین دامنه آن را مستند نمی کنند. با توجه به اینکه ممکن است این اولین بار باشد که شما یک دوره یادگیری الکترونیکی را تدوین کرده اید در کنار اینکه با فروشنده جدید همکاری خواهید کرد توصیه من محدود کردن دامنه پروژه است. پس از انتشار اولین دوره این دوره آن را ساده کنید و اجازه گسترش دهید. به طور کلی نسخه دوم این دوره بر اساس ورودی و بازخورد کاربر نیاز به قابلیت های اضافی دارد. همچنین به احتمال زیاد شما نیاز به افزودن محتوا بر اساس نظرات دارید.

یكی از كلیدهای پیشرفت دوره موفقیت آمیز رعایت دامنه اصلی برای اولین نسخه و به اشتراک گذاری آن دامنه در هنگام انتشار دوره است. از کیت تست بتا که خارج از محدوده دوره است نظر خود را اجرا نکنید. همانطور که اشاره کردم مستندسازی دامنه در حین تدوین دوره بسیار مهم است زیرا تست بتا ممکن است بعد از چند ماه باشد و در آن زمان ممکن است کمی در مورد دامنه دقیق پروژه اولیه کمی مبهم باشید.

2. تعیین وضعیت شغلی / نیاز به دوره یادگیری

دوباره مطمئن شوید که این کار از جلو انجام می شود. داشتن یک پرونده / نیاز تجاری شفاف و خاص برای پروژه در تمام مراحل پروژه مهم خواهد بود. داشتن سندی که می توانید به آن مراجعه کنید (و رد کننده ها را راهنمایی کنید) برای شما ارزشمند خواهد بود. همچنین می توانید از ایده هایی که در مورد شغل خود ایجاد کرده اید در نامه ارسال خود استفاده کنید تا ارزش این دوره را برای مخاطبان هدف خود بیشتر کنید.

3- حامیان مالی / قهرمانان مشاغل را در چرخه یادگیری مشخص کنید

این فقط یک حرکت سیاسی هوشمندانه نیست بلکه حامیان مالی نیز در طی مراحل توسعه آزمایش و استقرار پروژه یک منبع عالی مالی و سیاسی خواهند بود. سعی کنید حامیان مشاغل را از انواع زمینه های کاربردی بدست آورید که احتمالاً تعامل در سازمانهایی وجود دارد که با داشتن ترکیب مناسب حامیان تجاری در هیئت مدیره می توان آنها را کاهش داد.

4- اعضای تیم را برای شرکت در توسعه دوره آموزشی مشخص و تعیین کنید

قبل از توصیف هر یک از جزئیات این مرحله می خواهم این نکته را روشن کنم که شناسایی و اختصاص رهبر (های) پروژه به پروژه ضروری است. اولین ارتباط بین منابع یادگیری الکترونیکی و شرکت شما چه کسی خواهد بود؟ چه کسی نیاز به کپی کردن ایمیل ها دارد؟ چه کسی در نهایت مسئول تصمیم گیری نهایی است؟ من توصیه می کنم یک رئیس تیم را تعیین کنید. بسیار جالب است که افراد فنی درون سازمان خود داشته باشند که بتوانند با سؤالهای فنی که در مورد نرم افزار و استانداردهای سخت افزاری شما دارند از منابع یادگیری الکترونیکی شما کمک کنند. با این حال سرپرست تیم در نهایت با مشورت با کارشناسان گروه باید تصمیم نهایی را اتخاذ کند. اگر شما یک مدیر / مدیر اصلی با تیم ندارید ممکن است فروشنده یادگیری الکترونیکی در مورد اینکه چه کسی می تواند با سؤال ها تماس بگیرد دچار سردرگمی شوید.

قبل از انتخاب فروشنده توسعه یادگیری الکترونیکی از اسناد و نامه های پرونده تجاری خود برای ارتقاء دوره و جذب اعضای تیم استفاده کنید. شما به طیف گسترده ای از تجربه خود از جمله ارائه دهندگان محتوا نیاز به تجربه گسترده ای خواهید داشت. تأیید محتوا و اعضای ترجمه؛ پشتیبانی از فناوری اطلاعات مانند شبکه کارکنان سیستم مدیریت یادگیری و میز کمک. علاوه بر این شما باید مخاطبان آزمون را بر اساس سایتهای نشر هدفمند تعیین کنید. در صورت استفاده از منبع یادگیری الکترونیکی که نمونه های اولیه را تولید می کند این اعضای تیم در کل مراحل توسعه کمک کننده خواهند بود. صرف نظر از نمونه های اولیه یک کیت تست در مرحله آزمایش بتا لازم خواهد بود. حتماً اعضایی را انتخاب کنید که نماینده تمام سایتهای انتشارات شما هستند. اعضا همچنین باید مشخصات جمعیتی کاربر را از نظر تنظیم فناوری نمایان کنند. بنابراین به عنوان مثال اطمینان حاصل کنید که اگر بیشتر کاربران هدفدار شما محدودیت دسترسی به رایانه های خود را دارند گروه آزمایش شما نمایانگر این مخاطب است.

5. تعیین کننده و انتخاب کننده سودآور خود برای توسعه دوره

اگرچه این سند این مرحله را به عنوان یک مرحله توصیف می کند اما در واقع یک فرآیند درگیر است. لطفاً یک مقاله سفید CMC با عنوان انتخاب یک فروشنده الکترونیکی یادگیری: راهنمای تصمیم گیری آگاهانه را برای مرور کامل در مورد روند انتخاب فروشنده در صنعت یادگیری الکترونیکی بخوانید.

6. توسعه چرخه یادگیری

این مرحله به طور کلی شامل تعامل های زیادی بین مشتری و یک فروشنده الکترونیکی می شود. منبع یادگیری الکترونیکی نباید فرایند را دیکته کند بلکه باید در طی فرایند توسعه به طور فعال درگیر شود. عامل مهمی که در طی فرآیند انتخاب فروشنده باید در نظر بگیرید این است که آیا تامین کننده به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا نیازهای یادگیری الکترونیکی شما را برآورده سازد. فرآیند توسعه اغلب نیاز به تعامل منظم بین مشتری و یک فروشنده الکترونیکی دارد. این یک نکته مهم قبل از شروع یک دوره یادگیری الکترونیکی است زیرا رهبر تیم و اعضای آن در اکثر موارد نیاز به اختصاص زمان قابل توجهی در کل مراحل توسعه دوره دارند.

7. چرخه یادگیری را در سایتهای مختلف انتشار منتشر کنید

قبل از گذراندن دوره باید یک آزمون جامع آزمون بگیرید. بسته به رسانه / برنامه / پلت فرم مورد استفاده برای ارسال نیازهای آزمون شما تغییر خواهد کرد. نکته اصلی که باید در مورد تست بتا یا تست نمونه اولیه در طی فرایند توسعه در نظر بگیرید این است که شما باید شرایط استقرار نهایی را برای مخاطبان مورد نظر تا حد ممکن کپی کنید. این مربوط به مواردی مانند مدیریت حقوق فایروال ها / امنیت دسترسی به اینترنت پیکربندی نرم افزار باند فرکانس سرور و غیره است.

8. گذراندن دوره یادگیری

قبل از انتشار باید یک نامه انتشار را برای مخاطبان مورد نظر خود در رابطه با دوره و حداقل شرایط تکنولوژیکی مکان پرونده های راهنما و افراد اصلی تماس با ما درمورد موضوعات خاص یا پیشنهادات بازخورد ارسال کنید. اگر نامه ارسال خیلی مشخص نیست بازخورد کاربر را به راحتی اجتناب خواهید کرد. به عنوان مثال اگر مردم متوجه نشوند که دیسک بدست آمده به جای سی دی دی وی دی است ممکن است سعی کنند DVD را بر روی رایانه لپ تاپی پخش کنند که فقط یک درایو سی دی دارد.

علاوه بر ارسال نامه پستی به کلیه کاربران نهایی توصیه می شود هرگونه مشخصات دوره را ارسال کرده و پرونده ها را به کلیه میزهای کمک محلی ارسال کنید تا به حل و پشتیبانی از مشکلات فنی کمک کنند. همچنین ممکن است بخواهید از یک منبع یادگیری الکترونیکی بخواهید سندی را برای توصیف ویژگی های اصلی فنی و الزامات میزهای کمک محلی تهیه کند. این برای ارسال دوره در اینترانت شرکت یا LMS با ارزش ترین خواهد بود.

9. پیگیری برای اطمینان از پشتیبانی فنی مناسب از چرخه یادگیری

پس از ارسال اطمینان حاصل کنید که کاربران شما پشتیبانی فنی موردنیاز خود را دریافت می کنند. اگر از LMS برای انتشار استفاده می کنید می توانید ببینید که چند نفر دوره را ثبت نام کرده و به اتمام رسانده اند و سپس این شماره ها را با تعدادی از موارد فنی که با آنها روبرو هستید مقایسه کنید. به طور کلی بسته به پیچیدگی دوره و حیاط نشر شما نیاز به پشتیبانی فنی برای 5-15٪ از کاربران نهایی دارید.

10. تعیین کنید که چه مطالب دیگری را می توان به نسخه های جدید دوره اضافه کرد

پس از گذراندن دوره آموزشی شما برای چند ماه در این زمینه برخی از نظرات را از انجمن کاربر خود دریافت کنید تا ببینید نیاز به افزودن یا تصحیح مطالب وجود دارد یا خیر. اگر دوره شما موفق باشد به احتمال زیاد بعد از انتشار پیشنهادات محتوا را دریافت خواهید کرد. اگرچه پیشنهادات و تغییرات بسیار عالی هستند زیرا احتمالاً آنها باعث پیشرفت این دوره و گسترش دانش دانش مخاطبان شما خواهند شد ایجاد سیستم حفظ و کنترل جامع کنترل تغییرات مهم است. ردیابی داده هایی مانند تغییرات محتوا تغییرات در طراحی گرافیک شماره دوره توضیحات دوره اسکریپت ها و تغییرات عملکردی بسیار مهم است.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا