توسعه یک استراتژی بازاریابی؟ یک کارگاه برگزار کنید

[ad_1]

من به طور مرتب از من خواسته می شود تا به شرکتها کمک کنم تا یک برنامه بازاریابی تهیه کنند. برخی برای یک شرکت جدید هستند و برخی دیگر برای یک محصول جدید. سوال اول من این است که آیا شما استراتژی بازاریابی دارید و آیا مدیریت شما با آن هماهنگ است؟

اگر اینگونه نباشد ممکن است خود را برای شکست آماده کنید. برای کسانی که به پشتیبانی نیاز دارند معمولاً کارگاه راهبردی را برگزار می کنم. هدف جمع آوری نقاط کلیدی داده تراز کردن اهداف تیم مدیریت و تعیین مراحل بعدی برای ساختن یک برنامه بازار است. حضور باید اعضای مختلف تیم مدیریت شما باشد (یعنی فروش بازاریابی امور مالی و عملیات).

اگرچه می خواهید این کارگاه در یک روز انجام شود اگر می خواهید بینش دیگری کسب کنید و جهت استراتژیک را تأیید کنید تحقیقات دیگری لازم است. این ممکن است شامل گفتگو با منابع داخلی و خارجی (یعنی مشتری ها شرکاء و مشتریان هدف) و تجزیه و تحلیل با استفاده از ابزارهای ارائه شده باشد.

کارگاه استراتژیک چارچوب اصلی مورد استفاده برای تهیه یک برنامه بازاریابی را در اختیار شما قرار خواهد داد. سپس برنامه بازاریابی بر اجرای آن متمرکز خواهد شد.

موارد زیر عناصر کلیدی است که باید در کارگاه حل شود:

تقسیم بندی بازار

با شناسایی نیازهای مشتریان شروع کنید و به این ترتیب بهترین راه برای رفع آنها را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که یک شرکت تقریباً غیرممکن است که تمام نیازهای منحصر به فرد خود را برآورده کند. در عوض بهتر است منابع را برای هدف قرار دادن گروه های خاص مشتری اختصاص دهید. از آنجا که مشتریان نیازهای مختلفی دارند بازاریابان باید نیازهای مشترک را در گروههای مشابه مشتریان تعریف کنند و نیازهای متمایز بین گروههای مختلف مشتری را مشخص کنند. قسمت اول کارگاه یک ضروری است

  • بخش های بازار را بر اساس درآمد احتمالی و اندازه بازار تعیین و یا تراز کنید

  • مشتری ایده آل خود (اندازه مکان و قابلیت ها) را تعیین کرده و حساب های هدف را با نام مشخص کنید

  • شخصیت ها را برای شناسایی قدرت خرید پایگاه شرکت هدف خود بسازید

  • اولویت های بازار را برای تمرکز با منابع محدود تنظیم کنید

شرکت و موقعیت یابی محصول

آنچه را که شما به بهترین وجه انجام می دهید آنچه در بازار هدف شما می خواهد و چرا مشتریان از شما خریداری می کنند تعیین کنید. سپس مجموعه ای اساسی از پیام ها را تدوین کنید که به شرکت شما اجازه می دهد تا به سرعت تشخیص دهد. مناطقی که مورد بحث قرار می گیرد باید شامل افرادی باشد که شما هستید چه چیزی را معرفی می کنید و می خواهید نمایندگی کنید تجربه شما و آنچه را که در بازار ارائه می دهید.)

جدایی از شرکت توسعه سبد محصولات است. ویژگی های کلیدی مزایا نامگذاری محصول جزئیات سفارش نقشه راه جزئیات فنی و تبلیغاتی و سایر داده های مورد نیاز برای توسعه محصولات و ضمانت های وب.

تحلیل بازار

موفقیت بستگی به دانستن شغل شما از خانه و خارج از کشور دارد. برای این کار شما باید برای انجام تجزیه و تحلیل SWOT برنامه ریزی کنید:

  • راههای مقابله با آسیب پذیریها و تهدیدها و استفاده از نقاط قوت و فرصت ها را مشخص کنید

  • لیستی از بهترین رقبا را انتخاب کنید و ویژگی های متمایز آنها را تعیین کنید

  • موانع ورود به این بازار

  • روند بازار تأثیرات بر چشم انداز اقتصادی و تأمین اعتبار موجود

تعیین اهداف فروش و بازاریابی

این اهداف باید منعکس کننده آنچه شما فکر می کنید شرکت شما می تواند از طریق بازاریابی در سالهای آینده به آن برسد:

  • پیش بینی درآمد

  • تعداد آثار جدید در مقابل آثار قدیمی یا عود

  • اندازه متوسط ​​معاملات و چرخه سفارش / فروش را تخمین بزنید

  • برای شناسایی و پیش بینی تغییر استراتژی را برای جذب و حفظ مشتری تعریف کنید

  • تعیین اهداف بازاریابی بر اساس منابع و توانایی تحقق انتظارات

کانال فروش و همکاران

بخش عمده ای از برنامه بازاریابی و بودجه بستگی به کانال هایی دارد که در آن فروخته می شود. نوع ابزار فروش اندازه کمپین و روش های نگهداری مشتری بستگی به تعیین ترکیب مناسب برنامه های بازاریابی و فروش دارد. سوالات پرسیده شده:

  • برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای به کارگیری کانال های فروش و توزیع چیست؟

  • ساختار قیمت ارائه شده در این سطوح چیست؟

  • آیا لیستی از شرکاء و توزیع کنندگان بالقوه دارید که می توانید بر اساس نوع و نام صنعت هدف گذاری کنید؟

چند نکته اضافی

البته به خاطر داشته باشید که استراتژی های بازاریابی بسته به شرکت شما می تواند از نظر طول و سبک متفاوت باشد. به طور کلی شما باید قبل از شروع برنامه بازاریابی چند عنصر اضافی را در ذهن خود داشته باشید:

  • بودجه بازاریابی شما (یعنی درصد خروج یا فروش آینده؟) چقدر است؟

  • چگونه می توان هزینه های خود را سفارشی و ردیابی کرد (مواد چاپی توسعه وب تبلیغات و غیره)

  • زمان شروع آزمایشی (برای مشتریان داخلی و منتخب) و راه اندازی دشوار (ارتقاء عمومی) چقدر است؟

  • موفقیت یا عدم موفقیت را چگونه می سنجید؟ سود درآمد تبدیل کل فروش؟

بعدش چی پیش میاد؟

نتایج نهایی استراتژی خود را مرور کنید و با تیم مدیریت تعامل کنید تا از تصویب این استراتژی اطمینان حاصل شود. سپس با استفاده از اطلاعاتی که برای تهیه یک برنامه بازاریابی جمع آوری کرده اید به اجرای استراتژی خود بپردازید.

آیا برای ایجاد یک استراتژی یا برنامه به کمک نیاز دارید؟ با یک متخصص در زمینه تخصص خود مشورت کنید که می تواند با استفاده از تکنیک های مصاحبه اطلاعات را پس بگیرد و شبکه ای از فروشندگان و ارائه دهندگان ابزار برای جمع آوری اطلاعات قابل اعتماد داشته باشد.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا