برترین های کسب و کار

جاب آفر آلمان یا پیشنهاد شغلی از آلمان چیست؟ + مشاغل مورد نیاز آلمان

پر تقاضاترین دستههای شغلی در آلمان کدام هستند؟

گرایش‌های شغلی مورد نیاز در آلمان بسته به شرایط اجتماعی-اقتصادی سال به سال تغییر می‌کند. در جدول زیر مهم ترین دسته‌های شغلی پرتقاضا در آلمان را معرفی کردیم.

در زیر شغل‌های مورد نیاز آلمان در هر کدام از این دسته‌های شغلی را به‌همراه سایر جزئیات آن مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نکته: برای مهاجرت کاری به آلمان، شغل شما باید در باشد. اما بررسی مشاغل مورد نیاز آلمان شما را با نیازهای به‌روز بازار کار و داغ‌ترین مشاغل برای آشنا می‌کند.

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

مشاغل پزشکی و داروسازی در آلمان

مهاجرت به نروژ ملک پور: در مقایسه با سایر کشورها، آلمان سیستم مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی بسیار کارآمدی دارد. تقاضا برای جذب پزشک و داروساز در آلمان در سال‌های اخیر بالا رفته است و این کشور با کمبود شدید نیرو در این حوزه مواجه شده است. و این به‌دلیل بازنشستگی پزشکان سالمند و تعداد زیاد بیمارستان‌های کشور است که باعث شده افزایش پیدا کند.

در جدول زیر مشاغل پزشکی در آلمان را با بررسی تمامی شرایط آن آورده‌ایم. مشاغل پزشکی یکی از شغل‌های مورد نیاز آلمان هستند. در ادامه مهم‌ترین آن‌‌ها را بررسی می‌کنیم:

مشاغل مهندسی در آلمان

آلمان به صنعتی بودن مشهور است. تخصص در رشته‌ها و کارهای مهندسی و کیفیت ماشین آلات، کارخانه‌ها و محصولات الکترونیکی. مشاغل مهندسی نیز یکی از مشاغل مورد نیاز آلمان است که این کشور با کمبود نیرو مواجه است.

مشاغل پرستاری و مراقبت در آلمان

به لطف شرایط زندگی ایده آل در آلمان، بخش قابل توجهی از جمعیت این کشور تا سنین بالا از سلامتی خوبی برخوردار هستند. با این حال، با افزایش امید به زندگی و جامعه سالخورده، همراه با کاهش تعداد جوانانی که کار حرفه‌ای خود را آغاز می‌کنند، تقاضا برای مشاغل مراقبت‌های اولیه پزشکی و در حال افزایش است.

بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان و سایر مراکز مراقبتی همیشه به‌دنبال پرسنل پرستاری با سطوح مختلف سابقه کار هستند تا بتوانند تقاضای روزافزون در حرفه‌های مراقبت‌های بهداشتی و پرستاری را برآورده کنند. پیش بینی می شود این تقاضا در سال های بعد افزایش یابد.

مشاغل IT در آلمان

یکی از فرصت‌های شغلی و متنوع در آلمان را با استفاده از توانایی‌ها و خلاقیت‌های حرفه‌ای خود انتخاب کنید! در سال 2021، بیش از 86 هزار موقعیت شغلی در بخش فناوری اطلاعات IT خالی مانده است. این مشاغل به ویژه در حوزه هستند.

بنابراین متخصصان IT با تجربه یا واجد شرایط می‌توانند به اشتغال در مشاغل جذاب در شرکت‌های کوچک و متوسط، در صنعت تولید و یا در شرکت های بزرگ بین المللی امیدوار باشند.

مشاغل IT در کشور آلمان بسیار متنوع هستند و در سال‌های گذشته مهاجران زیادی با این مشاغل به آلمان مهاجرت کرده‌اند.

مشاغل تبلیغات و بازاریابی در آلمان

مشاغل تبلیغات و بازاریابی نه تنها در آلمان بلکه در کل دنیا رشد بی‌سابقه ای داشته است و نیاز به جایگاه‌های شغلی در این حوزه در کشور آلمان تا چند سال دیگر بیشتر هم می‌شود. همچنین حقوق و مزایای این مشاغل در کشور آلمان در مقایسه با کشورهای دیگر بالاتر است.

این لیست مشاغل پرطرفدار آلمان را به شما معرفی کرد. در صورتی که بخواهید مشاغل با درآمد بالا را در این لیست پیدا کنید بهتر است به مقاله را مطالعه کنید.

سخن پایانی

همه می‌دانند که آلمان یکی از قطب‌های اصلی صنعت و تجارت در جهان است. بازار کار پر رونق و تعداد بالای مشاغل، اقتصاد قدرتمند و پویای آلمان و شرایط خوب شغلی برای کار از مزیت‌های کار در آلمان است، از دیگر این مزیت‌ها شرایط نسبتاً مناسب و آسان مهاجرت کاری به این کشور است. حالا که در این مقاله با و بهترین مشاغل برای مهاجرت در این کشور آشنا شدید. وقت آن است که مدارک لازم را آماده کنید و اگر تخصص و مهارت شما باشرایط دریافت منطبق است، برای کار به این کشور بروید و از زندگی و کار در آنجا لذت ببرید.

همچنین می‌توانید تمامی مراحل و شرایط کاریابی در آلمان به همراه معرفی پرتقاضاترین مشاغل و سایت‌هایی برای افراد جویای کار را در مطلب زیر مطالعه کنید:

سوالات متداول:

پزشکی و پرستاری، مهندسی، مشاغل IT، مشاغل تبلیغات و بازاریابی بیشترین دسته های شغلی مورد تقاضا در آلمان هستند.

برلین پایتخت آلمان به دلیل داشتن شرکت های بزرگ مجموعه بی پایانی از فرصت های شغلی و مسیرهای شغلی است، بنابراین تعداد مهاجرانی که برای جستجوی شغل در این شهر می آیند همواره در حال افزایش است.

حداقل دستمزد مشاغل مختلف در آلمان 1585 یورو در ماه است. طبق این دستمزد هیچ کارفرمایی نباید کمتر از این مقدار تعیین شده را به نیروی کار خود پرداخت کند.

آلمان | سایت های جاب آفر آلمان

✔️ لیست مشاغل مورد نیاز آلمان و بهترین رشتهها برای مهاجرت به آلمان

پس از 18 ماه مجددا شرایط مهیا شده است و یکی از روش های توصیه شده برای علاقه مندان کار در خارج از کشور می باشد. همچنین در نظر داشته باشید، 3 روش کاری دیگر نیز برای با ظرفیت محدود برای علاقه‌مندان وجود دارد.شما می توانید پس از خواندن این مقاله تا انتها و دریافت اطلاعات اولیه در خصوص و مشاغل مورد نیاز آلمان و آشنایی با بهترین رشته‌ها برای ، برای دریافت با ما در تماس باشید و یا مربوطه را تکمیل نمایید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا:  کلیک کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

  1. لیست مشاغل مورد نیاز آلمان و انواع ویزای کاری آلمان

انواع-ویزای-کاری-آلمان

برای متقاضیانی که تمایل به اقامت در کشور آلمان و اشتغال در بازار کار این کشور دارند، یکی از روش‌های موجود است:

انواع گوناگونی دارد که درباره آن توضیح خواهیم داد.

با اخذ این ویزا فرصت آن را خواهید داشت که به مدت 6 ماه در آلمان به جستجوی کار بپردازید

دارندگان در صورت یافتن شغل و عقد قرارداد کاری، با توجه به تخصص و مبلغ قرارداد، می‎‌توانند بلو کارت (Blue Card) آلمان را دریافت کنند.

  1. لیست مشاغل مورد نیاز آلمان و فرهنگ کار در آلمان

می توان گفت شاخص ترین خصیصه ، نظم و سختکوشی آنهاست. به طور میانگین هر آلمانی 8 ساعت در روز و 40 ساعت در هفته کار می کند. تعطیلات آخر هفته هم روزهای شنبه و یکشنبه هستند. در سال 2021 ساعتی 9.35 یورو در نظر گرفته شده است اما حداکثر عددی مشخصی ندارد. بر خلاف سایر کشورهای اروپایی که داشتن پوشش رسمی در محل کار الزامی نیست، طبق داشتن پوشش غیر رسمی در محل کار معمول نیست.

تعطیلات و تعطیلات عمومی نیز در اتحادیه اروپا بسیار متفاوت است:در آلمان در سال 2014، کارمندان 41 روز تعطیلات و تعطیلات عمومی داشتند، در حالی که میانگین اتحادیه اروپا 35.7 بود.

هر ماه، آلمانی ها 259 یورو برای فعالیت هایی مانند ورزش و تفریحات سینمایی هزینه می کنند.

صبر کنید در ادامه توضیحات کامل تری در رابطه با شرایط استخدام نیروی کار آلمان، میزان حقوق در آلمان، قوانین کار و … آورده شده و به بسیاری از سوالات دیگر شما پاسخ داده شده است.

  1. لیست مشاغل مورد نیاز آلمان و شرایط استخدام نیروی کار در آلمان

بسته به کشور مبدا، ممکن است شرایط مختلفی برای استخدام نیروی کار در آلمان اعمال شود.

به طور کلی پیش نیازهای لازم برای از ایران از قرار زیر می‌باشد:

  1. میزان حداکثر و حداقل حقوق در آلمان چقدر است؟

میزان حداکثر و حداقل دستمزد نیروی کار در آلمان می‌تواند بسته به شهر محل زندگی، نوع فعالیت، تخصص، سوابق شغلی و تحصیلی و … متفاوت باشد.

به طور میانگین در سال 2021، ساعتی 9.35 یورو در نظر گرفته شده است اما حداکثر با توجه به مواردی که به آن اشاره کردیم متغیر است و عدد مشخصی ندارد.

  1. لیست مشاغل مورد نیاز آلمان و قوانین جدید کار در آلمان چیست؟

با توجه به آنچه در تاریخ 1 مارچ 2020 به عنوان جدیدترین قانون کار در آلمان مصوب شد، کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی امکانپذیر خواهد بود.

در صورت نداشتن پیش‌نیازهای لازم، ارائه مدارک تخصصی به تنهایی کفایت می‌کند.

jتوجه داشته باشید که در حال حاضر به خاطر شیوع ویروس کرونا، این قانون به طور کامل اجرایی نشده است.

در ادامه شرایط کار در آلمان را با سایر کشورهای اروپایی بررسی می‌کنیم و با جدیدترین لیست مشاغل مورد نیاز آلمان (whitelist آلمان) آشنا خواهیم شد همراه ما باشید.

  1. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی شرایط کار درآلمان چگونه است؟

در حالیکه نرخ بیکاری در سال 2017 در آلمان 3.7% (یکی از پایین‎ترین نرخ‌های بیکاری در جهان) اعلام گردید، در چند سال گذشته نرخ بیکاری جوانان در سایر کشورهای اروپایی به طور چشمگیری در حال افزایش است.

بر اساس آخرین آمارها تا پایان ژانویه سال 2021، نرخ بیکاری در آلمان 3.2% و تقریبا بدون تغییر نسبت به سال گذشته است.

  1. جدیدترین لیست مشاغل مورد نیاز (whitelist آلمان) کدامند؟

لیست سفید مشاغل آلمان یا (whitelist آلمان)، فهرستی از نیازمندی‎‌های این کشور در تخصص‌های گوناگون است که دچار کمبود نیروی ماهر است.

با ما همراه باشید تا شرایط کار با زبان انگلیسی برای رشته های مختلف رو بررسی کنیم و در ادامه بهترین رشته ها برای و رشته‌های آوسبیلدونگ را به شما معرفی میکنیم.

  1. کار در آلمان با زبان انگلیسی برای چه رشتههایی امکانپذیر است؟ و برای چه رشتههایی زبان آلمانی قابل قبول است؟

بدیهی است که آشنایی به زبان آلمانی یا انگلیسی برای دریافت موقعیت شغلی و یافتن فرصت‎های بیشتر یکی از امتیازهای اساسی محسوب می‎شود.

اما پاسخ به این سوال به طور کلی به خواسته کارفرما بستگی دارد. درصورتیکه کارفرما شرطی مبنی بر ارائه مدرک زبان نگذاشته باشد، ارائه مدرک زبان نیز الزامی نمی‎باشد.

به طور کلی رشته‌های شاخه مهندسی و روابط بین‎الملل در دسته مشاغلی هستند که با آشنایی به زبان انگلیسی امکان استخدام در آلمان برای شما ممکن خواهد بود و آنها را به بهترین رشته‎ها برای تبدیل کرده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا