[ad_1]
قبل از شروع بیایید تفاوت بین امضای الکترونیکی و امضای دیجیتال را مورد بحث قرار دهیم. تفاوتهای مشخصی وجود دارد که درک آنها مهم است.
امضاهای الکترونیکی
این امضایی است که به یک سند آنلاین اضافه می کنید. این می تواند یک ایمیل یا یک فایل PDF باشد. در هر حالت روشهای مختلفی برای ایجاد و افزودن آنها به سند وجود دارد.
امضای الکترونیکی دیگری که ممکن است بیشتر با آن آشنایی داشته باشید امضایی است که هنگام تحویل بسته به خانه خود که باید امضا کنید استفاده می شود. یا حتی در خرده فروشی هایی که از کارت های اعتباری خود استفاده می کنید. به نظر می رسد دستگاه های امضای الکترونیکی مرتباً مورد استفاده قرار می گیرند.
این ممکن است مانند یک صفحه الکترونیکی یا یک ابزار باشد و دارای فیلدی مانند این x______________ باشد. اینجا جایی است که شما نام خود را امضا می کنید. این به همان خوبی است که گویی قرار است یک کاغذ را امضا کنید. نشانگر وقوع معامله ای است و شما با امضای نام خود با آن موافقت کرده اید.
خط مقدم: بدون اوراق بهادار دست و پا گیر برای امضا راحت و بی خطر برای تاجر. این به عنوان اثبات تأیید مشکلات بازپرداخت است.
با: هزینه تجهیزات
امضاهای دیجیتالی
امضاهای دیجیتالی متفاوت و پیچیده تر هستند. امضای دیجیتال از خدماتی مانند Verisign بدست می آید.
از امضای دیجیتال برای تأیید اعتبار نویسنده اسنادی که به صورت الکترونیکی ارسال می شوند استفاده می شود. می توانید آن را از وب سایت سازمان صدور گواهینامه دریافت کنید. قبل از اینکه بتوانید امضای دیجیتال خود را دریافت کنید تعداد کافی هویت لازم است.
امضای دیجیتال دارای یک کلید عمومی یا PKI است. هنگام سفارش و دریافت امضای دیجیتالی دو کلید به شما تعلق می گیرد. یک امضا یک کلید عمومی و دیگری یک کلید خصوصی است.
خط مقدم: بسیار امن شامل رمزگذاری بین ارسال و دریافت سند است.
وقتی سندی را به صورت دیجیتالی امضا می کنید از امضای کلید خصوصی استفاده می کنید. سپس سند تکه تکه می شود رمزگذاری می شود و برای گیرنده ارسال می شود. آنها از کلید عمومی شما استفاده می کنند که قبلاً برایشان فراهم کرده اید. اگر هیچ تغییری در سند تأیید شده توسط کلید خصوصی ایجاد نشود مورد رمزگشایی شده و در قالب خواندن عادی ظاهر می شود.
اگر کلید عمومی به هر دلیلی کار نکند این م componentلفه دستکاری شده است.
با: دریافت برخی از گواهینامه ها نسبت به بقیه آسان تر است.
امضاهای دیجیتالی بیشتر برای محافظت مبتنی بر فناوری است و قوانین مربوط به آنها به قوانین ایالتی بستگی دارد. گواهی ها منقضی می شوند بنابراین تأیید معتبر بودن کلید عمومی به عهده گیرنده است. اگر صاحب کلید هستید باید مسئولیت ایمن نگه داشتن آن را به عهده بگیرید. عقل سلیم باید غالب شود. اگر با تمام مشکلات تهیه یک مشکل روبرو هستید استفاده از آن را به دیگران منتقل نکنید.
برای احتیاط بیشتر سرویسی را در نظر بگیرید که دارای مهر زمان برای سند باشد. اگر فکر می کنید کلید شما به سرقت رفته است این می تواند تعیین کند که چه موقع و چه کسی کلید شما را سرقت کرده است.
تا زمانی که مشاغلی نداشته باشید که نیاز به حمل اسناد ایمن داشته باشد بعید است که به امضای دیجیتال PKI احتیاج داشته باشید. برای بیشتر ما امضاهایی که به اسناد PDF خود اضافه می کنید کافی است.
[ad_2]