برترین های کسب و کارلوازم خانگی

خرید ظروف مسی اصل زنجان و اصفهان از فروشگاه نفیس مس

ظروف مسی ساخت زنجان

از شمش مس برای ساختن ورق های مس با چکش استفاده می شود. برای ساخت ظروف کوچک از یک تکه مس استفاده می شود و به شکل دلخواه کوبیده می شود.ظروف بزرگتر از دو یا چند ورق مس ساخته می شوند.

مس علاوه بر زیبایی و اصالت هویت، خواص درمانی بسیاری نیز دارد، بنابراین بسیاری از پزشکان استفاده از رگ های مسی را به بیماران خود توصیه می کنند. به همین دلیل علاوه بر تولید ظروفی مانند دیگ و تابه مسی، به تولید ظروف دیگر با این فلز گرانبها نیز مانند قوری، قوری و لیوان توجه می شود.

ظروف مسی شامل قابلمه و تابه مسی، قوری مسی، قهوه جوش مسی، تابه مسی، قوری مسی می باشد. همچنین ظروف مسی شامل کوزه و فنجان مسی، قوری مسی، سینی و بشقاب مسی، قاشق و چنگال مسی، نبات مسی و شکلات تخته ای و بسیاری ظروف مسی دیگر هر روز به انواع این محصولات افزوده می شود.

از جمله روش هایی که برای تزیین ظروف مسی در این شهر استفاده می شود می توان به قلم زنی و قلم زنی روی مس اشاره کرد. زیورآلات مسی نیز ساخته می شود و جلب توجه می کند.

https://nafismes.com/

حکاکی روی مس

در حال حاضر در شهر زنجان قلم زنی روی مس انجام می شود، نقوش رایج در قلم زنی مس زنجان بیشتر از نقوش قدیمی و سنتی ایران الهام گرفته شده است و از میان نقوش مختلف می توان به اسلیمی، هاتایی، بته جکه، گل و بوته و مکان ها اشاره کرد. داستان و تزئینات شکار حیوانات است که بر اساس نقاشی های عامیانه یا سنتی ساخته شده است.

راه های شناسایی ظروف مسی اصلی

برای خرید ظروف مسی بهتر است که بدانید کدام یک اصل و کدام یک بدل است:

  1. قلع براق و براق داخل ظرف
  2. با ظرافت و جزئیات
  3. یک ضربه خوب و منظم وجود دارد
  4. ورق مس استفاده شده با کیفیت و ضخیم است
  5. مهر سازنده ظروف مسی بر روی ظروف حک شده است (ممکن است در قسمت زیرین ظرف حک شود).

فروش عمده ظروف مسی در زنجان

انواع ظروف مسی در کارگاه مس تولید و در بازار مسگران زنجان به فروش می رسد. ظروف مسی با جوهر سیاه، لعابی و فیروزه ای تولید می شوند.

روش ساخت ظروف مسی زنجان به شرح زیر است:

ذوب مس و شمش
قالب گیری مواد مذاب
نورد قالب های مسی
ورق مس را به ابعاد دلخواه برش دهید
گرد کردن ورق های مس
توزیع ورق مس بین مسگران
تولید ظروف مسی به روش های دلخواه نیمه ماشینی دست ساز
کاری و کاری سفید
جلا دادن
یک اتصال محکم
ارسال به واحد انبار
ظروف مسی زنجان در بسیاری از شهرهای ایران به فروش می رسد و حتی به کشورهای همسایه صادر می شود. زیرا این ظروف به دلیل زیبایی که دارند طرفداران زیادی دارند. ظروف مسی برای مصارف مختلفی تولید و فروخته می شود که کاربرد اصلی آن برای پخت و پز است. موارد زیر جزو پرکاربردترین ظروف هستند.

  1. قابلمه مسی
  2. یک ظرف مسی
  3. تابه مسی
  4. سینی مسی

از آنجایی که ظروف مذکور حرارت را برای پختن غذا منتقل می کنند، باید درب حلبی داشته باشند تا از ورود مواد شیمیایی مضر به غذا جلوگیری شود.این ظروف سنگین‌تر هستند، بنابراین به صورت کیلویی به فروش می‌رسند.

ظروف مسی چی بخرم؟

وقتی صحبت از ظروف مسی سنتی می شود، ناخودآگاه می توان صدای مسگری را در بازارهای سنتی اصفهان و زنجان شنید. این دو استان سابقه طولانی در تولید ظروف مسی دارند و علاوه بر کیفیت بالا، تنوع بسیار زیادی را به مشتریان خود ارائه می دهند.

اما وقتی صحبت از خرید ظروف مسی زیبا می شود، سوالی پیش می آید که می خواهیم به آن پاسخ دهیم. کدام شهر برای ظروف مسی بهتر است؟ اصفهان غذاهای بهتری تولید می کند یا زنجان؟ چه معیارهایی را باید در هنگام انتخاب در نظر گرفت و از کجا خرید کرد؟ گروه پارس مس تولید کننده انواع ظروف مسی مرغوب و مرجع فروش ظروف مسی در اصفهان می باشد برای خرید عمده ظروف مسی با بهترین کیفیت و قیمت می توانید با ما تماس بگیرید.

ظروف مسی در فرهنگ ایرانی قدمتی دیرینه دارد و از دیرباز به عنوان ظروف سفره و تزئینی استفاده می شده است. امروزه نیز به دلیل خواص مس و زیبایی خاص این ظروف هر روز بر طرفداران این ظروف افزوده می شود. علاوه بر این، ظروف مسی در بخش هدایای شرکتی کاربرد گسترده ای یافته اند و سازمان ها این ظروف را به عنوان یک هدیه دست ساز شایسته و زیبا به کارکنان خود ارائه می دهند.

اما این طرفدار داشتن کانتینر منجر به ایجاد یک سوال اساسی شد. ظروف مسی زنجان بهتر است یا اصفهان؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر ملاک شما برای خرید این ظروف زیبا شهر تولید آنهاست، از زاویه نادرستی به موضوع نگاه می کنید، زیرا هر دو استان دارای مسگران و تولیدکنندگان با تجربه و حرفه ای هستند که تولید بالایی دارند.

در واقع تفاوت غذاهای زنجانی و اصفهانی مانند تفاوت دو محصول تولید شده در اصفهان یا دو محصول تولید شده در زنجان است و به خود تولیدکننده و کیفیت تولید او بستگی دارد. البته لازم به ذکر است که اصفهان با توجه به خاستگاه خود، نسبت به زنجان ظروف مسی، فیروزه صیقلی، الماس تراش خورده و خاتم کاری بیشتری دارد (این ظروف در زنجان نیز وجود دارند اما در مقیاس بسیار کوچکتر از اصفهان)

اما از نظر کیفیت، ظروف با کیفیت در هر دو شهر تولید می شود. با توجه به نکته ذکر شده می توان نتیجه گرفت که ظروف تزئینی در اصفهان بیشتر یافت می شود. همچنین می توان گفت تنوع غذاهای تولید شده در زنجان بیشتر از اصفهان است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا