بازرگانی

خطرات رژیم آتکینز

رژیم اتکینز یک رژیم غذایی معروف با کربوهیدرات کم است که در دهه 1960 توسط متخصص قلب به نام رابرت سی اتکینز ارائه شد. این امر به طور کلی برای کاهش وزن توصیه می شود. طرفداران این رژیم غذایی ادعا می کنند که پرهیز از غذاهای غنی از کربوهیدرات پروتئین و چربی مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد ، در عین حال لاغر می شوید.

در طول 12 سال گذشته ، بیش از 20 مطالعه نشان داده است که رژیم های غذایی کم کربوهیدرات ، که نیازی به محاسبه و شمارش کالری ندارند ، در کاهش وزن موثر هستند و می توانند جنبه های مختلف سلامتی را بهبود بخشند. رژیم اتکینز اولین بار توسط پزشکی به نام دکتر رابرت سی. اتکینز که در سال 1972 پرفروش ترین کتاب را در این زمینه نوشت ، ترویج شد. از آن زمان ، دولت اتكینز در سراسر جهان مشهور شد و كتابهای بیشتری در این باره نوشته شده است.

این رژیم در ابتدا به عنوان نمونه ای از یک رژیم غذایی ناسالم در نظر گرفته شد ، اما به دلیل محتوای بالای چربی اشباع در این رژیم ، توسط مراقبان اصلی بهداشت مشکوک شد. با این حال ، مطالعات جدید نشان می دهد که چربی اشباع مضر نیست. این رژیم از آن زمان به طور کامل مورد مطالعه قرار گرفته است و در مقایسه با رژیم کم چربی ، کاهش وزن و سطح گلوکز خون ، کلسترول مفید یا HDL ، تری گلیسیرید و سایر شاخص های مربوط به سلامتی دارد.

این رژیم با وجود چربی زیاد ، به طور متوسط ​​کلسترول بد یا سطح LDL را افزایش نمی دهد ، اما افزایش LDL ممکن است در برخی افراد دیده شود. دلیل اصلی تأثیر رژیم غذایی با کربوهیدرات کم در کاهش وزن ، کاهش وزن است. افزایش همزمان مصرف کربوهیدرات و پروتئین منجر به کاهش اشتها می شود و در نتیجه غذای کمتری دریافت می شود بدون نگرانی در مورد دریافت کالری. ادامه مطلب

شما ممکن است یکی از دلایل زیر رژیم اتکینز را انتخاب کرده باشید:
از نوع و مقدار غذا در این وعده غذایی لذت ببرید
تمایل به رژیم غذایی برای محدود کردن انواع خاصی از کربوهیدرات ها به کاهش وزن
می خواهم عادت های غذایی ام را تغییر دهم
من یک مشکل پزشکی دارم که فکر می کنم این رژیم می تواند به بهبود آن کمک کند
به محصولات مرتبط با رژیم غذایی اتکینز مانند کتابهای آشپزی ، شیک و بار علاقه مند هستید
قبل از شروع رژیم لاغری ، با پزشک یا متخصص پزشکی خود صحبت کنید ، به خصوص اگر بیماری خاصی مانند دیابت دارید.
رژیم اتکینز با کربوهیدرات
رژیم اتکینز نیازی به کالری شماری یا سهم و مدیریت واحد ندارد. همچنین ، لازم نیست به طور مداوم میزان کربوهیدرات های مصرفی خود را بررسی کنید. از سیستمی به نام کربوهیدرات خالص استفاده می کند. در این سیستم ، مقدار کل کربوهیدرات یک ماده غذایی منهای محتوای فیبر آن ماده غذایی است. به عنوان مثال ، نصف فنجان کلم بروکلی خام حاوی 2.3 گرم کربوهیدرات و 1.3 گرم فیبر است. این معادل 1 گرم کربوهیدرات خالص است.

گفته می شود رژیم اتكینز برای كربوهیدرات ها باعث سوختن ذخایر چربی بدن ، تنظیم گلوكز خون و كمك به سلامت در هنگام احساس گرسنگی می شود ..با رسیدن به وزن هدف ، رژیم اتکینز به شناسایی تحمل کربوهیدرات ، مقدار کربوهیدرات خالص (بر حسب گرم) که می تواند در طول روز بدون افزایش یا کاهش وزن بدست آید ، کمک می کند.

تمرین رژیم اتکینز
رژیم اتکینز ادعا می کند که برای کاهش وزن ورزش لازم نیست. با این حال ، تأکید می کند که ورزش به حفظ وزن کمک می کند و اثرات مفید دیگری نیز بر سلامتی دارد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا