درک بازاریابی – مروری بر استراتژی ها ، هزینه ها ، خطرات و خطرات

[ad_1]

آموزش | تلویزیون

بازاریابی چیست؟

بازاریابی ناحیه ای از تجارت است که در آن مشتری هدف نسبت به این پیشنهاد واکنش مثبت نشان می دهد. این می تواند مربوط به خرید یک محصول یا خدمات ، پیوستن به یک سازمان ، تأیید یک نامزد یا ایدئولوژی ، کمک یا سرمایه گذاری در یک هدف یا شرکت یا گزینه های مختلف پاسخ باشد.

یک بازاریاب می تواند از تعدادی فناوری برای دستیابی به مصرف کننده استفاده کند که می تواند مبتنی بر استراتژی های فنی یا علمی یا ترکیبی از این دو باشد.

معمولاً مصرف کننده بعنوان عضوی از بخش خاصی از جمعیت شناخته می شود که به عنوان بازار شناخته می شود. به عنوان مثال ، بازارها را می توان با سن ، درآمد ، منطقه محل سکونت ، ارزش خانه ، علاقه ، عادات خرید ، صنعت یا حرفه و غیره تعریف کرد که این روند بازاریابی را تسهیل و ساده می کند. دانستن اینکه چه کسی می تواند تلاش های بازاریابی را به خود جلب کند ، بازاریاب را در ایجاد زبان ، منطق و انگیزه های مناسب برای دستیابی به موفقیت در تلاش های بازاریابی بسیار کمک می کند.

انتخاب هدف قرار دادن یک بازار خاص به جای کل جهان به شدت کنترل کننده هزینه های بازاریابی است اما ممکن است پاسخ را نیز محدود کند. اگر هر کسی در هر کجا می تواند مشتری باشد ، ممکن است انتظارات فروش بیشتر باشد اما مطمئناً هزینه های بازاریابی نیز باید بیشتر باشد و یک هدف بزرگ به عنوان هدف خود باشد.

برای رفع این معضل ، گاهی اوقات از روش های خلاقانه بازاریابی برای کمک به ارتباط پیام های بازاریابی استفاده می شود. اگر آنچه را که به بازار عرضه می شود هم از نظر اخبار و هم از نظر عموم در نظر گرفته شود ، پوشش تحریریه در رسانه ها می تواند کمک زیادی به تلاش های بازاریابی کند. از آنجا که این معمولاً به سرمایه های عمده بازاریابی غیر از آنچه برای حمایت از توسعه ، توزیع و بله ، بازاریابی انتشارات مطبوعاتی برای سردبیران و ناشران مورد نیاز است ، متکی نیست ، مزایای چنین تبلیغاتی می تواند بسیار ارزشمند باشد ، البته معمولاً در چنین مقیاس بزرگی معجزه است.

بازاریابی همه جا هست!

به هر کجا که برگردیم ، هر کاری که انجام می دهیم به نوعی به بازاریابی مربوط می شود ، خواه به دلیل آن انگیزه داشته باشیم در یک فعالیت شرکت کنیم یا در نتیجه به یک ایده علاقه مند شویم. چه متوجه شویم یا نشویم ، دستور کارهای شخصی ، سیاسی یا تجاری وجود دارد که با اخباری که در روزنامه می خوانیم ، پشت کتاب ها ، فیلم ها و موسیقی هایی که به عنوان بخشی از فرهنگ خود زندگی می کنیم و در محدوده فروشگاه ها و سوپرمارکت هایی که خرید می کنیم ، پوشش داده شده است. البته ، ما به راحتی از تلاش آشکار بازاریابی که از طریق پست مستقیم ، تبلیغات اطلاعاتی و سراسر اینترنت از جمله هرزنامه دریافتی به ما می رسد ، آگاهی داریم. حالت تهوع. بازاریابی به یکی از عناصر فراگیر زندگی تبدیل شده است و اگر احراز یا بی گناهی هر چیزی را که می خوانیم ، می بینیم و می شنویم زیر سوال نبریم ، احمق هستیم.

بازاریابی ارتباط و آموزش است!

برای موفقیت در بازاریابی تجاری باید از طرق مختلف با مشتری ارتباط برقرار کرد. اول از همه ، هر مشتری به روزنامه روزانه نمی رسد یا به رادیوی محلی گوش نمی دهد. ما دانش محدودی در مورد اینکه چه ایستگاه تلویزیونی می توانند تماشا کنند ، کجا برای خرید ، مسیرهایی که سفر می کنند یا کجا می خورند ، محدود است. بسته به آنچه بازاریابی می کنیم ، ممکن است مجبور شویم از روش های مختلف بازاریابی برای جلب توجه آنها استفاده کنیم. و اگر فقط یک بار به سراغ آنها برویم ، به سختی می توان یک تأثیر ماندگار ایجاد کرد. بازاریابی به طور مكرر از طرق مختلف در ارائه مداوم در حال تغییر لازم است تا اطمینان حاصل شود كه هر مشتری می تواند به طریقی با آنها ارتباط برقرار كند ، از آنچه ما ارائه می دهیم آگاه باشد و بفهمد كه چگونه می تواند به آنها سود برساند. برای دستیابی به وفاداری طولانی مدت مشتری ، مصرف کننده هدف باید آشنایی خود را با آنچه می فروشیم نشان دهد تا احساس کند این چیزی است که واقعاً می خواهند به جای اینکه مجبور شوند به عنوان چیزی که شدیداً به آن احتیاج دارند ، بعداً متوجه شوند که فریب خورده اند!

بازاریابی گران به نظر می رسد!

بله ، بازاریابی می تواند بسیار گران شود ، به خصوص اگر به طور ثابت انجام شود. اما در دنیای امروز ما گزینه های بازاریابی داریم که حتی بیست یا سی سال پیش هم نداشتیم. اکنون ، به جای پرداخت هزینه چاپ و پست برای ارسال نامه الکترونیکی بروشور یا کارت پستال به مصرف کننده هدف ، می توانیم از طریق بازاریابی از طریق ایمیل ، پیشنهادات وب سایت یا تبلیغات بنر آنلاین برای رسیدن به همان بازار ، معمولاً با کسری از هزینه ، استفاده کنیم. امروزه ، به جای خرید تبلیغات چاپی گران قیمت ، می توانیم در بهبود سئوی وب سایت خود (SEO) – (کاری که در صورت تمایل می توانیم به صورت رایگان انجام دهیم) کار کنیم تا افرادی که به آنچه ما ارائه می دهیم نیاز دارند ، ما را پیدا کنند در طول جستجوی اینترنتی ما ، به جای تلاش برای یافتن آن با هزینه نجومی.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی چطور؟

علاوه بر گزینه های بازاریابی جایگزین که قبلاً ذکر شد ، آخرین هجوم فیس بوک ، توییتر ، LinkedIn و سایر رسانه های اجتماعی فوق العاده مشهور وجود دارد که در آن افراد ، پیر و جوان ساعت ها به توسعه روابط با “دوستانی” می پردازند که ممکن است هرگز ملاقات نکرده باشند و نخواهند کرد. که ملاقات می کند با این حال ، آنها اسرار عمیق عمیق ترین افکار و خواسته های خود و همچنین نمایش واقعی عکس های خود را دارند که گاهی اوقات مردم را به دردسر با قانون یا حداقل کارفرما ، مدرسه یا والدین خود سوق می دهد.

آیا بازاریابی در شبکه های اجتماعی یک تلاش ارزشمند برای مشاغل است یا خیر ، باید دید با توجه به اینکه شرکت ها به ندرت میلیون ها فالوور را به روش مشهور جمع می کنند. اما به عنوان راهی برای تعامل مشتریان با شرکتی که ممکن است به آن علاقه داشته باشند ، قابل بحث نیست. آیا این می تواند به فروش بیشتر برای تجارت تبدیل شود؟ ما باید منتظر بمانیم و ببینیم ، همچنان که زمان ارزشمندی را به نوشتن توییت های معنادار با 140 شخصیت و ایجاد “شخصیت” در فیس بوک برای تجارت اختصاص می دهیم. از نظر این نویسنده ، تنها رسانه اجتماعی با ارزش برای تجارت LinkedIn است زیرا بستر جدی را برای ایجاد یک رزومه تجاری فراهم می کند که در آن هر کسی که علاقه مند به تخصص حرفه ای شما باشد ، می تواند به سرعت توانایی ها ، تجربیات و موفقیت های شما را خلاصه کند.

بازاریابی می تواند بصری باشد

بیشتر مواردی که به استراتژی بازاریابی تبدیل می شوند بیشتر به عقل سلیم بستگی دارد تا به یک فرمول علمی مبهم. همانطور که روزانه شاهد نوسانات بازار سهام و گرایش های سیاسی هستیم ، ذهنیت گله حاکم است. در هر روز خاص ، اگر بازار سهام یا اوراق قرضه ژاپن یا اروپا به یک دلیل یا دلیل دیگر فروش داشته باشند ، می توانید با اطمینان شرط بندی کنید که بازارهای ایالات متحده نیز این روند را دنبال می کنند. و در هر مسابقه سیاسی ، همانطور که در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ایالات متحده می بینیم ، هرچه یک کاندیدا پیروز میدان شود و کودک قدم بگذارد ، احتمال اینکه کاندیدا کاندیدای حزب شود بیشتر است. جهان امروز با یک نظرسنجی دقیق اداره می شود که از طریق نظرسنجی های بی پایان اندازه گیری می شود ، جایی که مردم نظر دیگران را می بینند و از آنها برای شکل گیری نظرات خود استفاده می کنند. میمون میمون را در حال انجام کار می بیند. بازاریابی هم همین طور.

اگر به ما گفته شود كه مارك خاصي از قهوه مارك برجسته در آمريكا است ، ممكن است آنچه را به ما گفته اند باور كنيم ، فرض كنيم كه طعم بهتري دارد ، ممكن است خودمان آن را بدون توجه به هزينه خريداري كنيم و حتي شايد حتي آن را مورد علاقه خود قرار دهيم. همه به این دلیل است که به ما گفته می شود دیگران این کار را می کنند. همانطور که می گویند ایمنی به تعداد است.

از قضا ، کسانی که بازاریاب موفقی می شوند ، معمولاً در حومه گله اقامت دارند ، درک هوشمندانه تری از روانشناسی گروهی دارند و با روشی خلاقانه ، خلاقانه و منحصر به فرد به کار و زندگی نزدیک می شوند ، طرز فکری که برای ساخت پدیده بازاریابی بعدی به کار می گیرند. جهان از رهبران و پیروان تشکیل شده است: رهبران کمی انتخاب می کنند و تعداد زیادی پیرو. برای تبدیل شدن به یک رهبر بیشتر از پیوستن به گله عقل لازم است. به همین دلیل است که بازاریابی حرفه ای است مبتنی بر کنترل روانشناختی توسط تعداد کمی از توده های بی پروا که ابتکار و شهامت تصمیم گیری خود را ندارند.

تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟

فروش یکی از جنبه های فرآیند بازاریابی بزرگتر است. بازاریابی مدتها قبل از آماده شدن محصول یا خدمات برای فروش آغاز می شود. بازاریابی شامل مفهوم ، نامگذاری ، نام تجاری و ارتقا offer پیشنهاد در حالی که فروش یک تلاش کاملاً بیشتر برای متقاعد کردن مشتری بالقوه ای است که ممکن است به پیشنهاد بازاریابی برای انجام خرید پاسخ داده باشد. نمی توانید یکی را بدون دیگری بدست آورید ، حداقل نه به راحتی. بازاریابی فرایندی است که در آن تلاش می کنیم به هدف نهایی فروش برسیم. بدون بازاریابی ، فرآیند فروش بسیار دشوار است زیرا بار آموزش مصرف کننده در مورد پیشنهاد به عهده فروشنده است. از طرف دیگر ، اگر بازاریابی موفقیت آمیز باشد ، فروشنده می تواند با دانستن اینکه مصرف کننده به خوبی از این پیشنهاد آگاه است ، والس کند و می تواند جادوی خود را برای تبدیل مشتری بالقوه به مشتری راضی انجام دهد.

برخی از ابزارهای بازاریابی چیست؟

روش های زیادی برای بازاریابی پیشنهاد وجود دارد ، برخی از آنها گران هستند و برخی از آنها می توانند رایگان باشند. روش هایی که ما استفاده می کنیم و هزینه های گزافی برای ما دارد ممکن است مانند برخی از روش هایی که هدیه می گیریم ، کارساز نباشد. از جمله روشهای پرهزینه تبلیغات رسانه ای ، پست الکترونیکی مستقیم ، ارائه کنفرانس ، توزیع نشریه چاپی ، تبلیغات آنلاین ، بازاریابی از طریق ایمیل و … است. از جمله راههای رایگان ، تلاشهایی است که به آنها بازاریابی چریکی گفته می شود ، کارهایی که ما خودمان برای گسترش خبر ، شبکه سازی و تبلیغات آنچه ارائه می دهیم انجام می دهیم. این می تواند شامل ارسال آگهی بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی در سوپرمارکت ها ، کتابخانه ها ، غذاهای آماده ، فروشگاه های راحتی ، ادارات دولتی و غیره باشد. هر بار که برچسبی را به ایمیل های خود اضافه می کنیم که در آن افراد می توانند برای رفتن به وب سایت ما کلیک کنند ، ما از بازاریابی چریکی بدون هزینه استفاده می کنیم. اطمینان از اینکه ما از طریق بهینه سازی موتور جستجو برای وب سایت یا حضور در اینترنت به راحتی در جستجوی اینترنت یافت می شویم ، راهی عالی برای دستیابی به بازاریابی رایگان است. یکی از راه های انجام این کار ثبت شرکت یا سازمان در هر دایرکتوری آنلاین رایگان صنعت ، منطقه یا گروه علاقه شما است که در طول زمان به رشد نمایی تبدیل می شود.

بازاریابی ویروسی چیست؟

بازاریابی ویروسی (همانطور که مربوط به کلمه “ویروس” است ، به معنی مسری و قادر به انتشار است) یکی دیگر از روش های رایگان تبلیغات است که با تصمیمات عاقلانه ای که می توانیم برای پیشبرد اهداف خود اتخاذ کنیم ، تبلیغ می شود. ساده ترین راه برای تعریف بازاریابی ویروسی استفاده دهان به دهان است. با توجه به ذهنیت گله ای که در بالا بحث شد ، اگر یکی از دوستان یا آشنایان تجاری از یک محصول یا خدمات به صورت مثبت نام ببرد ، ما تمایل بیشتری به یادآوری و تأیید آن خواهیم داشت. این اتفاق می تواند در یک جلسه کاری ، در یک مرکز خرید ، در یک مسابقه فوتبال یا هنگام ناهار رخ دهد. با این حال ، از آنجا که بیشتر ما وقت زیادی را در اینترنت می گذرانیم ، با کلیک بر روی دکمه های “پسندیدن” در فیس بوک یا دکمه “1” در Google ، از جمله موارد دیگر ، عملاً این اتفاق می افتد. این تأییدهای شخصی ماست زیرا ما چیزی را که تجربه کرده ایم “دوست داریم” و می خواهیم آن را با دوستان خود به اشتراک بگذاریم تا آنها نیز از آن لذت ببرند. دریافت پیشنهادهای خود با این دکمه ها می تواند منجر به بازاریابی ویروسی به نفع شما شود.

بازاریابی ویروسی می تواند به اندازه تجربه یک مشتری با یک فروشگاه آنلاین لوازم جانبی خودرو ، عواقب قدرتمندی داشته باشد. بسیاری از مشتریان آن در انجمن های آنلاین علاقه مندی ویژه مربوط به مدل اتومبیل خود رانندگی می کنند ، جایی که اعضا بحث می کنند چه محصولاتی را نصب کرده اند و از کجا می توانند آنها را خریداری کنند ، به دنبال آن پیوند به وب سایت مشخص شده. مراجعه به این موارد در بحث های بعدی بعدی تکرار می شود ، تعداد پیوندها به سایت وی را دو برابر می کند ، قدرت SEO او را افزایش می دهد و او را به بالای جستجوهای اینترنتی برای آنچه می فروشد منجنیق می کند. او به جز تلاش روزانه ای که برای ارائه کالاهای با کیفیت بالا و خدمات عالی به مشتری انجام می دهد ، هیچ هزینه ای برای این پدیده سرمایه گذاری خوب نپرداخته است.

آیا به بازاریابی نیاز دارید؟

اگر کار می کنید ، مطمئناً کار می کنید. اگرچه می توانید هرچه بیشتر این کارها را به تنهایی انجام دهید ، اما توصیه می شود برای شروع به کار خود از یک پایگاه معتبر از نام حرفه ای ، آرم ، وب سایت و سئو استفاده کنید. از آنجا ، می توانید بر روی تبلیغات بازاریابی چریکی کار کنید و به دنبال خدمات بازاریابی حرفه ای در صورت نیاز برای افراد با نیازهای ویژه ، مانند تبلیغات قوی و کارآمد برای اجرای ، یا تهیه ادبیات فروش حرفه ای برای توزیع در یک پیشنهاد آینده ، یا تبلیغات پست الکترونیکی مستقیم برای لیست مشتری های مکرر خود باشید ، به عنوان مثال. . برخی از بازرگانان تصمیم می گیرند با مالیات خودشان معامله کنند تا هزینه استفاده از حسابدار را برای چنین مشاغل مهمی در حالی که خطر حسابرسی دارند ، پس انداز کنند. به همین ترتیب ، قطعاً می توانید خودتان سعی کنید ابزارهای بازاریابی تولید کنید اما برای اهداف بلند مدت برندسازی و بهترین بازده سرمایه گذاری ، توصیه می شود که توسعه بازاریابی را به متخصصان بسپارید.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا