برترین های کسب و کارخانواده

در دبی از کجا گوشی بخریم

از آنجایی که دبی بهشت خریداران است، بسیاری از برند های برتر لوازم الکترونیکی مصرفی در این شهر زیبا شعبه  دارند. بنابراین چه بخواهید در برخی از خرید های مقرون به صرفه شرکت کنید یا از تخفیف های بسیار زیاد در جشنواره خرید دبی بهره مند شوید، این شهر چیزهای زیادی برای ارائه دارد.
مکان های خرید لوازم الکترونیکی در دبی معاملات و تخفیف های مختلفی را در تمام طول سال ارائه می دهند. مردم همچنین با تهیه هم از جاذبه های دیدنی دبی و هم از خرید در دبی لذت می برند، زیرا مراکز خرید و بازارهای زیادی در سراسر شهر وجود دارد.
دبی به بازارهای خرید بسیاری که دارد معروف است و از جمله آنها می توان به بازارهای الکترونیکی اشاره کرد که در آن می توان محصولات الکترونیکی به ویژه اقلام الکترونیکی مصرفی مانند گوشی های هوشمند، دوربین، لپ تاپ را در مرکز خرید لپ تاپ استوک در دبی با قیمت ارزان پیدا کرد.

مراکز خرید دبی

بهترین مراکز خرید لوازم الکترونیکی دبی

اگر قصد سفر به دبی را دارید باید به شما بگوییم که دبی بهترین کشور برای خرید است. دبی دارای بازارهای متنوعی است از جمله بازارهای خوب برای خرید در دبی مراکز خرید لوازم الکترونیکی است. در زیر به چند مورد از مراکز خرید لوازم الکترونیکی اشاره می کنیم.

شرف دی جی یکی از برجسته ترین برندها در خاورمیانه است که فروشگاه های متعددی در چهار کشور دنیا دارد. همچنین به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های لوازم الکترونیکی در دبی مشهور است.
شرف دی جی یکی از شناخته شده ترین مراکز خرید در دبی است که بیش از 25 هزار کالای الکترونیکی را به فروش می رساند. اولین فروشگاه خرده فروشی آنها در سال 2005 افتتاح شد و شرکت از آن زمان تاکنون در حال رشد بوده است.
آنها اکنون 33 فروشگاه در سراسر امارات و چند کشور دیگر دارند و 10 تای آنها در دبی هستند. در این فروشگاه می‌ توانید ساعت‌ های هوشمند، لوازم خانگی، دستگاه‌ های محاسباتی، موبایل، تبلت، تلویزیون، محصولات ویدیویی و صوتی، کنسول های بازی، دوربین‌ های فیلم ‌برداری و مک ‌بوک‌ ها را در شرف دی ‌جی خریداری کنید. همه برندهای برتر با وجود حجم بالای فروش همیشه در دسترس هستند.
به گفته آنها، اگر کالایی را در جای دیگری با قیمت ارزان تری در شرف دی جی بیابید، قیمت محصول را کاهش به شما ارزان تر می دهند. با اطمینان می ‌توان فرض کرد که در شرف دی ‌جی، محصولات الکترونیکی را با بهترین قیمت‌ می توان پیدا کرد. فروشگاه های شرف دی جی از ساعت 9 صبح تا 11 شب باز هستند.

ایمکس دومین زنجیره خرده فروشی لوازم الکترونیکی در خاورمیانه است که 30 فروشگاه در سراسر دبی دارد. این شرکت در سال 2006 توسط گروه لندمارک تأسیس شد که دارای چندین برند بزرگ دیگر در سراسر جهان است. طبق وب سایت رسمی خود، ایمکس دارای حدود 100 هزار محصول از بیش از 800 برند مختلف ارائه می دهد.
انتخاب ها بسیار زیادی در این فروشگاه وجود دارد. از جمله آنها می توان به لپ تاپ، تبلت، تلویزیون، یخچال، لوازم پخت و پز، ماشین لباسشویی و خشک کن، تهویه مطبوع، لوازم خانگی، فن ها و کولرهای هوا، دوربین ها، تجهیزات بازی، هواپیماهای بدون سرنشین و روباتیک، چاپگر و نمایشگر، پروژکتور، لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر، لوازم خانگی هوشمند و آلات موسیقی و … اشاره کرد.

فروشگاه جانبو الکترونیک (JUMBO ELECTRONICS)

ویرجین مگا استور دبی

ویرجین یک برند شناخته شده در سراسر جهان است. بخش الکترونیک در فروشگاه ویرجین مگا در دبی همه برندهای برتر را در اختیار دارد.
محصولات ارائه شده در این دسته شامل هدفون، تلفن همراه و لوازم جانبی، رایانه و لوازم جانبی، سلامت و تناسب اندام، دوربین عکاسی، تبلت و لوازم جانبی است.

کارفور یکی از فروشگاه برتر برای خرید لوازم الکترونیکی در دبی است. در این فروشگاه شما می توانید انواع باتری، گجت، دوربین فیلمبرداری، لوازم خانگی، سینمای خانگی و محصولات صوتی، تلفن های همرا و خانگی، لپ تاپ، تبلت شخصی و لوازم جانبی را خریداری کنید.
می توانید از فروشگاه های دیدن کنید یا حتی آنلاین خرید کنید. با تبلیغات فروشگاهی، می توانید برخی از معاملات ارزان قیمت لوازم الکترونیکی را دریافت کنید. برای اطلاع از به سایت تریپ مراجعه کنید.

این فروشگاه یکی از قدیمی ترین فروشگاه های خرده فروشی در امارات است. این فروشگاه در سال 1988 تاسیس شد و اولین فروشگاه خرده فروشی جکی در میدان الناصر دبی افتتاح شد.
پس از حدود 32 سال، اکنون فروشگاه‌ های الکترونیک بیشتری در سراسر دبی وجود دارد. فروشگاه جکی با بسیاری از برندهای مورد اعتماد مانند اپل، مایکروسافت، سونی، سامسونگ، اچ پی و لنوو همکاری کرده است. انواع محصولات مانند لپ تاپ، دوربین، گوشی های هوشمند، تبلت، دسکتاپ، کنسول های بازی، لوازم خانگی و غیره برای خرید دراین فروشگاه در دسترس هست.
فروشگاه ‌های جکی در دبی مال، مرکز شهر عجمان و میدان ناصر واقع شده است، که همه روزه از ساعت 09:00 صبح تا 11:00 شب باز هستند

دنون امارات یک فروشگاه الکترونیک ژاپنی است که طیف گسترده ای از لوازم الکترونیکی ژاپنی را در دبی ارائه می دهد. اگر به اقلام الکترونیکی ژاپنی علاقه دارید، دنون بهترین مکان برای خرید لوازم الکترونیکی در دبی است.
دنون امارات شامل لوازم جانبی صوتی، سینمای خانگی، تجهیزات صوتی و تصویری تخصص دارد. دنون این فناوری را به بهترین شکل در محصولات الکترونیکی خود ادغام می کند.
همچنین بیش از صد برند ژاپنی و سایر برندهای بین المللی مرتبط با صدا و تصویر را نمایندگی می کند. دنیای شگفت انگیز دنون در مرکز خرید دبی واقع شده است که بین ساعت 10 صبح تا 10 شب برای شما باز است

خانه دیجیتال اروس برای خرید محصولات دیجیتال و لوازم الکترونیکی مصرفی در دبی است. این فروشگاه در حال حاضر مجموعه ای فراگیر از فروش قطعات الکترونیکی در دبی، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی مصرفی، اتوماسیون تهویه مطبوع برای خانه و ادارات، مخابرات، فناوری اطلاعات و لوازم جانبی دیجیتال را ارائه می دهد، همچنین می توانید طیف محصولات متقابل برندهای مختلف مانند هیتاچی، سامسونگ، فلیپ، کندی، سیسکو را در اینجا بیابید.
خانه دیجیتال اروس در دبی مال، شهر میدریف و مرکز خرید امارات است که خدمات خود را از ساعت 10 صبح تا 11 شب ارائه می دهد

مرکز خرید ای سیتی  ECity دبی

ای سیتی (ECity)

ای سسیتی یکی دیگر از فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی لوازم الکترونیکی در امارات است. ای سیتی یکی دیگر از زنجیره های الکترونیکی موفق در سراسر دبی است و به دلیل تنوع برندهای مختلف خود مشهور است.
این شرکت از زمان تاسیس خود در سال 2008، بیش از 12 فروشگاه در سراسر امارات متحده عربی افتتاح کرده است، که 6 مورد از آنها در دبی هستند. هدف ECity ارائه یک تجربه خرید هوشمند به مشتریان خود از طریق فروشگاه های نوآورانه در سطح جهانی است.
شما می توانید بیش از 10 هزار محصول الکترونیکی و لوازم جانبی را از زنجیره های خرده فروشی ای سیتی با نرخ های رقابتی خریداری کنید.
محصولات این فروشگاه شامل چند برند متشکل از بیش از 100 برند بین المللی از جمله رایانه، لپ تاپ، دوربین، اقلام بازی، اقلام الکترونیکی عمومی، گوشی های هوشمند، لوازم الکترونیکی مصرفی، لوازم جانبی الکترونیکی و لوازم خانگی را نام برد.
فروشگاه‌های ECity در مرکز شهر میدریف، دبی مال، مرکز خرید امارات، مرکز خرید وحدا واقع شده‌ است و ساعات خدمات آن‌ ها از ساعت 10 صبح تا 11 شب است.
مؤسسات متعددی برای رنت خودروهای لوکس و شاسی‌بلند در دبی وجود دارند. مراحل اجاره ماشین کیا در دبی در این مجموعه‌ها با یکدیگر متفاوت است. با وجود این، مؤسسات کرایه ماشین در دبی معمولاً اتومبیل را با باک پُر از بنزین به افراد تحویل می‌دهند. همچنین مبلغی را برای جریمه‌های احتمالی به عنوان ودیعه ضمانت (دیپوزیت) دریافت می‌کنند که پس از پایان زمان رنت خودرو آن را به اشخاص بازمی‌گردانند

فروشگاه Plug-Ins Electronix

فروشگاه Plug-Ins Electronix جایگزین دیگری برای خرید الکترونیکی شما در دبی است. این یک مرکز خرید فناوری اطلاعات است که طیف گسترده‌ای از گوشی ‌های هوشمند، لپ ‌تاپ، تبلت و لوازم الکترونیکی مصرفی را ارائه می ‌کند. همچنین یک تجربه تعاملی برای محصولات مختلف را به شما ارائه می دهد که می توانید قبل از خرید آن را امتحان کنید. Plug-Ins به خاطر کارکنان بسیار مجرب و ماهر و همچنین آموزش دیده و دادن خدمات عالی به مشتریان خود مشهور است. می توانید همه روزه از ساعت 10 صبح تا 11 شب از فروشگاه پلاگ اینز واقع در دبی مال خرید کنید

سخن آخر

اگر قصد سفر و خرید به دبی را دارید باید به شما بگوییم دبی یکی از بهترین کشورها برای خرید است، زیرا این کشور دارای مراکز خرید بی شماری است که مایحتاج شما را از هر لحاظ تامین می کند.
یکی از ویژگی هایی که این کشور را برای خرید جذاب تر می کند، مراکز خرید لوازم الکترونیکی است، گردشگران زیادی هر ساله از سراسر دنیا برای خرید لوازم الکترونیکی به این کشور سفر می کنند.
دبی ارائه دهنده تمام محصولات لوازم خانگی صوتی و تصویری، لب تاپ، تلفن همراه، دوربین های دیجیتال، انواع کنسول های بازی، لوازم جانبی و الکترونیکی و انواع تکنولوژی های جدید در دنیا است.
شما می  توانید با از سایت رزرواسیون آنلاین تریپ برای خریدی ارزان در دبی لذت سفر خود را دو چندان کنید.

سوالات متداول درباره ی بهترین مراکز خرید لوازم الکترونیکی دبی

آیا دبی برای خرید لوازم الکترونیکی خوب است؟

دبی بهترین مکان برای خرید لوازم الکترونیکی است و در اینجا می توانید تمام وسایل مورد علاقه خود مانند گوشی های هوشمند، دوربین ها، لپ تاپ ها و غیره را تهیه کنید

کدام اقلام الکترونیکی در دبی ارزان هستند؟

دبی اقلام الکترونیکی را ارزان تر ارائه می دهد. این شامل گوشی های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها، دوربین ها، کنسول های بازی و غیره می شودآیا خرید گوشی از دبی به صرفه است؟ این سوال ممکن است برای هر فردی که تصمیم به دارد، پیش آمده باشد. واقعیت این است که شرایط کنونی بازار و نوسانات ارز باعث شده است تا بیشتر از گذشته به قیمت نهایی آنچه که می‌خریم توجه داشته باشیم. با توجه به همین موضوع، در این مقاله از توشه، به بررسی خرید موبایل از دبی و به صرفه یا به صرفه نبودن آن می پردازیم. پس اگر شما قصد دارید تا یک گوشی موبایل خریداری کنید و دغدغه‌ی بالا بودن قیمت آن را دارید، این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

نحوه خرید گوشی از دبی چگونه است؟

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، قیمت نهایی گوشی تلفن همراه و اصولاً هر کالای وارداتی دیگری، بر اساس نرخ ارز مشخص می‌شود. اما نکته دیگر، سود وارد کننده کالا است که در برخی موارد، ممکن است بسیار بالا باشد. همین مسئله سبب شده تا بسیاری از خریداران کالا تصمیم بگیرند تا به‌جای اینکه کالای خود را از وارد کننده ایرانی خریداری کنند، آن را به‌صورت مستقیم از دبی بخرند. درست همین جا است که ابهام نحوه‌ خرید گوشی از دبی پیش می‌آید.

خرید گوشی از دبی به‌ روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. مهم‌ترین این روش‌ها، واردات به‌صورت گسترده و همچنین وارد کردن گوشی به‌صورت مسافرتی است که در ادامه به بررسی هر یک از این روش‌ها خواهیم پرداخت:

۱خرید موبایل از دبی به‌صورت واردات گسترده

خرید موبایل از دبی به‌صورت واردات گسترده، نیاز به ثبت شرکت بازرگانی و سپس اخذ کارت بازرگانی و طی کردن مراحل طولانی و در برخی موارد، پیچیده دارد. این روش تنها برای افرادی که می‌خواهند به‌صورت سیستماتیک و البته قانونی، به خرید گوشی از دبی و وارد کردن آن به ایران بپردازند، مناسب است.

۲خرید موبایل از دبی به‌صورت مسافری

برای خرید گوشی از دبی به‌صورت مسافری، باید به نکات متعددی از جمله قوانین گمرکی، ترخیص کالا و همچنین پرداخت هزینه رجیستری تلفن همراه توجه داشته باشید.

به‌طور کلی برای خرید موبایل از دبی به‌صورت مسافری در شرایط عادی، نیاز نیست کار فوق‌العاده‌ای انجام دهید؛ کافی است خرید خود را از یک فروشگاه معتبر انجام داده و سپس گوشی خریداری شده را همراه خود به کشور بیاورید. البته همه‌ی این موارد در شرایطی است که ممنوعیت خاصی برای وارد کردن یک برند و یا یک مدل خاص از گوشی تلفن همراه از طرف مراجع قانونی اعمال نشده باشد.

پس از خرید گوشی از دبی و وارد کردن آن به‌صورت مسافری، باید هزینه‌ی مربوط به رجیستر کردن آن را در گمرک پرداخت کنید. این هزینه بر اساس ارزش‌گذاری صورت گرفته بر روی تلفن همراه و در همان محل گمرک تخمین زده و اعلام می‌شود.

البته پس از خرید موبایل از دبی و وارد کردن آن به‌صورت مسافری، به مدت یک ماه زمان دارد تا وارد وب سایت گمرک ایران شده و عوارض موبایل خریداری شده را پرداخت نمایید. در اینصورت پیامکی از سوی سامانه همتا برای شماره‌تان ارسال شده و با این پیامک خواهید توانست گوشی را به نام خود ثبت کنید.

معایب خرید گوشی از دبی

اگر چه خرید موبایل از دبی ممکن است مزایای زیادی داشته باشد، اما قبل از هر اقدام در این خصوص، بهتر است در مورد معایب آن نیز اطلاع کسب کنید.

اگر تنها برای خرید گوشی، قصد سفر به دبی را دارید، بدانید که هزینه رفت و آمد، بلیط هواپیما، هتل و گشت گذار در این شهر بالا است. همچنین دقت کنید که شما باید خرید موبایل از دبی را فقط از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید؛ در غیر اینصورت احتمال اینکه آنچه می‌خرید فقط یک گوشی دست دوم و یا در حالت خیلی بدتر، یک جنس فیک با قالب اصلی باشد، اصلاً دور از ذهن نیست.

نکته دیگری که باید در خرید گوشی از دبی در نظر داشته باشید، مقررات گمرک ایران است. به هر حال شما قرار است گوشی خریداری شده را به ایران وارد کنید. بنابراین باید دقیقاً مطابق با قوانین گمرکی ایران رفتار کنید تا بتوانید گوشی خود را فعال و در اصطلاح، رجیستر کنید. با توجه به اینکه ممکن است در این بین چالش‌هایی نیز به‌دلیل عدم تسلط کامل بر قوانین برای شما ایجاد شود، برای خرید موبایل از دبی، بهتر است که با افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی دارند، مشورت کنید.

همه ما دوست داریم که کالای مورد نیازمان را با کمترین قیمت بخریم. همچنین انتظار داریم وقتی میلیون‌ها تومان برای خرید یک کالا هزینه می‌کنیم، این کالا در کمترین زمان و با بهترین کیفیت به دستمان برسد. به همین دلیل است که برخی اوقات به فکر خرید موبایل از دبی و یا دیگر کشورهای همسایه می‌افتیم.

اما یا هر برند دیگر از دبی تنها راه برای به‌دست آوردن یک موبایل با قیمت مقرون به صرفه نیست. ما در فروشگاه اینترنتی توشه به شما کمک می‌کنیم تا دستگاه‌های موردنیاز خود را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه نسبت به بازار، خریداری کنید.

تمامی محصولاتی که در توشه وجود دارد، با تخفیف ۱۵٪ به شما ارائه خواهد شد. همچنین ما کالای درخواستی‌تان را تا ۵ هفته بعد، به دستتان خواهیم رساند. توجه داشته باشید که برای خرید گوشی از دبی نیز باید مراحلی را انجام دهید که خود این پروسه نیز به زمان نیاز دارد؛ برای اقدام به تهیه بلیط برای دبی، رفتن به این شهر و مراجعه به فروشگاه موردنظر، خرید کالا و سپس برگشت به ایران، در بهترین حالت باید همین مدت زمان را در نظر بگیرید.

اما اگر به‌جای خرید گوشی از دبی به‌صورت مستقیم، از خدمات وب سایت توشه استفاده کنید، کافی است در خانه خود بنشینید و همه کارها را به ما واگذار کنید. همه چیز توسط ما در اسرع وقت انجام شده و شما کالای خود را در همان زمان تعیین شده، درب منزل خود تحویل خواهید گرفت.

در جدول زیر، تفاوت خرید گوشی از دبی به‌صورت مستقیم و با استفاده از وب سایت توشه، توضیح داده شده است:

خرید گوشی از دبی خرید گوشی از توشه
گارانتی شرکتی
هزینه رفت و آمد به دبی
نیاز به صدور ویزا دبی
تخفیف در خرید
اطمینان از اصالت کالا
نیاز به رجیستر کردن موبایل
نیاز به پرداخت هزینه‌های گمرک

هر طور که حساب کنید، به یک نتیجه خواهید رسید و آن هم این است که خرید موبایل از دبی نسبت به خرید از وب سایت توشه، دردسرها و هزینه‌های بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت. بنابراین یکی از مهم‌ترین موارد مزیت خرید از توشه این است که هم خیال شما از بابت خریدی که انجام می‌دهید کاملاً راحت است و هم می‌توانید کالای مورد نیاز خود را با تخفیف قابل توجهی خریداری کنید.

روش‌های خرید گوشی از دبی به ایران

در این قسمت از مطلب بلاگ توشه، قصد داریم شما را با انواع روش‌های خرید گوشی از دبی و انتقال آن به ایران آشنا کنیم:پ

۱خرید گوشی از دبی به‌صورت مسافرتی

یکی از اولین روش‌هایی که برای خرید گوشی از دبی و انتقال به ایران می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، سفر توریستی به این شهر و سپس خرید گوشی مدنظر و در نهایت انتقال آن به ایران است. با توجه به اینکه در قسمت‌های قبلی این مطلب از بلاگ توشه، به‌صورت مفصل به توضیح این روش پرداختیم، در این قسمت به بیان مجدد همان مطالب نمی‌پردازیم.

۲خرید موبایل از دبی توسط وب سایت‌های واسط آمازون

در یکی دو سال اخیر، وب سایت‌هایی راه‌اندازی شده است که با استفاده از آنها می‌توانید کالای مورد نیاز خود را از آمازون شعبه‌ی دوبی سفارش داده و سپس آن را درب منزل خود تحویل بگیرید. استفاده از این روش، اگرچه امنیت بالایی دارد، اما باید در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید خرید موبایل از دبی را با این شیوه انجام دهید، باید هزینه‌ی نسبتاً بالایی را برای پست کالا بپردازید که همین مسئله می‌تواند خرید گوشی از دبی را برایتان غیراقتصادی کند. علاوه بر این، از زمان ثبت سفارش تا زمان تحویل کالا به شما، معمولاً زمان زیادی طول خواهد کشید.

۳خرید گوشی از دبی توسط وب سایت توشه

بدون شک یکی از بهترین راهکارها برای خرید گوشی از دبی، خرید از وب سایت است. ما در تیم توشه، کالا و از جمله گوشی مورد نظر شما را بدون واسطه، از دبی خریداری کرده و پس از ثبت قانونی آن در گمرک، محصول مورد نیازتان را ۵ هفته بعد از خرید، درب منزل تحویل شما خواهیم داد.

بدین ترتیب شما با انتخاب توشه، می‌توانید خرید گوشی از دبی را با قیمتی کمتر از بازار خریداری کرده و هم از بابت واردات قانونی آن، کاملاً مطمئن باشید.

فرآیند واردات گوشی از دبی چگونه است؟

برخی از شما در تماس با تیم پشتیبانی توشه، در مورد فرآیند واردات گوشی از دبی ابهام دارید. برای پاسخ به این ابهام، ابتدا باید مشخص شود که شما قصد دارید گوشی را به‌صورت عمده به کشور وارد کنید و یا به‌صورت خُرده و در اصطلاح مسافری؛ توجه داشته باشید که اگر قصد خرید گوشی از دبی به‌صورت عمده و سپس وارد کردن آن به کشور را داشته باشید، باید ابتدا شرکت واردات خود را ثبت و با استفاده از کارت بازرگانی خود، این کار را انجام دهید که البته هدف این مطلب از بلاگ توشه، توضیح این روش نیست.

حالت دوم زمانی اتفاق خواهد افتاد که شما بخواهید خرید موبایل از دبی را به‌صورت تکی و برای مصرف شخصی انجام دهید. روند این کار به‌صورت خیلی خلاصه در ادامه توضیح داده شده است:

۱مراجعه به دفاتر گمرک فرودگاه

تمامی فرودگاه‌های بین‌المللی کشور، دفتر گمرک دارند. بهترین و سریع‌ترین روش برای آنکه پس از خرید گوشی از دبی، رجیستر آن را نیز انجام دهید، مراجعه به این دفاتر و اظهار وارد کردن گوشی مسافری است. مسئول گمرک نیز پس از ورود اطلاعات تلفن همراه خریداری شده‌ی شما، مبلغ عوارض و گمرک را به شما اعلام و همان‌جا می‌توانید این هزینه را پرداخت کنید.

پس از اینکه روند اعلام گوشی و پرداخت هزینه‌ی گمرک آن انجام شد، یک مجوز به شما ارائه می‌شود. این مجوز را باید تا زمانی که گوشی تلفن خود را در سامانه همتا ثبت نهایی می‌کنید، نزد خود نگهداری کنید.

بازار عمده فروشی موبایل دبی | بازار قطعات الکترونیک دبی

۲مراجعه به وب سایت گمرک

در صورتی‌که به هر دلیل وقت حضور در دفاتر گمرک فرودگاه را ندارید، می‌توانید ظرف مدت ۳۰ روز از زمان ورود به کشور، به وب سایت گمرک مراجعه کرده و اطلاعات تلفن همراه خریداری شده را در این سامانه ثبت کنید. بعد از خرید گوشی از دبی و مراجعه به این سامانه، از شما کد IMEI گوشی خواسته می‌شود. بعد از وارد کردن این کُد، مدل و همچنین مشخصات گوشی از شما خواسته می‌شود و پس از اینکه تمامی این موارد را با موفقیت در سامانه ثبت کردید، باید اطلاعات هویتی خودتان را نیز در سامانه وارد کنید.

وارد کردن اطلاعات هویتی و همچنین گذرنامه به این دلیل است که نشان دهد شما خرید گوشی از دبی را به‌صورت مسافری انجام داده و از روش‌های غیرقانونی دیگر برای این منظور استفاده نکرده‌اید.

بعد از اینکه تمامی این اطلاعات را به‌صورت صحیح در سامانه وارد کردید، باید با متصل شدن به درگاه پرداخت گمرک، هزینه مورد نیاز برای عوارض و گمرک را پرداخت کرده و در نهایت مجوز وارد کردن گوشی‌تان را دریافت کنید. همچنان تأکید می‌کنیم که شما باید این مجوز را تا نهایی شدن ثبت نام در سامانه همتا، نزد خود نگهداری کنید.

جمع‌بندی

خرید گوشی از دبی یکی از متداول‌ترین راه‌هایی است که برای خرید این کالا که حالا دیگر نقش بسیار پررنگی در زندگی تمامی ما دارد، به‌کار گرفته می‌شود. اما واقعیت این است که خرید موبایل از دبی، در بسیاری موارد می‌تواند چالش‌هایی جدی برای شما به همراه داشته باشد. در این مطلب از توشه به این سوال پاسخ داده‌ایم که اصولاً آیا خرید گوشی از دبی به‌صرفه است؟‌ آیا راهکار بهتری برای خرید ارزان گوشی وجود ندارد؟ اگر شما هم این سوال را در ذهن دارید، این مطلب را با دقت بخوانید!

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا