صنعت و تجارت

در مورد تصفیه فاضلاب اطلاعات کسب کنید

در مورد تصفیه فاضلاب اطلاعات کسب کنید

داشتن آب آشامیدنی تمیز برای همه ما مهم است. بدون آب تمیز می توانیم بسیار بیمار شویم. خوشبختانه ، شهرهای ما اطمینان حاصل می کنند که آب ما همیشه به اندازه کافی تمیز باشد تا بتواند بی خطر آن را بنوشد. یک نوع تصفیه آب شناور سازی هوای محلول است که فرآیند بسیار مطبوعی است. عمدتا از هوا برای تمیز کردن آب استفاده می کند و واقعاً کار خوبی انجام می دهد. از کشف تمام باکتری هایی که از بین می برد شگفت زده خواهید شد.

تصفیه فاضلاب برای بسیاری از شهرداری ها و دغدغه های صنعتی مانند کارخانه های تولید کاغذ ، کارخانه های فرآوری گاز شیمیایی و گاز طبیعی ، پالایشگاه های نفت و سایر تأسیسات صنعتی فرآیندی بی پایان است. این شامل انواع مختلفی از سیستم های تصفیه فاضلاب ویژه طراحی شده برای تصفیه آب روغنی ، تصفیه فاضلاب و حذف انواع جامدات دیگر است که باعث آلودگی آب از طریق طیف وسیعی از فرآیندهای صنعتی می شود.

تا همین اواخر ، فناوری “رفتن به” برای حذف زباله های جامد از آب ، روشی به نام شناور سازی هوای محلول (DAF) بود. این فرایند شامل وارد کردن هوای فشار بالا در مخزن یا حوضچه حاوی فاضلاب ، ایجاد حباب هایی است که باعث می شود مواد جامد معلق به سطح شناور شوند و در آنجا با استفاده از تجهیزات اسکیمینگ بتوان آنها را خارج کرد. در بعضی موارد ، مانند استفاده در صنایع نفتی که DAF خطر انفجار را تهدید می کند ، شناور گاز محلول ، با استفاده از معرفی گاز طبیعی برای ایجاد حباب ، به عنوان یک گزینه جایگزین استفاده می شود.

امروز ، نسل بعدی زباله های صنعتی است تصفیه آب فاضلاب، شناور شناور معلق (SAF). SAF مزایای مختلفی را در مقایسه با DAF معمولی ارائه می دهد ، از جمله:

• اندازه تجهیزات بیش از یک پنجم اندازه نیست که به فضای بسیار کمتری نیاز دارد

• مواد جامد بیشتری را از بین می برد و اندازه آنها کوچکتر است

• مقرون به صرفه ترین

• تبدیل جامدات به ماده ای ژل مانند که به راحتی از فاضلاب خارج می شود

بهبودهای SAF در DAF را می توان از طریق سیستم تحویل هوا بهتر و کارآمد تر به دست آورد. DAF برای ایجاد حباب از مقدار کمی هوا تحت فشار زیاد استفاده می کند. SAF از مقدار زیادی هوا در فشار کم استفاده می کند و هر حباب تشکیل شده با یک فیلم شیمیایی پوشانده می شود که آن را برای مواد جامد موجود در فاضلاب بسیار جذاب می کند. DAF بر اساس حبابهای بی اثر است که در واقع منفعل مواد جامد را به دام می اندازد ، بدون اینکه پیوند محکمی ایجاد کند. حباب های SAF با بار شیمیایی به طور فعال به جامدات می چسبند و باعث می شوند به سرعت به سطح بالا بروند و شناور بمانند. با استفاده از سیستم تحویل هوا با فشار کم ، SAF نیز به طور قابل توجهی به انرژی کمتری برای کار نیاز دارد که این امر باعث افزایش مقرون به صرفه بودن آن می شود. تعلیق شناور هوا در تصفیه فاضلاب و تصفیه آب روغنی تاکنون یک موفقیت کامل بوده است.

منبع :
https://ezinearticles.com/?Getting-to-Know-The-Sewage-Water-Treatment&id=7304218

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا