بازرگانیبرترین های کسب و کار

دستگاه برش لیزر چیست؟

اگر شما هم قصد این را دارید که بدانید،  بدون دستگاه برش لیزر چیست و چگونه کار میکند متن زیر را تا انتها مطالعه بفرمایید دستگاه ۱۹۶۵ میلادی در یک مرکز تحقیقاتی آمریکا ساخته شده در دو سال بعد در سال ۱۹۶۷ میلادی بریتانیا دست به کار شد و اولین دستگاه برش لیزر قابلیت برش فلزات را داشت. دستگاه برش لیزر کاربرد های بسیار زیادی دارد و افراد زیادی از ان استفاده می کنند.

Iran | ایران

 ساخت این دستگاه با جت اکسیژن کار می کرد استفاده از اکسیژن و تکنولوژی های مورد استفاده در این دستگاه برش باعث شد که بتواند فلزات را هم برش بزند این تکنولوژی در سال ۱۹۷۰ میلادی وارد صنعت هوافضا شود و از آن برای برش فلزاتی مثل تیتانیوم استفاده می‌کنند.

 تیتانیومی کنترل شیمیایی می باشد و یکی از آثار مهم در ساخت بدنه سامانه‌های هوای هست موتور جت موشک و هواپیما هم قابل استفاده است.

همچنین دستگاه لیزری وجود دارد که گاز کربن دی اکسید کار می‌کند و برای برش های غیر فلزات مثل پلکسی گلاس آب چوب پارچه و غیر هم استفاده میشود.

 روش لیزری فناوری که در آن از اشعه لیزر برای برش دادن اجسام استفاده می کنند این اجسام به دو دسته فلزات و غیرفلزات تقسیم بندی می شود که برای برش هر کدام از این عکس از دستگاه های برش مخصوصی استفاده می گردد یک دستگاه برش لیزر از چند قطعه ساخته شده است.

 حد آینه چیلر تیوب استپ موتور میله های آهنی از اجزای تشکیل دهنده لیزر های برش هستند .

Iran | ایران

دستگاه لیزر اشعه ای تولید میکند یا واسطه تیوپ لیزر که توسط آنها به این قسمت می رسد و توسط لنزی که در داخله طبیعی میشود بر روی یک نقطه متمرکز می گردد که این امر سبب می‌شود و اجسامی که در زیر آن قرار دارند بروز داده شود تیوب وظیفه اصلی این قسمت را دارد که تولید اشعه گاز co۲ را دارد چند نکته در رابطه با تیوب وجود دارد که دستگاه های لیزری هستند که به شرح آن ها می پردازیم.

 تیوب لیزر یک جزء مصرفی هست یعنی بعد از گذشت عمر مفید آنها احتیاج به تعویض یا شارژ دارند در برخی از تیم های دستگاه لیزر قدیمی تر دارند باید تیوپ جایگزین شود و تیوب دستگاه لیزر جدید نیازمند شارژ هستند .

 دستگاه های لیزر برش وظیفه هدایت کردن اشعه تولید شده وابسته تو پابه دستگاه را دارند معمولاً هر دستگاه برش لیزر دار را دارد.

تصویر زیر یکی از آیین‌های دستگاه برش و نشان می‌دهد که اشیای ۳ و ۲ را بهتر انتقال می دهد به صورت کلی چیلر دستگاه برش را می‌توان به صورت زیر تعریف کنید دستگاه برش وسیله‌ای به جهت خنک کردن تیغه های دستگاه برش هست و کنترل دمای آب و نگه داشتن آن در دمای تعادل را به عهده دارد.

 دمای متعادل آب بودن ۲۰ تا ۲۳ درجه هست درصد یکی از چیلر مناسب برای دستگاه برش لیزر استفاده نکنید امکان دارد و تیوب لیزر شما یک سری آسیب وارد کند به عبارت دیگر دستگاه برش همانند رادیاتور برای ماشین باشد که وظیفه خنک نمودن موتور را بر عهده دارد به این نکته هم توجه کنید که فعالیت دستگاه برش لیزر بدون چیلر و حتی بدون تعادل آب خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به دستگاه گوارش وارد می‌کند و باعث شکسته شدن تیوب دستگاه لیزر میشود.

 چند نکته در رابطه با نگهداری و نحوه کار کردن با چیلر دستگاه برش هستند باید بدانید آب مقطر های موجود در چیلر را هر چند روز  باید عوض کنید.

در سال کم شدن آب مقطر باید با آن آب مقطر اضافه کنیم تا کمبود آب روبرو نشود البته باید توجه کنید که زمانی که چیزی را خاموش می شود این کار انجام شود زیرا ممکن است آب مقطر که با آن زیاد می شود دمای پایین یا بالایی داشته باشد زمانی که دمای آب موجود در چیلر چیزی حدود ۲۱ تا ۲۳ درجه باشد نظر می تواند فعالیت خود را آغاز کند بر روی شیشه یک نمایشگر وجود دارد که بر روی آن دمای آب موجود در چیز را نمایش میدهند و موتور دارای دو محور است که برای حرکت دادن و این حق را از استپ موتور استفاده می‌کند توجه کنید که دستگاه برش لیزر بر روی محور ها تهیه می شود و با حرکت اصلی موتورهای موقعیت هادستگاه تغییر می کند.

یک صفحه آهنی که در داخل دستگاه لیزر میله ای تعبیه شده است و از این میله برای نگه داشتن اجسام استفاده می کنند اجسامی مثل ورق های پلکسی گلاس و عایق چوبی و بر روی میله های آهنی قرار می گیرد.

مهمترین عنصر که در هر دستگاه لیزر مورد توجه قرار می‌گیرد اشعه ی لیزر است بنابراین قبل از خرید و یا کار با دستگاه لیزر بهتر است رابطه با آن اطلاعاتی داشته باشید در گل اشعه موجود در دستگاه های لیزر برای دو دسته از متریال و حکاکی و برش بر روی فلزات و غیرفلزات مورد استفاده قرار می گیرند لیزر نور است که با توجه به محیط فعال لیزر با تاباندن طول موج های الکترومغناطیسی می تواند برش هایی را انجام بدهد.

 طول موج از مهمترین ویژگی‌های موجود است که با انرژی یک رابطه معکوس دارد بنابراین موج های مختلفی را می‌توان به صورت طیف الکترومغناطیسی به نمایش درآورد باید بدانید که اولین شخصی که به کمک پخش بازتاب شکست نور ویژگی مجری نور شهرداد فیزیکدان هندی بود و بعد از آن توماس این موضوع را با آزمایش اشعه  نور ثابت کرد.

 روش الکتریکی بخار فلزی گازی و نیمه رسانا مورد استفاده قرار می گیرد با عبور جریان الکتریکی پالس یا پیوسته یاد رادیویی از گاز حاصل می نماید و این عمل باعث به وجود آمدن الکترون ها و یون های آزاد می گردد.

 همچنین باعث ایجاد انرژی جنبشی می شود و با برخورد به اتم ها آنها را خنثی می‌کند و موجب برانگیخته شدن و ترد شدن الکترون ها می کند.

 الکتریکی گاز دو فرایند دارد و انگیختگی با برخورد الکترونیکی در گاز که گونه از انتقال انرژی بین نمونه از گاز که عمل لیزر بر روی یکی از نمونه قابل اجرا می باشد که در این روش جهت لیزرهای مختلفی استفاده می کنند.

گروه صنعتی برش لیزر ایران فلز  ارائه تمامی خدمات برشلیزر از 0 تا 100 به بهترین نحو ما بهترین ها را برای دریافت رضایت شما ارائه میدهیم. برش لیزر، خم کاری، طراحی نقشه های CNC، رنگ پودری ( الکترواستاتیک) ، آبکاری فلزات، ساخت باکس و جعبه های فلزی و هر آنچه شما در صنعت فلزات از خدمات برش لیزر میخواهید.

راه های ارتباطی

آدرس :البرز کمالشهر روبروی ظفر

تلفن :09355600775

ایمیل :iranfelez.industry@gmail.com

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا