برترین های کسب و کارساختمان و مسکن

راهنمای خرید برج نور

دکل یا برج نور یا برج روشنایی مازیار صنعت یک سازه فلزی مرتفع می باشد که در واحد پایه چراغ تولید می شوند. برج های نوری عموما برای روشنایی محوطه های وسیع و با موانع نوری پایین مانند پارک ها، میادین و محیط های صنعتی، فرودگاه، بنادر، اسکله و… به صورت بهینه بر حسب نیاز مشتری تولید می شود. برج های نوری از نظر کاربرد بر خلاف خیابانی برای مکان هایی که طول زیاد و عرض کم دارند مناسب نیستند. این برج ها ساختاری مانند پایه پرچم دارند. در ادامه به پارامترهای مهم در تولید و قیمت گذاری دکل روشنایی می پردازیم با ما همراه باشید.

پارامترهای مهم در تولید برج نور

  • ارتفاع: 9 – 30 متر با قابلیت هد متحرک و ثابت
  • مواد اولیه: ورق فولاد st37 و بصورت 8 – 12 – 16 وجهی
  • پوشش: گالوانیزه گرم
  • قیمت برج نور: بخاطر فرایند تولید مشابه می توانید در قسمت قیمت مشاهده کنید. و یا جهت دریافت و ثبت سفارش روی لینک کلیک کنید.
  • مکانیزم قفل اینترلاک مکانیکی جهت افزایش ضریب اطمینان
  • دارای سیستم تعادل جهت کاهش فشار بیش از حد به سیستم بالابر (موتور گیربکس)
  • استفاده از چراغ چشمک زن، میله برقگیر، کلاهک محافظ نفوذ باران، مدار کنترل و فرمان مناسب و سیستم بازوهای متعادل از موارد ایمنی و حفاظتی است.
  • دارای حفاظ ایمنی تا بالاترین نقطه دسترسی
  • مونتاژ به صورت اورلپی
  • قابلیت نصب پروژکتور به تعداد و چیدمان دلخواه بر اساس محاسبات روشنایی
  • قابلیت تولید به صورت تک درز تا قطر 400 میلی متر و چند درز

در ادامه پس از بررسی مهمترین نکات در طراحی نقشه برج روشنایی به سراغ انواع برج نور می رویم. با ما همراه باشید.

آیتم های مهم در طراحی نقشه برج نور

  • سرعت باد و نیروهای فشار باد در منطقه
  • ساختار زمین و جنس خاک
  • وزن برج برای محاسبات فونداسیون
  • تعداد و مشخصات چراغ برای محاسبات مربوط به برج
  • مقاومت در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی
  • رعایت استانداردهای بین المللی

برج های روشنایی در ارتفاع های متداول بین 9 تا 30 متر به صورت چند وجهی در سه طرح سبد ثابت، سبد متحرک با هندل دستی و سبد متحرک با موتور الکتریکی در تولید می‌گردند. سطح خارجی این برج ها توسط پوشش می شود و قطعات آنها به صورت همپوشانی اصطکاکی مونتاژ می گردد و ایمنی سبد این برج ها توسط قفل ضد سقوط تامین می گردد. برای آشنایی بیشتر ادامه مطالب را دنبال کنید.

دکل یا برج نور با سبد ثابت و متحرک

مراحل کلی پایه های فلزی چندوجهی که معمولا از ورق فولاد st37 تولید می شوند مشابه هم می باشد. اما طراحی و نقشه و البته ظرافت در تولید هر محصول بسیار متفاوت می باشد. در طراحی این محصول نیاز است تا تمامی موارد استاندارد و مقاوم سازی با توجه به ارتفاع و سرعت باد رعایت شود. این موارد در با نرم افزارهای مخصوص اعمال می شود تا محصولی با کیفیت تحویل مشتری شود. باتوجه به مرتفع بودن برج نور و محل نصب و بودجه، گاهی نیاز است که این برج ها را با سبد ثابت و گاهی با سبد متحرک طراحی کرد.

برج نور با سبد متحرک

سبد برج قابلیت حرکت در امتداد محور عمودی را دارد. در این محصول با استفاده از سیم بکسل و یک موتور الکتریکی برای عملیات تعمیر یا نگهداری به نزدیکی سطح زمین هدایت می شود. تعمیر و نگهداری برج نوری شامل نصب پرژکتورها، تعمیر و تعویض تابلو برق، تعمیر و تعویض الکترو موتور و گیربکس، تعویض لامپ‌ها و پرژکتورها، نظافت و تمیز کردن پرژکتورها است که باید در دوره‌های زمانی مشخص انجام شود تا سلامت محصول تضمین گردد. در راستای تسهیل عملیات تعمیر و نگهداری برج نوری و همچنین کاهش قیمت برج نوری، هد نگهدارنده پرژکتورها را به صورت متحرک می‌سازند. در ارتفاع 15 متر و کمتر می توان از گیربکس دستی استفاده کرد که از نظر قیمت صرفه جویی زیادی خواهد شد.

دکل یا برج نور با سبد ثابت

یک سبد مخصوص استقرار اپراتور در بالای برج و یک نردبان با حفاظ تعبیه شده و اپراتور می تواند در همان محل عملیات تعمیر و نگهداری را انجام دهد. در این نوع برج ها معمولا ضخامت پایه برای تحمل وزن سبد و نردبان بیشتر درنظر گرفته می شود. باتوجه به ارتفاع این سازه رعایت برخی نکات ایمنی ضروری است که در ادامه به این موضوع می پردازیم با ما در مازیار صنعت همراه باشید.

سیستم قفل سبد ضد سقوط

در این سیستم، سبد در هنگام بالا رفتن و یا پائین آمدن اگر دچار پارگی سیم بکسل و یا سقوط مستقیم شود این قفل مانع از سقوط سبد می‌گردد.

این سیستم از این لحاظ حائز اهمیت است که علاوه بر کم کردن فشار بر روی گیربکس اصطلاحاً از خستگی سیم بکسل نیز جلوگیری کرده و در مواردی که سیم بکسل ها پاره می‌شوند از سقوط سبد و ایجاد خسارت جانی و مالی جلوگیری بعمل می آورد.

مزایای سیستم قفل سبد ضد سقوط

  • کاهش خطرات جانی و مالی
  • عدم آسیب دیدگی سبد در صورت سقوط
  • کاهش استرس متخصصین مونتاژ و نصب

تا اینجا با برج نور و انواع آن آشنا شدیم و تعدادی از مهمترین نکات در طراحی، تولید و قیمت گذاری این محصول را بررسی کردیم و در ادامه قصد داریم مراحل تولید برج نور در واحد پایه چراغ مازیار صنعت را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

مراحل تولید برج نور

در ادامه مراحل تولید دکل روشنایی یا برج روشنایی و دستگاه هایی که در فرایند تولید این محصول استفاده می شوند را معرفی می کنیم .

  • برش ورق پایه برج روشنایی که با دستگاه گیوتین با طول 6 متر و ضخامت 20 میلیمتر انجام می شود. طبیعی است که برای دکل هایی با این ارتفاع، ضخامت ورق استفاده شده بیشتر از پایه چراغ ها می باشد.
  • خمکاری ورق پایه دکل روشنایی در این مرحله ساختار شش وجهی یا هشت وجهی و… توسط دستگاه پرس بریک با طول 6 متر و ضخامت 10 میل شکل می گیرد. در این محصول پایه ها را در ارتفاع 6 متری تولید می کنیم و در نهایت پایه ها را تا رسیدن به ارتفاع مورد نظر، بصورت اورلب به یکدیگر متصل می کنیم.
  • جوشکاری درز طولی که جهت اتصال کامل دو لبه پایه با دستگاه جوش زیرپوردی 500 آمپری انجام می شود.
  • سوراخکاری برج نور توسط دریل 40 میلیمتری انجام می شود. این سوراخکاری ها برای اتصال متعلقات می باشد.
  • برش بیس پلیت بیس پلیت صفحه ضخیم مربعی شکل که در پایین پایه دکل نصب می شود که عمل اتصال پایه به آن را انجام می دهد. و با استفاده از دستگاه سی ان سی هواگاز – پلاسما 200*600 سانتیمتری تولید می شود.
  • سوراخ وسط بیس پلیت که با استفاده از دستگاه سی ان سی هواگاز – پلاسما 200*600 سانتیمتری تولید می شود. این سوراخ به منظور انتقال کابل های برق و سایر موارد به داخل برج ایجاد می شود.
  • پانچ بیس پلیت برای اتصال بولت های فونداسیون به پایه برج انجام می شود.
  • جوشکاری صفحه پلیت برای اتصال صفحه به پایه که با استفاده از دستگاه جوش میگ/مگ 500 آمپری انجام می شود.
  • تابگیری پایه با استفاده از دستگاه پرس c فریم هیدرولیک 100 تن جهت برطرف کردن انحنای ایجاد شده در طول فرایند تولید انجام می شود.
  • اورلب پایه که با استفاده از دستگاه اورلب زن هیدرولیک 100 تن جهت اتصال بخش های مختلف پایه انجام می شود.
  • گالوانیزه گرم و یا رنگ آمیزی به منظور افزایش طول عمر پایه در برابر عوامل طبیعی به پایه ها اعمال می شوند.

کیفیت محصولات مازیار صنعت

به منظور کنترل کیفیت محصولات واحدهای آزمایشگاه و کنترل کیفیت بصورت پیوسته تمامی مراحل تولید ازجمله خرید مواد اولیه و فرایند تولید را تحت نظر دارند و محصول نهایی نیز در آزمایشگاه شرکت مازیار صنعت ارزیابی و تست می شود. همچنین بازرسان شرکت های طرف قرارداد بصورت پیوسته محصولات را مورد ارزیابی قرار می دهند. مجموعه موارد بیان شده سبب شده که مازیار صنعت همواره در قرار بگیرد.

راه ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول بگیرید. و یا در صفحه سوالات خود را با ما مطرح کنید تا کارشناسان ما در واحد فروش برج نور و واحد فنی پاسخگوی شما باشند.

نصب برج نوری

برای ساخت و نصب مواردی هستند که بررسی دقیق آن‌ها پیش از تولید الزامی است. سرعت باد، ساختار زمین و جنس خاک در محل نصب، وزن برج، قطر پایه و ارتفاع برج، استحکام دکل برج روشنایی در برابر وقایع طبیعی مثل طوفان و زلزله، رعایت استانداردهای بین‌المللی و محاسبه دقیق فونداسیون و چگونگی اجرای آن، از نمونه‌های این موارد هستند. قطعات تنه همانطور که در بخش مشخصات به آن اشاره شد، باید به صورت اورلپ (هم‌پوشانی) بر روی هم مونتاژ شوند. این اورلپ کردن تنه‌ها بر روی یکدیگر باعث بالا رفتن بسیار زیاد استحکام قطعات و استقامت کلی سازه می‌شود. ضخامت ورق در بخش‌های پایینی سازه از قطر بیشتری برخوردار بوده و هر چه به سمت بالای برج برویم از قطر آن کاسته می‌شود.

تنه‌ها از 6-8-10-12-16 وجهی ساخته می‌شود و از پایین به بالا مقدار آن تغییر می‌کند. نکته دیگری که در نصب برج مهم است، انتخاب تعداد پروژکتورها است. معمولا بین 4 تا 30 عدد پروژکتور بسته به نوع برج، قابل نصب است. سپس تابلو برق که شامل کلیه قطعات کنترلی و مدارهای محافظتی است، در محفظه‌ای جداگانه در کنار برج نصب می‌شود. میله برق‌گیر (ضد صاعقه) و چراغ آلارم (خطر) چشمک زن جهت دیده شدن بهتر و همچنین جلوگیری از برخورد اشیاع پرنده نزدیک برج‌های مرتفع، در بخش بالایی سازه نصب می‌شود. در انتها هم، کلاهک باران گیر جهت جلوگیری از نفوذ قطرات آب داخل سازه، به بخش بالایی سبد برج اضافه می‌گردد.

فونداسیون

از مهمترین وظایف فونداسیون انتقال فشار و وزن سازه به زمین است. معمولا 2 نمونه فونداسیون جهت نصب برج روشنایی استفاده می‌شود. نمونه آماده که در کارگاه ساخته شده و نمونه‌ای که در محل نصب بتن‌ریزی می‌شود. عمق و ابعاد فونداسیون بستگی به جنس زمین (سست یا معمولی) محل نصب دارد. فونداسیون در اولین قدم با آرماتور‌بندی شروع شده و در گام دوم نوبت به نصب بولت می‌رسد، تعداد بولت‌ها نسبت به وزن سازه قابل انتخاب است. معمولا برای این‌کار در فونداسیون آماده، نیاز به شابلون جهت قرار‌گیری دقیق آکس به آکس سوراخ‌ها بر روی بیس‌پلیت است. در گام بعد نوبت به لوله‌گذاری درون فونداسیون جهت عبور کابل‌ها می‌رسد. در گام آخر هم قالب‌بندی انجام شده و سپس با بتن‌ریزی مراحل ساخت فونداسیون به پایان می‌رسد.

فونداسیون آماده بیشتر برای انواع نمونه‌هایی که ارتفاع پایین‌تر یا احتمال جابه‌جایی دارند، استفاده می‌شود. برای نصب نمونه‌هایی که ارتفاع بیشتری داشته باشند، عملیات حفر چاله، آرماتوربندی و بتن‌ریزی، بر اساس طراحی و نقشه آغاز خواهد شد.

ایمنی و نگهداری

معمولا برای سرویس پروژکتورها، در برج‌های با ارتفاع بالا نیاز به سبد متحرک است. این‌کار توسط یک موتور الکترونیکی قدرتمند تک گیربکس یا دو گیربکس به‌وسیله سیم بکسل متصل به سبد (هد) برج انجام می‌شود. در نمونه‌هایی که ارتفاع پایین‌تری دارند معمولا از وینچ و گیربکس دستی استفاده می‌شود. در برج های کم ارتفاع، سبد ثابت به همراه نردبان بهترین گزینه است. امنیت تحرک و بالا پایین شدن سبد در صورت پارگی احتمالی سیم بکسل (خیلی نادر است) توسط قفل‌های اینترلاک ساخت مهندسان سپهر صنعت آداک تامین می‌شود.

در مناطقی که رطوبت بالایی دارد از پوشش گالوانیزه گرم جهت جلوگیری از زنگ‌زدگی استفاده می‌کنیم. برخی مواقع در مناطق آب و هوایی خشک هم از پوشش رنگ پلی اورتان استفاده می‌شود. این عمل در مناطق مرطوب سازه را در زمان کوتاهی دچار فرسودگی خواهد کرد و به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم. برخی شرکت‌های سازنده با کاهش ایمنی و عمر سازه، باعث کاهش قیمت نهایی خواهند شد اما به چه قیمت؟ جواب این سوال با شما.

عملکرد روشنایی

بسته به نوع لامپی که در تاسیسات شما استفاده می‌شود، ویژگی‌های عملکرد روشنایی شما می‌تواند به‌طور قابل توجهی متفاوت باشد. به‌عنوان مثال، اگر از لامپ‌های متال هالید استفاده می‌کنید، ممکن است نوری سفیدتر مشاهده کنید. اما این نوع لامپ‌ها به سرعت تخریب لومن را تسریع می‌کنند. بدین معنا که خروجی نور لامپ‌ها پس از نصب اولیه به سرعت کاهش می‌یابد و در نتیجه طول عمر کلی میزان لامپ کاهش می‌یابد.

همه ما آن دسته از برج‌های نور بلند را مشاهده کرده‌ایم که، دارای لامپ‌های صورتی هستند و به سختی روشنایی را روی زمین ایجاد می‌کنند. اگر از سدیم با فشار بالا استفاده می‌کنید، ممکن است عمر مفیدتری داشته باشید. زیرا این لامپ‌ها تخریب لومن کمتری نسبت به هالید متال دارند. اما ساختار سوخت آنها یک نور بسیار نارنجی با شاخص رندر رنگ بسیار کم تولید می‌کند. بنابراین اساساً شما از نظر دید بصری با HPS، عمر طولانی‌تری را با نور با کیفیت پایین‌تر مبادله می کنید. قیمت برج نوری یا یکی از عواملی است که برای بسیاری از افراد است که در این رسته فعالیت می کنند. به نظر شما برج نوری چیست؟ آیا قیمت برج نوری زیاد است؟ قیمت برج روشنایی برای خریداران این محصول نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، ممکن است بسیاری از مشتریان قیمت برج نوری را به عنوان مبنایی برای خرید خود قرار دهند.

با توجه به تنوع قیمتی برج نوری و صحبت های ضدو نقیض کارشناسان فروش بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات برج نوری سبب شده است که فرآیند انتخاب برای مشتریان سخت و دشوارتر شود. دراین مطلب ما تصمیم دارم تا در مورد خرید برج نوری و عوامل تاثیر گذار بر قیمت برج نوری را به طور کامل شفاف سازی کنیم تا بتوانید گامی درست در راستای انتخابی مفید برداشته باشید.

بنابراین در ابتدا بهتر است تا بیشتر با عوامل تاثیر گذار در قیمت برج نوری آشنا شوید تا بتوانید انتخابی درست و اصولی برای خرید برج نوری مناسب محیط خود داشته باشید. هر چند که به دلیل متغیر بودن آیتم های تاثیر گذار و تنوع زیاد آیتم ها در ساخت برج نوری نمی توان قیمت ثابتی را ارائه داد.

جهت دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت برج نوری و پایه چراغ روشنایی هم اکنون تماس بگیرید. 031-36204848

آیتم های تاثیر گذار در قیمت برج نوری

ارتفاع برج نوری

بدون شک ارتفاع برج نوری تاثیر مستقیم بر قیمت برج روشنایی دارد. و هرچه ارتفاع برج نوری بیشتر باشد قیمت برج نوری نیز افزایش می یابد. شما عزیزان می توانید اطلاعات بیشتر درباره مشخصات فنی دکل روشنایی، چگونگی نصب این سازه و هر آنچه در مورد آن باید بدانید را در مشاهده نمایید.

ضخامت ورق

بسیاری از شرکت ها در ازای ارائه یک برج نوری با ورقی با  ضخامت پایین ، قیمت پایینی را ارائه می دهند از آنجایی که ضخامت و نوع ورق در وزن برج نوری تاثیر دارد، افزایش ضخامت و استفاده از ورق با کیفیت بالا می تواند تاثیری مستقیم بر قیمت برج نوری داشته باشد.

تعداد قطعات

تعداد قطعاتی که در ساخت برج نوری استفاده می شود به نسبت ارتفاع آن تعیین می شود عموما استاندارد ارتفاع در ساخت برج نوری 6 متر می باشد که با توجه به نوع نیاز نیز می تواند متغیر باشد . روشن و واضح است که هرچه تعداد قطعاتی که در ساخت برج نوری استفاده می شود بیشتر شود ، وزن برج افزایش پیدا کرده و در نهایت با افزایش قیمت همراه می باشد.

نوع قطعات

نوع و کیفیت قطعات استفاده در ساخت برج نوری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.  الکترو موتور ، گیر بکس ، تابلو برق ، سیم بکسل و …از نظر برند  و قیمت متفاوت هستند.

دهنه پایین به بالا

دهنه پایین به بالا نیز یکی از عوامل تاثیرگذار بر وزن برج نوری می باشد. دهنه پایین به بالا بر روی وزن برج هایی که ارتفاع کمی دارند تاثیر چندانی نمی گذارد اما برای برج های نوری با ارتفاع بالا تاثیر بسزایی دارد.

تعداد سفارش

تعداد سفارش برج نوری به جهت سری کاری ، کاهش میزان پرتی ورق ، کاهش هزینه های حمل و نقل و دیگر هزینه های سربار می تواند باعث کاهش قیمت برج روشنایی شود. هرچه تعداد سفارش بیشتر شود بدون شک قیمت هم کمی کاهش می یابد.

فونداسیون برج نوری

نوع با توجه با ارتفاع برج نوری تعیین می شود. بنابراین هرچه ارتفاع برج روشنایی بیشتر باشد بدون شک قیمت تمام شده جهت نصب نیز برای شما افزایش می یابد.

با این حال در این مطلب یک دید کلی از قیمت برج نوری برای شما ارائه شده است. برای دریافت قیمت برج روشنایی به صورت دقیق و مشاوره می توانید با شماره های 031-36204848 و 021-26420226 تماس حاصل فرمایید.

برج نوری ۶ متری | برج نوری 9 متری

لیست قیمت برج نوری

جهت دریافت لیست قیمت برج نور با مشخصات ارتفاعی مشخص شده با ما تماس بگیرید. شرکت احداث گستر ارائه دهنده خدمات طراحی ، ساخت و نصب انواع پایه های روشنایی.

  • قیمت برج نوری 12 متری
  • قیمت برج نوری 18 متری
  • قیمت برج نوری 6 متری
  • قیمت برج نوری 30 متری

قیمت نصب برج نوری

قیمت نصب برج نوری نسبت به زمان لازم برای مونتاژ قطعات، ابعاد و سایر متغیرها متفات است. جهت دریافت راهنمایی خرید برج نوری و اطلاع از قیمت نصب برج نوری با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا