بازرگانیبرترین های کسب و کار

راهنمای خرید دستکش های مقاوم در برابر برش

مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، با استفاده از دستکش های مقاوم در برابر برش که مناسب کار شما  باشد می توانید از خود محافظت کنید. معنای دستکش‌ مقاوم در برابر برش دقیقاً عبارتند است از: دستکش‌هایی که برای محافظت از انگشتان و دست‌ها در برابر بریدگی و پارگی هنگام انجام کارهای مختلف طراحی شده‌اند. در حالی که ده ها نوع مختلف دستکش مقاوم در برابر برش در بازار وجود دارد، همه آنها یکسان تولید نمی شوند.

دست های خود را در برابر خطرات احتمالی با دستکش های مقاوم در برابر برش محافظت کنید. دستکش های مقاوم در برابر برش برای ایمنی دستان شما ضروری هستند. در محل کار، دستان شما در معرض خطرات زیادی قرار دارند. آنها می توانند بین ماشین آلات گیر کنند، در معرض اشیاء تیز قرار بگیرند، یا ممکن است که استرس افتادن دستکش از دست را مکرر تحمل کنید، همچنین امکان لغزش و سقوط ابزار و یا وسایل از دستان شما وجود دارد. در کنار همه ی این موارد ممکن است که دستان شما در معرض خطرات دیگر نیز قرار بگیرند.

ابزار | سرمایه گذاری

دستکش های ضد برش چیست؟

دستکش های ضد بریدگی یا ضد سوراخ شدن به نوعی از دستکش های محافظ اطلاق می شود که به ما کمک می کند تا زمانی که به درستی از آنها استفاده کنیم در برابر بریدگی های مواد تیز مانند چاقو، ابزار، موادی مانند شیشه، سرامیک یا سنگ و گیاهان خاص مقاومت کنیم.

آنها با ایجاد مانعی بین دست و جسمی که می تواند دست ما را برش دهد، کار می کنند. آنها معمولاً از مواد کامپوزیت ویژه ترکیب شده با فایبرگلاس، پارچه های مصنوعی بسیار مقاوم یا حتی مش فولاد ضد زنگ ساخته می شوند.همچنین آنها بر اساس هدف یا عملکردشان به سطوح طبقه بندی می شوند.

شما همچنین می توانید مقاله کاربرد مهم دستکش های ضد برش را مطالعه و با این نوع دستکش ها بیشتر آشنا گردید.

در انتخاب دستکش های مقاوم در برابر برش به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام کار با عناصر تی، استفاده از دستکش های ضد برش ضروری است ، این مورد در مورد شرکت هایی مانند نجاری فلزی، صنایع غذایی یا صنایع مکانیکی و بسیاری دیگر لازم است و علاوه بر این، هنگام دست زدن به اقلامی مانند شیشه، فلز یا سایر مواد خطرناک مانند سوزن یا چاقوی جراحی در پزشکی، باید دستکش های مقاوم در برابر سوراخ و سوراخ را انتخاب کرد.

واقعیت این است که ممکن است کار ساده ای به نظر برسد، اما عوامل و متغیرهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال، انواع مختلفی از حفاظت در دستکش های ضد برش وجود دارد و بسته به وظایف ما، باید یک سطح حفاظتی را انتخاب کنیم:

  • دستکش با سطح حفاظتی 2 : در این گروه دستکش هایی را می یابیم که حفاظت متوسطی دارند و به عنوان مثال در مشاغلی مانند ساخت و ساز ، مونتاژ برق، معدن و گاهی در صنعت خودرو استفاده می شوند.
  • دستکش های سطح حفاظتی 3 : این سطح از دستکش ها حفاظت متوسطی را برای کارهای مربوط به  حمل آهن یا ورق فلز به ما می دهند. اینها معمولاً به طور جزئی یا کامل توسط موادی مانند پلی اورتان پوشانده می شوند تا چسبندگی بیشتری داشته باشند.
  • دستکش های سطح حفاظتی 4 : این نوع از دستکش ها را با فیبر کولار یا Dyneema با لاتکس یا نیتریل برای بهبود چسبندگی تولید می شوند.
  • دستکش های سطح حفاظتی 5 : آن ها دستکش هایی هستند که بالاترین محافظت را دارند و معمولاً از الیاف کولار یا نخ های فولادی ساخته می شوند.

چگونه دستکش ایمنی خود را انتخاب کنم?

دستکش‌های مقاوم در برابر برش برای محافظت از دست‌ها در حین کار با عناصری مانند چاقو یا مواد تیز طراحی شده‌اند که می‌توانیم با آن‌ها خود را برش دهیم.  برای انتخاب صحیح دستکش های محافظ برش ، باید بدانیم که چه ویژگی هایی بر عملکرد آنها تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، محل کار یا وظایفی که انجام می شود یک عامل اساسی برای انتخاب دستکش ایمنی مناسب است.

  • محل کار

محل کار نقطه شروعی است که باید برای انتخاب دستکش ایمنی در نظر گرفت. نباید تصور کرد که هرچه حفاظت دستکش بیشتر باشد، بهتر است، زیرا برای کار در انبارها، دستکش با محافظ سطح 2 می تواند مفید باشد، در حالی که کارگری که از اره در صنعت چوب استفاده می کند، نیاز به یک دستکش با سطح بالاتر حفاظت دارد.

اگرچه، بدیهی است که همه اینها به وظایفی که انجام می شود و ابزار و ماشین آلات مورد استفاده بستگی دارد.

  • نوع عملیات

همانطور که در نکته قبل اشاره کردیم، کار در انبار مانند کار در کارخانه چوب نیست. اگرچه، حتی در یک شرکت، انجام انواع مختلف عملیات و وظایف بر سطح حفاظت از نیروی کار مورد نیاز تأثیر می گذارد.  در داخل کارخانه صنعت چوب که قبلاً گفتیم، اپراتور اره به دستکشی مشابه اپراتور انبار نیاز نخواهد داشت. برای اولین بار، توصیه می شود حداقل یک دستکش سطح 4 را انتخاب کنید . و برای کارگر انبار، یک دستکش محافظ سطح 2 ممکن است حفاظت کافی را داشته باشد.

  • محیط

علاوه بر این، محیطی که در آن کار می کنید باید در نظر گرفته شود، انتخاب یک مدل دستکش به این بستگی دارد که محیط خشک، مرطوب، با درجه حرارت بالا یا پایین باشد. ما می توانیم دستکش های مقاوم در برابر برش یا موارد دیگر را انتخاب کنیم.

ابزار | سرمایه گذاری

3 ترفند برای انتخاب دستکش های مقاوم در برابر برش

محافظت بیشتر بهتر نیست ، همانطور که در بالا گفتیم، انتخاب بهترین محافظ با فکر اینکه بهتر خواهد بود ایده خوبی نیست. این می تواند باعث شود که ما حساسیت و قدرت لمس خود را از دست بدهیم و به جای اینکه خودمان را محافظت کنیم، دچار نوع دیگری از آسیب شویم. بنابراین اگر شک دارید که سطح حفاظت کافی شما چقدر باید باشد با یک متخصص مشورت کنید.

کیفیت را در نظر بگیرید ، در بسیاری از مواقع و اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، کسانی هستند که ترجیح می دهند دستکش نامناسبی را انتخاب کنند زیرا ارزان تر است. این اشتباه اصلی است که می توان مرتکب شد. همانطور که همیشه می گوییم، ایمنی در کار همیشه باید به عنوان یک سرمایه گذاری تلقی شود، نه به عنوان هزینه. و هنگام انتخاب تجهیزات حفاظتی، انتخاب مناسب آن ضروری است.

علامت گذاری جدید دستکش ها را در نظر بگیرید ، به نظر می رسد درک نحوه عملکرد علامت گذاری دستکش جدید پس از تجدید نظر در استاندارد EN 388 کمی دشوار است . با این حال، حتما به نشانه های استاندارد روی دستکش و سطوح ضد برش دستکش ها دقت نمایید.

چگونه می توانم بدانم چه اندازه دستکش نیاز دارم؟

اندازه دستکش خود را به درستی انتخاب کنید. انتخاب دستکش با اندازه مناسب برای دست بسیار مهم است زیرا تنها در این صورت محافظت کامل می شود. علاوه بر این، انتخاب اندازه مناسب باعث راحتی و مهارت می شود.

برای دانستن اندازه صحیح دستکش به دو چیز نیاز دارید: دست و یک متر.

شما فقط باید متر را دور پهن ترین نقطه دست خود (معمولاً بند انگشت) بپیچید. اینها اندازه های استانداردی هستند که می توانید پیدا کنید. اندازه یک دستکش همیشه بر حسب اینچ بیان می شود. اگر دست شما بین دو اندازه است، همیشه اندازه کوچکتر را انتخاب کنید : دستکش های محافظ باید همیشه محکم باشند و به مرور زمان بزرگتر شوند.

ابزار | سرمایه گذاری

دستکش ضد برش را از کجا بخریم ؟

دستکش های ضد برش  عناصر حفاظتی ضروری برای هر نوع کاری هستند،  آنها به طور فزاینده ای در بین افرادی که دوست دارند پروژه های خود را انجام دهند گسترش پیدا کرده اند. برای خرید این محافظ باید به یک فروشگاه سخت افزار صنعتی متخصص در لوازم حفاظت حرفه ای مراجعه کنید تا حداقل کیفیت را تضمین کنید. پیشنهاد من این است که اگر نمی خواهید وقت خود را به دنبال گزینه ها و جایگزین های مختلف تلف کنید، دستکش های ضد برش خود را به صورت  آنلاین خریداری کنید.

از مزیت های خرید آنلاین دستکش ضد برش خرید محصولات با قیمت‌های بسیار رقابتی است. فروشندگان آنلاین می‌دانند که فروش از طریق آنلاین شاپ مزایای زیادی برای آنها به همراه دارد، این باعث می‌شود رقابت برای فروش بسیار زیاد باشد و چاره‌ای جز تعدیل قیمت‌ها تا حد امکان باقی نمی‌گذارد، که این یک مزیت برای همه ما است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا