فناوری اطلاعات

راهنمای راه‌اندازی اولیه و رفع مشکلات ساعت هوشمند میبرو لایت 2

برند میبرو که به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه‌ شیائومی به فعالیت می‌پردازد، طی سال‌های اخیر با پیشرفت چشمگیری مواجه شده و محصولات خود را به ویژه در حوزه‌ی ساعت‌های هوشمند با قابلیت‌های پیشرفته و قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد.  این شرکت پس از فروش موفقیت‌آمیز ساعت هوشمند میبرو لایت، این بار نسخه‌ی به‌روزرسانی شده و پیشرفته‌تر این ساعت هوشمند را با نام میبرو لایت 2 روانه‌ی بازار گجت‌های پوشیدنی کرده است. اگر از کاربران این ساعت هوشمند هستید یا قصد خرید آن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را از دست ندهید، چرا که قصد داریم در این مقاله نحوه‌ی راه‌اندازی ساعت هوشمند میبرو لایت 2 و رفع مشکلات احتمالی آن را مورد بررسی قرار دهیم.

ساعت هوشمند اپل واچ مدل Ultra 49 mm Alpine Loop

43,000,000

تومان

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch5 44mm

8,670,000

تومان


معرفی ساعت هوشمند میبرو لایت 2


میبرو لایت 2 نیز همانند نسل قبلی‌اش با یک سری امکانات و قابلیت‌های بسیار خوب روانه‌ی بازار شده که معمولاً در ساعت‌های هوشمند پرچم‌دار و گران‌قیمت‌ دیده می‌شوند. این ساعت هوشمند محبوب مجهز به یک نمایشگر 1.3 اینچی از جنس AMLOED است که کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد و شیشه منحنی 2.5 بعدی که روی آن قرار گرفته، حس یک ساعت هوشمند پرچم‌دار را به کاربران القا می‌کند. همچنین نمایشگر این ساعت رزولوشن تصویر 360 در 360 پیکسل را ارائه می‌دهد و تراکم پیکسلی آن نیز به 391 پیکسل بر اینچ می‌رسد. قابلیت بسیار محبوب نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) نیز به لطف نمایشگر از جنس AMOLED این ساعت، در دسترس کاربران قرار دارد.

راهنمای خرید ساعت هوشمند | ساعت

میبرو برای این ساعت هوشمند خود از بدنه‌ی آلومینیومی استفاده کرده که ضمن سبک نگه داشتن وزن ساعت، مقاومت خوبی در برابر ضربات احتمالی و خط‌وخش‌ها از خود نشان می‌دهد. ساختار براق بدنه‌ی این ساعت هوشمند نیز باعث شده تا جذابیت خاصی روی دست شما داشته باشد. میبرو لایت 2 مجهز به دو دکمه روی بدنه‌ی سمت راستی‌اش است که یکی از آن‌ها به صورت متحرک عمل می‌کند و از طریق آن می‌توانید در محیط کاربری ساعت به اسکرول بپردازید. دکمه‌ی ثابت نیز مستقیماً شما را به منوی اصلی هدایت می‌کند. همچنین در زیر دکمه‌های تعبیه شده‌ روی این ساعت هوشمند، شاهد قرارگیری یک میکروفون کوچک هستیم تا میبرو با این کار خود بزرگ‌ترین نقطه ضعف ساعت نسل قبلی خود، یعنی نداشتن قابلیت مکالمه را در نسل جدید به خوبی پوشش دهد.

ارتباط بین گوشی‌های هوشمند شما و ساعت هوشمند میبرو لایت 2 از طریق نصب اپلیکیشن Mibro Fit به سادگی صورت می‌گیرد و شما می‌توانید بخش‌های مختلف ساعت را با استفاده از این اپ کاربردی به دلخواه خود شخصی‌سازی کنید. این ساعت هوشمند گواهینامه ضد آب 2ATM دارد و این یعنی که می‌تواند فشار عمق 20 متری آب را تحمل کند. میبرو لایت 2 از نظر سنسورهای سلامتی نیز، یک محصول کامل است که از جمله سنسورهای آن می‌توان به سنسور اندازه‌گیری فشار خون، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون (SpO2) و شمارش تعداد تنفس اشاره کرد.

این ساعت هوشمند با بلوتوث نسخه‌ی 5.1 به دستگاه‌های هوشمند شما متصل می‌شود و به لطف آن تماس‌های صوتی شما بدون تأخیر از طریق خود ساعت قابل پاسخ‌گویی خواهد بود. میبرو لایت 2 با پشتیبانی بیش از 60 نوع حالت ورزشی مختلف عملاً برای هر نوع تمرینی، از پیاده‌روی گرفته تا دوچرخه‌سواری، تا تمام ورزش‌های زمستانی و ورزش‌هایی که شامل استفاده از توپ هستند، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. یک باتری 350 میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه‌ی این ساعت هوشمند در نظر گرفته که در حالت استندبای تا 60 روز شارژدهی به کاربران ارائه می‌کند. اگر در حالت عادی (فعال بودن سنسور ضربان قلب به صورت 24 ساعته) از این ساعت استفاده کنید، تا 12 روز بدون نیاز به شارژ کردن دوام می‌آورد. شارژ شدن کامل این ساعت نیز به حدود 2 ساعت زمان نیاز دارد.


چگونه گوشی هوشمند خود را به ساعت میبرو لایت 2 متصل کنیم؟


اولین گام بعد از خرید ساعت هوشمند میبرو لایت 2، اتصال ساعت به گوشی است. انجام این کار مراحل بسیار ساده‌ای دارد و با یک بار انجام آن، دیگر نیازی نیست که در دفعات بعدی همین مراحل را مجدداً طی کنید. لازم به ذکر است که این ساعت هوشمند هم به گوشی‌های اندرویدی و هم به گوشی‌های آیفون متصل می‌شود و بنابراین هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد. برای اتصال ساعت به گوشی هوشمند خود کافی است مراحل زیر را به دقت طی کنید:

  • ابتدا باید اپلیکیشن Mibro Fit را در گوشی هوشمند اندرویدی و آیفونی خود نصب کنید. برای این کار می‌توانید کد QR زیر را با گوشی خود اسکن نمایید تا به صفحه دانلود این اپلیکیشن هدایت شوید. اگر به هر دلیلی نتوانستید وارد صفحه دانلود این اپلیکیشن شوید، شما به راحتی می‌توانید با توجه به نوع گوشی خود از طریق دکمه‌های زیر از گوگل پلی و یا اپ استور اقدام به نصب اپلیکیشن Mibro Fit نمایید.

  • بعد از نصب اپلیکیشن Mibro Fit، لازم است تا ساعت هوشمند خود را با این اپلیکیشن سینک کنید. اما از قبل انجام این کار باید در این اپلیکیشن ثبت نام کنید.
  • در ابتدا ممکن است پیامی در رابطه با رعایت قوانین حریم شخصی این اپلیکیشن، به شما نشان داده شود. در این وضعیت روی گزینه‌ی Agree کلیک کنید.
  • سپس گزینه‌ی Log in را انتخاب کنید تا صفحه‌ی مربوط به ورود اطلاعات برای شما ظاهر شود.
  • در صورتی که قبلا در این اپلیکیشن ثبت‌ اطلاعات کرده‌اید، رمز عبور و ایمیل خود را وارد کنید. در غیر این صورت در گوشه بالا و سمت راست صفحه روی گزینه‌ی Register ضربه بزنید و طبق مراحل زیر ثبت‌نام خود را کامل کنید.
  • ممکن است در این مرحله، اپلیکیشن از شما اجازه دسترسی به لوکیشن شما را بخواهد و شما باید این کار را تأیید کنید.
  • برای ثبت نام نیاز است که شما کشور یا Region خود را انتخاب کنید و در این قسمت شما می‌توانید هر کشوری به جز ایران را در نظر بگیرید.
  • بعد از انتخاب کشور، باید ایمیل و رمز عبور جدید خود را وارد کنید. در بخش بالا ایمیل خود را وارد نمایید و سپس روی Send verification Code ضربه بزنید. حال یک کد برای ایمیل شما ارسال می‌شود که پس از چک کردن ایمیلتان، باید آن را در اپلیکیشن وارد کنید.
  • سپس روی گزینه‌ی Next Step ضربه بزنید تا ایمیل شما تایید شود.
  • بعد از اینکه ایمیل خود را وارد کردید، اکنون باید رمز عبور خود را وارد نمایید. بعد از انجام این کار، روی Complete Registration ضربه بزنید.
  •  پس از انجام این مرحله، اکنون نوبت به تکمیل یک سری اطلاعات شخصی نظیر سن، قد و وزن می‌رسد که شما باید در بخش مربوطه هر کدام را وارد کنید.
  • بعد از وارد کردن اطلاعات شخصی خود، یک صفحه جدید برای شما نمایش داده می‌شود تا این اپلیکیشن به برخی از امکانات گوشی هوشمند شما در راستای عملکرد بهتر دسترسی داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم که اجازه چنین دسترسی‌هایی را به این اپلیکیشن بدهید.
  • بعد از انجام این کار، نوبت به اتصال ساعت به گوشی هوشمند شما می‌رسد. برای انجام این کار دو راه وجود دارد. یا باید به صورت دستی از صفحه‌ی Home بر روی Add Device کلیک کرده و مدل ساعت خود را انتخاب نمایید تا به آن متصل شود. یا می‌توانید با اسکن کردن کد QR داخل بروشور ساعت هوشمند از طریق این اپ، ساعت خود را به طور مستقیم به گوشی متصل کنید.
  • وقتی ساعت هوشمند میبرو لایت 2 شما به گوشی هوشمند شما متصل شد، یک پیام با عنوان Successfully Paired دریافت خواهید کرد.
  • همچنین این امکان برای شما وجود دارد تا در صورتی که با پیام New Version Update مواجه شدید، با زدن گزینه‌ی Update، ساعت هوشمند خود را به‌روزرسانی کنید.

نحوه شارژ کردن صحیح ساعت هوشمند میبرو لایت 2


درون جعبه‌ی این ساعت هوشمند، یک کابل مگنتی USB-A به شما تقدیم می‌شود که شما می‌توانید از آن برای شارژ کردن ساعت هوشمند میبرو لایت 2 استفاده کنید. برای انجام این کار کافی است که یک سر کابل را به یک آداپتور و سر دیگر آن را به انتهای ساعت بچسبانید و سپس آن را به برق متصل کنید. نکته مهمی که در این قسمت باید به آن توجه کنید، در مورد آداپتور است.

به هیچ عنوان از آداپتورهای فست شارژ گوشی هوشمند خود برای شارژ کردن این ساعت هوشمند استفاده نکنید که در غیر این صورت، باتری ساعت هوشمند شما خیلی زود باد می‌کند و خراب می‌شود. برای شارژ کردن این ساعت بهتر است از آداپتورهای 1 یا 2 آمپری استفاده کنید. همچنین توجه کنید در صورتی که ساعت هوشمند شما شارژ نشد، باید چک کنید که ساعت هوشمند به درستی روی شارژر قرار گرفته یا نه. در نهایت از تمیز بودن شارژر ساعت هوشمند خود نیز اطمینان حاصل کنید.


نحوه‌ی وصل کردن بلوتوث صوتی ساعت هوشمند میبرو لایت 2


اتصال میبرو لایت 2 به گوشی هوشمندتان از طریق اپلیکیشن Mibro Fit موجب می‌شود که اطلاعات مختلف بین ساعت و گوشی شما به طور پیوسته در حال تبادل باشد و شما می‌توانید از این طریق پیام‌ها، نوتیفیکیشن‌ها و مواردی از این قبیل را به طور مستقیم از ساعت هوشمند خود مشاهده کنید. اما برای برقراری تماس و یا گوش دادن به موسیقی از طریق ساعت، صرفا اتصال به اپلیکیشن کافی نیست. برای اینکه بلوتوث صوتی ساعت خود را به گوشی هوشمندتان متصل کنید، کافی است وارد بخش تنظیمات گوشی هوشمند (Setting) خود شوید و سپس به بخش بلوتوث (Bluetooth) بروید. در این بخش باید دستگاهی به نام «XPAW011 XXXX» را پیدا کرده و روی آن بزنید تا به گوشی هوشمند شما متصل شود. پس از اتصال، اکنون شما می‌توانید از سیستم صوتی ساعت هوشمند میبرو لایت 2 خود به راحتی برای برقراری تماس‌های صوتی و یا گوش دادن به موسیقی بهره ببرید.


مشکلات متداول ساعت هوشمند میبرو لایت 2


در این بخش به بررسی مشکلات متداول ساعت هوشمند میبرو لایت 2 می‌پردازیم و راه‌حل‌های کاربردی هر کدام را نیز بیان می‌کنیم تا در صورتی که شما هم با این مشکلات مواجه هستید، به راحتی آن‌ها را برطرف نمایید.

  • بلوتوث ساعت هوشمند میبرو لایت 2 را در اپلیکیشن پیدا نمی‌کنم:
  1.  مطمئن شوید که بلوتوث گوشی هوشمند شما روشن است.
  2.  مطمئن شوید که ساعت هوشمند شما به بلوتوث داخلی گوشی هوشمندتان متصل نیست. اگر متصل است، لطفاً اتصال بلوتوث گوشی هوشمند خود را قطع کنید، زیرا اپلیکیشن به طور خودکار دستگاهی را که قبلاً به بلوتوث سیستم متصل شده را مسدود می‌کند.
  3. بلوتوث گوشی هوشمند خود را خاموش یا روشن کنید یا گوشی هوشمند خود را مجدداً ری‌استارت نمایید.
  • گوشی اندرویدی من بعد از خارج شدن از اپلیکیشن، اتصال خود را از ساعت هوشمند میبرو لایت 2 قطع می‌کند:

از آنجا که این اپلیکیشن باید در پس‌زمینه به فعالیت بپردازد، بنابراین اتصال بلوتوث بین ساعت و گوشی هوشمند شما به‌طور خودکار قطع نمی‌شود. به طور کلی حافظه سیستم گوشی هوشمند اندرویدی شما به اجبار این اپلیکیشن را می‌بندد. تا زمانی که حالت صرفه‌جویی در انرژی گوشی فعال نشود، این اتفاق نمی‌افتد.

  • ساعت هوشمند میبرو لایت 2 روشن نمی‌شود:
  1. ساعت هوشمند خود را ری‌استارت کنید. برای انجام این کار، دکمه‌ی پاور ساعت را به مدت 10 ثانیه فشار دهید.
  2. ساعت هوشمند خود را به‌ شارژر وصل کنید. ممکن است شارژ دستگاه شما تمام شده باشد و این کار باعث می‌شود که ساعت شما روشن شود.
  3. شارژر ساعت هوشمند شما خراب شده است. شارژر خود را به دقت بررسی کنید که ایرادی نداشته باشد.
  4. سوکت شارژ ساعت هوشمند شما بسته شده است. ممکن است به دلایل مختلفی نظیر گرد و غبار و یا آلودگی‌های کوچک اتصال بین ساعت هوشمند و شارژر برقرار نشود. برای این کار بهتر است سوکت ساعت هوشمند خود و همچنین سری‌های شارژر را با پارچه‌ی خشک تمیز کنید.
  5. پریز برق خراب است. این احتمال وجود دارد که پریز برق شما اشکال داشته باشد. برای اطمینان از این موضوع دستگاه دیگری را به این پریز متصل کنید.
  6. دکمه‌ی پاور کار نمی‌کند. در این صورت باید به گارانتی ساعت مراجعه کنید.
  • ساعت هوشمند من هنگ است و لگ‌وباگ زیادی دارد:
  1. ابتدا دکمه پاور را به مدت 3 تا 5 ثانیه فشار دهید تا خاموش شود، سپس همان دکمه را مجدداً فشار داده و نگه دارید تا ساعت روشن شود.
  2. اگر پس از فشار طولانی دکمه‌ی پاور، ساعت روشن نشد، می‌توانید از شارژر مغناطیسی استاندارد و اصلی ساعت برای شارژ کردن استفاده کنید و ساعت هوشمند شما در هنگام شارژ به طور خودکار ری‌استارت می‌شود.
  • ساعت هوشمند میبرو لایت 2 تماس‌ها و پیام‌های دریافتی را به من نشان نمی‌دهد:
  1. در ابتدا مطمئن شوید که حالت «Do Not Distrub» ( مزاحم نشوید) ساعت فعال نیست. برای انجام این کار، به بخش تنظیمات ساعت (Setting) رفته و به دنبال گزینه‌ی «Do Not Distrub» باشید. اگر غربیلک این گزینه فعال است، باید آن را غیرفعال کنید. چرا که در این حالت هیچ نوتیفیکیشنی به ساعت شما ارسال نمی‌شود.
  2. اگر حالت مزاحم نشوید روشن نیست، لطفاً غربیلک یادآوری تماس‌های دریافتی (incoming calls)، پیام‌های متنی (text messages) و موارد دیگر را خاموش و روشن کنید.
  3. بلوتوث گوشی خود را قطع و سپس مجددا به ساعت متصل کنید و یا آن را ری‌استارت کنید.
  4. اگر راه‌حل‌های ذکر شده مشکل شما را حل نکرد، لطفاً به تنظیمات Settings-auxiliary اپلیکیشن بروید و دسترسی‌های لازم را به اپلیکیشن بدهید.
  • نمایشگر ساعت هوشمند میبرو لایت 2 سیاه شده است:
  1. بررسی کنید که قابلیت نمایشگر همیشه روشن ساعت شما روشن نباشد.
  2. ساعت هوشمند خود را کمی شارژ کنید تا بتوانید پس از شارژ شدن آن را ری‌استارت کنید.
  • برای ثبت‌نام در اپلیکیشن کد از طریق ایمیل برای من ارسال نمی‌شود:
  1. زمانی که نمی‌توانید در اپلیکیشن ثبت‌نام کنید و یا کد فعال‌سازی از طریق ایمیل برای شما ارسال نمی‌شود، باید دسترسی به اینترنت اپلیکیشن Mibro Fit را مورد بررسی قرار دهید:

در گوشی‌های آیفون: از طریق مسیر Setting، اپلیکیشن Mibro Fit و سپس بخش wireless data را بزنید.

در گوشی‌های اندرویدی: از طریق مسیر Settings–Application Settings–Application Management و سپس اپلیکیشن Mibro Fit، این موضوع را بررسی کنید.

بعد از انجام این کار، ایمیل خود را مجدداً بررسی کرده تا کد فعال‌سازی را دریافت کنید. گاهی اوقات، کد تأیید به جای صندوق ورودی، به بخش Spam می‌رود. بنابراین بهتر است این بخش را نیز چک نمایید.

  • نمی‌توانم روی این ساعت هوشمند، زنگ هشدار تنظیم کنم:

ساعت هوشمند میبرو لایت 2 از قابلیت زنگ هشدار به صورت جداگانه پشتیبانی نمی‌کند. کاربران باید اپلیکیشن Mibro Fit را دانلود کنند و به ساعت متصل شوند و زنگ ساعت را در این اپلیکیشن تنظیم نمایند. با انجام این کار، اپلیکیشن با ساعت هوشمند شما همگام‌سازی می‌شود و زنگ هشدار را از ساعت خواهید شنید.

  • هنگامی که مچ دستم را بلند می‌کنم، نمایشگر ساعت روشن نمی‌شود:
  1. بررسی کنید که قابلیت «Raise to wake» ساعت هوشمند شما فعال است یا نه.
  2. بررسی کنید که قابلیت «Do Not Distrub» ساعت هوشمند فعال نباشد.
  3. توجه کنید که اگر در حالت درازکش باشید، ساعت هوشمند میبرو لایت 2 نمی‌تواند بلند شدن مچ دست شما را تشخیص دهد و به همین دلیل نمایشگر ساعت شما روشن نمی‌شود.
  4. زاویه بالا بردن مچ یا چرخاندن مچ نباید خیلی زیاد باشد، سنسور در این حالت تشخیص می‌دهد که مچ به سمت پایین است، بنابراین صفحه‌نمایش روشن نخواهد شد.
  • چرا در برخی اوقات تنظیم زمان ساعت به هم می‌ریزد:

وقتی ساعت هوشمند میبرو لایت 2 شارژ باتری‌اش تمام شود، اتصال آن از گوشی هوشمند شما متوقف خواهد شد و پس از شارژ شدن مجدد، ممکن است تنظیمات زمان آن تغییر یابد. برای رفع این مشکل کافی است ساعت را به اپلیکیشن متصل کنید تا زمان به صورت دقیق تنظیم شود.

سخن پایانی

در مطلب نحوه‌ی راه‌اندازی ساعت هوشمند میبرو لایت 2 را به صورت قدم به قدم بررسی کردیم و در ادامه نیز به بررسی مشکلات متعدد این ساعت به همراه راهکارهای احتمالی آن پرداختیم تا اگر از کاربران این ساعت هوشمند هستید، از این مقاله به بهترین شکل ممکن برای رفع مشکلات احتمالی ساعت هوشمند خود بهره ببرید.

نظر شما در مورد ساعت هوشمند میبرو لایت 2 چیست؟ به نظر شما آیا این ساعت هوشمند با توجه به امکاناتی که به شما ارائه می‌دهد، ارزش خرید دارد؟ لطفاً نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در این زمینه با ما و سایر کاربران هیلی بیلی مگ در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید

سوالات متداول

میبرو لایت 2 چند روز شارژدهی دارد؟

این ساعت هوشمند در حالت استندبای تا 60 روز شارژدهی به کاربران ارائه می‌کند. اگر در حالت عادی (فعال بودن سنسور ضربان قلب به صورت 24 ساعته) از این ساعت استفاده کنید، تا 12 روز بدون نیاز به شارژ کردن دوام می‌آورد.

میبرو لایت 2 نمایشگر همیشه روشن دارد؟

بله. این ساعت هوشمند این قابلیت را دارد.

میبرو لایت 2 با کدام اپلیکیشن به گوشی شما متصل می‌شود؟

اتصال میبرو لایت 2 به گوشی هوشمندتان از طریق اپلیکیشن Mibro Fit صورت می‌گیرد.

آیا ساعت هوشمند میبرو لایت 2 قابلیت مکالمه دارد؟

بله. این ساعت هوشمند قابلیت مکالمه نیز دارد.

آیا ساعت هوشمند میبرو لایت 2 از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟

بله. این ساعت هوشمند از زبان فارسی در سیستم‌عامل و همچنین پیام‌ها پشتیبانی می‌کند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا