بازرگانی

رایج ترین خطاهای خنک کننده + آموزش عیب یابی و تعمیر کامل چیلر

خطاهای خنک کننده
سیستم های تبرید تراکمی ، مانند چیلرها ، از جمله ابزارهای پرکاربرد در ساخت و صنعت هستند. عملکرد بهینه این دستگاه ها باعث توزیع هوای سرد در گوشه و کنار فضا می شود. در عین حال ، مشکلات فنی و خطاهای خنک کننده علاوه بر افزایش بسیار انرژی و مصرف انرژی ، باعث کاهش کارایی و ضریب خنک سازی سیستم می شوند. علاوه بر این ، نقص فنی در ساختار و اجزای مبرد هزینه های زیادی و بعضاً ممنوع کننده را برای مصرف کننده تحمیل می کند.
در نتیجه ، در صورت بروز هرگونه نقص در ساختار تجهیزات تبرید ، عیب یابی و عیب یابی از اهمیت و ضرورت بیشتری برخوردار می شود. در این زمینه ، باید توجه داشت که عیب یابی تجهیزات تبرید فرآیندی بسیار ظریف و در عین حال دشوار است. قطعات فنی و لوازم جانبی را بررسی و ارزیابی کنید تا مشکلات و آسیب های احتمالی را از نظر معنی و مفهوم عیب یابی خطای تبرید از بین ببرید.
از طرف دیگر ، همیشه احتمال نقص در ساختار اجزا و اجزای سیستم های تهویه مطبوع وجود دارد. در نتیجه ، آشنایی با برخی از گسل ها و کاستی ها به حل مشکلات نوظهور کمک می کند.

رایج ترین اشتباهات خنک کننده
1- کندانسور مسدود و کثیف
گرفتگی کندانسور متداول ترین مشکل در خنک سازی شماست. این مشکل معمولاً به دلیل تجمع گرد و غبار در سطح یا بخشی از میعانات بوجود می آید. در نتیجه ، بخشی از کندانسور خنک کننده مسدود شده و روند تبادل حرارت بین محیط و قسمت کندانسور به خوبی کار نمی کند.
بدون اتلاف گرما ، خازن آن را کارآمد و م makesثر ساخته و چرخه خنک کننده دستگاه را قطع می کند. به طور معمول این خطا در CC (خازن کثیف) بر روی صفحه نمایش سیستم نمایش داده می شود. برای رفع این مشکل لازم است آلودگی های ایجاد شده در کندانسور از بین بروند.
2- خرابی کمپرسور یخچال
خرابی خنک کننده رایج دیگر مربوط به خرابی و خرابی قطعات کمپرسور دستگاه متصل است. کمپرسور یکی از مهمترین اجزای فرایند فشرده سازی چرخه تبرید برای تجهیزات برودتی است. هرگونه نقص در این قسمت باعث قطع چرخه خنک کننده سیستم می شود.
نشت گاز از شیرهای کمپرسور می تواند باعث خرابی این قطعه شود. در نتیجه ، فرآیند فشرده سازی و فشرده سازی مبرد به پایان نرسیده است. این امر باعث کاهش کارایی و کارایی کمپرسور دستگاه می شود. در این رابطه باید توجه داشت که این مشکل با کد CF (خطای کمپرسور) شناسایی می شود. بازرسی و ارزیابی دقیق می تواند سلامت کمپرسور دستگاه را تضمین کند.
3- کمبود گاز مبرد
کاهش و کاهش مبرد می تواند مشکل دیگری باشد خطاهای برودتی مبرد یکی از قسمتهای اصلی چرخه تبرید تراکمی است. کاهش و کمبود مبرد ، ضمن کاهش کارایی و اثربخشی سیستم ، چرخه تبرید و خنک سازی را قطع می کند.
وقتی مبرد کمتر از حد مورد نیاز باشد ، سیستم گرمایش بیش از حد افزایش می یابد. در نتیجه ، فشار مکش کمپرسور بسیار کمتر از حد مورد نیاز است. حروف RU (خنک کننده شارژ) در صفحه دستگاه ظاهر می شود که نشان دهنده نقص در محفظه خنک کننده است.

4- انسداد و انسداد سوپاپ انبساط
گرفتگی یا انبساط دریچه انبساط یکی دیگر از مشکلات سیستم های تهویه خنک کننده است. به طور معمول ، یک شیر انبساطی بین ورودی اواپراتور و کندانسور خنک کننده نصب می شود.کاهش فشار و درجه حرارت مایع خنک کننده و کنترل و مدیریت جریان مایع خنک کننده از مهمترین وظایف این بخش است. شیر انبساط تأثیر مثبتی در خنک سازی دارد و عملکرد خنک کننده را بهبود می بخشد.

وجود ناخالصی ها در آب ، سختی ماده آب و کاهش ورودی به اواپراتور ممکن است از دلایل مسدود شدن دریچه انبساط دستگاه باشد.

با بازرسی و ارزیابی پمپ ها و شیرهای مبرد ، می توان از عملکرد بهینه این قطعات اطمینان حاصل کرد. در صورت مسدود شدن مسیر ، باید شیر انبساط تمیز یا تعویض شود.
5- تبخیر دستگاه اواپراتور
قسمت دیگر اواپراتور را یخ زده و ذوب کنید به چند دلیل خطاهای خنک سازی رخ می دهد. فشار کم ، خرابی سوئیچ جریان ، خرابی دستگاه ضد یخ از دلایل اصلی این مشکل است.
6- بار خنک کننده سیستم را کاهش دهید
در بسیاری از موارد ، این خرابی های خنک کننده ناشی از نیمی از احتراق موتور الکتریکی است. کاهش شارژ مبرد دستگاه از مقدار معمول و رسوبگذاری لوله های کندانسور نیز در ایجاد این مشکل موثر است.

با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

آبنما :
https://tasisat.com/chiller-errors/
تاریخ انتشار :
2021-04-11 10:00:04.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا