[ad_1]
شکی نیست که رسانه های اجتماعی و دیجیتال تأثیر زیادی بر رفتار مصرف کننده دارند. با رشد اینترنت شرکت ها به لزوم تقویت حضور آنلاین خود پی برده اند و بنابراین منابع زیادی را صرف بازاریابی دیجیتال می کنند.
در حالی که پیش از این این تبلیغات فقط به روزنامه ها رادیو و تلویزیون محدود می شد امروزه از آن عبور می شود. هر دو رسانه سنتی و دیجیتالی جنبه های منحصر به فرد خود را دارند. در این مقاله یک تحلیل مقایسه ای از هر یک از این دو روش ارائه می شود.
رسیدن
شکی نیست که کمپین های تبلیغاتی از طریق رسانه های سنتی به بخش عمده ای از مردم می رسد. با این حال پیام از طریق رسانه های آنلاین به افراد بیشتری رسیده است. اینترنت در مدت زمان کوتاهی به ارتباط گروهی کمک می کند. در حالی که بازاریابی سنتی فقط به یک منطقه خاص جغرافیایی محدود می شود رسانه های آنلاین مانعی نمی شناسند.
هزینه
رسانه های دیجیتال به طور قابل توجهی هزینه ها را کاهش می دهند. تبلیغات تلویزیونی رادیویی و روزنامه ای بسیار گران است. قیمت به دریچه و منطقه انتخابی بستگی دارد. استفاده از بستر دیجیتال برای مشاغل کوچک با بودجه مفید است.
نظارت بر رسانه ها
نظارت بر رسانه در رسانه های آنلاین آسان تر از رسانه های سنتی است. شرکت ها می توانند اثربخشی کمپین خود را در زمان واقعی ببینند و اندازه بگیرند و برای فعالیت های بیشتر برنامه ریزی کنند. با این حال در مورد رسانه های سنتی نظارت بر رسانه در زمان واقعی یک کار چالش برانگیز است.
گفتگوها و مونولوگ ها
بازاریابی دیجیتال امکان گفتگو بین شرکت ها و مشتریان را فراهم می کند. از طریق رسانه های اجتماعی مشتریان می توانند در مورد محصولات و خدمات خود به صورت آنلاین و در زمان واقعی بحث کنند. ارتباطات فقط به یک شکل در رسانه های معمولی جریان دارد و این می تواند منجر به سردرگمی و بروز مشکل شود. با این وجود در رسانه های دیجیتال ارتباطات به هر دو جهت جریان دارد.
ارتباط
مشارکت در بستر دیجیتال بسیار بیشتر است با بازاریابی دیجیتال شرکت ها می توانند مشتریان را به بازدید از وب سایت های خود تشویق کنند و محصولات و خدمات خود را آزمایش کنند. مشتریان همچنین می توانند با نمایندگان شرکت تعامل داشته باشند و درباره محصول بیشتر بدانند. دعوت به عمل از طریق رسانه های دیجیتال راحت تر از رسانه های سنتی است.
با این حال اشتباه است اگر بگوییم بازاریابی سنتی مرده است. هنوز بسیاری از نقاط جهان وجود دارد که اینترنت هنوز وارد نشده است و مردم نیاز به استفاده از رایانه دارند. در چنین مواردی رسانه های سنتی نقش بسیار مهمی در انتقال پیام دارند.
با این حال با گذشت زمان بازاریابی دیجیتال رقابت سختی را برای بازاریابی سنتی ایجاد کرده است. روندهای بازاریابی دیجیتال قوانین بازی را تغییر داده است و هر روز شرکت های بیشتری حضور آنلاین خود را تقویت می کنند تا همچنان در بازار رقابت کنند.
[ad_2]