بازرگانی

رشد ۴۰ درصدی بودجه «فرهنگ و هنر» وزارت ارشاد در لایحه ۱۴۰۰


لادن حیدری روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران فرهنگی ایرنا جزئیات بودجه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از ادارات وزارت رشد اعتبار فرهنگی در سال 1400 را تشریح کرد. وی گفت: “فرهنگ و هنر توسعه پایه و اساس توسعه است. »در همه زمینه ها. برای نشاط و نشاط جامعه و ترویج و توسعه فرهنگ ملی ، حمایت از اعتبار فرهنگ و هنر ضروری است ، علی رغم مشکلات فراوان ، دولت در این زمینه مراقبت های لازم را به عمل آورده است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حال حاضر موضوع تخصیص بودجه 1400 بین دولت و مجلس با در نظر گرفتن اهمیت موضوعات فرهنگی و رویکرد فرهنگی مورد تأکید رهبران عالی کشور در دست بررسی است ؛ امیدواریم مجلس یازدهم بتواند فضای مناسب تری را در سال 1400 برای بهبود فرهنگ و هنر کشور فراهم کنید.
به توسعه دولت الکترونیکی توجه کنید
حیدری در مورد ارتقا اعتبار برنامه گفت: یکی از مهمترین برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتقا the توسعه دولت الکترونیکی است که باعث می شود مردم وارد عرصه فرهنگ و هنر شوند و پاسخ مناسب تری به مخاطبان و اهالی فرهنگ و هنر بدهند.
وی افزود: اعتبار توسعه دولت الکترونیکی نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته و در سال 1400 به 113 میلیارد ریال رسیده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد اهمیت این طرح هنری گفت: در زمان بحران تاج گذاری ، اهمیت فعالیت ها و آثار فرهنگی و هنری در زندگی مردم و جامعه آشکارتر شده است.
31 درصد افزایش اعتبار برای حمایت و گسترش هنرهای نمایشی
وی افزود: به افتخار فعالیتهای فرهنگی و هنری می توان به افتخار حمایت و گسترش هنرهای نمایشی اشاره كرد كه با 31٪ افزایش در سال 1400 به 243.883 میلیون ریال رسید.
اعتبار انتشار و ترویج توسعه مطالعه 65٪ افزایش یافت
به گفته معاون وزیر فرهنگ و امور اسلامی ، همچنین در بودجه پیشنهادی ، اعتبار نشر و کتابخوانی برای توسعه نسبت به سال قبل 65٪ افزایش یافته است ؛ 316204 میلیون ریال.
حیدری افزود: “بسیاری از بنگاه های فرهنگی در سال 1999 تخریب و تعطیل شدند. بنابراین ، برای حل این مشکل ، ما در تلاش هستیم تا سال آینده حمایت از امور رفاهی و اجتماعی نویسندگان ، هنرمندان و روزنامه نگاران را افزایش دهیم.”
وی گفت: سقف اعتبار طرح در سال 1400 با افزایش 93 درصدی به 11.62135 میلیون ریال رسیده است. علاوه بر این ، حمایت از توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری با افزایش 58 درصدی به 85.37 میلیارد ریال رسید.
اعتبار فعالیت های فرهنگی مساجد در حال افزایش است
حیدری همچنین رشد اعتبار فعالیت های فرهنگی مسجد را معرفی کرد و گفت: فعالیت های ستاد مرکز فرهنگی هنری مسجد تأثیر خوبی در جامعه داشته است و تأثیر برنامه فرهنگی مسجد در زندگی مردم احساس می شود.
وی افزود: حمایت از گسترش فعالیت های فرهنگی در مسجد با افزایش 51 درصدی به 440.803 میلیارد ریال رسید.
رضوی برنامه ریزی کرد رشد بودجه / بیمه فعال قرآن

وی سپس اعلام کرد که 85 درصد اعتبارات برای حمایت از پروژه رضوی افزایش می یابد ، 70 درصد اعتبارات برای اطمینان از فعالان قرآن و 20 درصد اعتبارات برای حمایت و هدایت فعالیتهای تبلیغی قرآن افزایش می یابد. ریال و اعتبار ارائه بیمه به رادیکال های قرآن به 63.387 میلیارد ریال رسید.در این زمینه ، حمایت و راهنمایی برای انتشار قرآن به 87 میلیارد ریال رسیده است.
جامعه را ارتقا دهید و رشد و توسعه فرهنگی را دنبال کنید
معاون توسعه مدیریت و منابع و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنگام صحبت در مورد مسائل فرهنگی و هنری کشور گفتند: “پیشرفت جامعه از طریق رشد و توسعه فرهنگ محقق خواهد شد. توجه بسیاری از خانواده های فرهنگی و هنری و بخش خصوصی وجود دارد. به ویژه با شیوع کرونا ، این بخش خسارات زیادی را متحمل شده است. تلاش ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفع برخی از این مشکلات و حمایت از بیشترین کارگران فرهنگی و هنری و فعالیتهای هنری است. این امر به دولت و مجلس نیاز دارد. عزم و همکاری
به گزارش ایرنا ، حسینعلی امیری ، نایب رئیس شورای ملی روز چهارشنبه لایحه بودجه 140 میلیارد یورویی را با سقف 2.4 تریلیون تومان به کنفرانس شورای اسلامی ارائه کرد. صادرات غیرنفتی و تأکید بر مناطق دانش بنیان محور بودجه 1400 است.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمترین نهاد فرهنگی کشور است. این وزارتخانه دارای دو فقره بودجه از جمله “114000” و “114046” است که مورد اول مربوط به فرهنگ ، قرآن ، اخبار ، دولت الکترونیکی ، بازی های رایانه ای ، فناوری اطلاعات و مرکز رسانه های دیجیتال ، صندوق اعتباری هنر ، انجمن هنرمندان پیشکسوتان و … و ردیف دوم مربوط به نشر ، اخبار و پشتیبانی کتاب است.


لینک منبع

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا