ساختمان و مسکن

روی شراب ایتالیایی

ایتالیا دارای سابقه طولانی و براق در شراب است که قدمت آن به امپراطوری روم و یونانیان باستان می رسد که برخی از تاکستان ها را در سیسیل و سایر مناطق جنوب ایتالیا کاشته اند مانند؛ کالابریا و کامپانیا. رومیان امپراتوری دور خود را که در سراسر اروپا تا شمال آفریقا پوشیده بود ، تأسیس کردند و در هر گوشه ای از دامنه خود ، از جمله تاکستان ها کاشتند. فرانسه ، آلمان ، اسپانیا و کرواسی.

این شراب عمیقا ریشه در سبک زندگی ایتالیایی مانند پیتزا ، ماکارونی ، Prosciutto و پارمیگیانو دارد.

وقتی نوبت شراب است ، هیچ کشوری روی زمین قابل مقایسه با ایتالیا نیست. اگر به نقشه های شراب سایر کشورهای مهم تولید شراب نگاهی بیندازید ، خواهید دید که تاکستان ها در چند منطقه در اینجا و آنجا با توجه به کل منطقه زمین کشت می شوند. از طرف دیگر ایتالیا دارای باغ های انگور در سراسر کشور ، از فریولی در شمال شرقی ، تا انگشتان کالابریا در جنوب غربی و هرجای آن در میان ، در کنار جزایر بزرگ ساردینیا و سیسیل است.

مهم نیست که در ایتالیا کجا می روید ، باغ های انگور در حال رشد هستند. هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که در آن تعداد زیادی انگور رشد کند ، علاوه بر این هیچ کشوری در این سیاره وجود ندارد که انواع و اقسام الگوهای شراب و انگورهای تزئینی را داشته باشد. تعداد انواع انگور در مقایسه با سایر کشورها شگفت آور است. به عنوان مثال ایالات متحده ، فرانسه و استرالیا را از نظر کیفیت و کمیت سه کشور برتر تولیدکننده شراب در جهان بدانید. در استرالیا و ایالات متحده ، انگورهای اصلی تولید شده Chardonay ، Sauvignon Blanc ، Merlot ، Cabernet Sauvignon ، Syrah و Pinot Noir هستند. مقدار کمی از Reisling و Gamay ، کمی Cabernet Franc ، Pinot Bianco ، Petit Verdot ، Petit Syrah و چند نوع دیگر به آن بیفزایید و انگور اصلی را در این کشورها پرورش دهید.

فرانسه این گونه ها و سایر موارد را از جمله Muscadet ، Grenache ، Viognier و Carrignan کشت می کند. شکی نیست که آنها دارای یک مجموعه چشمگیر از شرابهای عالی هستند که در فرانسه تولید می شوند. شرابهایی که من دوست دارم ، به خصوص رونو و بوردو ، اما برای همه شرابهای عالی فرانسه ، لمس ایتالیا در چند سبک و انگور قابل دستیابی نیست.

ایتالیا ، برای پول من ، شما بهترین ها در جهان هستید!

تعدادی از انواع انگور در ایتالیا وجود دارد که در جای دیگر یا به مقدار کم یافت می شود که نتیجه ای در بر ندارد. یک نمونه Nebbiolo است ، یک انگور انفرادی متشکل از Barolos و Barbarescos معروف Peidmonte. Nebbiolo به طور عمده رشد می کند

پیمونت و لومباردی ، اما هیچ جای دنیا ، اگرچه در کالیفرنیا و ویرجینیا در مقادیر اندک با نتایج متوسط ​​رشد کرده است.

Nebbiolo علاوه بر اینکه تنها نوع انگور متشکل از معروف Barolo و Barbaresco است ، Gattinara ، Nebbiolo d ‘Alba و بسیاری از شراب های دیگر از Pemmonte است. شراب ساخته شده از Nebbiolo ستاره های جهان شراب با تولید کننده هایی مانند آنجلو گاجا ، آلدو کانترنو ، Giacomo Conterno ، La Spinetta و Bruno Giacosa عالی هستند ، تا نام برخی از تولید کنندگان مشهور را که افسانه بارولو و باربارسکو را تشکیل می دهند ، معرفی کنند.

برخی دیگر از انواع پریمیوم موجود در ایتالیا و هیچ جای دیگر انگورهایی مانند Ruche ، Negromano ، Nero d ‘Avola ، Ciliegielo ، Monduese و Picolit هستند.

علاوه بر انواع اصلی ، ایتالیا نمونه های بسیار خوبی از چهار بزرگ در جهان شراب دارد. Chardonnay ، Cabernet Sauvignon ، Merlot و بیوگرافی. با وجود تعداد بیشماری از اقلام بومی علاوه بر “بزرگ چهار” ، سبک های بی پایان را ایجاد می کند که می تواند از طیف گسترده ای از شراب یا تنوع بی پایان شراب هایی تهیه شود که ملکاتی را که در آن ایتالیا ساخته می شود و بیشترین تعداد را در آن ایجاد می کند ، ایجاد کند. جهان.

برای هر نوشیدنی شراب که علاقه مند به کاوش در یک مجموعه بی پایان از شرابهای جالب باشد ، با دنیایی بی پایان از امکانات برای طعم و مزه و سبک ، باید ایتالیا را پیدا کنید. اوج نردبان است ، اما واقعیت غم انگیز این است که برای همه صدها میلیون نفری که مرتباً شراب می نوشند ، تنها درصد کمی از اعماق هر آنچه در دسترس است ، به اعماق می رود. اکثریت قریب به اتفاق نوشیدنی های شراب بارها و بارها همان چیزهای قدیمی را نوشیدند ، بزرگ چهارگوش ، و در صورت نوشیدن مقداری شراب ایتالیایی ، اکثر آنها فقط پینوت گریجیو ، چیانتی ، برونلو ، آمارون ، والپولیلا و موارد دیگر را می نوشند. این شبه جزیره عالی چیزهای زیادی برای عرضه دارد ، مشغله ذهن و شراب مانند است. Barbera ، Vermentino ، Salice Salentino، Taurasi، Tocai، Aglianico d’Vulture، Greco d ‘Tufo، Fiano d’ Avelino، Brachetto، Ripasso’s، Friesa و Nero d’Avola، تا به چند مورد اشاره كنند.

برخی از شراب های معروف معروف فوق العاده Barolo و Pararesco، Fino Nobile، Brunello، Chianti، Amarone و بسیاری دیگر از انواع فوق العاده توسکانی هستند. سوپر توسکانی چیست؟ بسیاری از مردم سؤال می کنند. دقیقاً همان چیزی که هستند ، برای خیلی ها گیج کننده است. توضیح کمی سوال دشوار است ، اما من دقیقاً همین کار را خواهم کرد.

شرابهای Super Tuscan معمولاً شرابهایی هستند که در توسکانی ساخته می شوند ، در مناطق خاص DOC و DOCG که در آن شرابهایی مانند Chianti ، Brunello ، Morellino de Scansano و Vino Nobile ساخته می شود. برای اینکه نام آنها Chianti ، Brunello یا Vino Nobile باشد ، این شراب ها باید در محدوده جغرافیایی منطقه خاص DOC یا DOCG تهیه شوند و طبق قوانین تعیین شده توسط دولت ایتالیا ساخته می شوند ، که مربوط به نوع انگورهایی است که می توانند به یک شراب خاص بروند و مقدار انگورهایی که می توانند آنها در هر هکتار برداشت می شوند ، مدت زمان مشخص شده باید از طول عمر شراب باشد و هنگامی که شراب برای فروش آزاد می شود.

در طول دهه 1960 و 1970 مایه تاسف است که بگوییم ایتالیا به طور کلی شراب بسیار بی کیفیتی تولید می کرد. آنها به دنبال کمیت و نه کیفیت بودند. خود دولت ایتالیا این روند را ایجاد کرده است. برای مثال در مورد Chianti ، قوانینی که باید رعایت شود تا این شراب به دستور تهیه شراب های افتضاح برسد. قوانین دولت اجازه تولید انگور در هر هکتار (که برای تولید شراب با کیفیت بالا نیست) را فراهم آورد و اجازه افزود تا 30٪ Trebbiano یا حداقل 5٪ در مخلوط را داد. Chianti شراب قرمز و Trebbiano به عنوان انواع سفید ساخت ، این یک مفهوم دیوانه وار بود. بنابراین به هر محصول منحصر به فرد در منطقه Chianti بستگی دارد ، خواه بخواهند شراب کمتری تولید کنند یا مقادیر زیادی شراب بد را تهیه کنند. شما می دانید که اگر نمی خواستید 30٪ انگور سفید را در این مخلوط قرار دهید ، اما اگر می خواستید ، طبق قانون ، می توانید این کار را انجام دهید ، و شراب برای داشتن Chianti واجد شرایط است.

در اوایل دهه 1970 ، تعداد کمی از پیشگامان در توسکانی وجود داشتند که از آنچه اتفاق می افتد ناراحت بودند و تصمیم به تهیه شراب باکیفیت در مناطق مورلینو بلغاری در سواحل توسکانی و در منطقه Chianti Classico گرفتند. این شراب ها از کیفیت بالایی برخوردار خواهند بود. از آنجا که آنها با Cabernet Sauvignon و Cabernet Franc تهیه شده اند (انگورهای غیر بومی از توسکانی ، گرچه کارمیناگنو بیش از 400 سال پیش توسط درصد کابربن ، در یک منطقه کوچک در نزدیکی Empoli ساخته شده است) ، آنها واجد شرایط دریافت هیچ شراب DOC یا DOCG نیستند. بنابراین این شراب های جدید که باید به عنوان شراب IGT یا Vino d Tavolo طبقه بندی شوند از بالاترین کیفیت ، کمترین امتیاز برخوردار هستند. در پایان این امر واقعاً مهم نبود ، زیرا هرکسی که چیزی در مورد شراب می داند ، بسیار جذاب است.

بنابراین ، نیکول إن سی اینسکا روچته بود که در ساحل توسکانی در بولگاری اولین شراب بسیار معروف Super Tuscan با Sasicia ، مخلوطی از Cabernet Sauvignon ، Cabernet Franck و Singoves که قدیمی در بشکه بلوط کوچک فرانسه بود ، به جای بلوط بزرگ اسلوونیایی که ساخت معیار صدها سال.

پسر عموی وی پیرو آنتوریوری به سرعت او را در منطقه Chianti Classico با Tignanello به همان اندازه معروف دنبال کرد ، که معمولاً از 20 تا 25 درصد Cabernet Sauvignon و حدود 75 درصد سنگیویوز در طبل های کوچک نیز ساخته می شود ، اگرچه اولین مورد است. شراب در سال 1971 فقط از Sanjovice ساخته شد.

منتقدان شراب بلافاصله متوجه کیفیت این شراب شدند و این کتاب و منتقدان شراب انگلیس بود که شروع به نامیدن این شراب فوق العاده و غیر متعارف در توسکانی “Super Tuscan” کردند. عنوانی که تا امروز از آن گرفتار و چسبیده است ، اگرچه این نام غیررسمی است و توسط قانونگذاران ایتالیا به رسمیت شناخته نشده است.

بنابراین ، شما هنوز هم گیج هستید؟ برای تجزیه و تحلیل به عبارت ساده تر ، Super Tuscan معمولاً همیشه شراب نیست که 100٪ یا کمتر در مخلوطی از انگورهایی مانند Merlot ، Cabernet Suavignon ، Cabernet Franc و گاهی Syrah باشد. Super Tuscan را می توان فقط از Sangiovese یا مخلوطی از Sangiovese و یک یا چند انگور داخلی دیگر تهیه کرد. این شراب ها همیشه به خوبی در موانع سرو می شوند و بشکه بلوط کوچک فرانسه (225 لیتر) هستند.

Super Tuscan را می توان از هر یک از این گونه ها به عنوان تک مونو تهیه کرد همانطور که در Masseto وجود دارد که 100٪ Merlot یا 100٪ Sangiovese با Prunaio و I Sodi San Niccola و Sassolloro و Il Carbiannone از شراب ساز بزرگ Vittorio Fiore در Greve است. نمونه هایی از شراب Super Tuscan که با Ornellia حدود 50٪ مخلوط می شوند عبارتند از Cabernet Sauvignon و 50٪ Merlot ، و Campaccio خوشمزه با 75٪ Sangiovese و 25٪ Cabernet.

بنابراین ، اکنون که قوانین حاکم بر آرایش Chianti برای بهبود این شراب ایتالیایی تغییر کرده است ، کیفیت به طرز چشمگیری بهبود یافته است. با این حال ، من با قوانین جدید مخالفم که اجازه می دهد تعداد کمی از Merlot ، Cabernet یا سایر Vinifera فرانسوی در مخلوط یا این واقعیت که Chianti فقط با Sangivose ساخته می شود مخالفم.

مطابق با سنتهای باستانی بزرگ Chianti ، همیشه باید یک شراب مخلوط باشد که اکثراً تحت سلطه sangiovese با مقدار کمی از انگور ثانویه محلی یا فرعی مانند canayolo یا colorino است. این واقعی Chianti است! اگر می خواهید با برخی از کلاس های جهانی شراب درست کنید ، شراب را Super Tuscan نامگذاری کنید و نه Chianti.

باید اعتراف کنم که Chianti و برخی از Super Tuscans در Sangiovese شراب مورد علاقه من در جهان هستند ، به خصوص آنهایی که دوستان خوب من بهترین شرابهایی را که ممکن است بخواهید بنوشید. شرابهایی مانند Prunaio و Chianti’s از الساندرو لاندی ، صاحب Fattoria Vitticio ، Conti Sebastiano و Nicolo Cappone صاحبان اشرافی تاریخ

ویلای کلسینیا در گرین. تولید شگفت انگیز Cappone’s Chianti ، Grappa و روغن زیتون خوشمزه و یکی از زیباترین وین سانتو که تا به حال چشیده اید.

دوستان من ، خانواده فیور ، با پدر ویتوریو و فرزندانش Giori و Roberto ، ایل Carbonaionne معروف را در تاکستان Podere Scallette درست می کنند ، تا در تپه ای در گرو مشرف به کل منطقه Chianti Classico با Firenze در شمال و Siena به جنوب قرار بگیرند. این یک نمای شگفت انگیز است.

همچنین در گریو دوست آنتونیو در Vignamaggio ، مکانی که او مشهورترین نقاشی جهان را نقاشی کرده است ، مونا لیزا توسط لئوناردو د وینچی است. در Vignamaggio ، کمال هنوز هم از داوینچی با شگفت انگیزترین شراب قابل تصور پیروی می کند ، با یکی از عالی ترین گونه های کابرنت فرانکس ایتالیا ، “شیدایی” فوق العاده “توسکانی” و “شراب باشکوه با همین نام” مونا لیزا “.

Chianti Classico Reserva.

من نمی گویم که Chianti بهترین شراب جهان است ، نه ، این مورد علاقه شخصی من است ، نه اندازه Brunello ، یا Amarone یا برخی از سوپر توسکاها ، بلکه برای من ، شراب عالی برای نوشیدن با غذای ایتالیایی است که درست کردم ، خاله هایم ، عموهایم ، پسر عموهایم یا یکی سرآشپزهای بزرگ ایتالیایی. انگور Sangiovese ، که بیشتر ترکیب Chianti را تشکیل می دهد ، کاملاً یا بخشی از بسیاری از سوپر توشیان ها و همچنین وینو نوابیل و برونلو ، انگور مورد علاقه من است. به اندازه Cabernet یا Merlot قدرتمند و غنی نیست ، اما از استحکام و خصوصیات روستایی بسیار خوبی برخوردار است که در هنگام تهیه درست به شما تعادل کاملی می بخشد و با بسیاری از غذاهای مختلف در غذاهای ایتالیایی آن را به یک انتخاب عالی تبدیل می کند.

در پشت چیانتی و منطقه شراب جایی که تولید می شود ، وسوسه و تاریخ شگفت انگیزی وجود دارد ، که بسیاری احساس می کنند زیباترین منطقه شراب جهان است ، با تپه های زیبا ، پر از ردیف های باشکوه تاکستان ها ، باغ های زیتون و قلعه ها ، خانه های مزرعه سنگی و درختان سرو که به نظر می رسد تقریباً در همه تپه ها پخش شده است. .

سایر شرابهای مهم بومی در توسکانی عبارتند از: ورناسیا ، وینو نوبل ، مورلینو ، کارمینگانو و برونلو دی مونتالسینو.

بسیاری از شرابهای عالی محلی توسکانی سرخ هستند ، کشوری از شراب قرمز و تنها مهم اصلی اصلی سفید ، ورناکیای شهر زیبا قرون وسطایی San Gimignano است.

جمله ای در بین بسیاری از مردان ایتالیایی وجود دارد. اگر از آنها بپرسم آیا شراب سفید یا قرمز می نوشند؟ آنها پاسخ خواهند داد ، “شراب سفید؟ چه فایده ای دارد؟” به عبارت دیگر. چرا حتی وقتی قرمز خیلی بهتر دارید نوشیدن شراب سفید فکر می کنید؟ تا حدودی با آنها موافقم چون تقریبا 90٪ از وقت قرمز می نوشم ، اما شراب های بسیار خوبی در جهان وجود دارد ، آنها تجربه متفاوتی از نوشیدن شراب را ارائه می دهند و دارای طعم ها و خواصی مانند برخی مواد معدنی و کیفیت گل هستند که شما به آنها قرمز نمی خورید.

اگر در حال خوردن یک غذای خوب و خطرناک طولانی هستید ، بسیار عالی است که قبل از حرکت به یک یا چند قرمز ، غذای آن را با یک فنجان سفید شروع کنید تا پرش کام را شروع کنید. تنوع ، عطر و طعم زندگی است.

شراب سفید برای ایتالیا! در اینجا دوباره به نظر من ، ایتالیا بهترین است ، اگرچه من می دانم که بسیاری مخالف هستند. من با اسلحه خود می چسبانم. بسیاری ممکن است بگویند که بورگوندی بهترین تخم مرغ در جهان است و بوروندی بزرگترین منطقه تولید شراب سفید است. خوب ، من با شماره یک موافقم که بورگوندی های سفید بهترین شراب های سفید جهان هستند ، اما اگرچه بورگوندی بزرگترین سفیده های جهان را تولید می کند ، اما این بزرگترین منطقه شراب سفید در جهان نیست ، من شخصاً این افتخار را به فریولی تقدیم می کنم. فریولی برخی از منحصر به فرد ترین شراب سفید جهان را تولید می کند. دلیل اینکه احساس می کنم فریولی دست بالاتر از یک بورگوندی را دارد ، ساده است. بله ، می خواهم بگویم که بورگوندی های سفید بزرگترین شراب سفید هستند ، اما آنها تنها یک نوع انگور ، Chardonnay هستند. از طرف دیگر ، Friuli-Venezia Giulia شراب سفید با بالاترین کیفیت را مانند بورگوندی تولید می کند ، اما برخلاف بورگوندی که شراب تنها یک نوع انگور است ، شراب فوق العاده ای از Friuli با تعدادی انگور نفیس تهیه می شود. انواع مختلفی از قبیل Tocia ، Sauvignon ، Picolit ، Riesling ، Pinot Grigio ، Pinot Bianco ، Verduzza ، Traminer ، Chardonnay و Muller Thurgau ، همگی در انواع مختلفی در سبک های مختلف و در آب و هوای کوچک مختلف مختلف تولید می شوند تا شرابهایی تولید شوند که ویژگی متنوع هر انگور را با ابعاد مختلف بیان می کند. مواد و روش ها. سپس بسیاری از ترکیب های سلطنتی مانند شراب معتبر Silvio Germain وجود دارد که شراب معروف Tonina ، Vinaya و رویاها را تولید می کند ، همچنین شرابهای شگفت انگیز Schiopetto ، Livio Felluga و گروهی دیگر را نیز در اختیار شما قرار می دهد. با وجود انواع متنوعی از شراب های تولید شده در سبک های مختلف و امکانات بی پایان برای تهیه مخلوط های سلطنتی ، اینها دلایلی است که احساس می کنم Friuli-Venezia-Giulia منطقه برتر شراب سفید در جهان است ، حتی بزرگتر از منطقه بورگوندی.

منطقه شراب Friuli شراب سفید است ، توسکانی چیست با شراب قرمز ، بزرگترین منطقه شراب سفید در جهان ، هیچ چیز! این شراب ها هم اکنون با عنوان “سوپر سفید” تدوین شده است.

کبود سفید؟ شراب از چه چیزی تشکیل شده است؟ صددرصد چاردنی ، انواع انگور در بسیاری از مشروبات الکلی شراب در سراسر جهان مورد تحقیر واقع شده است. این همان اتفاقی است که هر گونه انگور یا شراب محبوبیت بیشتری پیدا کند. این مورد با Soave در دهه 1970 ، Chardonnay در دهه 1990 و اکنون Merlot اتفاق افتاد. همانطور که برخی می گویند ، “ABC”. هر چیزی جز شاردونه!

اگر می خواهید ماجراجو باشید و به دانش شراب منحصر به فردی بدست آورید که تعداد کمی از افراد دیگر در اطراف شما خواهند بود ، با انتخابی شگفت انگیز از شرابهای منحصر به فرد از جنوب ایتالیا و انگورهایی مانند Piedrossa ، Negramano ، Primitivo و Aglianico را انتخاب کنید.

Aglianco که بزرگترین رقم قرمز در جنوب است ، عمدتاً از مناطق Campania و Basilicata حاصل می شود و در هر دو نوع تک رقم و همچنین Aglianico که با Merlot ، Cabernet یا سایر انگورها مخلوط می شود ، تولید می شود. در کامپانیا انگورهای دیگری را کشت می کنند که در خارج از ایتالیا نخواهید یافت ، مانند پیدیروسو ، کودا دی ولپ و فیانو ، که یکی از آنها از شراب برجسته سفید ایتالیا است ، یعنی Fiano di Avellino. شراب فوق العاده ای از Apulia ساخته شده از انگورهای اصلی Negramano و Primitivo وجود دارد که گمان می رود منشاء Zenfandel باشد.

مجموعه ای از شراب چشمگیر را از جزیره ساردنا ، از سفید Vermentino با آرایش تمیز و خالص خود از رایحه های گل معطر و میوه های رسیده در کام ، تا قرمزهای درخشان تهیه شده از Cannonau و Monica ، شرابهای Big Bold ساخته شده از Carrignan اصلی تا Cabernet Sauvignon پیدا خواهید کرد. در جزیره بسیار خوب و دارای 100٪ شراب خوب ، Sella و Mosca “Marchese” ، همراه با Vernaccia ساخته شده به سبک Sherry ، و همچنین برخی از شراب های استثنایی کویری ساخته شده از Malvasia و Moscato.

سرانجام ، اما مطمئناً در جنوب ، شراب هایی از سیسیل داریم که شراب ها طی چند سال گذشته پیشرفت های زیادی در کیفیت و محبوبیت در سرتاسر جهان داشته اند. “Duca Enrico” و “Rosso del Conte” هر دو از 100٪ Nero d’Avola ساخته شده اند که در مدت زمان طولانی ، دو منوی کوچک سیسیلیایی از شراب معتبر ، با چند مورد دیگر. در چند سال گذشته ، سیسیل با افزایش کیفیت ، شهرت بد و فروش روبرو شده است. خانواده Planeta در سیسیل یکی از نیروهای اصلی در روند اخیر محبوبیت و حیثیت شراب سیسیل بود. Planeta بخاطر شهرتی که در طی مدت بسیار کوتاهی از آن برخوردار است ، به شهرت معتبری رسیده است ، ابتدا با جسورانه Merlot و Cabernet. در چهار سال گذشته ، Chardonnay با شکوه در بین 50 شراب برتر جهان قرار گرفته است. Planeta همچنین شراب های خوبی تولید می کند که با Nero d’Avola و یکی از سهره و همچنین شراب غیر معمولی و سفید و قرمز Segreta تهیه شده است.

یکی دیگر از خانواده های بسیار مفید در رونق اخیر شراب سیسیل ، خانواده رالو است که با کارخانه شراب سازی خود Donafujata کار بسیار خوبی انجام دادند. محبوب ترین شراب Donnafugata 100٪ Nero d’Avola Mille un Notte است.

خب! حالا شما مالک آن هستید. اگر می خواهید به سفرهای بسیار شگفت انگیز و شراب آور روی زمین بروید ، به شراب ایتالیایی بروید …

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا