بازرگانی

رژیم کبد چرب و 20 راه برای درمان یک رژیم غذایی مناسب


رژیم کبد چرب؛ 20 مکمل غذایی خانگی

بیماری کبد چرب این بیماری حدود یک سوم بزرگسالان آمریکایی را مبتلا می کند و یکی از مهمترین دلایل نارسایی کبد است. بیماری کبد چرب غیر الکلی این بیماری بیشتر در افرادی که چاق یا کم تحرک هستند و افرادی که غذاهای فرآوری شده می خورند ، تشخیص داده می شود.
درمان اصلی بیماری کبد چرب تغییر رژیم غذایی و ورزش است ، اگرچه ممکن است برخی افراد برای درمان بیشتر به پزشک نیاز داشته باشند. درمان بیماری کبد چربصرف نظر از نوع رژیم.
به طور کلی ، رژیم غذایی L.A. بیماری کبد چرب موارد زیر را شامل می شود:

1. مقادیر زیادی میوه و سبزیجات

2- گیاهان سرشار از فیبر مانند حبوبات و غلات کامل

3. مقادیر بسیار محدود قند ، نمک ، چربی ترانس ، کربوهیدرات تصفیه شده و چربی اشباع شده

4- عدم مصرف الکل

رژیم کم کالری و کم کالری می تواند به شما در کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری کبد چرب کمک کند. در حالت ایده آل ، اگر اضافه وزن دارید ، باید حداقل 10 درصد از وزن بدن خود را از دست دهید.

چه غذاهایی از کبد محافظت می کنند؟
کبد مسئول تجزیه کربوهیدرات ها ، تولید گلوکز و سم زدایی از سموم بدن است. همچنین مواد مغذی را ذخیره کرده و صفرا تولید می کند که برای هضم مناسب و جذب مواد مغذی موجود در مواد غذایی ضروری است. غذاها و نوشیدنی های زیادی وجود دارند که می توانند برای محافظت از کبد مورد استفاده قرار گیرند.
سلامت کبد برای سلامت کلی ضروری است. اختلال عملکرد کبد می تواند به بیماری کبد ، اختلالات متابولیک و حتی منجر شود دیابت نوع 2 بودن.
اگرچه همه عوامل خطر را نمی توان مدیریت کرد ، خوردن غذاها و نوشیدنی های خاص می تواند به بهبود سلامت کبد کمک کند.

رژیم غذایی برای بیماری کبد چرب این شامل طیف گسترده ای از غذاها است. غذاهای کم کالری ، فیبر زیاد و غذاهای طبیعی نقاط شروع خوبی هستند. خوردن غذاهایی که حاوی کربوهیدراتهای پیچیده ، فیبر و پروتئین هستند می توانند احساس سیری را به بدن شما بدهند و انرژی کافی را تأمین کنند.
غذاهایی که التهاب را کاهش می دهند یا به بدن کمک می کنند سلول های آن را ترمیم کند ، مهم هستند. برخی افراد تصمیم می گیرند رژیم های غذایی خاصی مانند رژیم غذایی گیاهی یا مدیترانه ای را رعایت کنند. یک متخصص تغذیه اغلب می تواند به فرد در دستیابی به چنین مواردی کمک کند رژیم غذایی برای طعم ، علائم و سلامتی مناسب است.

در این مقاله ، ما بهترین غذاها را برای سلامتی کبد ، تأثیرات مفید آنها بر روی این عضو و برخی از غذاها برای جلوگیری از آن پوشش می دهیم.

راه درمان کبد چرب

بهترین غذاها و نوشیدنی ها برای سلامتی کبد؟

1. قهوه برای کاهش آنزیم های غیر طبیعی کبد

مطالعات نشان داده اند كه در كسانی كه قهوه می نوشند و از بیماری كبد چرب رنج می برند ، كبدی كمتر از افرادی است كه این نوشیدنی كافئین دار نمی نوشند. به نظر می رسد کافئین میزان آنزیم های غیر طبیعی کبد را در افراد در معرض خطر بیماری کبد کاهش می دهد.

یک مطالعه در سال 2013 توسط Liver International نشان داد که بیش از 50 درصد از مردم ایالات متحده روزانه قهوه مصرف می کنند. قهوه از نظر کبد بسیار مناسب به نظر می رسد ، به خصوص که در برابر مشکلاتی مانند بیماری کبد چرب اثر محافظتی دارد. این مطالعه همچنین نشان داد که مصرف روزانه قهوه ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن کبد کمک کند. همچنین ممکن است کبد را از شرایط مضر مانند سرطان کبد محافظت کند.
یک مطالعه در سال 2014 در مجله Clinical Gastroenterology نشان داد که اثرات محافظتی قهوه به دلیل تأثیر آن بر آنزیم های کبدی است.
به نظر می رسد قهوه باعث کاهش تجمع چربی در کبد می شود. همچنین باعث افزایش آنتی اکسیدان های محافظ در بدن می شود. ترکیبات موجود در قهوه همچنین به آنزیم های کبدی کمک می کند تا بدن از مواد حاوی سرطان پاک شود.

براساس گزارش سالانه هپاتولوژی ، قهوه همچنین حاوی اسید کلروژنیک ، یک ترکیب قدرتمند با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. همچنین به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می کند.
علاوه بر این ، به نظر می رسد که این ترکیب به خود قهوه کمک می کند تا بدن را از بیماری های کبد چرب غیر الکلی محافظت کند. افزودن قهوه به رژیم غذایی روزانه خود در صبح ممکن است تأثیر مثبتی در رژیم کبد چرب فرد داشته باشد.

2- سویا برای کاهش تجمع چربی

یک مطالعه در دانشگاه ایلینویز در Urbana-Champaign نشان داد که پروتئین سویا در غذاهایی مانند توفو ممکن است تجمع چربی کبد را کاهش دهد. علاوه بر این ، توفو کم چربی و پروتئین زیادی دارد.

مرور مجله Gastroenterology and Hepatology بیان می کند که پروتئین های خاصی می توانند به بدن در برابر بیماری کبد چرب کمک کنند.
به نظر می رسد پروتئین سویا و پروتئین آن به کاهش اثرات مصرف ساده کربوهیدرات کمک کرده و قند خون را کاهش می دهد. آنها همچنین به بدن در حفظ توده عضلانی و کاهش وزن کمک می کنند.

 د

3. ماهی برای کاهش التهاب

ماهی های چرب مانند سالمون ، ساردین ، ​​ماهی تن و ماهی قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند.این ماده می تواند به بهبود سطح چربی کبد و کاهش التهاب کمک کند.

مطالعه ای که در مجله جهانی معده منتشر شده است نشان داد که خوردن مکمل های ماهی و روغن ماهی ممکن است به کاهش تأثیر شرایطی مانند NAFLD کمک کند. این مطالعه توصیه می کند که ماهیان دو بار یا بیشتر ماهی روغنی بخورید. اگر گنجاندن ماهی های چربی در رژیم های غذایی مانند شاه ماهی یا ماهی آزاد آسان نیست ، سعی کنید روزانه مکمل های روغن ماهی مصرف کنید.

4- جو برای انرژی

کربوهیدرات موجود در غلات کامل مانند جو دوسر به بدن شما انرژی می بخشد. همچنین ، میزان فیبر آنها همچنان ادامه خواهد داشت که می تواند به شما در حفظ وزن خود کمک کند.

خوردن جو دوسر راهی آسان برای اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی شماست. فیبر تغذیه ای ابزار مهمی برای هضم است و فیبر مخصوص موجود در جو دوسر ممکن است به ویژه برای کبد مفید باشد. جو و جو سرشار از ترکیباتی به نام بتا گلوکان هستند.
یک مطالعه 2017 در ژورنال بین المللی علوم مولکولی گزارش داد که بتا گلوکان ها از نظر بیولوژیکی در بدن بسیار فعال هستند. آنها به تنظیم سیستم ایمنی و مقابله با التهاب کمک می کنند و ممکن است به ویژه در مبارزه با دیابت و چاقی مفید باشند.
در این مطالعه همچنین خاطرنشان شد كه بتا گلوكان یولاف میزان چربی ذخیره شده در كبد موش را كاهش می دهد و این نیز می تواند به محافظت از كبد كمك كند. برای تأیید این موضوع مطالعات بالینی دیگری لازم است.
افرادی که به دنبال اضافه کردن جو یا جو دوسر به رژیم غذایی خود هستند ، باید به جای نوع بسته بندی شده ، به دنبال نوع کاملی باشند. جو دوسر بسته بندی شده ممکن است حاوی پرکنندهایی مانند آرد سفید یا شکر باشد که ممکن است به اندازه کافی برای بدن مفید نباشد.

5- گردو برای بهبود عملکرد کبد

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. در یک گزارش سال 2015 مشخص شد که خوردن گردو تست های عملکرد کبد را در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی بهبود می بخشد.

6. آووکادو برای محافظت از کبد

آووکادو سرشار از چربی های سالم است و تحقیقات نشان می دهد که این میوه ها حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند آسیب کبدی را کند کنند. آووکادو همچنین سرشار از فیبر غذایی است که می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. آووکادو حاوی مواد مغذی ضد التهابی و فیبر محلول است که می تواند منجر شود قند خون کم است و به استرس اکسیداتیو در بدن کمک می کند.

7. شیر و سایر لبنیات کم چرب برای جلوگیری از آسیب کبد

براساس مطالعه سال 2011 در مورد موش صحرایی ، محصولات لبنی با پروتئین بالا ، که ممکن است کبد را از آسیب بیشتر محافظت کند.

8- تخمه آفتابگردان آنتی اکسیدان ها

این دانه ها سرشار از ویتامین E است ، آنتی اکسیدانی است که می تواند کبد را از آسیب بیشتر محافظت کند.

9. روغن زیتون برای کنترل وزن

خوردن بیش از حد چربی برای کبد فایده ای ندارد ، اما برخی از چربی ها ممکن است به شما کمک کند. طبق گزارش ژورنال جهانی معده ، اضافه کردن روغن زیتون به رژیم غذایی ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود عملکرد کبد کمک کند. این اثر به دلیل داشتن مقدار زیاد اسیدهای چرب اشباع نشده در این روغن است.
این روغن سالم سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است.پختن آن از روغن مارگارین ، کره یا روغن کوتاه کننده سالم تر است. مطالعات نشان می دهد که روغن زیتون به کاهش سطح آنزیم کبد و کنترل وزن کمک می کند.

10. سیر به شما در کاهش وزن کمک می کند
این گیاه نه تنها باعث ایجاد طعم و مزه به غذا می شود ، بلکه مطالعات تجربی نشان می دهد که مکمل های پودر سیر ممکن است به کاهش وزن و چربی در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب کمک کند.

اضافه کردن سیر به رژیم غذایی شما ممکن است به افزایش عملکرد کبد کمک کند. یک مطالعه سال 2016 که در ژورنال Advanced Biomedical Research منتشر شده است ، نشان داد که خوردن سیر باعث کاهش وزن بدن و چربی بدن در افراد مبتلا به NAFLD می شود و توده چربی بدن را تغییر نمی دهد. این بسیار مفید است زیرا اضافه وزن یا چاقی عامل مهمی در ایجاد NAFLD است.

یک مطالعه در تحقیقات پیشرفته زیست پزشکی نشان داد که مکمل های پودر سیر به کاهش وزن و چربی بدن در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب کمک می کند.

11. چای سبز حداقل در جذب چربی
این داده ها تأیید می کنند که چای سبز می تواند به دخالت در جذب چربی کمک کند ، اما نتایج هنوز نتیجه ناپذیر است. محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا چای سبز می تواند باعث کاهش ذخیره چربی و عملکرد کبد شود ، اما چای سبز مزایای بسیاری از جمله کاهش کلسترول و کمک به خواب دارد.
یک مطالعه منتشر شده در ژورنال جهانی گوارش 2015 نشان داد که چای سبز ممکن است به کاهش مقدار کلی چربی ، مبارزه با استرس اکسیداتیو و کاهش سایر علائم بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) کمک کند.
توجه به این نکته مهم است که چای ممکن است بهتر از جوهر آن باشد ، زیرا برخی عصاره ها به جای بهبود کبد ممکن است به آن آسیب برساند.
در این مطالعه مشخص شد که توصیه‌های خاصی برای مبتلایان به این بیماری وجود ندارد که خود عصاره چای یا چای بنوشند ، اما ارتباط آن با سلامت کبد نویدبخش بود.

رژیم غذایی پرچرب

12. انواع توت ها
بسیاری از انواع توت های تیره مانند زغال اخته ، تمشک و زغال اخته حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول هستند که ممکن است به محافظت از کبد در برابر صدمه کمک کند.
یک مطالعه منتشر شده در ژورنال جهانی گوارش همچنین نشان داد که خوردن انواع توت ها به طور منظم ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

13- انگور
مطالعه ای که در ژورنال جهانی معده منتشر شده است نشان داد که انگور ، آب انگور و دانه های انگور سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که ممکن است به کاهش التهاب و جلوگیری از آسیب کبد کمک کنند.
خوردن دانه های انگور کامل یک روش ساده برای اضافه کردن این عناصر به رژیم غذایی شما است. مکمل عصاره دانه انگور نیز ممکن است آنتی اکسیدان ها را فراهم کند.

14. گریپ فروت
در ژورنال جهانی گوارش ، گریپ فروت به عنوان یک ماده غذایی مفید ذکر شده است. گریپ فروت حاوی دو آنتی اکسیدان اصلی است: نارنگین و نرنجانین .این مواد با کاهش التهاب و محافظت از سلولهای کبدی می توانند سلولهای کبدی را از آسیب در امان نگه دارند.
این ترکیبات همچنین ممکن است باعث کاهش تجمع چربی در کبد و افزایش آنزیم های چربی سوزی شوند. این می تواند گریپ فروت را به ابزاری مفید در مبارزه با NAFLD تبدیل کند.

میوه 15 کاکتوس (کاکتوس انجیر)
آب و میوه کاکتوس همچنین ممکن است برای سلامتی کبد مفید باشد. مطالعه ای که در مجله جهانی معده منتشر شده است نشان می دهد که ترکیبات موجود در این میوه ممکن است به محافظت از کبد کمک کند.
با این حال ، اکثر تحقیقات روی عصاره های میوه تمرکز دارند ، بنابراین مطالعاتی که روی خود میوه یا آب میوه صورت گرفته است.

16. به طور کلی گیاهخوار بخورید
یک مطالعه 2015 که در مجله پزشکی تکمیلی و جایگزین مبتنی بر Evolution منتشر شد ، نشان داد که تعداد زیادی از غذاهای گیاهی ممکن است برای کبد مفید باشند. این مواد غذایی عبارتند از:

  • آووکادو
  • موز
  • جو
  • آب چغندر و چغندر
  • کلم بروکلی
  • برنج قهوه ای
  • هویج
  • انجیر
  • سبزیجات مانند کلم سبز و کلم
  • لیمو
  • پاپایا
  • هندوانه

مردم باید این غذاها را به عنوان بخشی از یک رژیم کامل و متعادل بخورند.

خوردن سبزیجات کامل برای کبد چرب مفید است ، اما کلم بروکلی یکی از سبزیجات است که باید در رژیم غذایی آنها لحاظ کنید.
مقاله ای در Journal of Nutrition دریافت که مصرف طولانی مدت کلم بروکلی به جلوگیری از تجمع چربی در کبد موش کمک می کند. محققان هنوز هم باید تحقیقات بیشتری در مورد انسان انجام دهند ، اما این شواهد اولیه بسیار امیدوار کننده به نظر می رسد.

17- مغز
همان مطالعه نشان می دهد که خوردن آجیل ممکن است روش ساده دیگری برای سالم نگه داشتن کبد و محافظت در برابر NAFLD باشد. آجیل ها معمولاً حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده ، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها هستند. این ترکیبات ممکن است به جلوگیری از NAFLD و کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند.
هر روز مشتی از آجیل مانند گردو یا بادام بخورید می تواند به سلامت کبد شما کمک کند. با این حال ، مردم باید مطمئن باشند که بیش از حد از آن استفاده نکنید ، زیرا آجیل با کالری بالا است.

18- چربی ها درست هستند

افرادی که کبد چرب دارند ، غالباً شرایطی به نام مقاومت به انسولین دارند. این بدان معنی است که بدن شما انسولین تولید می کند اما نمی تواند به خوبی از آن استفاده کند. گلوکز در خون شما جمع می شود و کبد آن را به چربی تبدیل می کند.
برخی از چربی های رژیم غذایی شما می توانند به بدن شما در استفاده بهتر از انسولین کمک کنند. این بدان معنی است که سلول های شما می توانند گلوکز مصرف کنند و کبد شما نیازی به تولید و ذخیره چربی ندارد. چربی های خوب شامل موارد زیر است:

  • اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی ، روغن ماهی ، روغن های گیاهی ، آجیل (به طور عمده گردو) ، روغن بذر کتان و روغن بذر کتان و سبزیجات برگ دار وجود دارد. مطالعات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 سطح چربی کبد و سطح کلسترول HDL را در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب بهبود می بخشد. تحقیقات بیشتری برای تأیید این مورد نیاز است ، اما خوردن غذاهای پر حاوی اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است به کاهش چربی کبد کمک کند.
  • چربی های اشباع شده در منابع گیاهی مانند زیتون ، آجیل و آووکادو.

19. رژیم مدیترانه

اگرچه این رژیم برای افراد مبتلا به بیماری کبد چرب در نظر گرفته نشده است ، اما انواع غذاهایی را که به کاهش چربی کبد کمک می کنند ، شامل می شود: چربی های سالم ، آنتی اکسیدان ها و کربوهیدرات های پیچیده. این رژیم شامل موارد زیر است:

1. ماهی و غذاهای دریایی

2. میوه

3. غلات کامل

4- آجیل

5. روغن زیتون

6. سبزیجات

7. آووکادو

8. لوبیا

آنتی اکسیدان ها و مکمل ها برای سلامتی کبد

آنتی اکسیدان ها و مکمل ها برای سلامتی کبد

هنگامی که مواد مغذی به درستی تجزیه نشوند سلول ها آسیب می بینند. این می تواند منجر به تجمع چربی در کبد شما شود ، اما ترکیبات معروف به آنتی اکسیدان می توانند سلول ها را از این آسیب محافظت کنند ، اما این مواد کجا هستند؟
• قهوه
• چای سبز
• سیر خام
• میوه ها ، به ویژه انواع توت ها
• سبزیجات
• ویتامین E که می توانید در این مواد غذایی پیدا کنید: دانه های آفتابگردان ، بادام ، روغن های گیاهی مایع با چربی های اشباع نشده مانند روغن زیتون یا کلزا.
دانشمندان در حال آزمایش مکمل ها برای دیدن اینکه آیا آنها می توانند از کبد فایده ای دارند:

  • Wolfberry ، گیاهی که بیشتر در طب چینی مورد استفاده قرار می گیرد ، ممکن است اندازه کمر را کاهش دهد ، اما برای تعیین صحت این موضوع ، تحقیقات بیشتری لازم است.
  • Resveratrol ، که از پوست انگور قرمز به دست می آید ، ممکن است به کنترل التهاب کمک کند. مطالعات ضد و نقیض نشان می دهد که میزان تأثیر به میزان مصرف شما بستگی دارد.
  • سلنیوم ماده معدنی است که در آجیل برزیل یافت می شود و ماهی صدف است. (بیشتر افراد به میزان کافی از آن در رژیم غذایی خود دریافت می کنند)
  • زگیل سنت جان ، که به عنوان سیلمارین نیز شناخته می شود ، ماده اصلی موجود در دانه ها است. نتیجه گیری های مختلفی وجود دارد که آیا این ماده واقعاً مؤثر است یا خیر.
  • بربرین (مشتق میوه زرشک) گیاهی است که در طب چینی مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعات اولیه احتمالاً به کنترل کلسترول ، عملکرد کبد و قند خون کمک می کند ، اما برای بررسی اینکه آیا این واقعاً مؤثر است یا خیر ، ما نیاز به تحقیقات بیشتری داریم.
  • قبل از مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا ممکن است روش درمانی شما یا سایر مشکلات سلامتی را تغییر دهد. اگر مقدار مناسب را به روش صحیح مصرف نکنید ، ممکن است به شما کمک نکند.

ویتامین ها و مواد معدنی دریافت کنید

موارد زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید:
ویتامین ها د. کمبود ممکن است در بیماری شدید کبد چرب نقش داشته باشد. بدن شما در معرض آفتاب ویتامین D را تولید می کند. شما همچنین می توانید آن را از طریق برخی از لبنیات دریافت کنید. محصولات لبنی کم چرب را انتخاب کنید زیرا آنها کمتر اشباع می شوند.
پتاسیم. مقادیر کم ممکن است با بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) همراه باشد. ماهی هایی مانند كد ، ماهی قزل آلا و ساردین منابع خوبی هستند. همچنین در سبزیجات مانند کلم بروکلی ، نخود فرنگی ، سیب زمینی شیرین و میوه هایی مانند موز ، کیوی و زردآلو یافت می شود. غذاهای شیر مانند شیر و ماست همچنین سرشار از پتاسیم هستند ، اما غذاهای کم چربی را انتخاب کنید.
باتین. ممکن است کبد را در برابر رسوبات چربی محافظت کند ، اما نتایج مطالعه متفاوت است. می توانید آن را در جوانه گندم و میگو پیدا کنید.

مواد غذایی برای جلوگیری از

به طور کلی ، حفظ رژیم متعادل سلامت کبد را حفظ می کند. با این وجود برخی غذاها و گروههای غذایی وجود دارند که پردازش آنها در کبد دشوارتر است. این مواد غذایی عبارتند از:

مواد غذایی چرب: اینها شامل غذای سرخ شده ، فست فود و بسیاری رستوران ها است. میان وعده های آماده ، چیپس های بسته بندی شده و آجیل نیز می توانند بسیار چربی باشند. معمولاً می توانید غذاهای سرخ شده را با جایگزینی آشپزی یا بخارپز تهیه کنید. از گوشت مرغ نیز باید علاوه بر گوشت بدون چربی ، پنیر پر چرب ، ماست کم چرب ، گوشت قرمز ، شیرینی و غذاهای سرخ شده تهیه شده با روغن نخل یا نارگیل پرهیز شود.

دانه های تصفیه شده: شامل نان ، ماکارونی و کیک یا شیرینی است. دانه های فرآوری شده و تصفیه شده در نان سفید ، ماکارونی و برنج سفید یافت می شود. این دانه های بسیار فرآوری شده فیبر خود را از دست داده و می توانند قند خون را بالا ببرند.
گندم های کامل و غلات کامل ، سیب زمینی یا حبوبات تصفیه شده را می توان به راحتی جایگزین یا به طور کامل از بین برد.

مواد افزودنی قند و شیرین کننده ها: مکمل ها می توانند به افزایش قند خون و افزایش چربی کبد کمک کنند. این مواد افزودنی معمولاً در شیرینی ها ، بستنی ها و نوشیدنی های شیرین شده مانند نوشابه و آب میوه استفاده می شوند.
شركت جات و شاهد قهوه و چاي مجاز به فروشگاه هاي مخزن شده اند. اگر نمی خواهید ، برای اولین بار در رایانه خود قادر خواهید بود از این گزینه استفاده کنید. وزهق و و و و و و وشش …. .ش ….. .ش … .کک .ککککککککک .کششک .ک ……….

نمک: این مورد نیست. این تنها راهی است که می توانید کار را انجام دهید.

الکل: شما نمی خواهید برای کاربر پیام ارسال کنید. در آینده قادر به دسترسی به پرونده نخواهید بود اما قادر خواهید بود برای اولین بار از طریق رایانه خود از آن استفاده کنید. اگر فایلی ندارید ، می توانید پرونده مورد نظر خود را انتخاب کنید.

: وشت: گاو گاو ، غذای خوک و محافظت از بازدید چربیهای اشباع محدودیت دارد که بتواند به عنوان شخصی به سمت شما باشد قانون کبد چرب خیلی وقت است اگر تمایل ندارید ، می توانید برای اولین بار از این گزینه استفاده کنید.

توضیحات دیگر:

کاهش وزن
5 تیک فقط 5 ٪ ز ز ز ب م م چ ب ب ب اگر بین 7 تا 10 محدود شده است از بدن خود را نشان می دهد ، می توانید با استفاده از التهاب و قدرت داشتن به سلولهای کبدی خود را به راحتی ایجاد کنید. این مورد نیست. .طا 1 1 1 1 1 تا 2 پپ ر .ر .خ. این مورد نیست. اگر نمی خواهید ، باید پیام را به کاربر ارسال کنید.

تغییر سبک زندگی و ورزش برای کبد سالم

فرقی نمی کند که چقدر بخواهید که باشد. کاهش وزن فرقی نمی کند که چقدر بخواهید که باشد. ورزش هوازی در واقع ارزیابی شده است مربی موجود در کبد . فرقی نمی کند که چقدر باشد. مجازات قدرتومتی یا قدرتی ، قدرت وزنه برداری تحت نظارت مدیریت ولایت کرب چر رابط بخش. بارگیری ها 5 رزز 60 30 30 ا 60 60 قضاوت یززتتت تت 3 3 3 3 ر 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 رز 3 3 3 3 3 3 3
30 حیات 30 30 قق و وتته ههطه هتته 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 ع 30 30 ع 30ععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععع این راهی است که می توانید بروید. استفاده از میز کار ایستاده، حرکات کششی هر روز صبح و پیاده روی بر روی تردمیل درحالیکه تلویزیون تماشا میکنید، همه از راههای افزایش سطح فعالیت در طول روز بدون نیاز به صرف وقت برای ورزش است.

کنترل مدار
این تنها راهی است که می توانید برای اولین بار این کار را انجام دهید. داروهای خود را راهنمایی می کنند

شایسته کلسترول
برای ذخیره پرونده می توانید برای اولین بار از این ویژگی استفاده کنید (و شما قادر به خواندن این پرونده نخواهید بود) برای اولین بار. چحبس ((() ((((((((((((((() (() () () () () () () () ())))) ( یکی ارائه خدمات الگ و خ ، اطاق خط رط .ط .ط .ط .ط .ط .ط .ج .ج .ج .ج .ج .ج .ج. این تنها راه خلاص شدن از شر آن است.

این تنها راهی است که می توانید انجام دهید.

اگر نمی خواهید پیامی ارسال کنید ، باید پیام را به کاربر ارسال کنید. اگر نمی خواهید پیام بفرستید ، قادر خواهید بود برای کاربر پیام ارسال کنید و قادر نخواهید بود به آن دسترسی پیدا کنید.
FDA گزارش می دهد که FDA (FDA Federal) برای مدت زمانی توسط FDA تأیید شده است. با این حال، رژیم غذایی و سبک زندگی می‌توانند شرایط را به طرز چشمگیری بهبود بخشند.
هنگامی که افراد به طور مستقیم با پزشک یا متخصص تغذیه در ارتباط باشند، بسیاری می‌توانند وزن خود را کاهش دهند و به راحتی بیماری کبد چرب را مدیریت کنند.

خلاصه

کبد نقش مهمی در بدن دارد. درحالی‌که تا حد زیادی از خود مراقبت می‌کند، فرد می‌تواند با مصرف برخی غذاها و نوشیدنی های خاص به حفظ سلامت کبد کمک کند. همچنین انواع بسیاری از مواد غذایی وجود دارد که ممکن است به کبد آسیب برسانند. انتخاب غذاهایی که برای کبد مفید هستند می‌تواند به فرد کمک کند از مشکلات احتمالی سلامتی در آینده جلوگیری کند.

اغلب اوقات رژیم غذایی سالم و داشتن وزن سالم می‌توانند به جلوگیری از آسیب رسیدن به کبد شما کمک کند. خوردن انواع مناسب غذاها به شما و کبد شما کمک می‌کند تا سالم بمانید؛ بنابراین، سعی کنید ترکیبی از موارد زیر را مصرف کنید:

  • شیر، ماست و پنیر
  • گوشت و ماهی (تازه یا کنسروی کم نمک) و/ یا تخم مرغ، توفو، آجیل و دانه‌ها
  • میوه ها (تازه یا کنسروی با قندکم)
  • سبزیجات، لوبیا ها و حبوبات (تازه یا کنسروی کم نمک)
  • غلات (مانند نان، برنج و ماکارونی)
  • و نوشیدن آب زیاد

نمایش فیلم



منبع خبر: رژیم کبد چرب و 20 راه برای درمان یک رژیم غذایی مناسب

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا