بازرگانی

ساخت آب شیرین کن با استفاده از باتری

رشد جمعیت ، مصرف سرانه آب و غذا ، آلودگی منابع آب توسط صنایع و تغییرات آب و هوایی در دهه گذشته فشار محدودی بر منابع آب شیرین در مقیاس جهانی ایجاد کرده است.

به دلیل کمبود منابع آب شیرین در جهان ، فقر غذایی اکنون و به طور گسترده ای در آینده بسیاری از کشورها را تحت تأثیر قرار داده است.

یکی از راه حل های این مشکل جهانی که به متخصصان ارائه شده ، حذف نمک از آب نمک توسط گیاهان نمک زدایی است که می تواند در بخش آشامیدنی کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از فناوری نمک زدایی باتری برای کشاورزی در نظر گرفتن میزان محصولات کشاورزی تولید شده به ازای هر مقدار آب مصرفی و قیمت محصولات کشاورزی قابل تأمل است.

جلیل کارگران ، مخترع این پروژه در مصاحبه با ایرنا گفت: این دستگاه آب شیرین کن حاوی مجموعه ای از مخزن آب با یک ردیف یونی و دو الکترود ناهمگن است.

وی گفت: در این روش می توان از طریق سلولی که آب را شیرین می کند ، نوسانات مثبت و منفی ایجاد کرد ، یون های اصلی را در آب سازماندهی کرده ، بار الکترواستاتیک یون ها را جذب کرد.

“روشهای مختلفی برای شیرین سازی آب وجود دارد. هر یک از این روشها دارای مزایا و معایبی مانند مصرف زیاد انرژی ، هزینه بالای تجهیزات و ناکارآمدی است.”

وی افزود: این روش در مقایسه با روش های ارائه شده تاکنون توجیه اقتصادی و اقتصادی داشته است.

به گفته کارگران ، این دستگاه در کشاورزی استفاده می شود.

نمک زدایی آب به دلیل محدودیت آب شیرین با انرژی کمتر و بازده بالا از مزایای این پروژه است.

قابل ذکر است که این پروژه در فوریه گذشته در پنجمین جشنواره نوآوری و شکوفایی انقلاب اسلامی شرکت کرد.

منبع :
https://atie-energy.com/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A2%D8%A8-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C/
تاریخ انتشار :
2020-09-20 22:39:20

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا