سرنگتی از دریچه فیلمبرداری برنده اسکار

سرنگتی نمی میرد ، در 25 ژوئن 1959 منتشر شد ، تهیه کننده ، تهیه کننده ، کارگردان و روایتگر آن برنارد گرزمک تهیه کننده آلمانی بود. این فیلم برنده جایزه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی بهترین مستند شد – 1959. هنگامی که من هنوز کودک بودم و در دارالسلام بزرگ می شدم – سالها پس از انتشار آن – یادم می آید که این فیلم را با والدینم در درایو در سینما تماشا می کردیم. آن تجربه را تا آخر عمر به یاد می آورم. شگفت انگیز بود. در این مقاله ، از دریچه فیلمبرداری برنده جایزه خود ، سرنگتی بحث شده است. زیبایی او چگونه از صنعت فیلم الهام گرفت. و چگونه می توان دشتهای وسیع و بی درخت آن را تجربه کرد – 30000 کیلومتر مربع از آن!

The Lion King ، یک فیلم انیمیشن 1994 توسط والت دیزنی و تولید تئاتر متعاقب آن ، با الهام از سرنگتی ساخته شد. The Lion King ، یک فیلم موزیکال ، برنده دو جایزه اسکار و یک جایزه گلدن گلوب بهترین موزیکال شد. التون جان آهنگ ها را ساخت و تیم رایس نیز یک آهنگساز با ضبط اصلی توسط هانس زیمر بود. این فیلم در سراسر جهان بیش از هشتصد میلیون دلار درآمد کسب کرد و تا سال 2003 موفق ترین فیلم انیمیشن بلند بود. تا به امروز ، ششمین فیلم انیمیشن با درآمد بالا و بالاترین فیلم انیمیشن با دست است. دیزنی در اینجا متوقف نشد. آنها بعداً دنباله ای با عنوان The Lion King II و Simba’s Pride (1998) را تولید کردند. And Prequel / Parallel ، The Lion King 1½ (2004).

این واقعیت که الهام گرفته از فیلم از سرنگتی ساخته شده ، گویای این موضوع است. و اعتقاد بر این است که اکوسیستم ، حیات وحش و پارک ملی آن نه تنها صنعت فیلم را الهام گرفته است ، بلکه گردشگران بسیاری را از سراسر جهان الهام بخش ، متحیر و جذب کرده است و در مورد این مقصد فوق العاده سافاری چیزهای زیادی گفته شده است. سرنگتی به عنوان یکی از ده شگفتی سفر طبیعی جهان واقعاً جایگاه شایسته خود را بدست آورده است. دشتهای به ظاهر بی پایان مهاجرت دایره ای مشهور در جهان با بیش از دو میلیون پستاندار از طریق تانزانیا و کنیا را ارائه می دهد. نمای بی نظیر در ردیف جلوی ملیله ای متشکل از اکشن زیستگاه های متنوع اعم از جنگل های رودخانه ای ، باتلاق ها ، گیاهان کوهی ، علفزارها و زمین های جنگلی. به حیوانات وحشی ، گوزن ، گورخر ، گاومیش ، زرافه ، شیر ، پلنگ و پلنگ اشاره ای نمی کنم که چند مورد از آنها ذکر شود. برای وام گرفتن عنوان فیلمی که سرنگتی را به دنیا آورد ، می گویم سرنگتی نمی میرد!

به طور خلاصه: استودیوی فیلم هالیوود با الهام از سرنگتی ، فیلم انیمیشن پرفروش The Lion King را برای ما به ارمغان می آورد. این فیلم در سراسر جهان بیش از هشتصد میلیون دلار درآمد کسب کرد. یک تهیه کننده آلمانی ، در سال 1959 سرنگتی را نمی میرد به طرفداران سینما در سراسر جهان آورد و در آن سال جایزه اسکار بهترین فیلم بلند را از آن خود کرد. سرنگتی تانزانیا که مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته است و از آنجا که توسط مردم سراسر جهان مورد توجه و استقبال قرار گرفته است ، چیزهای زیادی در مورد آنچه (سرنگتی) از نظر اکوسیستم ، حیات وحش و پارک ملی به جهان ارائه می دهد ، می گوید. برای برنامه ریزی سفر به سرنگتی تا خودتان ببینید که از این همه فیلم فوق العاده موفق الهام گرفته است ، با مجری تور خود مشورت کنید و لطفاً تعطیلات سافاری خود را زود رزرو کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا