بازرگانی

سرویس چیلر + نحوه سرویس دهی چیلر و نکات مهم در هنگام سرویس را بررسی کنید

سرویس چیلر
سرویس یخچال تهویه مطبوع یک گام ایده آل و عملی برای افزایش عمر و بهبود کارایی و کارایی این مدل است. به عبارت دیگر ، این تضمینی برای عملکرد مطلوب و مطلوب سخت افزار است. چیلر به خدمات مداوم و منظم سیستم چرخه نیاز دارد. در این زمینه باید توجه داشت که سیستم های تهویه خنک کننده قبل از راه اندازی و استفاده باید توسط نیروهای خدماتی متخصص و مجرب نگهداری و تعمیر شوند. در غیر این صورت ، خطر آسیب به قسمتهای اصلی دستگاه افزایش می یابد.
دستگاه های برودتی به دلیل کارآیی و اثربخشی بالا ، در سازه ها و پروژه های مختلف صنعتی ، تجاری ، اداری ، ساختمانی و مسکونی کاربرد گسترده ای دارند طراحی و ساخت این سیستم ها مطابق با استانداردهای بین المللی و مجهز به قطعات با کیفیت بالا ، نیازهای خنک کننده فضاهای مختلف را برآورده می کند. در عین حال ، سرویس و نگهداری مناسب چیلرها برای افزایش کارایی ، طول عمر و جلوگیری از آسیب رسیدن به قطعات ماشین بسیار مهم است. در نتیجه ، با انجام سرویس و نگهداری خنک کننده ، بسیاری از مشکلات فنی و نقص دستگاه به راحتی کاهش می یابد.

نحوه نگهداری مایع خنک کننده
به طور کلی ، هدف از این عملیات کاهش و کاهش دوره ای و منظم سرویس چیلر و نقص فنی در ساختار و قطعات دستگاه است. در این راستا باید توجه داشت که سرویس ، نگهداری و تعمیر سیستم قبل از شروع تجهیزات و کارکرد تجهیزات انجام می شود. با انجام این فرآیند ، اختلالات ناگهانی و ناگهانی دستگاه بسیار کاهش می یابد.
تجهیزات برودتی اغلب بصورت سالانه ، ماهانه و دوره ای سرویس و نگهداری می شوند. توجه به این نکته مهم است که تهویه مطبوع یخچال فرآیندی تخصصی و مبتنی بر مهارت است. در نتیجه ، این فرایند باید تحت نظارت تکنسین های معتبر تعمیر و پرسنل خدمات انجام شود.

لازم به ذکر است که یکی از اقدامات عملی برای بهبود کارایی خنک کننده ، شستشوی منظم و تمیز کردن قسمت کندانس دستگاه است.

خازن خنک کننده این یکی از مهمترین قسمتهای ساختار این دستگاهها است. عملکرد مداوم دستگاه باعث جمع شدن گرد و غبار و گرد و غبار در سطح می شود. در نتیجه ، حذف ذرات گرد و غبار و آلاینده ها از سطح کندانسور سیستم مهم و ضروری می شود. برای از بین بردن آلاینده ها ، ابتدا درهای ورودی و انتهای خازن را باز کنید ، سپس سایر اجزا را تمیز کرده و بشویید.
به دلیل جریان آب در لوله های خنک کننده ، بسیاری از قسمتهای سیستم در معرض رسوب قرار می گیرند. سایر اقدامات عملی برای حفظ و نگهداری خنک سازی رسوب زدایی و رسوب زدایی از بدنه دستگاه است. نمک ها و ناخالصی های موجود در آب دلیل اصلی رسوب در قطعات خنک کننده ، به ویژه در کندانسور است. از محلول ها و مواد ویژه ای برای از بین بردن رسوبات استفاده می شود. این فرآیند را اسکراب اسید خنک کننده می نامند.

نکات مهم هنگام ذخیره سازی مایع خنک کننده
1- تعمیرات اساسی کمپرسور: ارزیابی و ارزیابی عملکرد بهینه کمپرسور ، که یکی از نکات کلیدی و کاربردی در این امر است ، سرویس برودتی است. کمپرسورها قلب تپنده تهویه هوا ، به ویژه یخچال ها هستند. نقص در این قسمت باعث قطع روند خنک سازی سیستم می شود.بنابراین اطمینان از درستی یاطاقان های کمپرسور ، تسمه ها و چرخ دنده ها در افزایش عمر مفید و کارایی این قطعه بسیار مثر است.
2- آنالیز روغن دستگاه: نکته مهم دیگر در این زمینه اطمینان از مقدار و سطح کافی روغن دستگاه است. روغن در بهبود و به روزرسانی اجزای سیستم و عملکرد آن بسیار مثر است. سطح پایین روغن خنک کننده می تواند به قطعات و تجهیزات فنی دستگاه آسیب برساند. در نتیجه ، تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل روغن سالانه یکی از بهترین راه حل ها است.
3- بررسی سیستم خنک کننده: چرخه تبرید و خنک کننده سیستم های تبرید با استفاده از گاز مبرد صورت می گیرد. کمبود یا تخلیه مبرد در دستگاه ، چرخه برودتی سیستم را قطع می کند. از طرف دیگر ، مقدار کافی گاز مبرد حداکثر کارایی و بهره وری را برای دستگاه فراهم می کند.

با توجه به کیفیت آب ، سختی آن و قطعات کنترل دستگاه از دیگر نکات مهم در روند کار است. این امر به عنوان نگهداری چیلر در نظر گرفته می شود.

با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/chiller-service/
تاریخ انتشار :
2021-04-02 10:00:08.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا