برترین های کسب و کاردنیای وب

سفارش طراحی لوگو خود را به فریلنس پروژه بسپارید

طراحی لوگو و تمام رشته های پیوست شده.

همه ما می دانیم که یک لوگو چهره یک شرکت است و بنابراین، برای جلب توجه مردم باید خوب باشد. در این مقاله در مورد ویژگی های یک لوگوی خوب، روند طراحی یک لوگو و بسیاری موارد دیگر صحبت خواهم کرد. خوب، اکنون می دانم که طراحی لوگو ممکن است از بیرون ساده به نظر برسد، اما اینطور نیست. ایجاد یک لوگو نیازمند برداشتن تعداد معینی گام، تحقیق زیاد، تخیل و همچنین تفکر زیاد است.

اپل | بازی

ویژگی های یک لوگوی خوب

دو نوع لوگو وجود دارد. خوب ها و نه چندان خوب ها و تفاوت این دو در قوانین زیر است:

قاعده NUMERO UNO: یک لوگو باید ساده باشد

طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو

آره. درست است. یک لوگو باید ساده باشد و این نیاز به کمی کار بیشتر روی لوگو دارد. اما مینیمالیسم مسئولیت بزرگی را به همراه دارد، زیرا هر اشتباه کوچکی به طور خودکار زمانی آشکارتر می شود که عناصر کمتری داشته باشید و این چیزی است که مینیمالیسم را بسیار عالی می کند. هنگامی که لوگو را طراحی می کنید، هر بار که عنصر جدیدی را اضافه می کنید این سوال را از خود بپرسید: “آیا لوگو واقعاً به این نیاز دارد؟”

    “کمتر، بیشتر است.”

    – لودویگ میس ون درروهه

قانون NUMERO DOS: یک لوگو باید به یاد ماندنی باشد

ارزش به خاطر سپردن یا به راحتی به یاد آوردن. قابل توجه

حالا دیدی که معنی خاطره انگیز چیست. اما چگونه می توان به این هدف در یک لوگو دست یافت؟ خوب، من می گویم که می توانید این کار را با ساده و در عین حال مناسب کردن لوگو انجام دهید. همچنین، یک لوگو را می توان خوب در نظر گرفت اگر: یکی، به خوبی طراحی شده باشد. و دوم، داستانی را بیان می کند. بعداً در مقاله به این موضوع خواهم پرداخت.

    «ساده کن. آن را به یاد ماندنی کنید. تماشای آن را جذاب کنید.»

    – لئو برنت

قانون NUMERO TRES: یک لوگو باید ماندگار باشد

معنی آن چیست؟ خوب، به این معنی است که لوگویی که طراحی می‌کنید باید تا 10، 20 یا 30 سال دیگر هنوز خوب و تازه خوانده شود، بدون اینکه در نظر گرفته شود “اوه، اما آن لوگو قدیمی است، آنقدر 2016 است”. آن را “اثبات آینده” بسازید.

قانون NUMERO QUATRO: یک لوگو باید همه کاره باشد

سفارش طراحی سایت با بهترین متخصصان در فریلنس پروژه

باشه! حالا این مهم است. در واقع “همه کاره” به چه معناست؟ خوب، در این مورد، به این معنی است که لوگوی شما باید در رسانه های مختلف به خوبی کار کند. به عنوان مثال، اگر یک لوگو برای وب سایت یک شرکت ایجاد کرده اید، آن لوگو باید روی یک اپلیکیشن موبایل، روی یک فنجان قهوه، روی یک بنر یا حتی روی آن قاب گوشی زشتی که همه ما داریم، خوب به نظر برسد.

فرآیند طراحی

اینجا سرگرم کننده است! در هر طراحی، فرقی نمی کند که چه نوع، شما به یک فرآیند نیاز دارید تا به نتیجه دلخواه برسید. فرآیند زیر ساختار ساده ای دارد، اما بسیار مفید است.

ایده → فکر کردن → طرح → طراحی

ایده

در این مرحله شما باید یک ایده داشته باشید، فقط یک جرقه تخیل. اگر لوگویی که طراحی می کنید برای یک شرکت یا مشتری باشد، معمولا ایده اولیه لوگو را ارائه می دهند، اما نه همیشه.

The Thinkin’

بعد از اینکه ایده خود را دریافت کردید، وقت آن است که بنشینید و به آن فکر کنید. این بدان معنی است که در صورت لزوم باید راهی برای بهبود این ایده پیدا کنید و همانطور که قبلاً ذکر شد، این مرحله ای است که پایه لوگوی خود را تعیین می کنید.

فریلنس پروژه بهترین سایت فریلنسری دورکاری و کار آنلاین

اگر در حال طراحی یک لوگو برای یک شرکت یا مشتری هستید، این مرحله برای شما مناسب است تا در مورد شرکت تحقیق کنید و سعی کنید لوگو را حول یافته های خود تنظیم کنید.

اسکچین

بعد از اینکه ایده خود را دریافت کردید و به آن فکر کردید، وقت آن است که یک مداد، یک پاک کن و دفترچه طرح مورد علاقه خود را بردارید و شروع به ترسیم خود از آن لوگو کنید. این مرحله از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا به شما امکان می دهد ایده خود را به بیش از یک نسخه از آن تغییر دهید.

نکته: حتی پس از اتمام لوگو، طرح های خود را دور نیندازید. آنها ممکن است برای این پروژه خوب نبوده باشند، اما ممکن است پاسخ شما به برخی پروژه های آینده باشند. ایده های خود را بازیافت کنید!

طراحی

اکنون که یک ایده، تحقیق و طرح دارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پشت میز خود بروید و شروع به طراحی لوگو کنید. اطمینان حاصل کنید که از رنگ های مناسب استفاده می کنید و بیش از دو فونت استفاده نکنید.

الهام بخش

هیچ کس طراح به دنیا نیامده است، بنابراین به همین دلیل است که ما نیاز به الهام گرفتن داریم. وب‌سایت‌ها و شرکت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند چشم شما را به آن نگاه کنند، مانند Logospire، Logopond، freelanceprj.ir و آخرین اما نه کم‌اهمیت‌ترین، تاپ ساخته شده توسط Awwwards از 99 بهترین لوگوی 2015.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد، و اگر چیزی برای اضافه کردن دارید، لطفاً در زیر نظر دهید. اوه، و فراموش نکنید که به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا