بازرگانی

سیستم خنک کننده چیلر + برخی از نکات کلیدی در بهبود کارایی سیستم خنک کننده چیلر

سیستم خنک کننده رادیاتور
سیستم خنک کننده رادیاتور از چندین اثر هنری و لوازم جانبی ثابت و متحرک تشکیل شده است. تعامل ، به اشتراک گذاری و هماهنگی این اجزا با هم منجر به اجرای فرایند نصب سیستم تبرید و خنک سازی می شود. بنابراین ، در بسیاری از پروژه ها و سازه ها ، مانند مشاغل ، دفاتر و محل های اقامت ، از تجهیزات برودتی به عنوان نمونه پرکاربرد تجهیزات برودتی استفاده می شود.
بسته به نوع عملکرد و منبع تغذیه ، انواع مختلفی از کولر موجود است. در بین این چیلرها ، چیلر فشار یکی از پرکاربردترین چیلرها در بسیاری از پروژه ها است.
مکانیسم عملکرد سیستم خنک کننده چیلر
معمولاً بسته به خنک کننده و کندانسور یا کمپرسور ، مکانیزم عملکرد رادیاتور فشار ویژه و عملکرد سیستم خنک کننده اتفاق می افتد. در این رابطه باید توجه داشت که بسته به نوع و مدل دستگاه ، مبرد ممکن است مبرد r134a یا r22 باشد.
کمپرسور مورد استفاده در ساختار سیستم تهویه رادیاتور در مدل های مختلفی طراحی و ساخته شده است. کمپرسورهای سانتریفیوژ ، کمپرسورهای رفت و برگشتی ، کمپرسورهای اسکرول و کمپرسورهای اسکرو از متداول ترین و پرکاربردترین تجهیزات در کولرها هستند.

خوب است بدانید که نوع یخچال فشرده سازی با توجه به ساختار و مدل کمپرسور داخلی تعیین می شود.

مکانیسم فرآیند خنک کننده تحت فشار به گونه ای است که خنک کننده ابتدا در قسمت کمپرسور تجهیزات ریخته می شود و فشرده و فشرده می شود. پس از فشرده سازی ، مبرد دمای بالا و فشار بالا به مبدل حرارتی موسوم به کندانسور ارسال می شود. در این قسمت فشار مبرد و دما کاهش می یابد.
روند کاهش درجه حرارت خنک کننده توسط یک فن اختصاصی تکمیل می شود. این فن ها از جریان هوا برای جذب گرمای خنک کننده استفاده می کنند. در صنعت تبرید به این نوع کولرها کولر هوا گفته می شود. اگر توسط لوله ای از نوع پوشش گرم و سرد شود ، این خازن را فرم آب سرد می نامند.
به دنبال چرخه عملکرد سیستم تبرید تجهیزات ، مبرد تبدیل به فاز مایع می شود و وارد شیر انبساط مبرد می شود. پس از عبور از دریچه انبساط ، مبرد به مبدل حرارتی دیگری به نام اواپراتور منتقل می شود. در این قسمت گرمای مایع تخلیه می شود و سپس فرآیند خنک کننده و خنک کننده آب انجام می شود. سرانجام ، از آب سرد برای تأمین خنک کننده سایر تجهیزات از جمله تهویه هوا و فن کوئل استفاده می شود.
نکات کلیدی برای بهبود کارایی سیستم خنک کننده رادیاتور
1- سطح کنترل کیفیت تجهیزات و اجزای الکتریکی
یکی از نکات موثر در بهبود کارایی سیستم خنک کننده رادیاتور ، نوع ساختار و کیفیت اجزای الکتریکی ، کنترل کننده ها و لوازم جانبی است. در ساختار تجهیزات تبرید ، از سنسورهای ویژه ای برای کنترل فشار و دما استفاده می شود. به این سنسورها اجزای تهویه هوا گفته می شود.
به دلیل وجود این قطعات می توان قدرت خنک کننده و ظرفیت بار تجهیزات را به روشی دلخواه کنترل و مدیریت کرد. علاوه بر این ، سنسورهای داخلی نقش مهمی در تشخیص و اصلاح نقص فنی و نقص تهویه هوا دارند.
2- مواد مستعمل
مواد و مواد اولیه مورد استفاده در مرحله طراحی و ساخت برای بهبود کارایی و کارایی خنک کننده چیلر بسیار مهم است.به طور کلی ، دستگاه های برودتی با توجه به نوع مورد نیاز و حالت استفاده (مانند فشار آب ، چیلرهای جذب هوا و هوا) در مدل های مختلفی طراحی و ساخته می شوند.
مکانیسم و ​​چرخه کار دستگاه بسیار متفاوت از یکدیگر است. به طور کلی ، اجزای اصلی این دستگاه ها (مانند قدرت خنک کننده و پمپ ها) از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند.
3- ضریب کارایی و عملکرد
نکته مهم دیگر در بهره وری خنک کننده سیستم خنک کننده مرکزی مورد نیاز کولر است. نسبت بازده انرژی (EER) یکی از معتبرترین شاخص های جهانی برای اندازه گیری و اندازه گیری بازده مبرد است که در کیلووات اندازه گیری می شود. بنابراین ، افزایش EER تجهیزات نشان دهنده بهره وری بالا ، بهره وری بالا و مصرف بهینه انرژی سیستم است.

کاربرد سیستم تبرید چیلر
سیستم های خنک کننده رادیاتور برای اهداف و پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از کاربردهای این سیستم استفاده از آن در برنامه ها و ساختمان ها ، انبارها ، مجتمع ها و واحدهای اداری با کاربری های تفریحی ، مسکونی ، معماری و تجاری است.
علاوه بر این ، تأثیر سیستم خنک کننده خنک کننده در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی ، شیمیایی و دارویی دیده می شود. علاوه بر این ، از چیلرها برای تهویه و خنک سازی امکانات پزشکی مانند بیمارستان ها نیز استفاده می شود.
با مشاوره رایگان از متخصصان مرکز دات کام تماس بگیرید و برای دریافت بهترین مشاوره خرید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/chiller-cooling-system/
تاریخ انتشار :
2021-04-21 10:00:05.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا