سیستم مدیریت محتوا – بررسی اجمالی

[ad_1]

فناوری | گرافیک

چرا CMS؟

محتوا در تعیین محبوبیت هر وب سایت نقش مهمی دارد ، به همین دلیل از آن به عنوان “پادشاه وب” یاد می شود. بنابراین برای ما بسیار مهم است که وب سایت خود را با جدیدترین رویدادهای شرکت به روز کنیم. امروزه همه در تلاشند تا وب سایت خود را به روز کنند. آن روزهایی که قبلاً از وب سایت های ثابت استفاده می کردید گذشته است. هرچه افراد بیشتری از اینترنت آگاه می شوند ، ضروری است که شبانه روز وب سایت های خود را مرور کنیم. برای طراحی محتوای وب سایت ، ما باید طراحان وب سایت را استخدام کنیم و برای ویرایش بیشتر ، همچنین باید به آنها اعتماد کنیم. زیرا انسان همیشه محدودیت هایی دارد. بنابراین اتکا به یک انسان برای کاری که به راحتی با کمک نرم افزار (CMS) انجام می شود فکر خوبی نیست.

با ظهور یک سیستم مدیریت محتوا ، ایجاد و مدیریت محتوای وب سایت ما بدون داشتن دانش فنی بسیار آسان شده است ، که در غیر این صورت کار بزرگی است. CMS مجهز به بسیاری از کتابخانه های گرافیکی یکپارچه و پیوندهای برنامه های وابسته است که حتی توسط یک فرد معمولی می تواند برای ساخت و مدیریت وب سایت استفاده شود.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

طبق Wikipedia CMS ، این یک برنامه رایانه ای است که برای مدیریت مشارکت جریان کار مورد نیاز برای ایجاد ، ویرایش ، بررسی ، فهرست بندی ، جستجو ، انتشار و بایگانی انواع رسانه های دیجیتال و متون الکترونیکی استفاده می شود. یک سیستم مدیریت محتوا به طور مکرر برای ذخیره ، کنترل ، انتشار و انتشار اسناد خاص صنعت مانند مقالات خبری ، راهنماهای اپراتورها ، راهنماهای فنی ، راهنماهای فروش و بروشورهای بازاریابی استفاده می شود. محتوای مدیریت شده ممکن است شامل پرونده های رایانه ای ، رسانه تصویری ، فایل های صوتی ، پرونده های ویدیویی ، اسناد الکترونیکی و محتوای وب باشد.

مزایای استفاده از CMS چیست؟

CMS انعطاف پذیری و راحتی را برای هر کس فراهم می کند تا بتواند وب سایت خود را به تنهایی طراحی و مدیریت کند بدون اینکه واقعاً به راحتی به هر شخص فنی اعتماد کند. یک سیستم مدیریت محتوا می تواند برای مصرف کنندگان (دانش آموزان مدرسه / کالج ها یا خانه داران) که به ناشران نیز تبدیل شده اند و سعی در کشف روش های مدیریت محتوای خود دارند ، بسیار مفید باشد. این افراد وقت و هزینه ای برای خرج کردن برای طراحان وب سایت و برنامه نویسان ندارند ، اما آنها می خواهند که با ضربه زدن به آنها ایده های آنها گسترش یابد و وب سایت های آنها را به طور مکرر و به طور خودکار سفارشی کنید.

مزایای بسیار دیگری از CMS وجود دارد ، از جمله:

* موجب صرفه جویی در وقت می شود: CMS به میزان زیادی در انتشار مطالب صرفه جویی می کند. این باعث می شود شما مطالب را سریعتر منتشر کنید ، که برای ایجاد ارزش برای محتوا در دوران مدرن کاملاً ضروری است.

* استقرار ساده و مقرون به صرفه: بسیاری از CMS ها مانند جوملا CMS های منبع باز هستند که به صورت رایگان ارائه می شوند ، قابلیت حمل آنها بین نسخه های مختلف و مقیاس پذیری آنها برای سیستم عامل های مختلف ، استفاده از آنها را بسیار آسان می کند.

* خدمات CMS را می توان بصورت آنلاین ارائه داد. برای مدیریت یا نصب نرم افزار فقط برای CMS به هیچ دستگاهی نیاز ندارد.

* سهولت استفاده و انتشار مطالب بصورت آنلاین حتی بدون دانش فنی.

* استفاده از خطا و کنترل را بسیار آسان می کند.

* همراه با تعداد زیادی قالب قابل تنظیم است که آماده استفاده هستند و می توانند به راحتی برای محتوا استفاده شوند.

* این می تواند ایجاد و نگهداری وب سایت را با اجزای وب و افزونه ها تسریع کند.

* CMS همچنین می تواند شما را با استفاده از وبلاگ ها ، صفحه پیام ، RSS و غیره به شبکه های اجتماعی متصل کند.

* با ایجاد استقرارهای خاص ، می تواند توسط بسیاری از افراد که دارای حقوق کاربر و مدیر مختلف در سازمان هستند ، به اشتراک گذاشته شود.

بازسازی / استفاده مجدد از محتوا: سیستم مدیریت محتوا مجهز به ویژگی استفاده مجدد از محتوا است که در آن محتوا در پایگاه داده ذخیره می شود. با محتوای موجود خروجی کاملاً جدیدی ایجاد می کند.

* زمانبندی محتوا: انتشار محتوا را می توان با CMS برنامه ریزی کرد تا پیگیری کند چه کسی چه چیزی را منتشر می کند ، سرعت انتشار محتوا ، برنامه زمان بندی انتشار گیر کرده است ، آیا محتوای آن منسوخ شده است ، به سرعت از بین می رود ، از این طریق می توان موفقیت تلاش های انتشاراتی خود را اندازه گیری کرد استفاده از سیستم مدیریت محتوا.

* سیستم مدیریت محتوا به شما امکان می دهد تا به طور مداوم فراداده را مدیریت کنید [out] از طریق ساختارهای الگوی محتوا. فراداده ها نقش مهمی در سئو سایت دارند. در پایان ، به شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب کنید.

* با استفاده از CMS می توان حریم خصوصی محتوا را در اینترانت حفظ کرد ، زیرا این امر بسیار مهم است زیرا افراد مختلف سازمان می توانند حقوق مختلفی را برای مشاهده ، ویرایش و انتشار محتوا اختصاص دهند.

* تعمیر و نگهداری توزیع شده: به راحتی می توان با استفاده از یک مرورگر وب مشترک که بسیاری از گلوگاه ها را برطرف می کند ، محتوا را از هر کجا و در هر زمان تغییر دهید.

خلاصه: سیستم مدیریت محتوا راحتی بسیار خوبی را برای کاربر در مدیریت موثر و سودمند محتوا فراهم می کند. CMS همچنین می تواند برای ناشرانی که می خواهند مطالب زیادی منتشر کنند اما دانش فنی ندارند مفید باشد. CMS همچنین به شما امکان می دهد یک ساختار محتوای وب مشترک و سازگار را طراحی کنید ، که داشتن یک وب سایت مناسب کاملاً ضروری است. با استفاده از CMS ، کاربر می تواند به راحتی آن را با جدیدترین فناوری روز به روز کند. اما قبل از انتخاب هر CMS ، مراقب باشید ، زیرا CMS بد می تواند زندگی شما را بدتر کند.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا