برترین های کسب و کارفناوری اطلاعات

سیستم پران قالب و انواع انها

سیستم پران قالب به عنوان یکی از بخش های قالب تزریق پلاستیک می باشد که وظیفه آن، جدا کردن قطعه سرد شده از روی سنبه قالب و خارج کردن آن قطعه از قالب است و اغلب از فولاد با کیفیت بالا تولید می گردد. پیچ ساچمه دار و فنر قالب از جمله تجهیزات در قالبسازی به شمار می روند. در مرحله اول، بعد از باز شدن کامل قالب، میله پران دستگاه تزریق پلاستیک فشار در پشت صفحه پران ایجاد می کند و صفحه پران را به سمت جلو حرکت می دهد. پین ­های راهنمای صفحه پران نیز در نقش راهنمایی این حرکت عمل می کنند. در مرحله بعد، میله های پران که کونیک آن ها میان دو صفحه پران و ساپورت پران قفل می شود، به سمت جلو حرکت درآمده و قطعه را از قالب خارج می نماید.

در آخر بعد از خارج شدن قطعه، میله پران دستگاه تزریق پلاستیک به عقب حرکت می کند و فنر هایی که دور پین ­های راهنمای صفحه پران قرار می گیرد، صفحه پران را به عقب حرکت خواهند داد و بعد از بسته شده قالب، صفحه پران دقیقا در محل اولیه خود قرار می ­گیرد.

ابزار | روند

اجزای سیستم پران قالب

۱پین برگرداننده (Return pin):

پین برگرداننده به کمک فشار فنر نصب می شود روی آن، با فشاری که روی صفحه پران وارد می شود، صفحه پران را به عقب بر می گرداند.

۲استپر صفحه پران (Ejector stopper):

استپر صفحه پران، باعث جلوگیری از برخورد بین صفحه سنبه و صفحه پران می شود.

۳پین استپ (Stop pin):

پین استپ، برای حفظ صفحه پران به شکل افقی و جلوگیری از عقب­ نشینی بیش از حد صفحه پران و آسیب رسیدن به صفحه در اثر ضربه قرار گرفته شده است.

۴پین پران (Ejector pin):

پین پران، در نقش خارج کننده قطعه از قالب

۵صفحه پران (Ejector plate):

صفحه پران در برگیرنده مجموعه مونتاژ شده میله­ های پران، پین برگرداننده، استپر پران و دو صفحه پیچ شده روی هم می باشد.

۶پین انسداد راهگاه (ُSprue lock pin):

بعد از باز شدن قالب، راهگاه توسط پین انسداد راهگاه، مسدود می شود.

۷فاصله دهنده بلوک (Spacer block):

برای ایجاد فاصله میان صفحه پایینی قالب و صفحه سنبه، از فاصله دهنده بلوک استفاده می گردد که صفحه پران در این فاصله حرکت می نماید.

۸پین راهنمای پران (Ejector guide pin):

حرکت کشویی همچون صفحه پران به وسیله پین های راهنمای پران صورت می­ گیرد.

۹پیچ­های پران (Ejector bolts):

برای اتصال دو صفحه پران، از پیچ­های پران بهره برداری می شود.

خرید پیچ ساچمه دار

حضور اصطکاک در سیستم های مختلف مشکلی بوده که همواره وجود داشته است و با بهره مندی از پیچ ساچمه دار می توان تا حدی آن را از بین برد. پیچ ساچمه ای به عنوان مهم ترین بخش های یک سیستم ماشین کاری محسوب می شود که برای ساخت و تولید تجهیزات ضرورت بالایی را به خود اختصاص داده است. پیچ ساچمه ای از وسایل مکانیکی که حرکت چرخشی و دورانی را به حرکت خطی تبدیل می کند.در واقع پیچ ساچمه دار یا بال اسکرو به عنوان سیستم های انتقال قدرت به شناخته می شود و در جایگاه های مختلف کاربردی خواهد بود..ساختار این نوع پیچ ها به گونه ای می باشد که  تفاوت نیروی استاتیک و دینامیک را کاهش می دهد.این وسیله در واقع لختی را کاهش می دهد.

ابزار | روند

فنر قالب چیست ؟

در صنعت قالب سازی فنرها همواره کاربرد های زیاد و مختلفی دارند . از این حیث انتخاب فنر قالب مناسب دارای درجه اهمیت بالایی است. به طور کلی فنر یک نوع وسیله ی کشسانی و ارتعاشی به شمار می رود که در صنعت های مختلف کاربرد دارد . کاربرد فنر قالب آن در صنعت قالب سازی، با توجه به رنگ فنر و نهایتا توصیه های لازم هنگام استفاده از آن ها متفاوت می باشد.

آشنایی با کاربرد فنر در قالب سازی

در واقع فنر قالب بیشتر جهت جذب فشار و نوسانات دستگاه کاربرد دارد ، نه جهت اعمال فشار بر روی قطعه. خارج کردن قطعه های ساخته شده از داخل دستگاه از کاربردهای دیگر فنر قالب می توان دانست. در واقع قالب ها نیرو را به صفحه پایینی و قطعه وارد می کند که در صورتی که این نیرو بیش از حد مجاز باشد، منجر به شکسته شدن دو صفحه و یا آسیب به قطعه می شود. بر این حسب، جهت تعدیل این فشار و نیرو از فنر قالب استفاده می گردد تا مشکلی رخ ندهد.

ابزار | روند

مجموعه فرم و برش مفتخر هست که با برخورداری از چند دهه تجربه در زمینه تامین قطعات استاندارد قالب و ابزار تراش، دانش مهندسی مکانیک در طراحی جامدات، و ارتباطات گسترده بین المللی را گرد هم جمع نموده تا با همکاری سایر فعالان این صنعت در راستای رشد و توسعه آن تلاش کند. محصولات ارايه شده در این مرکز دارای طیف متنوعی از قطعات استاندارد قالب شامل: انواع کفشک قالب، بلوک قالب تزریق پلاستیک، انواع میل و بوش راهنما، انواع پران های معمولی و گرمکار (نیتراته)، سنبه های برش، فنر قالب، بوش اسپرو، ملزومات و مواد مصرفی پولیش و پرداخت، ابزار های براده بردای و تراش فلزات، و سایر قطعات و ابزار های مورد نیاز صنعتگران عزیز می باشد که می توان از آن ها در جهات مختلف بهره برداری نمود. شایان ذکر است می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع محصولات نامبرده به وب سایت formoboresh.com مراجعه نمایید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا