بازرگانی

سیستم یو وی uv – انواع لامیپ یو وی UV – شرکت آتیه انرژی تلاش

سیستم اشعه ماورا بنفش یکی از چهار روشی است که آلودگی میکروبی را از بین می برد ، با این تفاوت که ما چیزی را از آب خارج نمی کنیم یا چیزی به آب اضافه نمی کنیم بلکه بیشتر توسط اشعه ماوراio بنفش از طریق لامپ 40 درجه و نوعی انرژی درخشان انجام می شود. یا ویروس های موجود در آب را از بین می برد.

سیستم اشعه ماورا UV بنفش امروزه از روش های مختلفی برای ضد عفونی آب استفاده می شود و لامپ UV یکی از معدود روش هایی است که میکروب ها را از بین می برد و از رشد آنها جلوگیری می کند.

سیستم UV دارای بدنه ای فولادی است که در آن لامپ UV قرار داده شده و توسط برق تک فاز روشن می شود.این بدنه فولادی دارای ورودی است که از طریق آن آب وارد می شود بدون اینکه با خود لامپ تماس پیدا کند و از طرف دیگر خارج می شود. میکروب کش را توسط اشعه ماورا بنفش انجام می دهد. علاوه بر این ، باید در نصب آن دقت شود تا آب به لامپ وارد نشود.

برای عملکرد بهتر UV باید اطمینان حاصل کنیم که آب شفاف و شفاف است تا اشعه ها تأثیر بهتری روی آب داشته باشند.

طبق تحقیقات ، طول موج نور ماورا بنفش بین 240 تا 270 نانومتر است که مناسب ترین عملکرد برای از بین بردن تمام میکروارگانیسم ها و ضد عفونی آب و همه ویروس ها ، باکتری ها و میکروب ها است.

عملکرد اشعه ماورا UV بنفش جذب فوتون های ماورا بنفش پرانرژی از طریق DNA است که در صورت ترکیب مانع از رشد میکروارگانیسم ها شده و آنها را به طور کامل از بین می برد.

دستگاه ماورا UV بنفش ساخته شده با نور ماورا merc بنفش توسط لامپ های کم فشار جیوه با طول موج 240 تا 270 نانومتر

میکروب های بیماری زا را از بین می برد. این با عقیم سازی از رشد میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند.

شدت جسم متناسب با مدت زمان تابش و شدت تابش است ، که دوز مناسب برای از بین بردن میکروب ها و ضد عفونی آب از 1300 μW / cm2 تا 30،000 μW / cm2 برای همه باکتری ها است و برخی ویروس ها متغیر است.

یکی از مهمترین مزایای UV این است که میکروب ها را بدون افزودن چیزی به آب از بین می برد ، در حالی که کلر وقتی به آب اضافه شود ترکیبات مضر تولید می کند و UV به مخزن ذخیره نیاز ندارد.

مزایای بسته uv ​​عبارتند از:

1- از بین بردن و از بین رفتن کلیه میکروب ها و مقاومت تا 99٪ در برابر کلر

2- در عین حال آب کاملاً ضد عفونی می شود.

3- نصب آسان در مسیر لوله آب

4- سرویس و نگهداری بسیار ساده

معایب بسته uv ​​شامل موارد زیر است:

1- عدم تشخیص بقایای میکروبی

2- عدم شناخت عملکرد در شرایط مختلف

3- برای مواد عالی مناسب نیست

4- برای اشیای مختلف تأثیر یکسانی ندارد

کاربرد و لامپ ماوراio بنفش عبارتند از:

در خانه ها استفاده می شود رستوران ها؛ هتل ها ؛ کشتی ها؛ بیمارستانها آزمایشگاه ها تمام صنایع غذایی ، بهداشتی و دارویی ؛ دستگاه های تصفیه آب صنعتی یا اسمز معکوس

روش های دیگری برای از بین بردن آلودگی میکروبی وجود دارد که در متون بعدی آورده خواهد شد

اما برای تعیین دوز دقیق سیستم اشعه ماورا بنفش ، انجام آزمایش میکروبی برای تعیین میزان دقیق میکروب ها در آب ضروری است ، بنابراین پس از نصب UV ، باید محفظه را نصب کنیم تا میکروب ها به طور کامل از بین بروند.

فیلترهای فیلتر میکرون بسته به نوع آلودگی میکروبی در آب متفاوت خواهند بود.

البته اگر آنالیز میکروبی مشخص شود ، ممکن است UV به تنهایی مسئولیت رفع آلودگی میکروبی را نداشته باشد ، که باید با روش های دیگر مانند تزریق ازن یا استفاده از بسته کلر استفاده شود.

البته اگر دستگاه تصفیه آب است ، باید مراقب کلر باشید زیرا ورود کلر به غشاها باعث آسیب به آنها می شود ، در این صورت برای حذف کلر باید از سدیم متابیسولفید استفاده کنیم.

منبع :
https://atie-energy.com/%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%DB%8C%D9%88-%D9%88%DB%8C-uv-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%BE-%DB%8C%D9%88-%D9%88%DB%8C-uv-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/
تاریخ انتشار :
2020-09-20 23:17:48

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا