بازرگانیبرترین های کسب و کار

سیم و کابل برق

از آنجایی که این نوع سیم های الکتریکی در داخل تنها توسط یک هادی تشکیل می شوند، هرچه عرض آن بیشتر باشد، انعطاف پذیری آنها کمتر خواهد بود. کاربرد این مواد بسیار خاص است. به این دلیل که آنها را نمی توان در معرض منحنی های برجسته تر قرار داد، زیرا آنها چکش خواری کمی دارند.

موضوع دیگر این است که چقدر لازم است یک اتصال سیم سخت، با سیم های انعطاف پذیر انجام شود. برای جلوگیری از گرم شدن و تماس بد، استفاده از دستکش یا وسایل مناسب توصیه می شود.

این نوع سیم برای سکونت به طور گسترده ای در شبکه های هوایی استفاده می شود که در آنها یک هادی با مقاومت بالا مورد نیاز است. به این ترتیب می توان به دلیل وزن خود سیم از شکستن آنها بین یک تیر و قطب دیگر جلوگیری کرد . آنها همچنین به طور گسترده در برنامه های تلفنی و مناطق ساینده استفاده می شوند.

افزایش | سطح

ویژگی کابل

کابل‌های برق از هادی‌های کوچکی تشکیل شده که به هم متصل شده‌اند و باعث انعطاف‌پذیری بیشتر آن‌ها می‌شوند. علاوه بر این، آنها از زوایای بسته در تاسیسات الکتریکی پشتیبانی می کنند و چکش خواری آنها، به آنها اجازه می دهد تا در معرض انحناها و خمیدگی های تیز قرار گیرند، بدون اینکه به کیفیت مواد آسیبی وارد شود .سیم و کابل کسری با مورد بررسی قرار دادن ویژگی ها و انواع مختلف سیم و کابل های کاربردی در صنعت ساختمان و زندگی روزمره، همواره برای بالابردن سطح کیفی محصولاتی که به مشتریان ارائه می شود، در تلاش است.متقاضیان این محصولات می توانند با مراجعه به وبسایت و ارتباط با متخصصین سیم و کابل کسری، با اطلاعات کامل نسبت به خرید خود اقدام نمایند.

انواع مختلف کابل

کابل روبان مجموعه ای از سیم های تک هادی است که به صورت روبانی در کنار هم به هم متصل شده اند. ممکن است به آن زیپ وایر نیز گفته شود زیرا هادی ها را می توان از روبان جدا کرد. سیم ها مانند سایر انواع کابل ها در یک ژاکت محافظ در کنار هم قرار نمی گیرند، بلکه به صورت جداگانه عایق بندی شده اند. سیم و کابل کسری ارائه دهنده انواع کابل و سیم که در ادامه با آنها آشنا می شویم، با بهرهگیری از متخصصین این حوزه، همواره در حال خدمترسانی به مشتریا خود می باشد.

اندازه های سیم و کابل

جریانی که باید از یک سیم و کابل عبور کند به طور کلی اندازه مورد استفاده را تعیین می کند.  برخی مانند سیم و کابل هایی که میکروپروسسورها را به هم متصل می کنند میکروسکوپی هستند.سیمی که برای جریان خیلی کوچک است، به دلیل مقاومت سیم و کابل ، ولتاژ بیش از حد را کاهش می دهد و در بسیاری از موارد باعث اتلاف برق می شود. اگر سیم و کابلی دارید که خیلی کوچک است و جریان زیادی را از طریق آن می‌فرستید، به دلیل مقاومت بالاتر ، توان بیشتری را به شکل وات کاهش می‌دهد. این می تواند باعث گرم شدن بیش از حد و به طور بالقوه می تواند باعث آتش سوزی شود.

دما در سیم و کابل

ضریب دمای سیم و کابل معمولاً در کتاب های مرجع یافت می شود. به عنوان یک قاعده، مقاومت با افزایش دما نسبت مستقیم دارد. در بیشتر مواقع، هرچه سیم و کابل گرمتر باشد، مقاومت آن بیشتر است. در حال حاضر، مقاومت برخی از مواد مانند سیلیکون و کربن با دمای بالاتر کاهش می یابد. اینها معمولاً برای سیم کشی استفاده نمی شوند، اما فقط به خاطر داشته باشید که این یک قانون جهانی نیست که با بالا رفتن گرما، مقاومت ها افزایش یابد.مواد کمی وجود دارد که این قانون در آنها اعمال نخواهد شد.

 سطح مقطع سیم و کابل

واحد اندازه گیری سطح مقطع سیم و کابل، میل دایره ای نامیده می شود.  به خاطر داشته باشید، یک mil نشان دهنده 1/1000 اینچ است. مساحت میل‌های دایره‌ای با D مربع تعریف می‌شود. این قطر در مربع است که میل‌های دایره‌ای را به ما می‌دهد.

سیم و کابل چگونه طبقه بندی می شوند؟

درون هر نوع سیم و کابل برق طرح های متنوعی وجود دارد. اگر روی سیم و کابل هایی که معمولاً در تاسیسات الکتریکی پیدا می کنیم تمرکز کنیم، براساس معیارهای زیر طبقه بندی می شوند.

  1. تعداد سیم و کابل رسانا: می توانند یک یا چند سیم و کابل رسانا داشته باشند.
  2. ساختار: سیم و کابل می تواند منعطف یا صلب، گرد یا مسطح، کواکسیال، بافته شده و … باشند.
  3. نوع هادی: هادی سیم و کابل عایق، هادی سیم لخت، کابل انعطاف پذیر یا هادی رشته ای وجود دارد.
  4. خواص پوشش: انواع مختلفی از پوشش ها وجود دارد و حتی یک نام گذاری برای افتراق آنها وجود دارد.
  5. نوع عایق: سیم و کابل های برق می توانند ترموپلاستیک یا ترموست باشند.

چه فلزاتی در سیم ها و کابل های برق استفاده می شود؟

چه در حال کار بر روی یک پروژه بازسازی خانه باشید یا در تلاش برای کشف سیم کشی برای خانه جدید خود، ممکن است بخواهید درباره انواع مختلف کابل ها و سیم هایی که ممکن است با آنها در تماس باشید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

سیم وسیله ای است که برای هدایت الکتریسیته از نقطه ای به نقطه دیگر استفاده می شود. کابل یک یا چند سیم است که در کنار هم قرار گرفته اند و برای انتقال برق از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می شود و اگر تعجب می کنید که چه نوع فلزاتی در سیم ها و کابل های برق استفاده می شود، با ما تا انتها همراه باشید.

تهیه سیم و کابل مرغوب

یکی از دغدغه های همیشگی مشتریان در تهیه ی محصولات الکتریکی و ساختمانی، دریافت محصولاتی با بالاترین کیفیت و با سطح فرسایش پایین می باشد. سیم و کابل کسری این دغدغه ی مشتریان را مرتفع ساخته است و با ارائه محصولات مرغوب و مطابق با استاندارد های جهانی، به همراه ارائه ی خدمات پس از فروش ارزنده، همواره پیشرو و پیشگام در صنعت سیم و کابل خواهد بود.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا