برترین های کسب و کار

شرایط زندگی برندگان لاتاری در امریکا

زندگی در آمریکا بعد از لاتاری

هنگامی که درخواست ویزای یک برنده لاتاری مورد تایید قرار بگیرد، از او درخواست می‌شود که به منظور چسباندن ویزا به پاسپورت به سفارت آمریکا مراجعه نماید. پس از چسباندن ویزای لاتاری آمریکا به پاسپورت برنده لاتاری، یک پاکت زرد مهر و موم شده نیز به او تحویل خواهد شد.

تحصیل در آمریکا ملک پور: پاکت زرد برندگان لاتاری حاوی مدارکی محرمانه است که باید هنگام ورود به فرودگاه های آمریکا، به افسرهای گذرنامه مستقر در فرودگاه تحویل شود. همانطور که روی این پاکت نوشته شده است، به هیچ وجه نباید این پاکت زرد را باز کرد و باید آن را به صورت مهر و موم شده تحویل افسر گذرنامه در فرودگاه آمریکا داد. رنگ پاکت این مدارک محرمانه همیشه زرد بوده است و به همین دلیل پاکت زرد برندگان لاتاری در فرودگاه های بین المللی آمریکا بسیار شناخته شده و مشهور است.

برای سفر به آمریکا می‌توان از پروازهای مستقیم دوحه قطر به آمریکا استفاده کرد که این سفر هوایی بسته ایالت مقصد شما در آمریکا حدود 15 الی  16 ساعت به طول خواهد انجامید. البته در صورتی که توانایی این سفر هوایی طولانی را ندارید، می‌توانید از روش های دیگری استفاده کنید که شامل چند پرواز به کشورهای گوناگون و در نهایت به آمریکا خواهد بود، اما امکان این وجود دارد که سفر شما با تاخیر و هزینه زیادتری به انجام برسد. برندگان لاتاری هنگام ورود به فرودگاه آمریکا باید مراحلی را پشت سر بگذارند که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

مراحل اداری برندگان لاتاری در فرودگاه آمریکا

پیش از آنکه پرواز شما در فرودگاه آمریکا به زمین بنشیند، مهمانداران برگه هایی آبی را میان مسافران توزیع کرده و از آنان درخواست می‌کنند که این برگه ها را تکمیل نمایند. این برگه های آبی فرم های گمرکی هستند و شما باید در آن‌ها مشخصات فردی، مقدار پول نقد همراه با خود (دلار و سایر ارزها) ، نوع مواد غذایی همراه با خود، ارزش لوازم گرانبهای خود و … را تکمیل نمایید. عموما اظهاراتی که در این فرم می‌نویسید مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد، بنابراین این برگه آبی را صادقانه تکمیل نمایید.

مدارک مورد نیاز برندگان لاتاری در فرودگاه آمریکا

توصیه می‌کنیم که هنگام ورود به فرودگاه آمریکا، پاکت زرد برندگان لاتاری را از کیف خود خارج کرده و در دست بگیرید. همانطور که گفتیم این پاکت زرد بسیار شناخته شده است و اگر آن را به طور واضح در دست داشته باشید، می‌توانید از راهنمایی های مسئولین فرودگاه بهره مند شوید و در هنگام مراجعه به کیوسک کنترل مرزی، افسر به سرعت متوجه خواهد شد که شما برنده لاتاری هستید و ادامه کار شما راحت تر خواهد بود. مدارکی که یک برنده لاتاری باید در فرودگاه آمریکا در اختیار افسر مرزی قرار دهد، شامل موارد زیر است:

افسر مرزی پس از کنترل این موارد، شما را به بخش دیگری راهنمایی خواهد کرد تا روند اداری کار شما در فرودگاه شروع شود.

کنترل آدرس برنده لاتاری در آمریکا و صدور گرین کارت موقت

در بخش جدیدی که به آنجا راهنمایی می‌شوید، مدارک شما چک می‌شود و از شما تصویربرداری شده، انگشت نگاری می‌شوید و قرنیه چشم شما اسکن خواهد شد. سپس از شما سوال می‌کنند آدرس ثبت شده شما در آمریکا تغییر کرده است یا خیر. در صورتی که این آدرس تغییر کرده است، به شما فرمی می‌دهند که آدرس جدید خود در آمریکا را درون آن می‌نویسید. گفتنی است که در طی انجام مراحل ویزای لاتاری در سفارت از شما آدرسی درون کشور آمریکا درخواست می‌شود که پس از ورود شما به خاک آمریکا گرین کارت شما به آن آدرس ارسال خواهد شد. در صورتی که آدرس شما از مرحله سفارت تا الان تغییر کرده است، حتما در فرودگاه فرم تغییر آدرس را تکمیل نمایید، چرا که در غیر اینصورت گرین کارت شما به آدرس قبلی ارسال خواهد شد.

پس از تکمیل مراحل گفته شده از شما درباره مواد غذایی و وسایلی که همراه خود دارید از شما سوال می‌شود. امکان دارد که کیف و وسایل شما مورد بازرسی قرار گیرد و امکان این نیز وجود دارد که این کار انجام نشود. در هر صورت صادقانه به تمام سوالات جواب دهید و سعی کنید که به منظور جلوگیری از هرگونه دردسر و طولانی شدن روند بازرسی، لوازم اضافی و پول بسیار زیاد با خود به همراه نبرید. پس از اتمام این مراحل افسر مهاجرت مهری بر روی ویزای لاتاری شما خواهد زد، این مهر در حکم گرین کارت موقت برنده لاتاری است و تا یکسال نیز اعتبار دارد. می‌توانید از این مهر به عنوان گرین کارت موقت در آمریکا استفاده کنید و برخی از کارهای اداری خود را انجام دهید. در ادامه بیشتر راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد.

لوازم مورد نیاز برندگان لاتاری در سفر به آمریکا

یکی از اولین دغدغه هایی که برندگان لاتاری در هنگام سفر به آمریکا با آن مواجه هستند، این موضوع است که چه لوازمی را با خود به آمریکا ببرند. توصیه ما این است که فقط لوازمی را ببرید که واقعا به آن ها احتیاج دارید و شاید خرید آن ها در آمریکا امکان‌پذیر نباشد. بعضی از افراد به اشتباه حجم زیاد از مواد غذایی و گیاهان دارویی را با خود به آمریکا می‌برند و تصور می‌کنند امکان خرید این مواد غذایی در آمریکا وجود ندارد. در صورتی که این تصور درست نیست و در فروشگاه های آمریکایی حجم زیادی از مواد غذایی مخصوص ایرانیان در تنوع های مختلف وجود دارد. گاهی اوقات بردن مواد غذایی و گیاهان دارویی، برنده لاتاری را دچار دردسر کرده است و اثبات این موضوع که گیاهان دارویی ماده مخدر نمی‌باشند، اتلاف وقت و استرس زیادی را به او تحمیل کرده است.

احتیاجی به بردن لوازم خانه و آشپزخانه هم نیست، شما می‌توانید در حراجی های فروشگاه ها تمامی این اجناس را با قیمت های مناسب تهیه کنید. بنابراین فقط سعی کنید وسایل مفید را با خود به همراه ببرید و از بردن بیش از حد پول و لوازم قیمتی خودداری کنید، چرا که شامل مراحل گمرکی و ورود کالا به آمریکا خواهد شد. به همراه داشتن چند دست لباس نو با توجه به آب و هوای ایالت مقصد و به همراه داشتن لوازم بهداشت شخصی بسیار توصیه می‌شود. همچنین سعی کنید قبل از سفر به آمریکا یک کفش نو و محکم تهیه کنید، چرا که قیمت کفش در آمریکا نسبت به ایران گران است و داشتن یک کفش خوب می‌تواند شما را تا مدت ها از خرید کفش بی نیاز کند.

نحوه اجاره خانه در آمریکا برای برنده لاتاری

معمولا اولین کاری که برندگان لاتاری پس از خروج از فرودگاه انجام می‌دهند، استراحت در محل سکونت تعیین شده است. 16 ساعت سفر هوایی هر شخصی را به شدت خسته می‌کند، بنابراین توصیه ما این است که قبل از شروع سفر و ورود به آمریکا محل سکونت خود در آمریکا را رزرو کنید. شما می‌توانید مدتی مهمان خانه دوستان و آشنایان باشید یا آنکه پیش از سفر، با نرم افزارهایی همچون Airbnb خانه ای را برای اقامت موقت خود اجاره کنید. حتما برای این کار از دوستان و آشنایان خود در آمریکا کمک بگیرید و در صورتی که در این کشور کسی را نمی‌شناسید از خدمات موسسات مهاجرتی معتبر به این منظور استفاده کنید.

نحوه اخذ سوشیال یا SSN برندگان لاتاری

پس از استراحت چند روزه در محل اقامت خود و آشنا شدن با شهر محل سکونت، می‌توانید کارهای اداری مربوط به اقامت خود در آمریکا را آغاز کنید. اولین مرحله دریافت SSN (Social Security Number) یا شماره تامین اجتماعی است. SSN که اصطلاحا به آن سوشیال هم می‌گویند، چیزی مشابه کد ملی در ایران است. بدون داشتن SSN قادر به انجام هیچ کاری در آمریکا نخواهید بود. بنابراین لازم است که در اولین فرصت نسبت به دفاتر Social Security در شهر محل سکونت خود مراجعه کنید. البته در انجام این کار عجله نکنید، چرا که معمولا در اوایل ورود شما به آمریکا، اطلاعاتتان وارد سیستم نشده است و بهتر است این کار را سه الی چهار روز پس از ورود به آمریکا انجام دهید.

با مراجعه به دفاتر Social Security به راحتی می‌توانید کار خود را پیگیری کنید، در برخی مواقع اطلاعات شما در سیستم وجود دارد و به شما اطلاع داده می‌شود که فقط منتظر دریافت کارت سوشیال خود باشید، در برخی مواقع نیز با تکمیل چند فرم، اطلاعات لازم از شما دریافت می‌شود و مدت زمان انتظار برای دریافت کارت سوشیال به شما اعلام خواهد شد. با داشتن SSN از تمام مزیت های یک شهروند عادی آمریکایی بهره‌مند خواهید بود.

bnb | آمریکا

روش اخذ گرین کارت برنده لاتاری

یکی از کارهای مهم دیگری که یک برنده لاتاری باید انجام دهد، پرداخت هزینه صدور گرین کارت آمریکاست که حدود 220 دلار هزینه به دنبال دارد. برندگان لاتاری می‌توانند این هزینه را قبل از ورود به آمریکا یا بعد از آن انجام دهند. همانطور که قبلا گفتیم، مهری که در فرودگاه بر روی ویزای شما زده می‌شود تا یکسال اعتبار دارد و تا هنگامی که گرین کارت اصلی شما صادر شود، در نقش گرین کارت موقت خواهد بود. برای پرداخت هزینه صدور گرین کارت باید از خدمات الکترونیکی بانکی استفاده کنید، بنابراین توصیه می‌کنیم که روشی را برای پرداخت الکترونیکی این هزینه در نظر بگیرید. حداکثر یک ماه پس از پرداخت این هزینه، گرین کارت به آدرس اعلام شده توسط شما پست خواهد شد.

 مراحل افتتاح حساب بانکی برنده لاتاری در آمریکا

بیشتر بانک های آمریکا تا زمانی که SSN نداشته باشید برای شما حساب بانکی افتتاح نمی‌کنند. البته برخی از بانک ها نیز وجود دارند که صرفا با ارائه گرین کارت موقت ( مهر روی ویزای لاتاری ) برای شما افتتاح حساب انجام می‌دهند؛ اما در هر صورت برای دریافت کردیت کارت نیاز به SSN یا همان سوشیال خواهید داشت.

 شیوه گرفتن گواهینامه رانندگی برندگان لاتاری

پس از دریافت SSN و افتتاح حساب بانکی، می‌توانید برای دریافت گواهینامه رانندگی اقدام نمایید. روند دریافت گواهینامه رانندگی در آمریکا همانند ایران در دو مرحله آیین نامه و آزمون شهری برگزار می‌شود. در صورتی که در آمریکا ماشین شخصی در اختیار داشته باشید، می‌توانید با ماشین خودتان در امتحان شهری شرکت کنید و به این شکل هزینه دریافت گواهینامه نیز کاهش می‌یابد.

 خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری

تنها چیزی که شما در لاتاری گرین کارت آمریکا برنده می‌شوید، حق اقامت دائم آمریکا یا گرین کارت آمریکا است. با داشتن گرین کارت آمریکا می‌توانید همانند شهروندان آمریکایی در آمریکا کار کنید، تحصیل کنید، حساب بانکی باز کنید و  برای همیشه در آمریکا زندگی کنید. جز این امتیازها هیچ خدمت اضافه‌ای به برنده لاتاری ارائه نمی‌شود. برخی تصورهای غلط وجود دارد که با برنده شدن در لاتاری، دولت آمریکا به آن ها خانه یا ماشین اعطا می‌کند، ولی در واقعیت چنین چیزی نیست.

خدمات به برندگان لاتاری

موسسه حامی مهاجر افتخار آن را دارد که در هر سال از شروع روند تا ورود برندگان لاتاری به کشور آمریکا حامی مشتریان خود است. برندگان لاتاری می‌توانند با استفاده از مشاوره های اختصاصی حامی مهاجر شانس طلایی خود را تبدیل به واقعیت کنند و تا زمان ورود به آمریکا از کمک های ما بهره مند شوند. مهاجرت به آمریکا و تشکیل یک زندگی جدید می‌تواند یک دغدغه فکری بزرگ باشد، هر چه بتوانید آگاهانه‌تر این کار را انجام دهید و در این مسیر از کمک و تجربه افراد متخصص بهره مند شوید، راحت تر می‌توانید خود را با شرایط زندگی جدید سازگار سازید.

در این مقاله سعی کردیم شرایط زندگی بعد از برنده شدن در لاتاری را برای شما روشن سازیم و تمام مراحلی که برندگان لاتاری بعد از ورود به آمریکا باید انجام دهند، برای شما شرح دادیم. امیدواریم توانسته باشیم در جهت افزایش آگاهی شما قدم کوچکی برداریم.

موسسه حامی مهاجر متخصص در امور ثبت‌نام و مشاوره لاتاری ، اخذ ویزای توریستی آمریکا، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آمریکا و مشاوره برای اخذ اقامت دائم آمریکا است. در صورت نیاز برای تماس با کارشناسان موسسه حامی مهاجر می‌توانید با شماره تماس حاصل فرمایید.

منبع : آفیشیال ملک پور

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا