شروع کار می کنید؟ مهارت های کارآفرینی خود را ثبت کنید

کارآفرین | کارآفرینی

[ad_1]

تقریباً در هر چک لیست راه اندازی که کارآفرینان مشتاق به عنوان خوانده شده به اطلاعات باید بدانند در مورد مسائل حقوقی مدیریت پول فروش بازاریابی و عملیات مراجعه می کنند. در واقع موفقیت به عنوان یک کارآفرین نه تنها به دانش شما و اجرای موثر این اصول بستگی دارد بلکه برای ادامه رشد و کسب دانش در این زمینه ها نیز به یک تعهد مداوم نیاز دارد. خوشبختانه منابع زیادی در اختیار شرکت های کوچک در قالب خدمات حرفه ای یا آژانس های عمومی در دسترس است که به ما کمک می کند مهارت خود را در این زمینه ها با نرخ مقرون به صرفه ارتقا دهیم. از آنجایی که ما خود را با داشتن مهارتهای شغلی فنی بالا برای مدیریت فعالیتهای روزمره اشغال می کنیم طولی نمی کشد که ما می فهمیم که این مهارتها اگرچه مهم هستند اما برای موفقیت در کسب و کار شما کافی نیست.

چه چیزی ممکن است از دست رفته باشد؟ شاید آن لیست دیگر که در مورد آن صحبتی نشده است لیست شروع کسب و کار است – لیستی که در مورد رفتارهای موفقیت واقعی مورد نیاز برای راه اندازی و رشد تجارت جدید شما صحبت می کند. مهارت ها یا ویژگی هایی مانند قضاوت اعتماد به نفس چابکی و خلاقیت از موارد مهم نامشهودی هستند که اندازه گیری آنها دشوار است همراه با غیرممکن است که بدون آنها انجام شود اما برای راه اندازی موفقیت آمیز کسب و کار ضروری است. برای اکثر ما نگاه کردن به اعداد و بررسی خوب یا بد بودن جریان وجوه نقد یا نگاهی به برنامه بازاریابی و تعیین اینکه آیا کار می کند نسبتاً آسان است. با این حال از طرف دیگر تصدیق دانش محدود یا ضعف برای بسیاری از ما دشوار است به ویژه اگر ترس از این را داشته باشیم که پذیرش ما را مجبور به کنار گذاشتن رویاهای خود در مورد مالکیت کسب و کار می کند. حقیقت این است که اگر زمانی را برای تهیه فهرست مهارت های خود اختصاص دهیم و برای تقویت مهارتهایی که می توانیم به دست آوریم و در مواردی که به مشکل می خوریم از آنها کمک و پشتیبانی بخواهیم می توانیم شانس موفقیت در کسب و کار جدید را بسیار افزایش دهیم.

برای اکثر ما قسمت بزرگی از این خودآگاهی پس از شروع فعالیت استارت شما اتفاق می افتد. به عبارت دیگر ما در عمل یاد خواهیم گرفت. البته امیدواریم که این اتفاق برای جلوگیری از عواقب ناگوار آنقدر زود باشد. با این حال با کمی درون نگری و ارزیابی صادقانه ترجیحات یا رفتارهای خود در واقع می توانیم تمایلات خود را بررسی کرده و اقدامات اصلاحی را در همان اوایل انجام دهیم.

ارزیابی ساده زیر هرچند غیر علمی یکی از روش های موجود در فهرست توانایی های ما در برخی از زمینه های غیر تجاری و فنی مورد نیاز است. این بر اساس یک اصل کاملاً پذیرفته شده است که سالهاست در یک مصاحبه شغلی با موفقیت استفاده می شود – که رفتار گذشته بهترین شاخص رفتار آینده است.

صفحه گسترده پنج ستونی ایجاد کنید و آن را به صورت زیر نامگذاری کنید:

ستون 1 – مهارت یا ویژگی 20 ویژگی زیر را که به طور کلی مهارت های جدید برای شروع کار محسوب می شوند فهرست کنید. با خیال راحت دیگران را که می دانید مهم هستند اضافه کنید.

من هستم. مناسب

دومین. اعتماد به نفس

سوم. شجاعت

چهارم خلاقیت

v قاطعیت

ششم انضباط شخصی

هفتم قضاوت خوب

Viii انعطاف پذیری

نهم فاکتور جلال

ایکس. رهبری

یازدهم چند وظیفه ای به طور موثر

دوازدهم توانایی برقراری ارتباط

سیزدهم عینیت

چهاردهم باز بودن به ایده های جدید

پانزدهمین. زیرکی سیاسی

شانزده انعطاف پذیری

هفدهم خود نویسنده

هجده. مهارت های بین فردی

نوزدهم ریسک کن

xx بینش بصیرت درون بینی

ستون 2 – ارزیابی: در مقیاس 1 تا 10 هر یک از این خصوصیات کارآفرینی را به خود ارزیابی کنید – با یک 1 یعنی شما در مورد نقاط قوت خود و 10 نگرانی دارید این بدان معنی است که شما اطمینان دارید که مهارت های شما در این زمینه قوی است.

ستون 3 – مثال: بهترین مثالی را در گذشته خود شناسایی کنید که نقاط قوت شما را در رابطه با ویژگی کارآفرینی یا مهارت مورد نظر نشان می دهد.

ستون 4 – استراتژی برای رفع نواقص خود در هر ویژگی کارآفرینی که امتیازات شخصی شما کمتر از 6 است – به ویژه اگر راه اندازی کسب و کار خود را مهم می دانید یک طرح تجاری تعریف کنید.

ستون 5 – حساسیت برای کمک به تمرکز و اولویت بندی تلاش های خود مهارت ها و ویژگی های کارآفرینی را بر اساس اهمیت نسبی آنها برای تجارت خود رتبه بندی کنید. به عنوان مثال اگر ابزارهای اینترنتی را می فروشید مهارت های بین فردی که همیشه مهم هستند ممکن است از انعطاف پذیری برای همگام شدن با روند بازاریابی اینترنتی اهمیت کمتری داشته باشند. از طرف دیگر اگر در خانه مهد کودک خود را اداره می کنید چابکی در مقررات بسیار سخت گیرانه دولت ممکن است کمی دشوارتر باشد و بنابراین شما می توانید توانایی خود را در برقراری ارتباط با مشتری برای حفظ و جذب مشتری جدید انتخاب کنید.

ستون 3 احتمالاً مهمترین است. این ما را به عنوان کارآفرین مجبور می کند نه تنها بگوییم که چقدر خوب هستیم بلکه در واقع نمونه های خاصی را شناسایی می کنیم تا نشان دهیم چگونه در گذشته رفتار کرده ایم. اگر خودتان نمره بالایی (6 یا بالاتر) کسب کرده اید و نمی توانید نمونه های خوبی در گذشته برای حمایت از این رتبه بندی کنید – ممکن است لازم باشد که در نمرات خود رتبه بندی خود تجدید نظر کنید.

پس از اینکه تمرین را به تنهایی به پایان رساندید از شخصی که برای عقیده خود ارزش قائل هستید یا شرکای تجاری بالقوه بخواهید طرح مشابهی را با یادداشت های خود در مورد شما و یکدیگر تکمیل کنند. مقایسه نتایج باید به شما ایده خوبی در مورد مهارتهایی که تسلط دارید و ضعفهای بالقوه ای است که ممکن است برای بهبود شانس موفقیت خود یا تیم خود نیاز داشته باشید. راه حل های بالقوه را طوفان فکری کنید و این واقعیت را داشته باشید که ممکن است به اشکال مختلف وجود داشته باشد. یک کارآفرین ممکن است تصمیم بگیرد برای به اشتراک گذاشتن ایده به گروههای تجاری بپیوندد و دیگری ممکن است تصمیم بگیرد یک هیئت مشاور ایجاد کند. هیچ مدل متناسب با همه یا هر مدل تجاری وجود ندارد.

مواجهه جدی با نگرانی های ما شانس موفقیت در راه اندازی مشاغل را تا حد زیادی بهبود می بخشد. آخرین چیزی که ما می خواهیم در زمان رشد کسب و کار خود بخواهیم این است که بدانیم بانک مهارت های ما در آستانه خالی شدن است و انجام این موجودی شخصی مدت هاست که منقضی شده و. همین امروز ارزیابی مهارت های کارآفرینی خود را شروع کنید!

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا