برترین های کسب و کارساختمان و مسکن

شرکت معتبر طراحی ویلا در تهران

شرکت معتبر طراحی ویلا در تهران

مهم ترین کار قبل از انتخاب نقشه ساختمان و طراحی ویلا پیدا کردن یک تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه است. من برای این کار اول به دنبال یک شرکت معتبر طراحی ویلا در تهران رفتم. بعد از جستجو و به دست آوردن اطلاعات کامل در این زمینه شرکت آرین پاراکس رو انتخاب کردم. به دلیل اینکه طراحی ویلا رو کاملا بر طبق شکل رویایی مد نظرم انجام دادند. از همه مهمتر اینکه در طراحی ویلا به فکر آسایش فیزیولوژیک مشتریانشون هم هستند.

 نقشه ساختمان چیست؟

وقتی محیط داخلی ساختمان را از بالا نظاره گر باشید و این تصویر را دستی، یا با استفاده از نرم افزار ترسیم نمایید، به یک نقشه ساختمان خواهید رسید که پلان نام می گیرد. اگر برای طراحی پلان از نرم افزار هم استفاده کنید، علاوه بر تصویر دو بعدی، تصویر سه بعدی نیز در اختیار خواهید داشت.
مراحل مختلف طراحی پلان ویلا ترتیب خاصی دارند و باید این ترتیب رعایت گردد. چرا که عدم رعایت این مسائل منجر به پیچیدگی هایی شده و باعث از بین رفتن استانداردها و عدم زیبایی ساختمان می شود. در مرحله بعد هم باید نیازمندی های انواع محیط ها به دقت بررسی گردد. با آگاهی کامل و رعایت کردن اصل اولویت در نقشه ساختمان می توانید موقعیت هایی نزدیک به فضاهای مرتبط را خلق کنید.

 

‫اصول طراحی ویلای دوبلکس | اصول طراحی ویلای کلاسیک

 نکاتی که باید طراحی پلان ویلا رعایت شود:

نکات زیادی در طراحی انواع نقشه ساختمان و ویلا باید رعایت شوند مثل لکه گذاری و جانمایی فضاهای مختلف پلان. اینکه مدل جانمایی ها در ساختمان های شمالی و جنوبی با یکدیگر تفاوت دارند. کنترل نور طبیعی که در کیفیت معماری بنا موثر است از نکته های خیلی مهم می باشد. بنابراین باید متناسب با نوع کاربری فضا و مساحت آن، نور طبیعی در نظر گرفته شود. طراحی نشیمن خصوصی هم از جمله مواردی است که در نقشه ساختمان باید لحاظ گردد. جانمایی تراس در طراحی پلان ویلا ضروری می باشد. تراس باید مشرف به حیاط بوده و با آشپزخانه هم مرتبط باشد تا کارایی بیشتری را برای ساکنان داشته باشد.
با توجه به ابعاد مختلف و مساحت فضاها به طراحی پلان ویلا بپردازید. کاربردی بودن ابعاد فضاهای داخلی ویلا می تواند آسایش ساکنان را در بر داشته باشد. بنابراین فردی که طراحی پلان ویلا را انجام می دهد باید انواع فضاها را به خوبی بشناسد. ترتیب مراحل را در حین طراحی رعایت کند تا در نهایت نقشه ساختمان اصولی داشته باشیم.
اجرای پروژه های اصولی و بزرگ و متعدد ویلایی در شمال کشور و همچنین در سراسر ایران توسط متخصصان مجرب که از تنوع بی نظیری برخوردار بود، انگیزه من رو برای انتخاب شرکت معتبر طراحی ویلا آرین پاراکس بیشتر کرد شما نیز می توانید وارد این لینک شوید و از خدمات این مجموعه استفاده کنید. طراحی پلان ویلا به سبک مدرن، همچنین اجرای بهترین نقشه ساختمان، انجام دکوراسیون داخلی قوی، تغییر نقشه ساختمان و بازسازی انواع ساختمان و ویلا در تهران و سایر شهرستان ها، با پشتوانه سالها تخصص و تجربه و به کار گیری علوم روز دنیا و جدیدترین نرم افزارهای فنی و مهندسی از ویژگی های بسیار خوب این مجموعه بود که من رو در انتخابم مصمم تر کرد.

‫اصول طراحی ویلای دوبلکس | اصول طراحی ویلای کلاسیک

مراحل مختلف طراحی نقشه ساختمان

در مرحله نخست باید پلکان در نقشه ساختمان جانمایی شود. طراح باید محل دقیق و موقعیت پله و آسانسور را تعیین نماید. این مرحله بر طراحی سایر بخش های ساختمان نظیر ورودی، پارکینگ، طبقه هم کف، تاثیر بسزایی دارد. در مرحله بعد به تعیین فضای داخلی می پردازیم، یعنی جداسازی فضاهای خصوصی از فضاهای عمومی باتوجه به قرارگیری صحیح پله در موقعیت مناسب. فضاهای خصوصی، سرویس بهداشتی و اتاق های خواب را شامل می شود و فضاهای عمومی هم شامل پذیرایی و نشیمن و آشپزخانه می باشد.
مرحله بعدی طراحی پلان ویلا تعیین موقعیت آشپزخانه و اتاق ها می باشد. در طراحی پلان آشپزخانه باید به نور و تهویه توجه کامل شود و از طریق تراس دسترسی به آشپزخانه تعبیه شود. بخش هایی مثل محل قرار گیری گاز و پخت و پز، همچنین سینک ظرفشویی باید جایی در نظر گرفته شوند که به پذیرایی و نشیمن دید نداشته باشند.
در طراحی اتاق های خواب هم می بایست یک اتاق خواب بزرگتر طراحی شود به عنوان اتاق خواب مستر و از اتاق خواب کودک فاصله داشته باشد. کمد دیواری هم از موارد ضروری برای هر یک از اتاق های خواب است که از عرض شصت سانتی متر تا عرض صد سانتی متر بنا به نوع استفاده می تواند در نقشه ساختمان در نظر گرفته شود. در ضمن برای حفظ حریم خصوصی، این اتاق های خواب نباید دید مستقیم داشته باشند. در ادامه مراحل به جانمایی دقیق ستون های اصلی در پلان می پردازیم. باید تعداد پارکینگ ها مشخص شود تا بتوانیم تعداد دقیق ستون ها را که باید به موازات هم طراحی شوند، تعیین کنیم.
مرحله آخر نیز ویرایش نقشه است. در این مرحله که طراحی های نقشه ساختمان به صورت کامل انجام شده، امکان ویرایش نیز وجود دارد. اینجاست که شما می توانید علاوه بر ویرایش اشکالات مختلف، به طراحی محل قرار گرفتن تاسیسات پرداخته و پلان ساختمان را نهایی کنید. با کمک بلوک هایی که تا به این مرحله ایجاد شده، می توانید فضای داخلی پلان را طراحی کنید. اصول چیدمان مبلمان را به خوبی رعایت کرده و سعی کنید با در نظر گرفتن شخصیت فضا، مبلمان را به صورت متناسب انتخاب و چیدمان نمایید.
فقط قبل از اینکه بخواهید طرح پلان را نهایی کنید، نقشه ساختمان را مورد بررسی قرار داده و اگر اشکال یا ایرادی وجود داشت، این جزئیات را کاملا ویرایش کنید. در نهایت نیز نقشه ساختمان بی عیب و نقصی خواهید داشت که هیچ گونه فضای بیهوده ای را در بر نگرفته باشد.
طراحی ویلا درست بر اساس علاقه من، توسط مهندسان خوش ذوق و توانای آرین پاراکس صورت گرفت، که ویلا را به یک اثر هنری مطابق با درخواست خودم تبدیل کردند و طبق اصول و قواعد، بر اساس سبک مد نظرم مصالح خاص و مناسب را انتخاب نمودند. همچنین به کمک متخصصان این شرکت می توانید تغییراتی را در نمای ویلا و باغ ویلا و طراحی داخلی ویلای خودتان انجام بدهید. مواردی را مثل روف گاردن اضافه کنید یا با در نظر گرفتن طراحی پلان ویلا مدرن و دوبلکس، ویلای خود را تبدیل به یک ویلای لاکچری کنید. بنابراین این نکته مهم را باور کنید که با انتخاب یک شرکت معتبر، هر زمینی به ویلای رویایی شما مبدل خواهد شد. به دلیل اینکه برای یک طراح متخصص، اصلا ابعاد زمین اهمیتی ندارد و به راحتی طرح مورد نظرتان را اجرا می کند.

‫اصول طراحی ویلای دوبلکس | اصول طراحی ویلای کلاسیک

اصول طراحی ویلا

هنگام انتخاب نقشه ساختمان برای ساخت ویلا، حتما این نکته را مد نظر قرار بدهید که چون روزهای آفتابی در شمال کم است باید طراحی ویلا طوری باشد که در زمستان آفتاب بیشتری را جذب کند تا گرمای ساختمان تأمین شود. در کل باید به اقلیم محیط توجه داشته باشید و جهت تابش نور و وزش باد و رطوبت هوا را در نظر بگیرید چون در انتخاب مصالح تأثیر گذار هستند. شرکت طراحی ویلا آرین پاراکس در ساخت ویلا از مصالح مرغوبی استفاده می کند که موجب مقاومت و استحکام بالای ویلا در مواجهه با عوامل مختلف محیطی می شود.

تیم مهندسی حرفه ای اقدام به بررسی کامل زمین مانند موقعیت یابی دقیق قبل از طراحی ویلا می نمایند. تهیه نقشه ساختمان و طراحی پلان ویلا با در نظر گرفتن تمام فضاها انجام می شود. سپس سبک ویلا انتخاب می شود که به شکل مدرن و یا رومی یا کلاسیک طراحی گردد. انتخاب سبک ها و متریال مختلف به ویلای ما هویت می دهند. از جهت امکانات این سبک های مختلف با هم فرقی ندارند اما در هزینه ها و اجرا متفاوت اند.
فقط حتما به خاطر اینکه هزینه های طراحی ویلا را کاهش دهید مثل من در انتخاب شرکت مهندسی و معماری خوب نهایت دقت را داشته باشید. سعی کنید نمونه کارهای شرکت را ببینید و در نهایت بر حسب سلیقه تان طرح مناسب را انتخاب کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا