فناوری اطلاعات

شما بگویید: دلیل محبوبیت بالای گوشی‌های آیفون چیست؟ تست سقوط؛ گلکسی S22 اولترا مقاوم‌تر است یا آیفون 13 پرو مکس؟ چرا ایده‌ی خرید آیفون به صورت اشتراکی هوشمندانه است؟ شرکت‌های چینی توان شکست دادن اپل در بازار گوشی‌های پرچم‌دار را ندارند 5 قابلیت آیفون که همه فراموش کرده‌ایم (هم کاربران و هم اپل) با دوربین گلکسی S22 اولترا شاید زوم 30 برابری واقعا به کارتان بیاید

اپل ماه گذشته از آیفون SE 2022 به عنوان سومین مدل از این سری و همچنین جانشینی برای یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های خود یعنی SE 2020 رونمایی کرد. بررسی‌ها نشان داده این گوشی به لطف تراشه‌ی A15 بکار رفته در آن حتی از بهترین پرچم‌داران اندرویدی هم سریع‌تر است. اما پرسش اینجاست که آیا طرفداران اپل به خاطر سرعت بالای گوشی‌های آیفون است که به این برند علاقه دارند؟

توجه داشته باشید در نگارش این مطلب نظر شخصی نویسنده هم قرار داده شده است. بنابراین همه ممکن است با آن موافق نباشند.

اپل از سال 2007 تاکنون که مشغول تولید گوشی‌های هوشمند بوده همیشه مورد توجه کاربران قرار داشته است. حال چه چیزی این شرکت را از بقیه‌ی شرکت‌ها متمایز می‌کند خیلی شفاف و دقیق مشخص نیست چون بودند شرکت‌هایی که تصمیم داشتند با سیستم‌عامل و سبک و سیاقی متفاوت، کاربران را به سمت خود بکشند اما موفق نشدند. مایکروسافت و نوکیا با ویندوز فون، بلک‌بری با سیستم‌عامل معروف خود، نوکیا با سیمبین و در نهایت گوگل با اندروید؛ همه‌ی آن‌ها اگرچه فروش بسیار زیادی داشتند (گوگل همچنان پابرجاست)، اما هیچ یک از آن‌ها مثل اپل در نگاه کاربران خاص نبودند.

نوکیا را به خاطر دارید؟ سونی اریکسون چطور؟ هر دو شرکت در آن زمان جز بهترین‌ها بودند با این تفاوت که نوکیا با اختلاف دست‌نیافتنی در صدر قرار داشت. اگر طرفدار اپل هستید، به این پرسش فکر کنید؛ آیا حسی که کاربران امروز به اپل دارند، مشابه همان حسی است که در آن زمان به نوکیا داشتند؟ آیا در آن زمان داشتن گوشی نوکیا نشانه‌ی زندگی لاکچری بود؟ آیا اصلا ظاهر گوشی‌های نوکیا خیلی پیشرفته‌تر و بهتر از ظاهر گوشی‌های رقیب بود؟ و بسیاری پرسش‌های دیگر.

هرچه که بود دوران نوکیا به سر رسید و این شرکت پرآوازه اکنون هرچه تلاش می‌کند نمی‌تواند به جایگاه سابق خود بازگردد. اپل اما از 15 سال قبل تاکنون دائما پیشرفت کرده و هر روز هم به تعداد مخاطبین آن اضافه می‌شود. اینطور به نظر می‌رسد که قبلا کاربران تعیین می‌کردند کدام شرکت در جایگاه نخست بماند اما اکنون این شرکت‌ها هستند که تعیین می‌کنند مردم چه چیزی را بخواهند و چه چیزی را هم پس بزنند. ظاهرا اپل هم این فرمول را بهتر از سایر شرکت‌ها بلد است چرا که هر کار منفی هم که انجام می‌دهد در نگاه کاربران مثبت ارزیابی می‌شود و این عجیب است!

در حال حاضر آیفون SE 2022 به عنوان گوشی میان‌رده‌ی اپل راهی بازار شده است. در این گوشی از 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و تراشه‌ی A15 اپل استفاده شده است. همان تراشه‌ای که به عنوان قلب تپنده در گوشی آیفون 13 فعالیت می‌کند. اینطور تصور کنید که سامسونگ گلکسی S5 را بار دیگر با تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1 راهی بازار کند. نه طراحی خاص، نه باتری مناسب با نیاز امروز، نه نمایشگر بزرگ و نه دوربین‌های متعدد. فقط پردازنده‌ای قدرتمند در ظاهری کاملا قدیمی با قیمت تقریبا 400 دلار.

این گوشی به لطف تراشه‌ی قدرتمندی که دارد حتی از گلکسی S22 اولترا که در حال حاضر یکی از بهترین پرچم‌داران اندرویدی به حساب می‌آید نیز سریع‌تر است. اما در نهایت در ذهن مردم چه چیزی تداعی می‌شود؟ «میان‌رده‌ی اپل از پرچم‌دار اندرویدی هم سریع‌تر است». خود این جمله‌ی نادرست میلیون‌ها مشتری به سمت اپل می‌کشاند. البته منکر این نیستیم که آیفون سریع‌ترین پردازنده را دارد.

  • آیفون 13: تک هسته‌ای 1728 چند هسته‌ای 4695
  • گلکسی S22 اولترا: تک هسته‌ای 1157 چند هسته‌ای 3307
  • پیکسل 6 پرو: تک هسته‌ای 1042 چند هسته‌ای 2832
  • راگ فون 5: تک هسته‌ای 1121 چند هسته‌ای 3498

اصلا بهتر است به بنچمارک‌ها نگاهی داشته باشیم تا با سند و مدرک بگوییم که می‌پذیریم آیفون SE 2022 سریع‌تر از پرچم‌داران اندرویدی است و در عمل هم شاید بهتر باشد چرا که این گوشی هم مانند آیفون 13 از پردازنده‌ای با شش هسته‌ی پردازشی و چهار هسته‌ی گرافیکی و موتور عصبی 16 هسته‌ای بهره می‌برد. در کنار 4 گیگابایت حافظه‌ی رم، SE 2022 برای شکست دادن بهترین‌های اندرویدی چیزی کم ندارد.

البته در عمل دیدیم که بین بهترین آیفون موجود یعنی 13 پرو مکس و گلکسی S22 اولترا تنها 2 ثانیه تفاوت وجود دارد که این موضوع بنچمارک‌ها را به یک ابزار اندازه‌گیری سرعت نادرست برای تعیین میزان کیفیت و کارایی گوشی در شرایط واقعی تبدیل می‌کند اما با این حال همچنان واژه‌ی سریع‌تر در ذهن کاربران هک شده و جایی نمی‌رود. هرچند در این مطلب می‌خواهیم موضوع دیگری را مطرح کنیم. پرسش اینجاست که اپل چگونه موفق شده تا این اندازه موفق باشد و طرفدار جذب کند اما شرکت‌های اندرویدی نمی‌توانند؟ آیا مسأله فقط سرعت است؟ تصمیم نداریم با بررسی بنچمارک‌ها و نشان دادن قدرت پردازشی خام، کاربران اندرویدی را ناراحت کنیم چرا که به شخصی از یک گوشی اندروید استفاده می‌کنم و تجربه‌ی کار با آن را از آیفون هم بیشتر می‌پسندم. هدف بررسی پرسشی است که در بالا مطرح شد.

توجه داشته باشید در این مطلب نظر شخصی هم دخالت داده شده و ممکن است همه با آن موافق نباشند. بنابراین لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

آیفون‌ها همه‌جوره خوب هستند!

iOS | آیفون

تصور کنید همین حالا با بودجه‌ای نامحدود قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارید و هیچ گوشی هوشمندی هم قبل از آن نداشتید. با توجه به شرایط موجود قرار است تصمیم بگیرید چه گوشی نیاز شما را بیشتر برطرف می‌کند. قطعا یک سری نیازهای عمومی وجود دارد که همه آن را می‌خواهند. مثلا اینکه گوشی کارایی خوبی داشته باشد، کیفیت ساخت آن بالا باشد و برای چند سال هم کیفیت و کارایی خود را به میزان خیلی کمی از دست بدهد؛‌ یعنی به مدت طولانی از سوی شرکت سازنده پشتیبانی شود.

اگرچه سامسونگ به مدت چهار سال از گوشی‌های جدیدش شامل پرچم‌دارها و میان‌رده‌های پریمیوم پشتیبانی می‌کند، شیائومی، وان‌پلاس، اوپو و گوگل هم به مدت سه‌سال برای محصولات‌شان آپدیت عرضه می‌کنند اما از کدام سیاست این شرکت‌ها در قبال آپدیت نرم‌افزاری اطلاع کامل دارید؟ اپل چطور؟ اپل را هم دقیق نمی‌دانیم اما حرف سر زبان مردم این است که اپل تا چندین سال از گوشی‌هایش پشتیبانی می‌کند در حالی که در عمل واقعا یک سال بیشتر از بهترین شرکت اندرویدی است. هرچند برخی‌ها ممکن است بگویند: «یک سال هم یک سال است» که درست هم می‌گویند. موافقید؟

آیفون SE 2022 حدودا 430 دلار قیمت دارد، ظاهر آن قدیمی است، حواشی زیادی اطراف نمایشگر دارد، اما کیفیت ساخت آن بالاست، لوگوی اپل روی پنل پشتی آن هک شده که همان لوگو یعنی مهم نیست چقدر برای گوشی پرداخت کرده‌اید، تا 5 سال در خدمت شما هستیم. حال به اندرویدی‌ها نگاه کنید؟ یک گوشی ارزان قیمت اندرویدی با قیمت 500 دلار خریداری می‌کنید و در وب‌سایت‌های مختلف به دنبال این هستید که آیا گوشی من فلان آپدیت اندروید را دریافت می‌کند یا خیر. اگر هم قیمت پایین‌تر از این بیاید، گوشی بعد از دریافت آپدیت به خاطر ضعف سخت‌افزاری مشکلات زیادی هم پیدا می‌کند. بنابراین چه حرفی زده می‌شود؟ احتمالا خودتان می‌دانید.

سپس سعی می‌کنید بعد از تجربه‌ی ناموفقی که داشتید به سراغ پرچم‌دارهای اندرویدی بروید. آن هم نه از هر برندی بلکه برندی که می‌شناسید و مورد تایید مردم است. می‌گوییم سامسونگ و آن هم گلکسی S22 که 800 دلار قیمت دارد و تازه مدل پایه از سری S22 به حساب می‌آید. دو مدل دیگر با قیمت حداقل 1000 و 1300 دلار به فروش می‌رسند. از بابت آپدیت نرم‌افزار که خیال‌تان تا چهار سال راحت است البته اگر این جوسازی حواشی گوشی‌های اندرویدی مبنی براینکه آپدیت زیادی دریافت نمی‌کنند باعث لطمه‌زدن به شرکت‌های خوب نشود. با این حال اما یک چیز دیگر آزارتان می‌دهد. گوشی را برمی‌دارید و در گوگل می‌نویسید «آیا آیفون SE 2022 از گلکسی S22 سریع‌تر است؟» آن وقت است که با انبوهی از بنچمارک‌هایی که اصلا دوست ندارید نگاه کنید مواجه می‌شوید و می‌بینید با دو برابر قیمت بیشتر، محصولی خریداری کرده‌اید که در بنچمارک‌ها به گرد پای محصول اپل هم نمی‌رسد.

قدرت بالا، سرعت بالا، پشتیبانی طولانی‌مدت و قیمت بالا برای فروش گوشی دست دوم

iOS | آیفون

در مورد اکثر موارد ذکر شده در بالا صحبت کردیم اما قیمت بالای آیفون‌ها هنگام فروش خیر. برخلاف تمام گوشی‌های اندرویدی حتی در رده‌ی پرچم‌دار، آیفون‌ها را وقتی که قصد دارید گوشی جدیدی خریداری کنید با قیمت بسیار خوبی از شما می‌خرند و این بی‌نهایت مهم و در انتخاب تأثیرگذار است. قبل از اینکه یک گوشی خریداری کنیم به فروش آن شاید فکر نکنیم اما چه کسی بدش می‌آید وقتی که قصد فروش گوشی خود را داشته باشد بتواند با بهترین قیمت آن را بفروشد و محصول جدیدی را خریداری کند؟ آن وقت ما به‌التفاوت هم به حداقل می‌رسد. چه خوب!

یک کاربر که استفاده‌ی سنگینی از گوشی خود دارد که معمولا از آن به عنوان «پرو یوزر = Pro User) یاد می‌شود، خیلی اهمیتی به استفاده از گوشی‌های اندرویدی نمی‌دهد چرا که در iOS به دریایی از اپلیکیشن‌های فوق حرفه‌ای، جذاب، کاربردی و باکیفیت دسترسی دارد که فقط هم روی آیفون عرضه می‌شوند و برای رسیدگی به کارهایی نظیر تولید محتوا، ویرایش عکس و فیلم و مواردی از این دست واقعا استثنائی هستند. برخی از آن‌ها حتی رایگان و از پیش نصب شده‌اند. از جمله این موارد می‌توان به GarageBand برای ساخت موسیقی و iMovie برای ویرایش فیلم اشاره کرد.

کاربران اندروید هم به یک سری از اپلیکیشن‌های خوب دسترسی دارند اما برای دسترسی به مواردی که از قابلیت اپ‌های بالا بهره‌مند باشند باید پول بدهند. البته اگر بتوانند موردی را پیدا کنند که به‌خوبی اپ‌های یادشده در آیفون کار کند. برخی از این اپ‌ها را کاربران از بیرون دانلود می‌کنند که امکان کلیک روی لینک دانلود تبلیغاتی و بعدها ویروسی شدن گوشی هم وجود دارد. بنابراین یک کاربر حرفه‌ای ممکن است بگوید: «اندروید به دردسرش نمی‌ارزد»

در بدترین حالت از لحاظ اپلیکیشن می‌توانید یوتیوب را مثال بزنیم که در نسخه‌ی استارتر در آیفون‌ها در دسترس قرار دارد. این روزها همه می‌خواهند یک یوتیوبر معروف شوند و کسب درآمد دلاری داشته باشند اما اپل شاید اندکی آن‌ها را محدود کند اما فراموش نکنید اپلیکیشن‌های جایگزین فوق‌العاده عالی دیگری هم به صورت رایگان در اپ استور در دسترس قرار دارد که نمی‌توان آن‌ها را دست کم گرفت.

منکر این نیستیم که گوشی‌های اندرویدی که پسوند «پرو» را یدک می‌کشند قابلیت‌های فراوانی دارند، دوربین‌شان قدرتمند است و امکانات شخصی‌سازی بسیار بیشتری از آیفون در اختیار کاربران قرار می‌دهند که مورد پسند کاربران زیادی نیز هست اما نکته اینجاست که آیفون برای حرفه‌ای‌ترهاست که عملکرد سخت‌افزاری بسیار بالا و دوام زیاد را می‌خواهند. آن‌ها دوست دارند محصولی را خریداری کنند که برایشان همیشه همانطور بماند، بدون تغییر، بدون خرید اپلیکیشن خوب، بدون اینکه مجبور شوند برای خرید آن پرس‌و‌جو کنند و … .

این را فراموش کنید که چه کسانی از آیفون‌ها استفاده می‌کنند. ما با ماهیت محصول سر و کار داریم نه اینکه تعیین و تکلیف کنیم بگوییم چه کسی باید از آیفون استفاده کند. این روزها کودکانی که خود را با بازی‌هایی نظیر تام سخنگو و کارتون باب اسفنجی سرگرم می‌کنند هم آیفون دارند و ما در جایگاهی نیستیم که بگوییم این کار درست است یا غلط.

خوب بودن را نمی‌توان منکر شد اما آیفون متأسفانه به یک نماد تبدیل شده است!

iOS | آیفون

می‌رسیم به بخشی که خیلی جالب نیست. یعنی در بین تمام موارد مثبت ذکر شده در بالا در راستای بررسی محبوبیت اپل، این یک مورد منفی است. هرچند برای خود اپل خیلی مثبت در نظر گرفته می‌شود چون دلیل اصلی موفقیت شرکت همین تبدیل شدن به یک نماد در بین کاربران بوده است.

این روزها آیفون‌ها یا به طور کلی هر چیزی که لوگوی اپل را روی پنل پشتی خود دارد نماد ثروتمندی، زندگی لاکچری و به قول معروف باکلاسی است. شاید این کار را انجام نداده باشید اما اینفلوئنسرهای اینستاگرام را که خودتان یا فرزندان‌تان دوست دارید به محبوبیت و شهرت آن‌ها برسید را ببینید. همه‌شان یا اکثریت قریب به اتفاق آیفون دارند و حتی برخی از آن‌ها به درجه‌ای رسیده‌اند که به صورت رایگان آیفون هدیه می‌دهند.

در فیلم‌های معروف، در دست شخصیت‌های مثبت و تأثیرگذار کدام فیلم، وان‌پلاس 9 پرو یا شیائومی 11 اولترا دیده شده؟ اگر هم بوده خیلی محدود. حال آیفون چطور؟ تمام این موارد باعث شده حتی بزرگ‌ترها هم خوششان بیاید که در پشت محصولی که خریداری می‌کنند لوگوی اپل حضور داشته باشد.

برخی‌ها از ترندها خوششان نمی‌آید. به شخصه در این دسته قرار می‌گیرم چون معتقد هستم وقتی چیزی کاربر زیاد دارد لزوما بهترین گزینه نیست. هیچ وقت هم از آیفون استفاده نکرده‌ام اما تجربه‌ی کار با آن را به مدت زیاد دارم. باز هم انتخابی که کردم سامسونگ بود و اگر زمان به عقب بازگردد باز هم همین انتخاب را خواهم داشت. اما چه دوست داشته باشیم و چه نه، ترند برای کاربران زیادی اهمیت زیادی دارد و نمی‌توان کاریش کرد. برخی‌ها هم اعتراف نمی‌کنند اما اگر حق انتخاب داشتند قطعا آیفون را از میان دیگر گوشی‌ها انتخاب می‌کردند. آنوقت می‌شدند کسی که خیلی به دنبال ترند نیست ولی حالا یک آیفون هم دارد. لاکچری‌تر هم به نظر می‌رسد، موافقید؟ آیفون‌ها هم به شدت این روزها ترند هستند حتی اگر ندانید چه قدرت بالا و چه کیفیت ساختی دارند باز هم شاید فکر کنید محبوبیت بالای این محصولات فقط به خاطر کلاس‌شان است.

شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی هرچه تلاش می‌کنند به مورد آخر دست پیدا نمی‌کنند. وگرنه بسیاری از مواردی که در بالا ذکر شده روز به روز در حال بهبودی است. مثلا آیفون‌ها از لحاظ آپدیت نرم‌افزاری بی‌نظیر هستند، این موضوع در حال حل شدن است و فاصله هم سال به سال کمتر می‌شود، اپلیکیشن‌های خوبی در این پلتفرم در دسترس قرار دارد که البته از این لحاظ فاصله‌ی زیادی وجود دارد اما قطعا کاهش پیدا می‌کند چون گزینه‌های خوبی هم در اندروید وجود دارند اما با ترند بودن و نماد شدن چه می‌توان کرد؟

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3 را به عنوان یک گوشی تاشو با طراحی نوآورانه به همراه زد فولد 3 سال گذشته راهی بازار کرد. محصولاتی که نوآوری زیادی در آن‌ها بکار رفته، شاید چندین برابر یک گوشی آیفون اما کدام یک از آن‌ها بیشتر نظر مردم را جلب می‌کند؟ باز هم آیفون. کافی است به پرطرفدارترین گوشی‌های بازار نگاه بیندازید.

شاید با خود بگویید گوشی‌های تاشو چون مقاومت ندارند انتخاب خوبی نیستند. تصور کنید اپل گوشی تاشو تولید کند که مقاومت کمی هم دارد. سامسونگ اما در این زمینه پیشرفت بیشتری داشته باشد و محصول مقاوم‌تری را تولید کند. انتخاب‌تان کدام خواهد بود؟ باز هم آیفون. در دنیای گوشی‌های هوشمند اگر عدالت وجود داشته باشد گوشی‌های تاشو باید واقعا ترند باشند که نیستند. چون صاحب ترند سامسونگ نیست، اپل است.

اندرویدی‌ها سعی می‌کنند با قابلیت بیشتر و قیمت کمتر به آیفون‌ها پاسخ بدهند اما آیا این کار جواب می‌دهد؟

«خیر» تنها پاسخی است که می‌توان به این پرسش داد اما برای اندرویدی‌ها کور سوی امیدی هم وجود دارد. اگر از عاشقان گوشی‌های هوشمند باشید قطعا در دنیای اندروید تنوع بیشتری خواهید داشت، امکانات شخصی‌سازی بیشتری در مقابل‌تان وجود خواهد داشت، طراحی‌های متنوع‌تری را می‌بینید و بسیاری موارد دیگر. همه و همه از اندروید به عنوان سیستم‌عامل بهره می‌برند. اما در دنیای آیفون‌ها شما فقط iOS را می‌بینید که در تمام گوشی‌ها به یک شکل و شمایل حضور دارد. همینقدر خسته‌کننده اما برای برخی‌ها عاملی برای جذابیت.

اندروید آنقدر مهربان است که حتی روزی اپل هم بخواهد یک گوشی اندرویدی تولید کند می‌تواند اما هیچ شرکتی حق استفاده از iOS را ندارد. اپل با این کار یک اکوسیستم قدرتمند و وفادار برای خود تشکیل داده که در ازای برطرف کردن نیازهای کاربرانش، از آن‌ها انتظار وفاداری دارد.

مایکروسافت را به خاطر دارید؟ با نوکیا و گوشی‌های سری لومیا حتی توانست در بازارهای اروپایی از اپل هم سبقت بگیرد اما تصمیم گرفت یک کار فوق‌العاده عجیب انجام دهد. شرکت آمریکایی برای کاربران گوشی‌های هوشمند خود بیلد آزمایشی منتشر می‌کرد آن هم نه برای دسته‌ای محدود بلکه آزاد برای همه و از آن‌ها می‌خواست که فقط در صورتی که تمایل دارند آن را نصب کنند چون ممکن است به گوشی صدمه بزند. طبیعتا کاربران برای تجربه‌ی قابلیت‌های جدید گوشی خود را بدون توجه به حرف‌های مایکروسافت آپدیت می‌کردند و شرکت هم هیچ زحمتی به خود نمی‌داد که حداقل بیلدهایش را با پایداری بیشتری عرضه کند. هر دفعه بدتر از دفعه‌ی قبل و آن سیستم‌عامل پایدار هیچوقت عرضه نشد تا نوکیا و مایکروسافت رویای تبدیل شدن به یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند را بربادرفته ببینند.

ویندوزفون در حالت عادی از کمبود اپلیکیشن رنج می‌برد، مایکروسافت برای اندروید و iOS اپلیکیشن‌های خوب طراحی می‌کرد و ضعف‌های آن‌ها را می‌پوشاند. کاربران ویندوزفون دربدر به‌دنبال آپدیت نرم‌افزارهای پرباگ خود بودند، مایکروسافت دقیقا همان اپلیکیشن‌ها را برای اندروید و iOS آپدیت می‌کرد. این اتفاق تحت هیچ شرایطی در اکوسیستم اپل رخ نمی‌دهد چون کاربران برای این شرکت اولویت اول هستند.

البته اینکه می‌بینید اپل این روزها از حمایت گاها ندانسته‌ی کاربران خود استفاده کرده و آن‌ها را از داشتن قابلیت‌های خوب محروم می‌کند برای خیلی‌ها اهمیت ندارد چون آیفون‌ها نقاط قوت دیگری هم دارند که این مورد را بپوشاند. تصور کنید اگر شیائومی جک 3.5 میلی‌متری را حذف می‌کرد چه سر و صدایی بپا می‌شد و چه انتقادها که از آن صورت نمی‌گرفت.

اگر وان‌پلاس، سونی یا اوپو شارژر و هندزفری را از جعبه‌ی خود برمی‌داشتند دیگر کسی به آن‌ها نگاه نمی‌کرد اما با اپل داستان فرق دارد چون همانطور که اشاره شد، شرکت آمریکایی صاحب ترند است و نیاز مردم را جهت می‌دهد. اپل تعیین می‌کند مردم چه قابلیتی را باید بخواهند و چه قابلیتی را بهتر است سال بعد داشته باشند. برای همین هم هست که 800 دلار می‌پردازید اما نمایشگر با رفرش‌ریت 90 هرتز هم دریافت نمی‌کنید، گوشی‌تان دوربین تله‌فوتو ندارد، حواشی زیادی اطراف نمایشگر وجود دارد و موارد دیگر اما کدام یک روی نظر کاربران تأثیر دارد؟ هیچ کدام.

البته این یکه‌تازی اپل در دنیای ترندها بهتر هم است چون بدین ترتیب شرکت‌های اندرویدی بی‌وقفه تلاش می‌کنند بهترین محصولات را با بهترین کیفیت و کارایی راهی بازار کنند تا بلکه بتوانند نظر کاربران را به سمت خود جلب کنند و این برای ما خیلی خوب است. ما کاربرانی که اکثرا به دنبال ترند هستیم و نیازمان در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد.

انتظار می‌رود گوشی‌های تاشو از لحاظ محبوبیت بتوانند اندکی در مقابل اپل و آیفون‌های ساده‌اش قد علم کنند. اگرچه این محصولات دنیای جدیدی به حساب می‌آیند و کاربران می‌توانند کارهای بسیار زیادی با آن‌ها انجام دهند اما باز هم آیفون است که بدون هیچ چیز اضافه‌ای و در اوج سادگی، می‌تازد و می‌تازد.

حال می‌رسیم به اصلی‌ترین بخش داستان، چرا اپل اینقدر طرفدار دارد؟

در بخش نظرات حتما آنچه را که در رابطه با پاسخ پرسش‌های زیر می‌دانید با ما در میان بگذارید. از آن‌جایی که پرسش‌ها زیاد هستند آن‌ها را دسته‌بندی می‌کنیم که راحت‌تر به تمام آن‌ها پاسخ دهید.

  • پیش‌بینی خود را از این پرسش بگویید که آیا گوشی‌های اندرویدی می‌توانند روزی از لحاظ ترند و نماد بودن، آیفون‌ها را پشت سر بگذارند؟
  • آیا گوشی‌های اندرویدی می‌توانند روزی از لحاظ قدرت پردازشی خام، محصولات اپل را از پیش رو بردارند؟ اصلا این موضوع که در عمل هم خیلی تأثیرگذار نیست، اهمیتی برای‌تان دارد؟
  • چرا فکر می‌کنید اپل اینقدر طرفدار دارد؟

اما قبل از آن توجه داشته باشید که متن بالا لزوما علمی نیست و نظرات شخصی هم در آن دخالت داده شده است. بنابراین می‌توانید با آن‌ها مخالفت داشته باشید.

منبع: PhoneArena

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا