ساختمان و مسکن

شواهدی از برنامه های خانه دوگانه

دوبلکس ساختاری است که در آن دو واحد خانه یک دیوار مرکزی مشترک دارند. در بعضی موارد ، دوبلکس ها برای به اشتراک گذاشتن یک دیوار عمودی طراحی شده اند. اگرچه این خانه برای پذیرایی از دو خانه طراحی شده است ، اما اندازه آن اندازه یک خانه معمولی است.

در مرحله طراحی ، هر واحد مسکن دارای راهرو ، باغ ، ورودی و سایر ویژگی های مورد نیاز خانه برای خودکفایی است.

نقشه های ساختمانی

دو برنامه اصلی وجود دارد که می توانید آنها را دنبال کنید:

دو داستان: همچنین به عنوان طراحی کامل دوبلکس شناخته می شود. در اینجا شما یک ساختار دو طبقه در ارتفاع دارید. این طرح دارای ورودی های جلوی و پشت ساختمان است. در داخل طبقه اول اتاقهایی مشترک مانند آشپزخانه ، اتاق ناهار خوری ، اتاق غذاخوری ، حمام و اتاق نشیمن وجود دارد. طبقه دوم به عنوان سرویس بهداشتی و اتاق خواب طراحی شده است.

نیم دوبلکس: از نام او ، این طرحی است که طبقه دوم ندارد. درست مانند دوبلکس کامل ، دو ورودی وجود دارد: جلو و عقب. برخی از معماران خلاق وجود دارند که خانه را طراحی می کنند تا به جای ورودی های سنتی عقب ، ورودی های جانبی داشته باشند.

یک خانه دوتایی بگیرید

می توانید خانه ای را که قبلاً ساخته شده است بخرید یا خود خانه ای بسازید. برای تصمیم گیری در مورد بهترین برنامه برای پیشبرد ، باید نیازهای خود را بدانید. به عنوان مثال ، اگر شما مجرد هستید یا فقط با همسر خود زندگی می کنید ، دیگر نیازی به یک خانه بزرگ نخواهید داشت – یک نصف دوبرابر برای شما کافی است. از طرف دیگر ، اگر شما به عنوان یک خانواده بزرگ زندگی می کنید ، پس به یک خانه بزرگ احتیاج دارید و یک دوبلکس کامل انتخاب خوبی است.

اگر در حال ساخت خانه خود هستید ، باید یک معمار را استخدام کنید تا آن را برای شما طراحی کند. نکته عالی در مورد ساخت خانه شما این است که می توانید آن را سفارشی کنید تا با دوتایی های سنتی متفاوت باشد. شما باید تحقیق را انجام داده و اطمینان حاصل کنید که معماری که با آن کار می کنید باتجربه است و قبلاً در سایر پروژه های مرتبط نیز کار کرده است.

لازم به ذکر است که در همه زمینه ها دوبلکس مجاز نیست. اگر شما فقط علاقه مند به ساخت یک دوبلکس هستید ، باید با مقامات محلی خود مشورت کنید تا دریابید که آیا دوبلکس در منطقه مجاز است یا خیر.

نتیجه

خانه های دوبلکس سرمایه گذاری های بزرگی هستند و اگر مقداری پول داشته باشید دلیلی ندارد که نباید در آنها سرمایه گذاری کنید. برای اینکه جلوه ای بی نظیر به خانه های خود بدهید ، باید با معماری همکاری کنید که قادر به طراحی های جالب توجه باشد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا