شیر CIO به قدرت ارتباطات کتبی – چگونه می توان مارک تواین و Cuttlefish کمک کرد

سازمان های فناوری اطلاعات در حوزه محاسبات زندگی می کنند ، نه نثر. بنابراین چرا رئیس اطلاعات شرکت Accenture چهارشنبه شب گذشته فرانک مودروسون را از مارک تواین نقل کرد؟

وی در مصاحبه تلفنی گفت: “اگر وقت بیشتری داشتم ، پیام کوتاه تری می نوشتم.”

مودروسون ، که در هفتمین سال فعالیت خود از شیکاگو به عنوان مدیر اطلاعات مشغول به کار است ، بر تأکید بر لزوم فناوری اطلاعات برای داشتن ارتباطات مکتوب مختصر برای مخاطبان داخلی و خارجی – از جمله خود سازمان IT. همچنین این موضوع مطرح شد که کار خیلی ساده نیست.

در گذشته ساده بود. دپارتمان های فناوری اطلاعات ، ایمیل های رمزگذاری شده را پخش و چند جلسه آموزشی برای راه اندازی کارمندان با نرم افزار و سخت افزار جدید انجام می دهند. برای جلوگیری از خواندن کتابچه راهنما ، کارمندان مشاوره رد و بدل کردند. مدیران کسب و کار فناوری اطلاعات را از طریق مه دیدند – من مطمئن هستم که منطقی است زیرا این وعده را برای آینده می دهد.

تلاشهای ارتباطی غالباً ناكام ماند. هنگامی که یک شرکت بزرگ بیمه در دهه 1980 رایانه ای را در دفتر پدر من در منهتن نصب کرد ، وی روی میز خود تا زمان بازنشستگی روی میز ماند ، و با داده هایی که احساس می کند خیلی قدیمی است ، سبز شد.

امروز آینده است. ما اقیانوس برنامه های کاربردی تجاری ، ابزار و ابتکارات IT مبتنی بر مشاغل داریم. اگر اقتصاد ما تحت فشار باشد ، اگر شرکت ها بخواهند برتری داشته باشند ، برای اینکه ثابت بمانند ، کارمندان به ارتباطات IT درجه یک نیاز دارند. مدیران اجرایی در حال حاضر خواستار آگاهی کامل از احساس فناوری اطلاعات تجاری هستند.

با وجود تنش ، این یک لحظه پر شکوفایی فناوری اطلاعات است. فناوری اطلاعات قرن بیستم این قدرت را دارد که بتواند خودش را هدایت کند و آینده را برای همه چیز از عملیات تجاری گرفته تا رشد و پایداری بنگاهها شکل دهد.

حتی وقتی تأثیر فناوری اطلاعات گسترش یافته است ، از دید آن کاسته شده است. این عمل ناپدید کننده به اندازه فتوسنتز طبیعی است. مودروسون گفت: “هرچه بهتر باشد ، توجه آن کمتر می شود.” “ارتباطات احتمالاً یکی از مهمترین کارهایی است که ما انجام می دهیم ، بخشی از آن به این دلیل که فناوری اطلاعات از نظر ناپدید شدن راهی دارد.”

افزودن به رمز و راز IT مهی از اختصارات و کلمات اختصاری مانند “ابر” است. فناوری اطلاعات و انگلیسی ساده در حال جنگ است. تواین از نوشتن پیام کوتاه اجتناب می کرد.

درسهایی از ماهی مرکب: استفاده از یک برنامه ارتباطی استراتژیک

ارتباطات عالی می تواند رضایت از خدمات فناوری اطلاعات را بهبود بخشد و سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات را توجیه کند. آنها می توانند CIO را به سمت گفتگو با رهبران تجارت پیش ببرند و مسیری را برای CIO شکل دهند تا به عنوان عوامل تغییر و تولید کنندگان تاریخ در سراسر سازمان عمل کند.

سازمان های فناوری اطلاعات ممکن است از یک شخص اصلی کلاهبردار که می توانند در صورت لزوم در مرکز بازی قرار بگیرند ، یاد بگیرند: ماهی مرکب. انستیتوی Biomimicry مستقر در مونتانا صنعت را ترغیب به تقلید از طراحی و عملیات پایدار این ستاره اختاپوس می کند. ماهی مرکب حرفه ای ارتباطات است و با پخش برنامه های ویژه در دنیای آنها تأثیر می گذارد و دائماً استراتژی های خود را با یک مجموعه ابزار چشمگیر تطبیق می دهد.

به عنوان مثال ، ماهی مرکب برای ترساندن غواص دو بازو نگه داشته است ، اما می تواند رنگ پوست ، سبک و حتی بافت آن را تغییر دهد تا با دیگر موجودات ارتباط برقرار کند. نوار گورخر در پناهگاه مفید است. فوق العاده دید و تشخیص صدا بدون توانایی گوش دادن به آنها هوش و معیارهای دقیقی می دهد. در دو ثانیه ، ماهی مرکب می تواند برای نشان دادن نبوغ از نامرئی تغییر کند ، یک مهارت که بخش های IT می خواهند از آن برخوردار شوند. کلیپ ویدیویی که ماهی را در حال کار نشان می دهد.

ماهی مرکب از برنامه ارتباطات استراتژیک یکپارچه خود کمک می کند ، اما سازمان های IT باید خودشان را ایجاد کنند. این طرح ها در ارتباطات شرکت ها مشترک است. مودروسون گفت ، این مفهوم هنوز برای سازمان های فناوری اطلاعات جدید است ، اما این وضعیت در حال تغییر است و Accenture به رهبری راه کمک می کند.

برنامه ارتباطات راهبردی IT Accenture IT مخاطبان داخلی و خارجی را در بر می گیرد. مودروسون گفت: “این یک سند انعطاف پذیر است که فعالیت های سالانه را ارائه می دهد و در طول سال اصلاح می شود.” هدف دو طرفه است: اطلاع رسانی ، ایجاد یک نام تجاری IT: “شما می خواهید به مردم بگویید که چه چیزی را ارائه می دهید ، و آگاهی از ارزش IT را ایجاد کنید.”

طرحی محکم که منطقه وسیعی را در بر می گیرد. توده ها محیط را تعریف می کنند ، مطالعه می کنند (مانند نیازهای شغلی و روندهای فناوری) ، اهداف و اهداف را تعیین می کنند و بودجه تعیین می کنند. همچنین یک برنامه راه اندازی سه ماهه تعیین می کند.

برنامه Accenture سه مخاطب را هدف قرار می دهد: نیروی کار و کسانی که مسئولیت IT ، پرسنل IT و گروههای خارجی مانند رسانه و مشتری را بر عهده ندارند. مودروسون بیش از 300 برنامه جهانی را برای 187،000 مشتری داخلی اجرا می کند. وی گفت: “شما نمی توانید قطعه ای بنویسید که همه چیز را پوشش دهد.” “نکته اصلی تنوع و تکرار است.”

تحویل در برنامه استراتژیک شامل مقالات استاندارد ، انتشار مطبوعات ، مقالات سفید ، ارائه پاورپوینت و ایمیل می باشد. مودروسون گفت ، برای مثال ، نامه الکترونیکی “مشاوره فنی” با تأكید ماهانه مقالات كوتاهی را در مورد “چگونه زندگی خود را با استفاده از فناوری ارائه شده از فناوری آسان تر كنیم” به كارمندان می دهد. این طرح همچنین باید رویکردهای پیچیده ای مانند به روزرسانی سالانه فناوری اطلاعات (مانند گزارش سالانه) و عملکرد وب 2.0 مانند وبلاگ ها ، پادکست ها و فیدهای RSS را در بر بگیرد.

مودروسون گفت ، به روزرسانی IT سالانه Accenture ، که اکنون در سال پنجم خود است و بصورت آنلاین در دسترس است ، یک گزارش سالانه “خلاصه می کند که ما کی هستیم ، چه کاری انجام داده ایم و چه کارهایی را انجام خواهیم داد”. “این به زبانی نوشته شده است که هر تاجر می تواند آن را درک کند.” این مفهوم در دنیای تجارت وجود دارد: “تعداد کمی از سازمانها ما را کپی کرده اند که بسیار چشمگیر است.”

هیجان درونی راه حل نوآوری مشارکتی Accenture ، که به “انگور” معروف است ، را هیجان زده می کند. مودروسون توضیح داد که با فن آوری های وب 2.0 ، این یک ابزار اسکن مشترک و “ابزاری برای به روز رسانی ویکی پدیا است که به کارمندان امکان می دهد به سوالات پاسخ دهند و به بهترین پاسخ ها رای دهند.” فناوری اطلاعات نتایج را برای تدوین ارتباطات در مورد نیازهای اثبات شده تدوین می کند. انتظار داشته باشید این ابزار نه تنها برای فناوری اطلاعات بلکه برای کلیه ارتباطات شرکتها نیز مفید باشد.

تیم سازی

از طریق دیوارهای دفتر شیشه ای خود ، مودروسون می تواند سه نفر را ببیند: معاون اجرایی وی ، رئیس منابع انسانی و رهبر ارتباطات IT. مودروسون با بیان اینکه سازمان وی دارای متخصصان ارتباطات اضافی است و از نویسندگان قرارداد استفاده می کند ، گفت: “آنها سه نفر از افراد مهم تیم ما هستند.”

اگرچه متخصصان فناوری اطلاعات مستقر هستند ، آنها به ارتباطات بازاریابی Accenture تعلق دارند. مودروسون گفت: “آنها پیامهای مارك ما را می فهمند و با مدیران ارتباطات و متخصصان در سراسر جهان ارتباط برقرار می كنند.”

مودروسون توضیح داد كه مقام ارتباطات “كانالی است كه خارج می شود ، اما این نیز کانال ما است – با تمرکز روی چیزهای ما.” مودروسون خاطرنشان كرد كه اكثر رؤسای بخش اطلاعات دارای مدیر منابع انسانی هستند ، اما او تردید دارد كه ارتباطات ارتباطی كمتر از آنهایی كه در Accenture متداول هستند یا كمتر ادغام شده اند.

به عنوان یک سازمان جهانی ، مودروسون گفت: 2339 میلیارد دلار با بیش از 187000 کارمند ، حدود 4000 نفر از آنها در زمینه IT کار می کنند ، داشتن پنج نفر که در زمینه ارتباطات کار می کنند ، یک تجارت عملی برای Accenture است. سازمانهای کوچکتر ممکن است از تیمهای ارتباطی شرکت بر اساس پروژه استفاده کنند و از کتاب یا آژانس های پیمانکاری برون سپاری کنند.

برای مودروسون ، ارتباطات مکتوب عالی ، سنگ بنای مسئولیت وی به عنوان مدیر اطلاعات است و بخشی از بخش فناوری اطلاعات به عنوان یک شرکت است. “ما باید در ارائه فناوری اطلاعات برای مردم ، مشتریان داخلی و مشتریان خود شرکت کننده فعال باشیم.”

مارک تواین چالش چنین ضروری و ارزش پشتکار را به خوبی می دانست. تواین در پشت جلد پوشش برای محبوب اولیویا لانگدون در سال 1868 ، “بعضی از این پیام را بیرون آوردم – و بخشی از آن را پاره کردم – اما هنوز هم نمی توانم آن را به اندازه کافی جمع بندی کنم – با این حال ، من بعد از آن زمان بهتر خواهم شد.”

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا