برترین های کسب و کارلوازم خانگی

صدای خالی شدن گاز یخچال

چگونه صدای یخچال را قطع کنیم و دلیل صدای یخچال چیست؟

سر و صدای یخچال یکی از معضلات رایج :

به نقل از appliancesonline.com.au دلایل متعددی باعث ایجاد صدا در یخچال می‌شود؛ علت صدای یخچال میتواند از مشکل در استقرار صحیح ساید (ترازبودن)، دیفراست (یخ زدایی)، صدای موتور، شیربرقی، فن، خالی شدن قالب‌های یخ و … باشد.

به شما توصیه می‌کنیم پس از متوجه شدن علت صدای یخچال برای رفع مشکل صدا، نکات زیر را بررسی کنید و در صورت نیاز برای تعمیر یخچال از سوی کارشناس اقدام کنید.

CES | اگر گاز یخچال خالی شود چه میشود

انواع دلیل صدای یخچال

در ادامه 9 دلیل رایج صدای یخچال را با هم بررسی خواهیم کرد.

  1. علت صدای موتور یخچال (کمپرسور)

 از زمانی که کمپرسور (موتور دستگاه) روشن می‌شود تا زمانی که خاموش شود صدایی یکنواخت دارد. این صدا در طول کارکرد موتور به یک میزان است.

  1. صدای یخچال، زمانیکه به تازگی نصب شده

خرید یخچال بوش بانه: علت صدای یخچال چنانچه دستگاه تازه نصب شده باشد این است که کمپرسور  با سرعت بالاتری کار کند تا سرمای داخل کابین تامین شود، بنابراین صدای بلندتری دارد و زمانی که دمای داخلی به میزان تعیین شده برسد، صدا کمتر می‌شود.

چنانچه گاهی صدای تکی و با فاصله مانند صدای «تق تق» می‌شنوید، ممکن است صدای دیفراست یا یخ زدایی دستگاه باشد. زمان دیفراست فوم‌های بدنه بر اثر اختلاف دما، گرم و سرد می‌شود (منقبض و منبسط می‌شود)، به همین علت فوم‌های بدنه صدا می‌دهد و این صدا طبیعی است.

  1. علت صدا دادن فن یخچال و روش برطرف کردن آن

گاهی ممکن است صدای فن شنیده شود. مثلا یک فن کنار موتور و یک فن داخل فریزر در یخچال ال جی کار می‌کند. در صورتی که از داخل فریزر، صداهای بلند و غیر عادی شنیده شود و این صدا هنگام باز کردن درب فریزر قطع و با بستن درب مجدد شروع شود، نیاز به ثبت درخواست تعمیرات یخچال دارد. همچنین در صورتی که صدای غیر عادی از فن کنار موتور شنیده می‌شود، نیاز به مراجعه تکنسین و بررسی دستگاه است.

گاهی در یخچال های ساید ال جی اگر فقط در زمان آبگیری و همینطور زمانی که یخساز آبگیری می کند صدا شنیده ‌شود، این صدا طبیعی میباشد زیرا صدای شیر برقی است.

  1. صدا یخچال پس از دریافت یخ

در یخچال های ساید ال جی چند ثانیه بعد از یخ گرفتن، صدای بسته شدن دریـچه شنیده می شود که این صدا یخچال طبیعی می باشد. توجه داشته باشید در یخچال الجی صدای ریختن یخ از یخساز به درون باکس یخ طبیعی است.

در صورتی که در زمان باز یا بسته شدن درب ها صدای غیر عادی از لولای یخچال شنیده شود نیاز به مراجعه تکنسین است. در یخچال‌های دو قلو زمانی که درب یخچال موقع بسته شدن صدای غیر عادی دهد درخواست تعمیر خود را برای بررسی دستگاه توسط کارشناس ثبت کنید.

صدای جریان آب در یخچال به دلیل تغییر شرایط ماده سرد کننده دستگاه می باشد. وقتی مایع به گاز تغییر می کند صدای جاری شدن آب شنیده می شود که کاملا طبیعی می باشد.

  1. صدا یخچال به علت تراز نبودن

ممکن است صدا به خاطر تراز نبودن باشد. برای مطمئن شدن از تراز دستگاه، با دست بدنه را نگه داشته و فشار دهد، اگر صدا قطع شود یا کم شود و با جدا کردن دست از بدنه مجدد صدا شروع شد یعنی دستگاه تراز نیست.

  1. صدایی مثل ریختن قطرات آب بروی جسم داغ در یخچال

صدایی مانند ریختن قطرات آب بروی جسم داغ زمانی شنیده می شود که دستگاه در حال یخزدایی (دیفراست) باشد. این مورد نیز طبیعی است.

علت یکسره کار کردن موتور یخچال چیست؟

در حالت عادی، بعد از مدتی که یخچال کار می کند نیاز به استراحت دارد. به این، زمان روشن و خاموش شدن یخچال و یا در حالت تخصصی تر به آن اتومات کردن یخچال گفته میشود.

موتور یخچال مدتی کار می‌کند و پس از طی مدت زمانی یخچال اتومات می‌کند؛ در صورتی که اتومات کردن یخچال به تعویق بیافتد و غیرعادی به نظر برسد، امکان دارد به دلایل متفاوتی باشد. روشن و خاموش شدن سریع موتور یخچال و یا خاموش نشدن موتور فریزر ممکن است مربوط به کمپرسور، سنسور، ترموستات، برد و اتصالات مربوط، نشتی و یا کمبود گاز، ایراد فن اواپراتور، گرفتگی لوله‌های یخچال، خروج هوای سرد به دلیل عدم عایق‌بندی صحیح و مشکل درب یخچال و … باشد.

 اگر فکر میکنید که موتور یخچال مدت زمان بیشتری کار می‌کند و یکسره کار کردن یخچال کمی غیرطبیعی به نظر می‌رسد. برای تشخیص خرابی لازم است که تکنسین مراجعه کند و بهتر است که مقاله و یا مقاله را مطالعه کنید تا به طور کامل با علت و نحوه برطرف کردن مشکل آن آشنا شوید.

تشخیص علت نشتی گاز یخچال از طریق صدای حرکت گاز در لوله ها

به لوله‌های مارپیچ پشت یخچال کنداسور گفته میشود. این لوله ها را حتما با دقت و احتیاط روی آن دست بکشید. درصورتیکه آن‌ محدوده گرم باشد به این معنی است که گاز در سیکل یخچال وجود دارد. همینطور سرد بودن لوله‌های کندانسور می‌تواند دلایل دیگری غیر از کمبود شارژ گاز یخچال داشته باشد. می‌توانید برق یخچال را قطع کنید و دقت نمایید آیا صدای حرکت گاز هنوز از لوله‌ها شنیده می‌شود یا خیر؟ در صورتی که صدای گاز در لوله‌ها شنیده شود، به این معنا است که گاز در لوله‌های یخچال وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع کامل از مقاله آن را مطالعه کنید.

آیا برای تعمیر یخچال خود به دنبال راه حل درست هستید؟

گلدیران به علت داشتن تکنسین های حرفه‌ای، علت همه مشکلات یخچال و راهکارهای رفع خرابی آن را به خوبی می‌داند. به همین خاطر ما در مطلب سعی کردیم که هر مشکل احتمالی و خرابی را در این محتوا بیان کنیم و به توضیح آن‌ها بپردازیم. در نهایت اگر مشکل تخصصی بود و قابل حل توسط شما نبود، نگران نباشید چون با تعمیر یخچال، در کمترین زمان تعمیر یخچال را برای شما انجام خواهیم داد.

 از اهمیت و مزایای تمدید گارانتی یخچال اطلاع دارید؟

اگر جزء آن دست از افرادی هستید که فکر میکنید هیچ نیازی به گارانتی وجود ندارد پس چرا همه‌ی شرکت‌های معتبر و معروف دنیا برای تمام محصولاتشان گارانتی در نظر می‌گیرند؟ چون گارانتی به سود مشتریست.
شرکت گلدیران در ارائه‌ی خدمات پس از فروش به هیچ ‌وجه کم نمی‌گذارد. یعنی چه؟ یعنی حتی پس از اینکه مهلت گارانتی شما تمام شد در صورتیکه که دستگاه شما شرایط  را داشته باشد، می‌توانید آن را دوباره تمدید کنید.

  1. هزینه اندک تمدید گارانتی در برابر ارزش ریالی محصول و هزینه تعمیر آن
  2. رایگان شدن ایاب ذهاب تکنسین
  3. استفاده از قطعات اصل برای تعمیر دستگاه
  4. عدم پرداخت هزینه در زمان تعمیر محصول
  5. تعمیر دستگاه توسط تکنسین حرفه‌ای و متخصص

برای اینکه از نگرانی تعمیر یخچال خود خلاص شوید کافیست به زمان گارانتی یخچال خود دقت کنید. در آخر اگر سوال دیگری باقی مانده در انتها برای ما بنویسید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا