برترین های کسب و کارفناوری اطلاعات

سرمایه گذاری غیرمستقیم با طراحی داخلی اداری

« طراحی داخلی » نوعی سرمایه گذاری غیرمستقیم با بازده بسیار بالا است که معمولاً در ایران کسب و کارها کمتر به آن توجه می کنند. به کمک طراحی داخلی می توان در درجه اول برای یک ساختمان یا دفتر اداری ارزش افزوده ایجاد کرد و علاوه بر این برندسازی شرکت را در دید مشتریان و مخاطبان به شکل قابل توجهی ارتقا داد. اگر مایل هستید به کمک ابزار دیزاین سرمایه گذاری غیرمستقیم و پرسودی در کسب و کار خود داشته باشید مطالعه این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود.

تجهیزات دکوراسیون اداری | دکوراسیون اتاق کار کلاسیک

چرا شرکت و دفتر کار شما باید طراحی داخلی داشته باشد؟

بصورت کلی پیش از آنکه بخواهیم تاثیر دیزاین روی یک کسب و کار را بررسی کنیم، لازم است بدانیم طراحی داخلی چه تغییرات مثبتی می تواند در محیط اطراف ما به وجود بیاورد:

1) افزایش ارزش ملک

انسان ذات زیباپسندی دارد و همواره در نهاد خود در جست و جوی زیبایی است. بدون شک یک ساختمان با ظاهر دیزاین شده و مناسب بسیار جذاب تر از یک محیط بلاتکلیف، نامنظم و رها شده است. تجربه نشان می دهد دیزاین و بازسازی بطور مستقیم باعث افزایش قیمت فروش یا اجاره یک ملک می شود. عواملی نظیر موقعیت ملک، عمر ساختمان، حجم، میزان و نوع بازسازی، نوع مصالح بکار رفته، کیفیت طراحی و … .  در ارزش گذاری قیمت ساختمان موثر هستند. صورتی که مایل به بررسی دقیق تر تاثیر بازسازی بر افزایش قیمت منزل یا دفتر کار هستید کافی است نگاهی به قیمت گذاری سایت های معاملات املاک داشته باشید.

2) افزایش بهره وری و آسایش محیطی

دیزاین و بازسازی شامل اقداماتی همچون اصلاح زیرساخت برق و تاسیسات، اصلاح پلان و جانمایی نامناسب فضاها، اصلاح چیدمان نامناسب محیط، اصلاح مبلمان نامناسب، حذف عوامل آزاردهنده، اصلاح نور و رنگ، کاهش هدررفت انرژی و … است که همگی این مسائل کمک می کند بهره وری افراد در فضا به طرز قابل توجهی افزایش یابد و ما از هر لحظه حضور در آن محیط احساس آسایش کنیم.

3) به روز شدن و زیبایی بیشتر

با دیزاین دوباره محیط منزل یا فضای کار،  یک طراحی با رعایت کلیه اصول زیبایی شناسی بر تمام فضا حاکم می شود. زیبایی شناسی یک مسئله ساده و جزئی نیست و به طراحی، چیدمان و هماهنگی همه عناصر محیط وابسته است. « طراحی داخلی لاکچری » به ما کمک می کند بتوانیم یک بار دیگر زیبایی شناسی فضا را بر اساس اصول و معیار های صحیح آن مجدداً بازنگری کنیم. نتیجه این طراحی دوباره با تکیه بر اصول، ایجاد چشم نوازی و جلوه بصری در سراسر محیط داخلی خواهد بود.

4) آرامش بیشتر و افزایش کیفیت

از دیگر مزایایی که طراحی برای ما به همراه خواهد داشت، ایجاد تنوع در فضا و تغییراتی مطابق سلیقه ما است، طوری که محیط را برایمان دلپذیرتر می کند. وقتی در یک محیط همه چیز هماهنگ با خواسته ها و معیارهای ذهنی ما باشد، یک حالت ویژه درونی ایجاد می شود که به ما احساس رضایت ذهنی می دهد. همسو شدن برآیند همه اتفاقات محیطی با خواسته های ذهنی ما ، برایمان آرامش ایجاد می کند. بدین ترتیب می توانیم با هر لحظه حضور و تجربه محیط احساس لذت و آرامش نماییم.

تجهیزات دکوراسیون اداری | دکوراسیون اتاق کار کلاسیک

طراحی داخلی چگونه به برندسازی یک شرکت کمک می کند؟

« طراحی دکوراسیون اداری » اهمیت ویژه ای برای صاحبین کسب و کارها دارد. چرا که یک دفتر اداری محل شروع و برقراری یک تعامل اجتماعی جهت جذب مشتری است. اگر مشتری یا مراجعه کنندگان بتوانند در همان ابتدا تصویر مناسبی از ما دریافت کنند؛ راحت تر به ما اعتماد خواهند کرد. در واقع باید پذیرفت که مشتریان و مراجعه کنندگان به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه ما را از روی پوشش، محل کارمان و … قضاوت می کنند. حتی مطالعات علمی تایید می کند که قضاوت یا تصویر ذهنی اولیه مشتریان، تاثیر عمده ای بر تصمیم گیری نهایی آن ها دارد. بنابراین برندسازی کسب و کار می تواند در ارتباط تنگاتنگ با تصویر ذهنی مشتری از محیطی که در آن قرار می گیرد، باشد.

اگر گمان می کنید که در دفتر کار شما همه چیز اعم از میزها، مبلمان و … با دقت انتخاب شده، کارمندان بدون مشکل در فضا مشغول کار هستند و نیازی به اقدام دیگری برای تقویت برندسازی نیست به احتمال زیاد در اشتباه هستید. چراکه نگاه مشتریان دقیق تر و موشکافانه تر از چیزی است که فکر می کنید. اگر مخاطب به هردلیلی تصویر ذهنی معمولی (فاقد جذابیت و طرح خاص) از محیط پیدا کند، قطعاً در جذب او ناموفق بوده اید. بنابراین تفاوتی نمی کند دفترتان در چه ساختمانی قرار گرفته، حتی بسیاری از ساختمان ها و فضاهای اداری نوساز نیز به طور عمومی طراحی شده و ویژه سازی نشده اند. در این زمان باید « طراحی داخلی اداری » دفتر خود را متناسب با نیازتان اصلاح کنید.

توجه به دیزاین فضای اداری و دفتر کار می تواند باعث بهبود جلوه ظاهری و نمود بیرونی شرکت تان شده و به رونق تجارت و برندسازی کسب و کارتان کمک شایانی کند. از سوی دیگر یک دفتر اداری که در آن به آسایش محیطی و آرامش ذهنی کارکنان توجه شده، بازده کاری را افزایش می دهد. مجموع عوامل ذکر شده علاوه بر صرفه اقتصادی در بلند مدت باعث ایجاد ارزش افزوده و تمایز نسبت به رقبا می شود و شما را به چهره برجسته ای در میان رقبایتان تبدیل خواهد کرد.

تجهیزات دکوراسیون اداری | دکوراسیون اتاق کار کلاسیک

طراحی داخلی اداری را از کجا شروع کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم سرمایه گذاری غیرمستقیم با « طراحی داخلی اداری »، موضوعی کاملاً تخصصی بوده و نیازمند آشنایی با الزامات و استانداردهای دیزاین و برندسازی می باشد. حتی هر شرکت طراحی با زمینه کار عمومی لزوماً نمی تواند به شما کمک کند. بنابراین شما باید دیزاین و بازسازی فضای خود را به شرکت متخصصی بسپارید که دارای تجربه کافی باشد.

برخی شرکت ها به طور ویژه و تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند و نمونه کارهای پیشرو و متفاوتی دارند. این شرکت ها می توانند باعث افزایش بهره وری و کیفیت فضای اداری شده و به برندسازی آن کمک کنند. « استودیو آرانو » یکی از « بهترین شرکت های طراحی داخلی » کشور با بیش از یک دهه تجربه است که بسیاری از مطالب این مقاله از سایت این شرکت برگرفته شده است.   این شرکت بیشتر ارائه دهنده خدمات « بازسازی و طراحی در منطقه 1 تهران » است اما می توانید بصورت فرامنطقه ای نیز از خدمات مهندسی این شرکت بهره مند شوید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا